Jump to content

Chelsea v Arsenal, 07.02.10


ernsti14

Recommended Posts

  • Replies 367
  • Created
  • Last Reply

Vi er et langt bedre pasningslag enn Chelsea hvis vi ser på pasningsprosent vs antall pasninger, dessuten var nok flere av våre pasninger fremover enn deres

 

En vinner ikke fotballkamper med å slå pasninger.

Chelsea og United har sin styrke i det vi var gode på under the invincible

perioden. Kjappe raske kontringer. Og ikke minst et bunnsolid forsvar.(og spisser)

 

Akkurat det savner jeg i dagens Arsenallag. (ikke minst VP)

Link to comment
Share on other sites

Vi er et langt bedre pasningslag enn Chelsea hvis vi ser på pasningsprosent vs antall pasninger, dessuten var nok flere av våre pasninger fremover enn deres

 

Vi er gode på det vi har spillere på banen til.

 

Chelsea har 13 avsluttninger, av dem går 38% på mål og 15% i mål.

Arsenal har 14 avsluttninger, av dem går 14% på mål og ingen i mål.

 

For igjen å misbruke statistikk: Det er omtrent like sansynlig at Chelsea scorer mål som det er at Arsenal i det hele tatt treffer målet.

 

Vel, mer er ikke å forvente når vi spiller uten en spiss som er spiss samtidig som Drogba står på den andre siden.

 

Det holder i kamper da antall sjanser er det mangedobbelte og kvaliteten på motstanderen er dårligere. På topp-topp nivå blir du avkledd .....

 

..... og bare for å ha sagt det også, Robin van Persie er ikke den spilleren jeg etterspør. Han er en linkspiller og ikke en spiss-spiss.

Link to comment
Share on other sites

 

..... og bare for å ha sagt det også, Robin van Persie er ikke den spilleren jeg etterspør. Han er en linkspiller og ikke en spiss-spiss.

 

Helt uenig med deg. Van Persie fikk en ny rolle som spiss som han behersket meget bra til han ble skadet.

Hadde han vært en linkspiller hadde Bendtner el Eduardo spilt sentralt når VP ikke var skadet.

Og ja Van Persie kunne gjort mye for dette laget skadefri. Synd at han har glassbein.

Link to comment
Share on other sites

Vi ble slått i går, mye pga. Chech og Drogba. Er det tilfeldig at det er akkuratt de to spillertypene vi "mangler" her i Arsenal? En skikkelig targetspiss og en matchvinnende-keeper?

 

Det tror ikke jeg. Vil ha Dzeko og Lloris til sommeren, men det er vel for mye å be om...

Link to comment
Share on other sites

Dette føyer seg bare inn i rekken bak maktdemonstrasjoner i Chelsea og Uniteds favør mot Arsenal. Vi holder ikke nivå når det kommer til disse kampene. Vi kan gjerne fortsette å slå bunnlagene og tape mot topplagene, men det blir det bare 4. plasser av.

 

Wenger må se at hvis vi skal plukke troféer, så må det handles. Det skulle vært gjort i sommer, og spesielt i Januar. Når sommeren kommer og vi er trofeløse, så forventer jeg at det handles. Vi trenger ikke å kjøpe Messi og Ronaldo, men vi må ikke alltid være helt sikkre på at spillertypen passer inn, og at vi ender opp med ingenting. Spesielt på keeperplassen må Wenger legge lista høyere. Thomas Sørensen?!?!?!?! Det verste er at han er bedre enn våre målvakter...

Link to comment
Share on other sites

Helt uenig med deg. Van Persie fikk en ny rolle som spiss som han behersket meget bra til han ble skadet.

Hadde han vært en linkspiller hadde Bendtner el Eduardo spilt sentralt når VP ikke var skadet.

Og ja Van Persie kunne gjort mye for dette laget skadefri. Synd at han har glassbein.

 

Ja, han klarte seg bra. Langt bedre enn hva Arshavin har gjort, men han er likevel ikke den spillertype jeg skulle ønsket meg.

 

Arshavin- spiss - van Persie, der spissen er en spiller med gjennombruddskraft. Både Arshavin og RvP er mer link-up typer der teknikk og trekanter er spisskompetanse. Jeg ser for meg en med litt mer trøkk enn hva de herrer representerer.

 

Jeg tror du skjønner hvordan jeg tenker.

Link to comment
Share on other sites

Ja, han klarte seg bra. Langt bedre enn hva Arshavin har gjort, men han er likevel ikke den spillertype jeg skulle ønsket meg.

 

Arshavin- spiss - van Persie, der spissen er en spiller med gjennombruddskraft er spiss. Både Arshavin og RvP er mer link-up typer der teknikk og trekanter er spisskompetanse. Jeg ser for meg en med litt mer trøkk enn hva de herrer representerer.

 

Jeg tror du skjønner hvordan jeg tenker.

 

Jepp,en targetman som bør handles inn hvis ikke Bendtner slår til skikkelig.

Du er vel enig at det ble litt mer trøkk framme med Bendtner enn med Arshavin tenker jeg;-)

Uforståelig at han ikke spilte fra start...rusten el ei.

Link to comment
Share on other sites

Jepp,en targetman som bør handles inn hvis ikke Bendtner slår til skikkelig.

Du er vel enig at det ble litt mer trøkk framme med Bendtner enn med Arshavin tenker jeg;-)

Uforståelig at han ikke spilte fra start...rusten el ei.

 

Jepp. Nettopp. Tenk da hva det kunne blitt med en som er som vi drømmer om at Bendtner skal bli (men ennå ikke er).

Link to comment
Share on other sites

Jepp,en targetman som bør handles inn hvis ikke Bendtner slår til skikkelig.

Du er vel enig at det ble litt mer trøkk framme med Bendtner enn med Arshavin tenker jeg;-)

Uforståelig at han ikke spilte fra start...rusten el ei.

Her er vi nok enige alle mann!

 

Men Bendtner kontra Drogba?! Bendtner er god han men som en kompis av meg sier nå holder ikke vi med West Ham heller. Han er ikke god nok for Arsenal!!

Link to comment
Share on other sites

Når jeg tenker meg om har vi faktisk ingen solide straffeskyttere alà Henry, Gilberto, Pires etc lengre. Skjønner ikke hva som skjer med dette laget, fra August til Desember var det svært få som klagde, vi spilte magisk fotball(ser bort fra Man City og Chelsea kampene). Men nå ser det ut som alt faller fra hverandre. Noe drastisk må skje så fort som mulig!

Da møtte vi bare drittlag!!

 

Da klarer vi å spille Champagne fotball, men når motstanderen heter Chelsea, City, United og til dels Pool og f.eks. Villa er det noe annet.

 

Jeg har hele tiden hevdet at dette Arsenal laget ikke holder mål, selv når vi ledet serien. Hadde vi klart 6 poeng mot Villa, United, Chelsea og Liverpool måtte jeg faktisk ha spist de orda mine. Men desverre fikk jeg rett, ikke vinner vi når vi må og ikke er vi gode nok, rett og slett så enkelt er det.

 

Grunnen til det er så enkelt som følgende: Bendtner, Diaby, Walcott, Denilson, Eduardo, Traore, (Clichy er god nok men må ha vært på fylla di siste kampene) ikke holder mål. De kan på sitt beste glimte til, men det holder ikke forhold til lagene vi konkurerer med. Legger vi da til at vi har en bredde i troppen på nivå med juniorlaget til lillestrøm er fortsatt 2+2 = 4 og nettopp der vi ender opp til slutt.

 

Bør Wenger ta sin hatt å gå??

Link to comment
Share on other sites

Laget vårt er mer enn gode nok offensivt, selv om vi riktignok ikke har imponert offensivt i år mot Chelsea og United. Allikevel er det største problemet vårt det defensive arbeidet som legges ned.

 

Hver gang Chelsea og United har trykket mot oss så faller vi fullstendig sammen. Virker som om spillerne får helt panikk og ikke vet å forsvare seg.

 

Et godt eksempel på det er kampen i går. I første omgang så presset vi Chelsea en del til tider. De forsvarte seg solid som de alltid gjør og får ikke panikk selv om vi skaper store sjanser og presser dem tilbake. Men når Chelsea først går i angrep så ser man klasseforskjellen fordi hvor Chelsea holder hodet kaldt og tåler å bli satt under press så faller vi fullstendig sammen med en gang.

 

Det er så mange feil som skjer defensivt som ikke bør og skal skje på dette nivået. Jeg føler at hele den 5'eren bak bør gjennomgås grundig. Vermaelen er et unntak, fordi han syns jeg har virket stort sett solid i det han foretar seg, men Gallas, Sagna og Clichy føler jeg meg usikker på om helt holder mål i disse storkampene. Midtbanen har også så klart et stort ansvar å spille, fordi de må også ta tak i ting i vesentlig større grad defensivt enn de gjør.

 

Det som skiller dette Arsenal laget fra å bli en ordentlig utfordrer i kampen om gullet er at et forsvarende Arsenal-lag kommer på nivå med United og Chelsea. Problemet er at Wenger ikke har sine sterkeste sider defensivt og det blir et problem. Grep bør gjøres defensivt og det bør gjøres snarest. Dette har vært et problem tidligere om årene også. Vi sliter kraftig defensivt, men tar oss opp igjen på slutten. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg tror at det defensive får lite oppmerksomhet på treningene. Det virker i hvertfall slik og at det kun blir tatt tak i på disse tidspunktene i løpet av sesongene hvor vi har feilet i viktige kamper.

Link to comment
Share on other sites

Syns mange legg alt for mykje vekt på den bakre 5 ar når ein slaktar vårt defansive arbeid. Eg meiner at like mykje av feilen ligg i vår "framre 6ar" når det gjeld det defansive. Dette kjem berre ikkje like tydeleg fram. Vi er utruleg slappe i det kollektive presset i våre to fremste ledd. Vi vinn ballen svært sjeldan høgt i bana og vi lar motsandar få god tid til å etablere spel på midten. Eit godt eksempel er at dei fleste lag klarer å slå presisie lange ballar mot oss. Dette var spesielt tydeleg mot Villa, men også lampard og Carrick fekk god tid til å slå presise lang ballar som løyser opp spelet.

 

Ser ein kva jobb Rooney, drogba, anelka og ikkje minst midtbanespelarane til desse to laga gjere i forhold til oss er det ein enorm skilnad. Det er klart at spelarar som clichy og andre i det siste har svikta, men det er ikkje berre dei 5 bak der som skal ha skulda. Vi bør angripe og forsvare oss som eit lag...

Link to comment
Share on other sites

Laget vårt er mer enn gode nok offensivt, selv om vi riktignok ikke har imponert offensivt i år mot Chelsea og United. Allikevel er det største problemet vårt det defensive arbeidet som legges ned.

 

Hver gang Chelsea og United har trykket mot oss så faller vi fullstendig sammen. Virker som om spillerne får helt panikk og ikke vet å forsvare seg.

 

Et godt eksempel på det er kampen i går. I første omgang så presset vi Chelsea en del til tider. De forsvarte seg solid som de alltid gjør og får ikke panikk selv om vi skaper store sjanser og presser dem tilbake. Men når Chelsea først går i angrep så ser man klasseforskjellen fordi hvor Chelsea holder hodet kaldt og tåler å bli satt under press så faller vi fullstendig sammen med en gang.

 

Det er så mange feil som skjer defensivt som ikke bør og skal skje på dette nivået. Jeg føler at hele den 5'eren bak bør gjennomgås grundig. Vermaelen er et unntak, fordi han syns jeg har virket stort sett solid i det han foretar seg, men Gallas, Sagna og Clichy føler jeg meg usikker på om helt holder mål i disse storkampene. Midtbanen har også så klart et stort ansvar å spille, fordi de må også ta tak i ting i vesentlig større grad defensivt enn de gjør.

 

Det som skiller dette Arsenal laget fra å bli en ordentlig utfordrer i kampen om gullet er at et forsvarende Arsenal-lag kommer på nivå med United og Chelsea. Problemet er at Wenger ikke har sine sterkeste sider defensivt og det blir et problem. Grep bør gjøres defensivt og det bør gjøres snarest. Dette har vært et problem tidligere om årene også. Vi sliter kraftig defensivt, men tar oss opp igjen på slutten. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg tror at det defensive får lite oppmerksomhet på treningene. Det virker i hvertfall slik og at det kun blir tatt tak i på disse tidspunktene i løpet av sesongene hvor vi har feilet i viktige kamper.

 

hvis det ikke scores mål, er ikke laget godt nok offansivt.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan gjerne fortsette å slå bunnlagene og tape mot topplagene, men det blir det bare 4. plasser av.

Det ble seriegull på United etter den oppskriften i fjor. De var nest dårligst på "topp4-tabellen" sist sesong. Men jeg er hjertens enig med deg i at vi trenger å slå de presumptivt gode lagene - om ikke annet så folk kan få noen greiere dager derpå på skole, jobb o.l. Mitt forslag er at vi begynner med Pool på onsdag!

 

hvis det ikke scores mål, er ikke laget godt nok offansivt.

Vi ser jo det problemet mot de gode lagene, men samtidig har vi, Chelski og United 60 mål (+1 på United) etter 25 kamper som faktisk er all time high i PL uansett sesong... Forskjellen ligger mest i at de scorer like mye mot oss som mot bunnlagene, og der har vi et stykke igjen :)

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg går for:

 

-----------------FABIANSKI-------------------

SAGNA----GALLAS---VERMAELEN--TRAORE

-------FABREGAS--SONG--DIABY-----------

EBOUE----------BENDTNER-------ARSHAVIN

 

 

Skjønner ikke at dere kan vurdere Clichy, Traore eller Sagna på backene. De har jo vært crap de siste kampene de har spillet spessielt CLICHY! Jeg syntes Eboue står mye klarere en Sagna for tiden på høyre backen og etter Campbell sin kamp på Villa Park syntes jeg at Wenger kan kjøre han og Gallas i midten og ettersom Vermaelen spillte mye venstreback i Ajax kan han få sjansen i denne kampen til vi har en Clichy i form. Han burde heller spille reservelagskamper nå for øyeblikket.

Denne ellveren bør være best i form

 

---------------Almunia----------------

Eboue-Gallas-Campbell-Vermaelen

------Fabregas--Song--Diaby-------

Rosicky-----Bendner-----Arshavin--

Link to comment
Share on other sites

Mye svartmaling på denne tråden og ellers på forumet den siste tiden. Synes også det er mange Arsenalfans globalt sett som er litt for kritiske til Arsenal og spesielt Wenger. Kampen i går var meget bra synes jeg. Vi kom til mange sjanser, og var klart best i banespillet. At vi ikke bøtter inn mål for øyeblikket er ikke bare mangel på spiss sin feil. Vi har scort 60 mål allerede denne sesongen, at det i perioder butter litt i mot er helt naturlig.

Link to comment
Share on other sites

Mye svartmaling på denne tråden og ellers på forumet den siste tiden. Synes også det er mange Arsenalfans globalt sett som er litt for kritiske til Arsenal og spesielt Wenger. Kampen i går var meget bra synes jeg. Vi kom til mange sjanser, og var klart best i banespillet. At vi ikke bøtter inn mål for øyeblikket er ikke bare mangel på spiss sin feil. Vi har scort 60 mål allerede denne sesongen, at det i perioder butter litt i mot er helt naturlig.

 

Amen

Link to comment
Share on other sites

Mye svartmaling på denne tråden og ellers på forumet den siste tiden. Synes også det er mange Arsenalfans globalt sett som er litt for kritiske til Arsenal og spesielt Wenger. Kampen i går var meget bra synes jeg. Vi kom til mange sjanser, og var klart best i banespillet. At vi ikke bøtter inn mål for øyeblikket er ikke bare mangel på spiss sin feil. Vi har scort 60 mål allerede denne sesongen, at det i perioder butter litt i mot er helt naturlig.

 

For å bruke tre velkjente uttrykk fra Chaz: Spot on, innertier og amen to that.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal spilte meget bra? midtbanen var god, men i forsvar og angrep var vi ikke spesielt gode.... Cech hadde to skikkelige tester (Arshavin i første omgang og Cesc på frisparket i annen omgang) Chelsea var best der de to målene står og det er det som teller. blir som flere sa på puben, vi stiller i formasjonen 0-4-6-0. Synes vi gjorde en helt ok bortekamp mot Chelsea, men igjen fremstår vi langt unna nivået til Chelsea.

Joda vi har scoret 60 mål, meget bra, men 30 baklengs er jo mer enn lag som STOKE og FULHAM!!! sykt, sånn vinner man ikke medaljer med.... United og Chelsea scorer like mye som Arsenal, men slipper inn mye mindre. Wenger må innse fakta eller gå av som manager.

Men ikke mye jeg får gjort bortsett fra å støtte gutta på onsdag når Liverpool kommer på besøk... sitter ringside på Emirates og skal synge for full hals.

Link to comment
Share on other sites

Mye svartmaling på denne tråden og ellers på forumet den siste tiden. Synes også det er mange Arsenalfans globalt sett som er litt for kritiske til Arsenal og spesielt Wenger. Kampen i går var meget bra synes jeg. Vi kom til mange sjanser, og var klart best i banespillet. At vi ikke bøtter inn mål for øyeblikket er ikke bare mangel på spiss sin feil. Vi har scort 60 mål allerede denne sesongen, at det i perioder butter litt i mot er helt naturlig.

Svartmalingen er på sin plass, fordi det er så åpenbart hva som ikke er som det skal. Hadde Wenger henta en spiss og en ny keeper i vinduet, hadde vi ikke hatt noe vi skulle ha sagt, men når Wenger åpenbart ikke ser det "ALLE" andre ser, og når man ser det samme gang på gang, så er det helt naturlig at frustrasjon gir seg utslag i svartmaling.

Det du sier om at Arsenal i år har scoret så sinnsykt mange mål, så er det en statistikk som ikke viser hele sannheten:

Mot Chelsea og Manu har det blitt 2mål på 4 kamper. Det er slike kamper man har i CL, og når man ikke scorer mot de beste lagene, kan man bare glemme å gjøre det godt i de store turneringene.

Link to comment
Share on other sites

Svartmalingen er på sin plass, fordi det er så åpenbart hva som ikke er som det skal. Hadde Wenger henta en spiss og en ny keeper i vinduet, hadde vi ikke hatt noe vi skulle ha sagt, men når Wenger åpenbart ikke ser det "ALLE" andre ser, og når man ser det samme gang på gang, så er det helt naturlig at frustrasjon gir seg utslag i svartmaling.

Det du sier om at Arsenal i år har scoret så sinnsykt mange mål, så er det en statistikk som ikke viser hele sannheten:

Mot Chelsea og Manu har det blitt 2mål på 4 kamper. Det er slike kamper man har i CL, og når man ikke scorer mot de beste lagene, kan man bare glemme å gjøre det godt i de store turneringene.

 

Som jeg sier så er det ikke unaturlig at man i perioder har problemer med å score mål. Enkeltkamper som kampene mot United viser ikke hele bildet, akkurat som at de pene seirene mot ultragjerrige Villa og hjemmekampen mot Tottenham ikke viser det.

 

Er meget godt fornøyd med sesongen så langt. Vi er sterkere enn ifjor, og all framgang mottas med et kjempetakk! Selvsagt skulle jeg ønske at vi hadde en bedre keeper og en spiss som Rooney, men vi kan ikke gjøre annet enn å ta til takke med det vi har. Regner med at Wenger også ser svakhetene i laget, men han har valgt å ikke gjøre noe med det. Hvorfor aner ikke vi, men det kan finnes mange naturlige grunner til det.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg sier så er det ikke unaturlig at man i perioder har problemer med å score mål. Enkeltkamper som kampene mot United viser ikke hele bildet, akkurat som at de pene seirene mot ultragjerrige Villa og hjemmekampen mot Tottenham ikke viser det.

 

Er meget godt fornøyd med sesongen så langt. Vi er sterkere enn ifjor, og all framgang mottas med et kjempetakk! Selvsagt skulle jeg ønske at vi hadde en bedre keeper og en spiss som Rooney, men vi kan ikke gjøre annet enn å ta til takke med det vi har. Regner med at Wenger også ser svakhetene i laget, men han har valgt å ikke gjøre noe med det. Hvorfor aner ikke vi, men det kan finnes mange naturlige grunner til det.

Enig her. Er selvfølgelig mange feil ved laget vi kan se fra sofakroken, og jeg er rimelig sikker på at Wenger analyserer kamper i etterkant han også for å prøve å forbedre laget. Hvorfor han ikke har forsterket i januar vet få utenom han selv, men vi får håpe at han får hentet Chamakh "gratis" i sommer, eller en eller to andre spillere som laget sårt trenger for å ta steget opp til å kunne kjempe enda sterkere mot Chelskij og Manure.

 

Tror vi er ute av gullkampen for denne sesongen, men vi er fortsatt med i CL og har enklere kampprogram fremover enn de to over oss(som mange her inne har presisert) så helt beksvart ser det virkelig ikke ut. Og vi har forbedret oss siden i fjor, noe som er viktig å ta med.

Nå står det mest på om Wenger klarer å beholde de største stjernene(Cesc og evt Arshavin) i løpet av sommeren.

 

Men noe jeg er veldig sikker på at dette laget trenger er en bedre defensiv stabilitet. Greit nok, vi scorer mye fremover, men det gjør også Chelskij og Manure. Den største forskjellen mellom oss og de to laga er at de er bunnsolide defensivt(med unntak selvfølgelig).

 

Håper Wenger begynner å bruke 4-4-2 i tillegg til den nye 4-3-3(4-1-2-2-1) som vi har brukt i år. Da har vi kanskje den plan B som vi har bedt om i alle år?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...