Jump to content

Chelsea v Arsenal, 07.02.10


ernsti14

Recommended Posts

Chelsea v Arsenal

 

 

 

chelsea.png arsenal.png

 

 

 

Barclays Premier League

 

Stamford Bridge

 

 

Søndag, 7. Februar 2010

 

Kl. 17:00

 

På TV: CanalDigital_Sport_1_100x70.gif

 

 

 

Mulig lagoppstilling:

 

 

Samir Nasri - Andrey Arshavin - Theo Walcott

 

 

Abou Diaby - Alex Song - Cesc Fabregas

 

 

Gael Clichy - Thomas Vermaelen - William Gallas - Bacary Sagna

 

 

Manuel Almunia

 

Personlig mening om lagoppstillingen:

 

Denilson må rett ut av laget, for vi MÅ vinne midtbanekrigen mot Chelsea. Dette er viktig for å gi Cesc rom til å spille på.

 

Det frister å hive Vermaelen på topp, men vi trenger han dessverre bakover også.. Da får vi håpe på, atter en gang, at Arshavin slår til..

 

Hadde Gibbs vært klar, hadde han danket ut Clichy på venstreback. Men det er han dessverre ikke. Du får bare se å skjerpe deg Clichy!

 

Walcott var frisk når han kom innpå, så han bør få sjansen fra start her. Bendtner er dessverre litt for rusten til å starte.

 

Almunia må nok fortsette i målet, for Fabianski er ikke god nok han heller. Dessten er det nytteløst å mase om det, for Almunia er fredet i lagoppstillingen.

 

 

chelsea_arsenal.jpg

 

EDIT: Har dessverre ikke tid til å legge så mye arbeid i kamptråden denne gangen, men om noen vil ta seg tid til å skrive forhåndsomtale, legger jeg den gjerne inn i første-posten. (Under skribentens navn, selvfølgelig.) ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 367
  • Created
  • Last Reply

Er det et sted Vermaelen ikke skal så er det på topp. Vi har i det minste Gallas/Vermaelen baki der. Å frivillig bryte opp det er for meg rene galematias.

 

Fabianski

Sagna, Gallas, Vermaelen, someone

Fabregas, Song, Diaby (if fit)

Rosicky, Bendtner, Arshavin

 

Det ville vært min oppstilling.

Link to comment
Share on other sites

I denne kampen er det bare seier som er godt nok, og det blir utrolig vanskelig!

Hvis vi ikke skjerper oss mange hakk fra United kampen blir det tap igjen.

Jeg liker at forsvaret vårt er offensivt, men midtstopperne må passe på at de ikke er spisser.

Håper Denilson ikke blir å se på banen i denne kampen, han har ikke imponert meg i det siste.

Clichy MÅ skjerpe seg, savner han virkelig som han var før!

Håper på dette laget:

 

Fabianski

 

Sagna-Gallas-Vermaelen-Clichy

 

Fabregas-Song-Diaby

 

Walcott-Bendtner-Arshavin

 

COME ON ARSENAL!

Link to comment
Share on other sites

Er det et sted Vermaelen ikke skal så er det på topp. Vi har i det minste Gallas/Vermaelen baki der. Å frivillig bryte opp det er for meg rene galematias.

 

Jeg er selvsagt enig med deg der, og du må skjønne at det ikke var ment seriøst. Poenget mitt var at spillere som Arshavin er nødt til å skjerpe seg på topp.

 

Og takk Gud for at vi fortsatt har Gallas - Vermaelen baki der. Kan være den avgjørende faktoren på søndag.

Link to comment
Share on other sites

Er det et sted Vermaelen ikke skal så er det på topp. Vi har i det minste Gallas/Vermaelen baki der. Å frivillig bryte opp det er for meg rene galematias.

 

Fabianski

Sagna, Gallas, Vermaelen, someone

Fabregas, Song, Diaby (if fit)

Rosicky, Bendtner, Arshavin

 

Det ville vært min oppstilling.

 

 

Jeg ville byttet someone med Eboue ;) ellers helt enig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selvsagt enig med deg der, og du må skjønne at det ikke var ment seriøst. Poenget mitt var at spillere som Arshavin er nødt til å skjerpe seg på topp.

 

Og takk Gud for at vi fortsatt har Gallas - Vermaelen baki der. Kan være den avgjørende faktoren på søndag.

 

Aha. Ok, sorry - tok ikke den i farten.

 

Når det gjelder Arshavin er han etter min mening en av dem som jobber ræva av seg for klubben i kamp etter kamp (sammen med Gallas, Vermaelen, Fabregas, Song og Rosicky). Problemer er at han er plasssert i en rolle han ikke helt behersker.

Link to comment
Share on other sites

Dette her er virkelig en test for hvor vi står. Vi er nødt til å heve oss fra forrige kamp og i det minste gi absolutt alt i denne kampen. Håper Diaby er tilbake siden vi trenger musklene hans i en kamp som denne. Clichy burde vært benket for Gibbs, men heller Clichy enn Traore...

 

Hvis ikke Diaby blir klar, håper jeg på enten Nasri eller Rosicky ned på midten. Vi trenger en kraftspiss i denne kampen, og jeg håper Bendtner har spilt på seg nok "matchfitness" nå til å gjøre en bra jobb der fremme.

 

Håper på dette laget:

 

Fabianski

Sagna-Gallas-Vermaelen-Clichy(Eller Eboue)

Cesc-Song-Diaby(Nasri/Rosicky)

Nasri/Rosicky-Bendtner-Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Mitt ønske:

 

--------Fabianski---------------

Eboue-Gal-Vermaelen-Traore

Diaby-Song-Fabregas

Rosicky-Bentdner-Arshavin

Benk: Mannone mf

 

Mitt tips:

 

-----Almunia------------

Sagna-Gal-Vermaelen-Clichy

Denilson-Song-Fabregas

Rosicky-Arshavin-Nasri

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna - Gallas - Vermaelen - Clichy

Fabregas - Song - Abou Diaby

Eboue - Bendtner - Nasri

 

Sinnsykt den lei den arrogante drittholdningen til Arshavin, fyren klarer jo ikke å skyte en ball en gang. Nå er det på tide å våkne opp for han også, russeren har ikke klippekort på dette laget. Mest mulig muskler som dere sikkert ser, Eboues arbeidskapasitet på kanten kommer til å hjelpe Sagna på backen. Diaby tilbake fra skade og rett inn på laget igjen, med Denilson på banen taper vi den midtbanekrigen det helt sikkert kommer til å bli. Det er viktig at Gallas og Vermaelen ikke lar seg lure av Drogba atter en gang, innleggene kommer mellom de to, steng av det rommet. Vi må være effektive, på en god dag kan vi vinne på Stamford Bridge. Men det kommer til å bli tøft, og laget må reise seg flere hakk nå etter kampen mot United. Clichy, for eksempel, må bare se til faen å ta seg sammen, du kan ikke holde på slik i Premier League.

Link to comment
Share on other sites

Gudene vet hvem som stiller til start i denne kampen, men jeg forventer at Bendtner starter og at Denilson blir benket. Håper og tror at Diaby er fit for fight til denne kampen.

 

Regner med at forsvaret blir som sist. Clichy fortsetter, men må virkelig ta seg sammen. Synd at ikke Gibbs er aktuell. Almunia får fornyet tillitt om noen skulle være i tvil. ;)

Link to comment
Share on other sites

I en kamp som dette så trenger vi mye muskler, ergo går Clichy, Denilson, Nasri og Rosciky ut. Dette i tillegg til Almunia da.

 

Fabianski

Sagna - Gallas - Vermaelen - Traore

Fabregas - Song - Diaby

Eboue - Bendtner - Arshvin

 

Denilson er egentlig en spiller jeg har veldig sansen for, en nyttig potet. Han har hatt flere og til dels lange skadeopphold og har blitt kastet rett innpå hver eneste gang. Han trenger å få trent seg skikkelig opp igjen før han er klar for kamp.

 

Eboue har generelt sett fått for lite spilletid i år, han mangler det siste lille på siste del av banen, men han legger ned solid innsats hver eneste gang og tør å ta ballen og løpe med den. Personlig tror jeg Sagna ikke bør føle seg for trygg på sin backplass heller, men i akkurat denne kampen vil jeg heller ha Eboue lenger fram på banen.

 

Traore har mye å lære når det kommer til posisjonering på banen, men det har dessverre Clichy også. Traore har mye bedre innlegg enn alle andre som spiller backer for oss og med Bendtner på topp kan det bli utslagsgivende.

 

Jeg tviler vel på om Bendtner holder i hele 90 min og i siste halvdel kan man flytte Arshavin inn på spissplass (alternativt Eduardo hvis han er fris), da kan det være nyttig med en frisk Nasri til å steppe inn.

 

Fabianski før Almunia trenger ingen ytterligere kommentarer.

Link to comment
Share on other sites

Dere tar alle feil :-)

 

I denne kampen trenger vi en forsvarsfirer og et lag med muskler. Derfor skal vi stille følgende:

 

Eboue - Gallas - Campbell - Vermaelen

 

Fabregas - Song - Diaby

 

Nasri - Bentner - Arsjavin

 

 

Keeperplassen gidder jeg ikke bry meg med. Men hadde vært fin om Wenger gjorde mine antagelser der til skamme og satte innpå Fabianski.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

Sagna-Gallas-Campbell-Vermaelen

Fabregas-Song-Diaby

Nasri-Bendtner-Arshavin

 

Vermaelen slet utrolig mye i luftrommet mot Drogba sist kamp, og spenst kan ikke gjøre opp for Vermaelen mot det monsteret der. Heldigvis har vi en råsterk Campbell som er tilgjengelig. Vermaelen vil være bankers på venstreback. Det er jeg sikker på.

 

Ellers så må vi reise oss i denne kampen hvis vi skal ha sjanse på å ta tittelen hjem.

Link to comment
Share on other sites

Aha. Ok, sorry - tok ikke den i farten.

 

Når det gjelder Arshavin er han etter min mening en av dem som jobber ræva av seg for klubben i kamp etter kamp (sammen med Gallas, Vermaelen, Fabregas, Song og Rosicky). Problemer er at han er plasssert i en rolle han ikke helt behersker.

 

Der er jeg enig med deg. Arshavin jobber godt på topp,men jeg håper Wenger lar han få spille sammen med en spiss mot Chelsea. Det kan gjøre underverker ;)

 

Ellers vil jeg ha Denilson ut av laget til denne kampen. Han blir rett og slett for veik i slike kamper.

Link to comment
Share on other sites

Eboue - Gallas - Campbell - Vermaelen

 

Tja, kanskje dette ikke er noen dum oppstilling? Vi trenger noen som kan matche Drogba fysisk, men klarer Campbell tempoet? For øvrig tror jeg Vermaelen kan fungere på venstreback. Han kan vel nesten spille hvor det skulle være..? ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har imidlertid svært lite lyst til å utføre dette eksperimentet på brua.

 

he he, det kan jeg jo forstå. Det blir ihvertfall som å legge hodet på blokka...! ;) det som er litt pussig er at jeg har en bedre følelse foran oppgjøret mot Chelsea enn jeg hadde før kampen mot ManU. Poenget er jo at nå er det ingen som tror på Arsenal lenger. Da henter det gjerne fram sine beste prestasjoner. Det er når de skal ta det siste steget og det stilles krav om prestasjon at de pleier å svikte.

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget:

 

Fabianski

 

Sagna Campbell Vermaelen Gallas

 

Song

 

Fabregas Diaby

 

Eboue Arshavin

 

Bendtner

 

Bergunnelse:

Fabianski foran Almunia - rett og slett fordi vi trenger en keeper som har guts til å komme ut i feltet å plukke baller i denne kampen.

 

Forvarsrekka: Vil gjerne flytte Gallas ut på venstreback og ha Sol i midten da jeg mener det er behov for Sols muskler mot Drogba. Gallas har tidliger spilt venstreback og kan uten problemer bekle denne posisjosnen (i øyeblikket bedre en hva Clichy kan)

 

Framover på banen håper jeg Diaby blir klar og kan stille inn formen til denne kampen, hans muskler og driv kan være meget utslagsgivende. Eboue med sin utrettelige jobbing og vilje som støtte for Sagna mot en venstreside på Chelsea som kan vise seg farlige på.

Vil også gjerne se en hardtarbeidende Bendtner på topp, som kan gjøre rom for genistreker fra Cesc og Arshavin.

 

Håper og tror vi reiser oss til denne kampen og slår Chelsea knepent!

Link to comment
Share on other sites

Hva med å forsøke en god gammeldags 3-5-2 formasjon? På den måten vil vi kunne få den nødvendige luftstyrken der bak, få den nødvendige kontrollen på midtbanen, samt at vi slipper en ensom spiss på topp. Ser for meg følgende lag da:

 

Almunia

 

Gallas, Campbell, Vermaelen

 

Eboue, Cesc, Song, Diaby/Nasri, Rosicky

 

Bendtner, Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...