Jump to content

Marouane Chamakh


mmaelan

Recommended Posts

  • Replies 395
  • Created
  • Last Reply

Jeg har aldri sett fyren spille fotball, men:

 

Positivt:

 

Han er høy.

 

Han er i fin alder. Vi trenger ikke å vente 5 år på at han skal få av seg bleiene.

 

Han kommer gratis.

 

Negativt:

 

Han skårer lite.

 

Han har ikke spesielt mange assists heller.

 

Primadonna-tendenser(?) Det virker som han er kjapp med å gå til media og mase og syte og lage uro. Sånne spillere varer ikke lenge hos Wenger.

 

Vi spiller som kjent med én spiss for tiden. Og vi har allerede van Persie, Eduardo, Bendtner og Vela. I tillegg forventer Walcott å bli midtspiss på et tidspunkt. Hva skal vi gjøre med alle de andre? Hvem forsvinner hvis Chamakh kommer inn? Eller går Wenger tilbake til 4-4-2 ?

Han spiller vel Afrikamesterskap hvert andre år og. Den glir vel rett inn i "Negativt" spalten.

Link to comment
Share on other sites

Du tar litt vel feil der, han skoret i helga og han er ikke så høy som du skal ha det til.

 

Men han er en veldig tekknisk rask spiller, på sitt beste er han utrolig go med ballen i bena.

 

Har sett han ofte kan drille 3.4 man inne i en telefon kjosk, til å være en spiller som er kansje rundt 175 høy er han utrolig go på hode.

 

Alle måla han har skort i år, så har halvparten kommet på hode. mange av de skoringene er utrolig.

 

En spiss som spiller fast på et topplag som har tatt over for Lyon som det store franske lage.

 

Hadde han ikke vært go nok hade han aldri i værden spilt fast, mot juventus i CL var han helt utrolig go.

 

Han er ganske lik Gabriel Agbonlahor men Chamakh har en del bedre teknisk og kan letter lure motspillere.

 

Men Agbonlahor er veldig go på hode og det er Chamakh også, de 2 skorer en del på hode å det er en slik spiller Arsenal trenger nå ;)

Link to comment
Share on other sites

Du tar litt vel feil der, han skoret i helga og han er ikke så høy som du skal ha det til.

 

Men han er en veldig tekknisk rask spiller, på sitt beste er han utrolig go med ballen i bena.

 

Har sett han ofte kan drille 3.4 man inne i en telefon kjosk, til å være en spiller som er kansje rundt 175 høy er han utrolig go på hode.

 

Alle måla han har skort i år, så har halvparten kommet på hode. mange av de skoringene er utrolig.

 

En spiss som spiller fast på et topplag som har tatt over for Lyon som det store franske lage.

 

Hadde han ikke vært go nok hade han aldri i værden spilt fast, mot juventus i CL var han helt utrolig go.

 

Han er ganske lik Gabriel Agbonlahor men Chamakh har en del bedre teknisk og kan letter lure motspillere.

 

Men Agbonlahor er veldig go på hode og det er Chamakh også, de 2 skorer en del på hode å det er en slik spiller Arsenal trenger nå ;)

 

Chamakh er for det første 6'2 som tilsvarer 1,88. Så han er ganske høy. For det andre så er han veldig god på hodet, langt bedre enn hva Agbonlahor er, som jeg aldri har sett utmerke seg noe særlig på hodet.

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 13 2010, 09:29 AM) 191533[/snapback]

Chamakh er for det første 6'2 som tilsvarer 1,88. Så han er ganske høy. For det andre så er han veldig god på hodet, langt bedre enn hva Agbonlahor er, som jeg aldri har sett utmerke seg noe særlig på hodet.

 

Da snakker vi ikke om samme spiller værfall, Agbonlahor er utrolig go på hode, har sett han har skoret utrolige mål på hode, husker i fjor skorte han både mot Man Utd og Chelsea på hode.

Så der tar du rimelig feil du, målet på hode mot Chelsea var nesten var døvinkel, Wenger var ute etter han i fjor. Men Villa prisa han alt for høyt så Wenger mista inntressen, han er en av de beste spissen i PL på sitt beste :P

 

Okei tok feil der da Chamakh er 1.88 høy, men han virker ikke så høye på de kampene jeg har sett han spille, sikkert for de han er så utrolig ung og tynn som en strek. Så har han spilt mot høye mittstoppere de kampene jeg har sett han, ble lurt der ;)

 

Har en link her på Agbonlahor http://en.wikipedia.org/wiki/Gabriel_Agbon...reer_statistics

 

Agbonlahor er en av de beste spissene på hode i PL, han har kansje ikke skort så mange mål på hode i år de har Carew stått for. Men i fjor skorte han mange utrolige fine mål på hode.

 

Men uannsett så er det ikke så mye å diskutere, gleder meg utrolig mye vis Chamakh kommer til Arsenal :P

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Mar 13 2010, 09:29 AM) 191533[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Chamakh er for det første 6'2 som tilsvarer 1,88. Så han er ganske høy. For det andre så er han veldig god på hodet, langt bedre enn hva Agbonlahor er, som jeg aldri har sett utmerke seg noe særlig på hodet.

Da snakker vi ikke om samme spiller værfall, Agbonlahor er utrolig go på hode, har sett han har skoret utrolige mål på hode, husker i fjor skorte han både mot Man Utd og Chelsea på hode.

Så der tar du rimelig feil du, målet på hode mot Chelsea var nesten var døvinkel, Wenger var ute etter han i fjor. Men Villa prisa han alt for høyt så Wenger mista inntressen, han er en av de beste spissen i PL på sitt beste :P

 

Okei tok feil der da Chamakh er 1.88 høy, men han virker ikke så høye på de kampene jeg har sett han spille, sikkert for de han er så utrolig ung og tynn som en strek. Så har han spilt mot høye mittstoppere de kampene jeg har sett han, ble lurt der ;)

 

Har en link her på Agbonlahor http://en.wikipedia.org/wiki/Gabriel_Agbon...reer_statistics

 

Agbonlahor er en av de beste spissene på hode i PL, han har kansje ikke skort så mange mål på hode i år de har Carew stått for. Men i fjor skorte han mange utrolige fine mål på hode.

 

Men uannsett så er det ikke så mye å diskutere, gleder meg utrolig mye vis Chamakh kommer til Arsenal :lol:

 

Har sett en del kamper med Aston Villa, og jeg kan ærlig talt si at jeg ikke har samme inntrykk av deg når det gjelder Agbonlahor. Han har scoret et par headere, men det gjorde ærlig talt Henry også. Et par vanvittig flotte mål på hodet, men det betyr ikke at han er en god hodespiller. Jeg kunne gjerne sett Agbonlahor i Arsenal fordi han er en ganske god avslutter, samt at han er lynrask og sterk i kroppen, men pdd. er han ikke en av de beste spissene i Premier League. Torres, Rooney, van Persie, Drogba, Anelka, Tevez, Saha, Berbatov og til og med Cole mener jeg er bedre spisser enn Agbonlahor.

 

Grunnen er at han ennå er litt avhengig av å bruke farten sin for å komme til sjanser, og ikke er en like komplett spiller som de andre jeg har ramset opp der. Men er vel uten tvil om at han kommer til å bli en veldig god spiller hvis han fortsetter utviklingen sin.

 

Når det gjelder Chamakh så er han da ikke tynn som en strek. Han ser helt normal ut i kroppsbygningen, men kroppsstyrken hans i dueller er helt sinnsyk, han er sterk som en okse. Har sett han uttallige ganger ta ned ballen på brystet med en stopper i ryggen, og han vinner så og si alle hodedueller. Det er hva jeg kaller en god hodespiller. Agbonlahor er en brukbar spiller på hodet, men ingenting mer.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

:lol:--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Mar 16 2010, 08:21 AM) 191858[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Har sett en del kamper med Aston Villa, og jeg kan ærlig talt si at jeg ikke har samme inntrykk av deg når det gjelder Agbonlahor. Han har scoret et par headere, men det gjorde ærlig talt Henry også. Et par vanvittig flotte mål på hodet, men det betyr ikke at han er en god hodespiller. Jeg kunne gjerne sett Agbonlahor i Arsenal fordi han er en ganske god avslutter, samt at han er lynrask og sterk i kroppen, men pdd. er han ikke en av de beste spissene i Premier League. Torres, Rooney, van Persie, Drogba, Anelka, Tevez, Saha, Berbatov og til og med Cole mener jeg er bedre spisser enn Agbonlahor.

 

Grunnen er at han ennå er litt avhengig av å bruke farten sin for å komme til sjanser, og ikke er en like komplett spiller som de andre jeg har ramset opp der. Men er vel uten tvil om at han kommer til å bli en veldig god spiller hvis han fortsetter utviklingen sin.

 

Når det gjelder Chamakh så er han da ikke tynn som en strek. Han ser helt normal ut i kroppsbygningen, men kroppsstyrken hans i dueller er helt sinnsyk, han er sterk som en okse. Har sett han uttallige ganger ta ned ballen på brystet med en stopper i ryggen, og han vinner så og si alle hodedueller. Det er hva jeg kaller en god hodespiller. Agbonlahor er en brukbar spiller på hodet, men ingenting mer.

 

Det var det første som slo meg første gang jeg så Chamakh. Han er ikke den tykkeste men han er utrolig sterk i duellene! Hans evne til binde opp med midtbanen er faktisk noe av det bedre jeg har sett på lenge.

Per dags dato er han milevis forran feks Bendtner på dette området. Kan selv tenke meg neste sesong hvor arsenal er på reise mot lag som Stoke, Sunderland, Bolton osv. Er å se Chamakh, Bendtner med Van Persie eller Arshavin spillende bak dem. Dette kan bli et meget godt alternativ og kanskje endelig en plan B.. Liker Agbonlahor men i mine øyner så er Chamakh en klasse større og kan fint under Wenger bli en av europas virkelige store spisser i fremtiden!

Link to comment
Share on other sites

Scoret et herlig mål på hodet nå, ser ut til å sende Bordeaux videre med det. Bare det ene målet der gjør at jeg gleder meg til han (forhåpentligvis) kommer til sommeren!

Link to comment
Share on other sites

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Mar 13 2010, 09:29 AM) 191533[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Chamakh er for det første 6'2 som tilsvarer 1,88. Så han er ganske høy. For det andre så er han veldig god på hodet, langt bedre enn hva Agbonlahor er, som jeg aldri har sett utmerke seg noe særlig på hodet.

Da snakker vi ikke om samme spiller værfall, Agbonlahor er utrolig go på hode, har sett han har skoret utrolige mål på hode, husker i fjor skorte han både mot Man Utd og Chelsea på hode.

Så der tar du rimelig feil du, målet på hode mot Chelsea var nesten var døvinkel, Wenger var ute etter han i fjor. Men Villa prisa han alt for høyt så Wenger mista inntressen, han er en av de beste spissen i PL på sitt beste :ph34r:

 

Okei tok feil der da Chamakh er 1.88 høy, men han virker ikke så høye på de kampene jeg har sett han spille, sikkert for de han er så utrolig ung og tynn som en strek. Så har han spilt mot høye mittstoppere de kampene jeg har sett han, ble lurt der :D

 

Har en link her på Agbonlahor http://en.wikipedia.org/wiki/Gabriel_Agbon...reer_statistics

 

Agbonlahor er en av de beste spissene på hode i PL, han har kansje ikke skort så mange mål på hode i år de har Carew stått for. Men i fjor skorte han mange utrolige fine mål på hode.

 

Men uannsett så er det ikke så mye å diskutere, gleder meg utrolig mye vis Chamakh kommer til Arsenal <_<

 

Kansje han var lavere i de kampene du har sett han?? DE kampene du har sett han er nok sikkert på FM spillet ditt..

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 16 2010, 08:21 AM) 191858[/snapback]

Har sett en del kamper med Aston Villa, og jeg kan ærlig talt si at jeg ikke har samme inntrykk av deg når det gjelder Agbonlahor. Han har scoret et par headere, men det gjorde ærlig talt Henry også. Et par vanvittig flotte mål på hodet, men det betyr ikke at han er en god hodespiller. Jeg kunne gjerne sett Agbonlahor i Arsenal fordi han er en ganske god avslutter, samt at han er lynrask og sterk i kroppen, men pdd. er han ikke en av de beste spissene i Premier League. Torres, Rooney, van Persie, Drogba, Anelka, Tevez, Saha, Berbatov og til og med Cole mener jeg er bedre spisser enn Agbonlahor.

 

Grunnen er at han ennå er litt avhengig av å bruke farten sin for å komme til sjanser, og ikke er en like komplett spiller som de andre jeg har ramset opp der. Men er vel uten tvil om at han kommer til å bli en veldig god spiller hvis han fortsetter utviklingen sin.

 

Når det gjelder Chamakh så er han da ikke tynn som en strek. Han ser helt normal ut i kroppsbygningen, men kroppsstyrken hans i dueller er helt sinnsyk, han er sterk som en okse. Har sett han uttallige ganger ta ned ballen på brystet med en stopper i ryggen, og han vinner så og si alle hodedueller. Det er hva jeg kaller en god hodespiller. Agbonlahor er en brukbar spiller på hodet, men ingenting mer.

 

Sier meg bare enig alt i dette innlegget!

Chamakh ligger langt foran Agbonlahor på min ønskeliste.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

vet at dette er en tråd for Chamakh, men hva med Yoann Gourcuff ? Wenger må da se at han er en langt bedre fotballspiller?

 

 

To helt forskjellige fotball spillere som spiller i to forskjellige posisjoner. Gourcuff er en spillende playmaker på sentral midtbane hvor vi allerede har Fabregas, Nasri, Rosicky, Denilson og Diaby<(Ramsey).

Hadde jeg valgt Gourcuff fremfor flere av de vi har i dag? Ja, det tror jeg.

 

Hvis Chamakh er angreps motoren i laget så er Gourcuff hjernen i laget. En meget dyktig playmaker som jobber hardt og som er en meget habil dødball ekspert(Wendell er vel og merke bedre) Gourcuff er en av de spillerne som fort kan bli en av de store profilene i VM hvis han får sjansen. Ser ut som "Kaka" på banen, men med en spillestil i likhet med captain Cesc(Cesc er mye bedre så klart)

 

Bedre enn Arshavin? Nja..Som med Chamakh så spiller han på en annen plass på banen og har en helt annen rolle i laget. Bedre enn Nasri, Denilson, Diaby og Rosicky? Ja og nei. Han er en mer stabil spiller som presterer jevnt over, isåfall i denne sesongen som jeg har fulgt med. Raportene fra forgje sesong er ikke akurat dårligere. Ble vel stemt frem som årets spiller i Frankrike da..?

 

Uansett! Ja takk til begge B)

Link to comment
Share on other sites

vet at dette er en tråd for Chamakh, men hva med Yoann Gourcuff ? Wenger må da se at han er en langt bedre fotballspiller?

 

Syntes dette blir litt latterlig. Å sammenligne Gourcuff med Chamakh blir som å sammenligne Fabregas med Makelelé. Det er rett og slett ikke en sammenheng med disse spillere siden de ikke spiller i samme posisjon.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 18 2010, 07:22 PM) 192041[/snapback]

Syntes dette blir litt latterlig. Å sammenligne Gourcuff med Chamakh blir som å sammenligne Fabregas med Makelelé. Det er rett og slett ikke en sammenheng med disse spillere siden de ikke spiller i samme posisjon.

 

Det var også mitt poeng. Den spiller i Arsenal som ligger nærmest Gourcuff som spillertype er nettopp Arshavin. Chamakh er Bendtner. Så sammenligningen mellom de to er kunstig, men relativt sett er det vel mulig Gourcuff er det heteste navnet. Problemet er at vi har rikelig med Gourcuff'er og fint lite Chamakh'er. Derfor blir Chamack et klart førstevalg for Arsenal. I alle fall den type spiller.

Link to comment
Share on other sites

Kansje han var lavere i de kampene du har sett han?? DE kampene du har sett han er nok sikkert på FM spillet ditt..

 

Agbonlahor er bare noen cm meter mindre en Chamakh i høyden, Uannsett så vet Arsenal rimelig godt at Agbonlahor er en go spiller, han latterlig gjore Arsenal hjemme i fjor.

Han skorte mot Man Utd og Chelsea også i fjor, når man skorer mot alle topplagene i PL så er man helt klart en go spiss, sier man noe annet han man ikke greie på fotball, eller man ikke liker den spilleren.

Chamakh skorer ikke akkurat så mange mål han heller vis man ser på skoringer på antall kamper er det ikke så mye å skryte av. Agbonlahor spiller fast på et topp lag i PL, de er med i kampen om 4 plassen, som kansje er værdens beste å hareste liga. Pluss de spilte gjevnt med Man Utd i Liga cupfinalen, og kan komme seg til Fa Cup finalen med litt flaks mot Chelsea. De har slått Liverpool, Chelsea og Man Utd i ligan i år så det står det rekspekt av. Mens Chamakh spiller på et topplag i Frankrike som ikke kan måle seg med nivået i PL og Spania, for meg er Agbonlahor like go mål skorer vis ikke bedre en Chamakh er. Chamakh må nok til Spania eller PL og vise hvor go han virkelig er, i Frankrike kan man vel si at alle de beste spilleren forsvinner fra den ligan.Wenger seriøst ute etter å hente Agbonlahor for 2 år siden men Villa prisa han for høyt, så Wenger henta Arshavin i stede :D Agbonlahor en en veldig unnevurdert spiller og fortjener rekspekt fra alle fans som ikke holder med Villa. Vis man ser på alle kampene til Villa i år har Agbonlahor spilt mye på kanten, hadde han fått spilt som mittspiss hadde han helt klart skort mange flere mål. Slik er det når Villa har mange spisser så må noen ofres og bli brukt på kanten der de kansje ikke hører helt hjemme. Uannsett er alle spissen i Arsenal dårligere en Agbonlahor, er nok bare Van Persie som har blitt en bedre mitt spiss det siste året og er bedre tekkniskk en Agbonlahor. Bendtner har vist bra takter den siste tiden, men han er nok for ustabil til å være blant de beste spissene i PL B)

Link to comment
Share on other sites

Agbonlahor er bare noen cm meter mindre en Chamakh i høyden........

 

Det er da en sannhet med modifikasjoner. Det er 8 cm forskjell mellom de, og det blir det samme som å si at Agbonlahor bare er noen cm høyrere en Arshavin som jo er 8 cm lavere en Agbonlahor. 8 cm er faktisk en del, men nå handler ikke luftstyrke bare om cm, men også om spenst og timing. Uansett så er det ikke akkurat noen ulempe å være høy når man snakker om luftstyrke.

 

Ellers har Agbonlahor scoret 10 av 44 mål på hode i Premier Leauge som vil si 22,7 % av scoringene har han gjort med hodet. Ser tidligere i tråden at Stefan B skrev "Han har scoret et par headere, men det gjorde ærlig talt Henry også". Tja Henry scorte 6 av 116 mål på hode som vil si ca 5,1 % (er bare statistikk på de 5 siste av hans 8 sesonger i Premier Leauge). (alt dette iflg Actim). Så den sammenligningen holder ikke.

 

Uansett så er det en ting som gjør at det som en større sansynlighet at Chamakh blir Arsenalspiller og ikke Agbonlahor.. Chamakh er bosmanspiller og prisen på Agbonlahor som jo er Engelsk ville sikkert vært over middels høy..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...