Jump to content

Forslag til forbedringer


Guest EvenA

Recommended Posts

Det er jo nettopp pga alt søppelet som ble postet i kamptrådene under kamper at man oppfordret til bruk av chatten. Så dette problemet vil man ha uansett, så lenge folk har ett såpass sterkt behov for å spy ut eder og galle under kampene. I mine øyne er det derfor bedre at dette foregår i chatten, og ikke her på forumet

Er vel enklere å moderere en kamptråd enn det er å moderere chatten? Bare å fjerne uønskede innlegg og banne folk som over tid ikke kan oppføre seg noenlunde fornuftig

Link to comment
Share on other sites

Støtter Kim. Det vil ta veldig mye tid å modere kamptråden hvis det kommer så mye oppgulp som det kommer under kamp. Dessuten kan det fort bli misnøye hvis det er noen som er uenige hvor grensen går. Stakkars mod får nok ufortjent kritikk allerede...

Link to comment
Share on other sites

Er vel enklere å moderere en kamptråd enn det er å moderere chatten? Bare å fjerne uønskede innlegg og banne folk som over tid ikke kan oppføre seg noenlunde fornuftig

 

Da må det først komme klare retningslinjer for hva som er tillatt og ikke tillatt. Slik det er i dag er det ikke enkelt for moderatorer å skulle sitte å slette og moderere innlegg, da det alltid vil være noen som blir misfornøyde. Da er det bedre å samle oppgulpet i chatten hvor ting ikke er synlig for andre i ettertid. Det sparer også moderatorene for mye jobb.

Link to comment
Share on other sites

Selv syns jeg chatten er et meget godt alternativt tilbud til kamptråden, så de som holder den oppe fortjener ros.

 

Men dessverre er det to personer (eventuelt bare én) som kun deltar i chatten for å spamme og tulle. Men oppgulpet stopper der. Det er bare de to personene som lager kvalme og skriver tull. Så jeg mener at de to idiotene bør utestenges, og verre er det ikke.

 

Chatten er en veldig fin plass å diskutere ting i kampens hete + skaffe stream og evt bare følge med på kampen.

Link to comment
Share on other sites

Selv syns jeg chatten er et meget godt alternativt tilbud til kamptråden, så de som holder den oppe fortjener ros.

 

Men dessverre er det to personer (eventuelt bare én) som kun deltar i chatten for å spamme og tulle. Men oppgulpet stopper der. Det er bare de to personene som lager kvalme og skriver tull. Så jeg mener at de to idiotene bør utestenges, og verre er det ikke.

 

Chatten er en veldig fin plass å diskutere ting i kampens hete + skaffe stream og evt bare følge med på kampen.

 

Jeg er veldig enig med deg. Det er noen få(dere vet hvem de er) som ødelegger for alle. I det siste har jeg sett ekstremt mye grov språkbruk i chatten. Jeg kan godt godta et banneord i ny og ne for å få ut frustrasjon, men når halvparten av ordene er så grove at de ikke egner seg på trykk noe sted blir det for dumt.

Likevel er det en annen ting som har opprørt meg mer. Det har vært veldig mye rasisme/nazisme (!!) i de siste chattene. Når "jøde" blir brukt som skjellsord så ofte som det har blitt gjort blir jeg utrolig provosert. Jeg er ikke jøde selv, men jeg har både venner som er jøder og jeg går ut i fra at noen på dette forumet er jøder.

Jeg synes toleransen for tull har vært altfor stor, og nå må moderatorene bli mye strengere på hva som er lov og ikke. Det har( etter min mening) vært altfor få rød kort på chatten så langt.

 

PS. Jeg går ut i fra at det ikke er mulig å stenge visse brukere ute fra chatten for alltid? Går ikke det fra kamp til kamp?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig enig med deg. Det er noen få(dere vet hvem de er) som ødelegger for alle. I det siste har jeg sett ekstremt mye grov språkbruk i chatten. Jeg kan godt godta et banneord i ny og ne for å få ut frustrasjon, men når halvparten av ordene er så grove at de ikke egner seg på trykk noe sted blir det for dumt.

Likevel er det en annen ting som har opprørt meg mer. Det har vært veldig mye rasisme/nazisme (!!) i de siste chattene. Når "jøde" blir brukt som skjellsord så ofte som det har blitt gjort blir jeg utrolig provosert. Jeg er ikke jøde selv, men jeg har både venner som er jøder og jeg går ut i fra at noen på dette forumet er jøder.

Jeg synes toleransen for tull har vært altfor stor, og nå må moderatorene bli mye strengere på hva som er lov og ikke. Det har( etter min mening) vært altfor få rød kort på chatten så langt.

 

PS. Jeg går ut i fra at det ikke er mulig å stenge visse brukere ute fra chatten for alltid? Går ikke det fra kamp til kamp?

En av grunnene til at jeg kommer til å holde meg unna chatten. Mot Braga var det jo en person som holdt sirkus fra begynnelse til slutt. Avlutningsvis kom jo tiraden som omfatter mye av det du snakker om. Håper vedkommende får pengene sine tilbake og beskjed om å klippe medlemskortet i to

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig enig med deg. Det er noen få(dere vet hvem de er) som ødelegger for alle. I det siste har jeg sett ekstremt mye grov språkbruk i chatten. Jeg kan godt godta et banneord i ny og ne for å få ut frustrasjon, men når halvparten av ordene er så grove at de ikke egner seg på trykk noe sted blir det for dumt.

Likevel er det en annen ting som har opprørt meg mer. Det har vært veldig mye rasisme/nazisme (!!) i de siste chattene. Når "jøde" blir brukt som skjellsord så ofte som det har blitt gjort blir jeg utrolig provosert. Jeg er ikke jøde selv, men jeg har både venner som er jøder og jeg går ut i fra at noen på dette forumet er jøder.

Jeg synes toleransen for tull har vært altfor stor, og nå må moderatorene bli mye strengere på hva som er lov og ikke. Det har( etter min mening) vært altfor få rød kort på chatten så langt.

 

PS. Jeg går ut i fra at det ikke er mulig å stenge visse brukere ute fra chatten for alltid? Går ikke det fra kamp til kamp?

 

Neste chat mot Aston Villa blir å holde en strengere linje enn tidligere. Jeg har sett meg lei av den hetsingen av hudfarge og tro på chatten, og slikt vil jeg utestenge brukere for uten advarsel. Jeg vil også slå ned på overdrevent bruk av caps lock.

Håper de brukerne som har gitt opp chatten vil gi den en ny sjanse i morgen!

Link to comment
Share on other sites

Neste chat mot Aston Villa blir å holde en strengere linje enn tidligere. Jeg har sett meg lei av den hetsingen av hudfarge og tro på chatten, og slikt vil jeg utestenge brukere for uten advarsel. Jeg vil også slå ned på overdrevent bruk av caps lock.

Håper de brukerne som har gitt opp chatten vil gi den en ny sjanse i morgen!

Høres bra ut :)

Link to comment
Share on other sites

Neste chat mot Aston Villa blir å holde en strengere linje enn tidligere. Jeg har sett meg lei av den hetsingen av hudfarge og tro på chatten, og slikt vil jeg utestenge brukere for uten advarsel. Jeg vil også slå ned på overdrevent bruk av caps lock.

Håper de brukerne som har gitt opp chatten vil gi den en ny sjanse i morgen!

 

Bra! :) Jeg for min del er vel heldig hvis jeg i det hele tatt får sett kampen... Men lykke til med å skape en bedre stemning på chatten i morgen! :)

Link to comment
Share on other sites

Bra! :) Jeg for min del er vel heldig hvis jeg i det hele tatt får sett kampen... Men lykke til med å skape en bedre stemning på chatten i morgen! :)

Det enkleste hadde jo vært om gutta vant 7-0. Da ville jo stemningen blitt super av seg selv :)

Link to comment
Share on other sites

Syns det er trist at det er så lite aktivitet i kamptrådene for tiden. Husker den tiden da man kom opp i 25 sider i de viktige kampene!

Akkurat det kan du takke syterne med Kim og vieira04 i spissen for og de har fått god hjelp fra noen inkompetente moderatorer.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Godt at det slås KNALLHARDT ned på rasistiske og tilsvarende innlegg. Enten de er på chat, eller i kamptråd. Arsenal, med kanskje det mest multikulturelle publikum i hele PL, har ingen plass for slike mennesker. Hverken i England eller i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Godt at det slås KNALLHARDT ned på rasistiske og tilsvarende innlegg. Enten de er på chat, eller i kamptråd. Arsenal, med kanskje det mest multikulturelle publikum i hele PL, har ingen plass for slike mennesker. Hverken i England eller i Norge.

 

Hvis du med "tilsvarende innlegg" inkluderer homohets også så er jeg helt enig med deg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har alltid synes chatten bør stenges for alltid og kamptrådene må tilbake. Har flere kompiser som er ManU/Chelsea/Liverpool-supportere, og de ler av at det er så dårlig med aktivitet her om dagen.. blir jo ikke mer enn 2 sider fram til kampslutt.

 

Vi må tåle litt frustasjon og kritikk når vi taper osv her inne på forumet. Merk ordet diskusjonsforum..

Link to comment
Share on other sites

Så forumet blir mye bedre av at kamptrådene er 10 sider lenger der 80% av innleggene er frustrasjon og/eller one-linere? Kvalitet over kvantiet mener jeg. Forumister skal likevel ikke være redd for å bli hengt ut om innlegget ikke er godt nok. Så lenge man begrunner påstandene sine på en saklig måte og ellers holder seg innenfor forumets retningslinjer går det som regel bra!

Link to comment
Share on other sites

Så forumet blir mye bedre av at kamptrådene er 10 sider lenger der 80% av innleggene er frustrasjon og/eller one-linere? Kvalitet over kvantiet mener jeg. Forumister skal likevel ikke være redd for å bli hengt ut om innlegget ikke er godt nok. Så lenge man begrunner påstandene sine på en saklig måte og ellers holder seg innenfor forumets retningslinjer går det som regel bra!

Som det har blitt påpekt før har de fleste deltakere i kamptrådene sett kampen. Det er få ting jeg liker bedre enn å lese en god analyse, men det meste som sies i tråden har TV2 studio allerede sagt. Det er MINST like underholdene å lese forskjellige brukeres frustrasjon og tanker, enn å lese en lang oppsummering av en kamp jeg nettopp har sett. Jeg syns ikke at det er bedre med kvalitet fremfor kvantitet på dette forumet. Ønsker vi bredde i brukergruppen her inne, eller ønsker vi oss en liten gruppe som er flinke til å diskutere og analysere? Selvfølgelig skal ikke kamptrådene forpestes med rasisme/homohets/nazisme og jødehat! Men hva er det som er så plagsomt med å lese frustrasjon i kamptrådene? Jeg stiller bare spørsmål. Dette forumet er vel for ALLE som støtter Arsenal? Eller er det forebeholdt de som kan analysere? Jeg kommer ihvertfall til å ytre min frustrasjon i kamptrådene så lenge jeg bruker dette forumet, og det syns jeg alle som føler for det skal få gjøre og!

Link to comment
Share on other sites

Akkurat det kan du takke syterne med Kim og vieira04 i spissen for og de har fått god hjelp fra noen inkompetente moderatorer.

 

BE

 

Sorry ben elfen, men dette blir bare patetisk. Du er alltid flink til å skylde på andre, men din evne til å ta selvkritikk er latterlig. Selv om jeg for det meste er uenig med deg, har jeg alltid hatt respekt for deg, men måten du hele tiden driver og går til angrep mot meg og flere, bare fordi at du og dine ikke får herje fritt som du ønsker, gjør at denne respekten nå er borte. Du oppfører deg rett og slett som en barnslig drittunge

Link to comment
Share on other sites

Sorry ben elfen, men dette blir bare patetisk. Du er alltid flink til å skylde på andre, men din evne til å ta selvkritikk er latterlig. Selv om jeg for det meste er uenig med deg, har jeg alltid hatt respekt for deg, men måten du hele tiden driver og går til angrep mot meg og flere, bare fordi at du og dine ikke får herje fritt som du ønsker, gjør at denne respekten nå er borte. Du oppfører deg rett og slett som en barnslig drittunge

 

Jeg er enig med deg i mye Kim.

Men fakta er at forumet har blitt dødt. Det er for mye fornuft her inne og for lite magefølelser. De gamle gutter som hevder de "virkelig kan Arsenal har vunnet fram".

Jeg er selv en av de som har fulgt Arsenal lenger enn de fleste, og jeg savner virkelig intensiteten i mange sine innlegg gjennom forumhistorien. Selv om saklighetsnivået ikke alltid var på topp og tendensen til gjentagelser var stadig til stede. Ben Elfen var ofte inspirerende og han vekket mange andre med sine meninger. Han var sjelden stygg, selv om Almuniakritikken var noe grenseløs.

Om det er slik at moderatorer virkelig har lagt hindringer i veien for meninger syntes jeg det er trist.

Så lenge det ikke er rasisme eller ondskapsfullhet.

Det er mye annet som er borte. Vet ikke om det er en god trend forumet er inne i.

Husker med stor glede intensiteten rund AA sin overgang. Ikke så saklig og dyptpløyende kanskje, men hvilken intensitet. Hundre innlegg i timen, det var fart det.

Og husk; alle er vi like mye verdt her inne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med deg i mye Kim.

Men fakta er at forumet har blitt dødt. Det er for mye fornuft her inne og for lite magefølelser. De gamle gutter som hevder de "virkelig kan Arsenal har vunnet fram".

Jeg er selv en av de som har fulgt Arsenal lenger enn de fleste, og jeg savner virkelig intensiteten i mange sine innlegg gjennom forumhistorien. Selv om saklighetsnivået ikke alltid var på topp og tendensen til gjentagelser var stadig til stede. Ben Elfen var ofte inspirerende og han vekket mange andre med sine meninger. Han var sjelden stygg, selv om Almuniakritikken var noe grenseløs.

Om det er slik at moderatorer virkelig har lagt hindringer i veien for meninger syntes jeg det er trist.

Så lenge det ikke er rasisme eller ondskapsfullhet.

Det er mye annet som er borte. Vet ikke om det er en god trend forumet er inne i.

Husker med stor glede intensiteten rund AA sin overgang. Ikke så saklig og dyptpløyende kanskje, men hvilken intensitet. Hundre innlegg i timen, det var fart det.

Og husk; alle er vi like mye verdt her inne.

 

Ytringsfriheten er, og vil nok med stor sansynlighet aldri bli berørt på dette forumet. Takk X for det....

Vi lever i et demokratisk land, og vi har en supporterklubb som ønsker at dette skal være like viktig på forumet for oss Arsenal supportere.

At det er et blitt færre innlegg her inne, skyldes kanskje at moderatorene følger opp retningslinjene som er satt for forumet.

 

5. Poster

Tilstreb å gi informasjon i posten du legger til. Med dette menes at vi ønsker å unngå poster som "hehe", "nice" og enkeltord som gir lite nytte. Gjentatte overtredelse av dette kan føre til utestengelse fra forumet.

 

For min del, synes jeg det er kjempebra. Det er lite motiverende å gå inn på en kamptråd, for å lete igjennom 25-sider, på jakt etter noen som skriver et innlegg om sine tanker/meninger om kampen. Tenker da ikke på one-linere, banneord, og mange andre spontane følelsemessige-"der og nå" opplevelser med ett eller to ord.

For de som ønsker dette "chatte-systemet" underveis, så har supporterklubben fått ordnet opp chat til kampene. Man får både pose og sekk, for de som ønsker det B)

Nå har mod-teamet holdt en bra linje på disse kamptrådene en stund, og jeg synes vi skal være stolte av dette. Vi har færre innlegg i kamptråder enn før, men det har blitt mye mer diskusjoner og uttrykk av meninger som resultat. Uansett alder og kjønn, så har vårt nivå på disse kamptrådene øket betraktelig etter at vi kuttet ut X-antall % med "chat"/oppgulp i disse trådene. Nå kan man faktisk lese hva andre mener om kampen, og det er jo kjempebra slik jeg ser det.

Og, jeg har en annen oppfatning, for jeg mener det er vel så mange meninger/tanker/opplevelser ute nå som tidligere. Forskjellen er at de kommer lettere frem i lyset, slik jeg føler det.

 

Det virker også som antall persondiskusjoner er kraftig redusert, siden mod-teamet har bestemt seg for å prøve å følge retningslinje nummer 6: (antall innlegg reduseres...)

Persondiskusjoner

Det skal diskuteres sak og ikke person. Bruk meldsingssystemet for å kontakt personen, eller ta kontakt med administrator/moderator dersom du har en klage. Brudd på dette kan føre til utestengelse.

 

Dette er mye bedre enn tidligere, men ser at de fortsatt tillater personlige stikk og oppgulp mot andre forumister. Istedenfor å svare, så må man bruke mod-teamet for å høre hvor "grensa" går og hvorfor.

Dette har ført til bedre tone/mer harmoni på forumet, slik at klubben, spillerene, og manager, blir satt i fokuset. Det er jo positivt?

 

Vi skal tross alt være stolte av dette forumet, med tanke på at alle kan lese hva som blir skrevet her inne. Og nok engang; dette handler ikke om ytringsfriheten, men om ordbruk/ordlyd.

Vi har et ansvar både for supporterklubben, for alle som har Arsenal i sitt hjerte, og for klubben vi alle brenner for.

 

For min del har jeg fått positive tilbakemeldinger fra andre lags-supportere "Hulken", om at vi har et mye bedre nivå på vårt forum, etter at mod-teamet satt retningslinjene på bl.a kamptrådene i fokus.

At Liverpool og Utd har flere innlegg på sine forum er også naturlig, med tanke på at de er ganske mange flere medlemmer enn oss.

 

Dette er som du sier et "diskusjonsforum" for alle Arsenal supportere uansett alder og kjønn, og ikke en "chatteside" :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med deg i mye Kim.

Men fakta er at forumet har blitt dødt. Det er for mye fornuft her inne og for lite magefølelser. De gamle gutter som hevder de "virkelig kan Arsenal har vunnet fram".

Jeg er selv en av de som har fulgt Arsenal lenger enn de fleste, og jeg savner virkelig intensiteten i mange sine innlegg gjennom forumhistorien. Selv om saklighetsnivået ikke alltid var på topp og tendensen til gjentagelser var stadig til stede. Ben Elfen var ofte inspirerende og han vekket mange andre med sine meninger. Han var sjelden stygg, selv om Almuniakritikken var noe grenseløs.

Om det er slik at moderatorer virkelig har lagt hindringer i veien for meninger syntes jeg det er trist.

Så lenge det ikke er rasisme eller ondskapsfullhet.

Det er mye annet som er borte. Vet ikke om det er en god trend forumet er inne i.

Husker med stor glede intensiteten rund AA sin overgang. Ikke så saklig og dyptpløyende kanskje, men hvilken intensitet. Hundre innlegg i timen, det var fart det.

Og husk; alle er vi like mye verdt her inne.

 

Jeg skjønner hvor du vil hen. Poenget mitt, er at det blir alt for lettvint å drive og legge skylden over på enkeltpersoner for at aktiviteten på forumet har blitt dødt. Jeg vet av mange som har valgt å droppe forumet grunnet at forumet florerte av oppgulp og annet piss.

 

Min hemsko her inne, har alltid vært kamptrådene. Jeg synes disse ble ødelagte av alt oppgulpet som kom i kampens hete. I mine øyne er kamptrådene som er nå mye bedre enn de var tidligere. Rett og slett fordi man slipper å lete etter fornuftige innlegg blant hundre innlegg med oppguløp. Dersom folk ikke lenger gidder å skrive innlegg i kamptråder fordi det blir slått ned på oppgulp og hudfletting, så begynner jeg virkelig å lure. Dersom det er det eneste man ønsker å bidra med, så er det kanskje like greit at aktiviteten er såpass minimal.

 

Hva med om vi alle tar i ett tak for å løfte aktiviteten her inne, istedet for å fordele skyld på enkeltpersoner? Tror man kommer mye bedre ut av det.

Link to comment
Share on other sites

Men fakta er at forumet har blitt dødt. Det er for mye fornuft her inne og for lite magefølelser.

 

Er det et FAKTUM at forumet er blitt dødt? Er ikke dette øynene som ser, dvs en subjektiv oppfatning, og derfor ALT ANNET enn et faktum?

 

Blir et forum nødvendigvis bedre av at følelser "prioriteres" fremfor fornuft? Jeg er ikke så sikker på det. Og det er jo ikke noe forbud mot verken å vise følelser eller å si sin mening her inne. Men det er ikke likegyldig HVORDAN følelser vises, eller hvordan meningene bringes til torgs. Når skal ALLE her inne forstå at diskusjonen om å forbedre forumet dreier seg om DETTE, og ikke retten til å vise følelser eller si sin mening PER SE?

 

Og husk; alle er vi like mye verdt her inne.

 

det er det vel INGEN som er uenig i? Men denne diskusjonen dreier seg overhodet ikke om dette. For betyr likeverdighet at vi skal ha et forum uten kjøreregler?

Link to comment
Share on other sites

Er det et FAKTUM at forumet er blitt dødt? Er ikke dette øynene som ser, dvs en subjektiv oppfatning, og derfor ALT ANNET enn et faktum?

 

Blir et forum nødvendigvis bedre av at følelser "prioriteres" fremfor fornuft? Jeg er ikke så sikker på det. Og det er jo ikke noe forbud mot verken å vise følelser eller å si sin mening her inne. Men det er ikke likegyldig HVORDAN følelser vises, eller hvordan meningene bringes til torgs. Når skal ALLE her inne forstå at diskusjonen om å forbedre forumet dreier seg om DETTE, og ikke retten til å vise følelser eller si sin mening PER SE?

det er det vel INGEN som er uenig i? Men denne diskusjonen dreier seg overhodet ikke om dette. For betyr likeverdighet at vi skal ha et forum uten kjøreregler?

 

Forumet er tristere enn noensinne, og kamptrådene er aller verst. Sammenlignet med aktiviteten på andre forum så er det nesten en skam. I mine øyne så er dette forumet dødt når vi har skrevet kun 5 sider etter den glimrende kampen mot Villa.

 

Å begynne å snakke om å prioritere fornuft framfor følelser er jo helt vanvittig. Hvis det hadde vært mulig så burde vi vel kuttet ut Arsenal hele gjengen. Resten av innlegget ditt er ikke så halvgæernt, men kjøreregler er vi enige om alle mann, det er bare så utrolig trist at det ikke er lov til å vise sine sanne følelser etter et skamtap mot f.eks. WBA.

Link to comment
Share on other sites

Forumet er tristere enn noensinne, og kamptrådene er aller verst. Sammenlignet med aktiviteten på andre forum så er det nesten en skam. I mine øyne så er dette forumet dødt når vi har skrevet kun 5 sider etter den glimrende kampen mot Villa.

 

Å begynne å snakke om å prioritere fornuft framfor følelser er jo helt vanvittig. Hvis det hadde vært mulig så burde vi vel kuttet ut Arsenal hele gjengen. Resten av innlegget ditt er ikke så halvgæernt, men kjøreregler er vi enige om alle mann, det er bare så utrolig trist at det ikke er lov til å vise sine sanne følelser etter et skamtap mot f.eks. WBA.

 

Nå trekker ikke jeg noen endelige konklusjoner, jeg stiller SPØRSMÅL ved om forumet nødvendigvis blir noe bedre. Man vinner noe, men taper kanskje noe også. Ingen løsning gir oss i pose og sekk.

 

Og nok en gang, det er jo ingen som har snakket om at det ikke skal være lov å vise følelser. Men det må jo likevel være lov å stille krav til hvordan følelsene ytres på et skriftlig medium. Det handler om språk, det handler om å styre klar av injurier både mot meddebattanter, klubb og spillere. For øvrig kan vi fylle på med hvor mange (anti)smileys vi vil for å vise hvor forbanna vi var når Arsenal tapte for Tottenham.... ;)

 

( :angry: :( :ph34r: )

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...