Jump to content

Forslag til forbedringer


Guest EvenA

Recommended Posts

Som vanlig så er overdrivelsene tilstede, og gjentagelsene mange. Ser ut som vi er ferdige med denne debatten, ihvertfall er vi det for mitt vedkommende. Ingen nye synspunkter kommer fram, og vi fortsatt er langt unna enighet. Ser fram til at moderatorer kommer med (nye) retningslinjer som vi kan forholde oss til.

 

Vil si takk til de som har bidratt på denne tråden de siste dagene, det har vært interessant å se hvor stor denne debatten har blitt pga noen små bagateller etter et sviende tap for wba og ekstremt svake prestasjoner av Almunia.

 

Jeg krysser fingrene for at moderatorer fatter riktig beslutning i denne saken og lar dette fortsette å være et folkelig forum. Good Old Arsenal, og flere andre har sagt seg enige i at dette forumet vil bli dratt ned i rennesteinen hvis folk som meg får igjennom meningen sin. Jeg må innrømme at jeg tviler på at det skjer.... I så fall er forumet i rennesteinen akkurat nå.

 

Forumet kommer helt sikkert til å bestå, og muligens ha bedre kvalitet (hvis kvalitet er lange saklige innlegg) om vieira04 og de andre får viljen sin, men jeg frykter at noen av forumets medlemmer kommer til å vegre seg for å skrive innlegg her inne. (Her tenker jeg på one-liner- og kvalitets-argumentene som har kommet fram tidligere i debatten.) Jeg er også redd for at forumet kommer til å framstå kjedelig, følelsesløst og uten virkelig glød.

 

For meg starten denne debatten med oyvindhermans ekstreme skuffelse over innsatsen til spillerne i tapet mot wba. Det innlegget ga meg personlig mye mer enn de 50 linjers analysene av kampen som man kunne lese like etterpå. oyvindherman var virkelig skuffet og forbanna! Han formidlet ekte følelser! De andre innleggene var en skriftlig oppsummering av en kamp jeg akkurat hadde sett.

 

P.S. Nå er det sikkert fristende å plukke fra hverandre innlegget mitt og sette meg fast på mange punkter og si seg uenig i enda flere. Gjør gjerne det, men jeg er ferdig med denne debatten for mitt vedkommende og kommer derfor ikke til å svare. Se på dette som min avsluttende prosedyre :(

 

Jeg stiller deg et par spørsmål, som helt klart er i nærheten av det man diskuterer. Noen spørsmål, som kan gjøre at jeg kan forstå deg noe bedre som forumist og hvorfor du mener det du mener i denne diskusjonen.

Når du svarer på en slik bråkjekk måte, så må jeg si jeg blir forundret

 

Skjønner at jeg og andre ikke har noe med hva du mener, men skal jeg virkelig ta deg på alvor, når du tross alt er aktiv inne på denne diskusjonen på dette området, for så å komme med et slikt svar på relaterte spørmsål:

 

Det får du bare fortsette å være, for det har du faktisk ikke noe med.

 

Når du i tillegg kommer frem til at dette er en reaksjon fra min (og flere sin) side etter kun WBA kampen, så bommer du med stor margin. (Eller om det skulle være seg en/flere Almunia tabbe®........)

Hadde disse utbruddene vært en engangs hendelse, så hadde jeg (og sikkert de fleste andre) glatt oversett det. Det viser seg at mye skjer gang etter gang, da blir man dritt lei. Dette emnet har vel strengt tatt blitt tatt opp før, og ikke bare en gang......

 

At jeg står for bare lange innlegg, er også bare sprøyt. Jeg er for at retningslinjene blir fulgt, og da er nummer 5 meget vesentlig i dette tilfellet:

 

5. Poster

Tilstreb å gi informasjon i posten du legger til. Med dette menes at vi ønsker å unngå poster som "hehe", "nice" og enkeltord som gir lite nytte. Gjentatte overtredelse av dette kan føre til utestengelse fra forumet.

 

Jeg mener at forumet ikke er en chat, og at om det kom inn 50-100 innlegg uten noe mer enn: hehe, nice, eller one-linere i samme sjanger, så ville dette ødelegge selve tråden.

Det er min mening, som også er pr.d.d retningslinjen på forumet.

 

At man kan skrive korte innlegg i ny og ne, er da ikke noe jeg tar helt avstand fra. Men; man burde prøve så godt man kan å skrive, hvorfor man mener det man mener i enkelte tilfeller. Jeg krever ikke at alle skriver og formulerer seg som en 40-åring, men at man prøver så godt man kan å skrive sine meninger uansett alder. Alle må starte et sted, og jeg synes det er mange unge her inne, som har et meget bra nivå.

 

Jeg mener at man også burde tenke på at dette er et forum, og ikke en chat-kanal.

 

At man ikke aksepterer fri bruk av ord/beskrivelser her inne, vil ikke gjøre dette til et mindre folkelig forum. Eller at det skal bli mindre følelser og mindre glød....

Dette føler jeg er en merkelig påstand, med hva som har blitt argumentert av flere her inne den siste uken. Jeg tror ikke at dette er punktet som gjør det folkelig eller ikke. Ytringsfriheten blir jo ikke rørt i det hele tatt, den er like fri som den ALLTID har vært. Og; alle har like mye rett til å skrive, uansett alder, rase, kjønn, eller religion.

 

På dette forumet, så har man faktisk litt mere ansvar enn bare seg selv. Vi er under et offisielt forum for Arsenal supportere i Norge, og det er ikke det samme, som forumet på vg, nettavisen, eller hva det nå skulle være.

Vi er supporterklubbens ansikt utad på www, og dette påvirker selvsagt hva andre får inntrykk av oss, og evt nye medlemmer.

Vi skal følge hva supporterklubben mener er akseptabel adferd under dette forumet, og som de skal stå inne for. Ikke bare med tanke på seg selv, men også i sin relasjon til Arsenal FC, for å videre ha et godt samarbeid.

 

Jeg respekterer ditt syn om fri ordbruk, men min mening er at det ikke skaper et bedre forum. Hverken på det kvalitative, at flere ønsker å bidra med å være aktive, at det skaper mer følelser og glød, for å nevne noe.

 

MikL02: Ja, det kan man si :)

Link to comment
Share on other sites

For eigen del må eg sei dette har vore ein lærerrik debatt. Og eg har fått meg ein del aha-opplevelsar undervegs. Blant anna at somme meiner dette:

 

1. Normal folkeskikk, respekt og toleranse er ikkje lengre noko å bråke med. Forumet i gammal form er trøytt, kjedeleg og sidrumpa. Det er nye tider nå, og ukvemsord og drittslenging er det einaste saliggjerande for å heve forumets kvalitet og underhaldningsverdi. "The more, the merrier"

 

2. Forumet hjå Tottenhams Venner er eit førebilete på korleis ting skal være. Våre rivalar er blitt eit ideal for all framtidig meiningsutveksling. Hat, hat, hat og "scum scum scum" opp og i mente, dag ut og dag inn. Når det gjeld form og språkbruk er desse folka dei sanne heltar.

 

 

Eg veit ikke sikkert om eg skal le eller grine, men er mest tilbøyeleg til å gjere det siste. Det er utruleg korleis ein klarer å snu opp ned på alle argument, og gjere det vulgære til noko høgverdig, normalt og kvardagsleg. For å seie det med Sigbjørn Obstfelder: -Jeg er vist kommet paa en feil klode! Her er saa underligt.

Han har så rett. Her er det jammen mykje rart.

Link to comment
Share on other sites

det har vært interessant å se hvor stor denne debatten har blitt pga noen små bagateller

 

husk på at selv om dråpen som får begeret til å renne over kan fremstå som en bagatell, så kan jo denne være nøkkelen til noe mer fundamentalt og omfattende. Slik er det ofte, og slik er det i denne saken. Og slike prinsippdiskusjoner bør bli omfattende, for å belyse alle sider og nyanser ved saken. Det viktigste er at diskusjonen foregår på en noenlunde saklig måte, og det synes jeg vi har fått til brukbart her. At vi ikke er blitt enige er så, det er nødvendigvis ikke målet. Men det jeg håper er at det har ført til en bedre gjensidig forståelse, og så håper og tror jeg moderatorene ut fra diskusjonen klarer å legge lista på et fornuftig nivå. Så får vi forsøke å respektere det de kommer frem til.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha mottatt advarsler etter å ha logget meg på idag, ønsker jeg å beklage til de som tydelig føler seg støtt over hetsen mot våre glade amatørspillere gjør en jobb for klubben på frivillig basis.

 

Forøvrig er det underlig at debattanter som her gråter over at almunia kalles noe så uskyldig som kjegle,selv bryter av seg ukvemsord som cunt om andre spillere og har stygge nedsettende karakteristikker på tidenes manager i England. De tilhører andre lag ja, men det er like usmaklig og jeg regner med at dette må tas med i betraktningen når folk skal vurdere om deres 12-årige datter skal få lese her. Språkbruken her er vel å regne som en mild bris i forhold til språkbruk i ungdomsmiljøene dog.

 

Jeg skjønner at jeg ikke har noe her å gjøre. To advarsler på kort tid(den første for at jeg skjelte ut Henry da han skuffet meg dypt og inderlig ved å jukse), gjør at jeg tar konsekvensen av dette og melder meg ut av forumet.

 

Dere som ønsker å fortsette med å byttelåne medlemskort til billettkjøp kan ta kontakt på oyvindherman@yahoo.no.

 

Snakkes på vgd folkens.

Link to comment
Share on other sites

Kjære venner.

Hva er det som skjer. En utmeldelse av en hedersmann.

Vi smuldrer jo opp innenfra. Vi krangler om småting. Er ikke målet vårt å fremme Arsenal da, Og det er jo gjennom å vokse oss stadig større.

På tribunen er det plass til oss alle. For meg skal forumet være like raust. Forumet skal kunne takle de dypeste refleksjoner, at noen av oss ikke liker stygge ord, at det i forbindelse med et mål i mot går litt hett for seg.

Sånn skal det være rundt et levende fotballag.

 

Tenk hvor mye verre alt hadde vært om vi hadde rasisme eller diskriminering her inne. Her skal det være plass til professoren, håndtverkeren, skolegutten og dama til kameraten din.

Jeg skal ikke dele skyld, det skaper bare mer krangel, men jeg syntes vel egentlig de "voksne" her inne viser litt sneverhet.

 

At vi skal hakke på hverandre er til stor glede for alle andre enn oss her inne.

Jeg syntes også det er mye dårlig språk, men hva så. Det er da bare å overse. Når noen skal være puritanske på andres vegne fører det bare til at folk fortsetter med dette språket. Kan ikke moderatorene bare stille og fredelig sensurere bort det verste?

Vi erter hverandre opp, stiller oss opp på hver vår side og er indignerte, når vi egentlig kun skal gjøre en ting; støtte laget.

 

Så Øyvind, ikke trekk deg, vær her inne sammen med oss og fortsett å friske opp luften med dine innlegg.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det eneste vi fikk ut av denne diskusjonen var at oyvindherman trakk seg fra forumet. Hvor blir det av tilbakemeldinger fra moderatorer?

 

Dette er feil, resultatet har blitt at oyvindherman har trukket seg og at mange har sluttet å skrive eller redusert aktiviteten sin betraktelig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt hvilket svar som etterlyses.

 

Selv føler jeg at jeg har gjort alt jeg kan. Jeg har delt ut en del advarsler her og der, slik at folk vet hvor landet ligger, men ingen har blitt utestengt fra forumet foreløpig. Men det er frivillig å være her også, selv om det er synd dersom noen ikke ønsker å være her lenger.

 

Jeg har gått igjennom alt som står her og jeg tok meg tid til å lage nye retningslinjer, men med de gamle som utgangspunkt. Disse har jeg forsøkt å få godkjent, men jeg har foreløpig ikke hørt noe mer fra høyere hold.

 

Om noen har forslag til noe mer jeg kan gjøre, så ønsker jeg gjerne å få høre det. Jeg klarer iallfall ikke å finne på noe mer selv akkurat nå.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mitt forslag til forbedringer på denne siden er at kanskje det kan være mulig og tone ned litt reklame for Bryggen i bergen? synes det er litt dumt at det skal ødelegge alternative fortjente overskrifter,noen ganger når jeg logger inn ser jeg jo 4 saker på første siden som omhandler bryggen i bergen, kan dere ikke heller bare lage en "reklame fast på siden ett sted der det står Bryggen i bergen viser alle Arsenal Kamper.

ellers er jeg stort sett fornøyd ;)

Link to comment
Share on other sites

Det blir kanskje feil å ta det her, men: Jeg var innpå arsenal.no og la merke til at aktiviteten der inne har minsket betraktelig. Er det ikke mulig å ta over arsenal.no? Altså at vi får adressen arsenal.no? Kan tenke meg at mange arsenalsupportere som ønsker å delta i et arsenalforum på nettet, søker arsenal.no istedenfor gunners.no..

Link to comment
Share on other sites

Er det mulig å få en forklaring på at når jeg, nesten hver bidige gang, går inn på Gunners.no, så er det en eller annen sak om Bryggen som møter meg? Irriterende at hjemmesiden skal brukes til slikt dritt. Hvorfor skulle lesere i Alta, Tromsø, Kristiansand, Molde, Trondheim eller Oslo osv bry seg om en eller annen random pub i Bergen?

Link to comment
Share on other sites

Er det mulig å få en forklaring på at når jeg, nesten hver bidige gang, går inn på Gunners.no, så er det en eller annen sak om Bryggen som møter meg? Irriterende at hjemmesiden skal brukes til slikt dritt. Hvorfor skulle lesere i Alta, Tromsø, Kristiansand, Molde, Trondheim eller Oslo osv bry seg om en eller annen random pub i Bergen?

I tilleg er vel det som står der ulovlig? Reklarmering for alkohol er ulovlig i Norge (merkelig nok :P) og da er det vel ikke akkurat lovlig å reklamere for utestedet ved å blant annet vise til alkoholprisene.

Link to comment
Share on other sites

I tilleg er vel det som står der ulovlig? Reklarmering for alkohol er ulovlig i Norge (merkelig nok :P) og da er det vel ikke akkurat lovlig å reklamere for utestedet ved å blant annet vise til alkoholprisene.

 

Norge og regler altså, fy flate, men seriøst, det er nok ulovlig ja :(

 

Jeg må bare først si at jeg synes forumet jevnt over er veldig bra og at man har klart å skape et debattforum med ryddige og tidvis gode debatter. Under følger to løse ideer jeg har, godt mulig disse er vanskelige å gjennomføre eller ikke spesielt ønsket men jeg tenker ikke at det er et stort problem om jeg deler noen dumme tanker med dere.

 

1. Kan vi lage en "Forum for dummies"-tråd der noen erfarne og drevne forummister (;)) skriver kort om forumet og forskjellige tilleggsmuligheter; for eksempel polls etc. Det er evt. naturlig å ta med i en sånn oversikt emner som: -hvordan starte tråder, -hvordan være en god debattant, -hvike retningslinjer er det og -hvordan komme med forslag til endringer. Dette vil kanskje gjøre steget fra medlem til aktiv forumbruker kortere, slik kan vi få flere stemmer, mer nyanserte debatter og et bedre forum. Å la denne oversikten være et annet sted også er jeg posiitiv til, kanskje vi kan få den inn i medlemsbladet?

 

2. Hadde det vært en ide om noen moderatorer hadde strukturert noen av delforumene litt bedre? Jeg tenker ikke at de skal begynne å slette mange tråder som folk bruker men kanskje at man kommer med forslag til endringer på titlene/beskrivelsene på de trådene som er slik at det er enkelt og oversiktlig hvor de forskjellige debattene går.

 

Før du halshugger meg med at dette er idiotiske forslag vil jeg gjerne også høre hvilke utfordringer du også ser ved forumet og evt, hvordan disse to forslagene bør endres slik at de kan ha noe for seg.

 

Hva tenker du?

Link to comment
Share on other sites

Som noen har nevnt over her er det alt for lite nyheter. De eneste nyhetene som kommer er før kamper og kamprapporter og disse Bryggen greiene.. Se på feks. Liverpool.no og United.no, der er det massevis av nyheter daglig, hadde vært fint med noe sånt her og :)

Link to comment
Share on other sites

Som noen har nevnt over her er det alt for lite nyheter. De eneste nyhetene som kommer er før kamper og kamprapporter og disse Bryggen greiene.. Se på feks. Liverpool.no og United.no, der er det massevis av nyheter daglig, hadde vært fint med noe sånt her og :)

 

Jeg kan jo prøve å svare litt her jeg, siden jeg er en av de få som prøver å holde litt aktivitet på forsiden.

 

Først av alt, Arsenal Norway kan ikke sammenlignes med henholdsvis Liverpools og Uniteds supporterklubb. De har vel sånn ca 6 ganger så mange medlemmer, og de har vel kanskje også 6 ganger så mange saker?

Uansett, de er driftet proffesjonelt, og har egne ansatte som har dette som jobben sin, i alle fall som deltidsstilling. Liverpool har vel også egne folk som bor i Liverpool, som rapporterer ofte om det som står i lokalavisene og slikt.

 

Når da alt arbeid i Arsenal Norway er driftet på frivillig arbeid, kan det i alle fall foreløpig ikke holde det samme nivået. Det er veldig synd at vi skal ha et så flott medlemsblad samtidig som vi har en såpass lite oppdatert nettside. Er det ingen skribenter der, som ønsker å bidra med en artikkel i ny og ne? Eller om det muligens gikk an å hente en artikkel fra hver TGP og publisere den her på forsiden?

 

Ikke vet jeg. Jeg og Jostein gjør så godt vi kan, men skribenter som melder interresse faller av fort. Når jeg begynte var vi 8, nå er det 2. Og med 100% jobb, er det vanskelig å få til bidraget slik man ønsker. I tillegg er det jo vanskelig for oss, for kildene våre er jo som regel andre nettsider, ergo er det ofte lest av andre før. Av og til prøver jeg å oversette intervjuer fra ATVO, noe som kanskje er litt mer interessant.

 

Men det er bare å melde interesse til Jostein, hvis man har lyst til å skrive. Men det virker ikke som interessen er der, noe som er meget synd.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan jo prøve å svare litt her jeg, siden jeg er en av de få som prøver å holde litt aktivitet på forsiden.

 

Først av alt, Arsenal Norway kan ikke sammenlignes med henholdsvis Liverpools og Uniteds supporterklubb. De har vel sånn ca 6 ganger så mange medlemmer, og de har vel kanskje også 6 ganger så mange saker?

Uansett, de er driftet proffesjonelt, og har egne ansatte som har dette som jobben sin, i alle fall som deltidsstilling. Liverpool har vel også egne folk som bor i Liverpool, som rapporterer ofte om det som står i lokalavisene og slikt.

 

Når da alt arbeid i Arsenal Norway er driftet på frivillig arbeid, kan det i alle fall foreløpig ikke holde det samme nivået. Det er veldig synd at vi skal ha et så flott medlemsblad samtidig som vi har en såpass lite oppdatert nettside. Er det ingen skribenter der, som ønsker å bidra med en artikkel i ny og ne? Eller om det muligens gikk an å hente en artikkel fra hver TGP og publisere den her på forsiden?

 

Ikke vet jeg. Jeg og Jostein gjør så godt vi kan, men skribenter som melder interresse faller av fort. Når jeg begynte var vi 8, nå er det 2. Og med 100% jobb, er det vanskelig å få til bidraget slik man ønsker. I tillegg er det jo vanskelig for oss, for kildene våre er jo som regel andre nettsider, ergo er det ofte lest av andre før. Av og til prøver jeg å oversette intervjuer fra ATVO, noe som kanskje er litt mer interessant.

 

Men det er bare å melde interesse til Jostein, hvis man har lyst til å skrive. Men det virker ikke som interessen er der, noe som er meget synd.

 

Takk for svar! Dette viste jeg ikke, så beklager.

Link to comment
Share on other sites

Min mening er at chatten bør stenges for alltid, og kamptrådene må tilbake så fort som mulig! Da kan ikke barnslige drittunger poste søppel mer, mtp. at nick vises osv. Når jeg var inn på lørdag og i går, var det HELT forferdelig..

 

Det er jo nettopp pga alt søppelet som ble postet i kamptrådene under kamper at man oppfordret til bruk av chatten. Så dette problemet vil man ha uansett, så lenge folk har ett såpass sterkt behov for å spy ut eder og galle under kampene. I mine øyne er det derfor bedre at dette foregår i chatten, og ikke her på forumet

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...