Jump to content

Marouane Chamakh


mmaelan

Recommended Posts

Chamakh, ja takk. Likevel håper jeg Wenger fortsetter å satse på Bendtner som nå ser ut til å få sitt skikkelige gjennombrudd!

 

Kommer Chamakh bør nok Vela og/eller Walcott kun brukes på ving/sammen med en av de tre største spissene på topp. Men både RvP og Nicky kan jo også brukes som vinger i et 4-3-3 system.

 

Håpet er nå at vi kan variere mellom nevnte 4-3-3 (som jo på en måte egentlig er 4-1-2-2-1) og en formasjon som kan minne litt mer om: 4-1-2-1-2 og da evt bli seende slik ut:

 

Sagna/Eboue-Gallas-Vermaelen-Clichy

Song

Cesc-Nasri/Diaby/Denilson

Arshavin/RvP/Rosicky

Chamakh-Bendtner

 

Evt Chamakh som bindeledd/offensiv midtbane.

 

Det vil iallefall være gledelig å få inn nok en spiss som kan slå godt ifra seg på topp. Er vel egentlig kun Bendtner i dagens stall som er en skikkelig slåsskjempe på topp. RvP klarer seg mest på smartness, bevegelse og en eventyrlig teknikk.

 

Om Chamakh kommer, går nok Bendtner ut på høyrekant igjen... men om vi har skadefri tropp, tror jeg dessverre at både Bendtner og Nasri må benkes, til fordel for Chamakh og Van Persie (om Chamakh blir en hit selvfølgelig)

 

Tipper da dette laget, ved skadefri tropp:

 

Sagna - Gallas - Vermaelen - Clichy

 

Fabregas - Song - Diaby

 

Van Persie - Chamakh - Arshavin

 

 

Men hvor ofte har vi skadefri tropp da? Jeg ønsker Chamakh velkommen, vi trenger han ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 395
  • Created
  • Last Reply

Blir merkelig om vi skal skrike ein heil sesong om ein ny spiss, og når så Wenger kanskje får tak i ein så går det ut over dei vi har???

 

Eg veit lite om denne mannen frå Marokko, men noko bra må det vere med han. Han er også ein type spelar vi manglar så ja takk, håper du lykkast samt at eg håper vår danske skal gje deg ein frykteleg tøff kamp om ein plass på laget!

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi "må" hente en spiss så må vi også selge en. I et lag hvor formasjonen er 4-3-3 (med en ren spiss) så er det ikke plass til Robin van Persie, Eduardo, Nicklas Bendtner og eventuelt Marouane Chamakh. For ingen av de fire slår seg til rette med benkplass i Arsenal. Selvsagt skal man huske på at to av de der er veldig skadeplaget, men fortsatt, fire klassespisser er en (kanskje to) for mye. Og henter man Chamakh blir nok veien veldig lang for Carlos Vela, Jay Simpson og Rhys Murphy.

 

Jeg vil forresten ikke se Chamakh i Arsenal-drakt. ;)

 

 

Sesongen i år viser vel med all tydelighet at vi ikke trenger å selge noen i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

Så du baserer at spilleren ikke er god nok på hans målstatistikk? Han er et bindeledd i angrepet!

 

Vi trenger da ikke noe bindeledd i angrepet. Vi trenger en spiss som kan putte i bøtter og spann, for det har vi manglet i år. Og der kommer hvert fall van Persie og Eduardo bedre ut enn Chamakh.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger da ikke noe bindeledd i angrepet. Vi trenger en spiss som kan putte i bøtter og spann, for det har vi manglet i år. Og der kommer hvert fall van Persie og Eduardo bedre ut enn Chamakh.

 

Tror nok Chamakh vil score mye mer i Arsenal enn hva han har gjort i Bordeaux. Er vel ikke uten grunn at Wenger er så bestemt på å skaffe seg Chamakh. Han blir vel aldri noen Henry, men han kan fort bli en toppscorer for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 3 2010, 02:38 PM) 190613[/snapback]

Tror nok Chamakh vil score mye mer i Arsenal enn hva han har gjort i Bordeaux. Er vel ikke uten grunn at Wenger er så bestemt på å skaffe seg Chamakh. Han blir vel aldri noen Henry, men han kan fort bli en toppscorer for Arsenal.

 

Men tror du, helt ærlig, det er plass til Robin van Persie, Nicklas Bendtner, Eduardo da Silva og Maraoune Chamakh i en klubb som spiller med en spiss på banen? For all del, en spennende spiller denne Chamakh, men tidspunktet er dessverre ikke helt riktig. Og derfor tror jeg ikke han ender opp hos oss.

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Mar 3 2010, 02:38 PM) 190613[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Tror nok Chamakh vil score mye mer i Arsenal enn hva han har gjort i Bordeaux. Er vel ikke uten grunn at Wenger er så bestemt på å skaffe seg Chamakh. Han blir vel aldri noen Henry, men han kan fort bli en toppscorer for Arsenal.

Men tror du, helt ærlig, det er plass til Robin van Persie, Nicklas Bendtner, Eduardo da Silva og Maraoune Chamakh i en klubb som spiller med en spiss på banen? For all del, en spennende spiller denne Chamakh, men tidspunktet er dessverre ikke helt riktig. Og derfor tror jeg ikke han ender opp hos oss.

 

Denne sesongen har bare bevist at vi trenger en spiss til. Arshavin spilte 2 måneder på topp som enslig spiss fordi Bendtner og van Persie var skadet. Eduardo kan bekle flere roller i formasjonen vi har nå, og har faktisk spilt best når han har blitt spilt på venstre siden av trioen.

 

Chamakh kan akkurat som van Persie spille både på kanten og i midten, men han er klart på sitt beste når han spiller på topp. Bendtner, Eduardo, Vela og Walcott blir dermed brukt mer når førstevalgene van Persie, Chamakh og Arshavin må hviles eller er skadet.

 

Vi hadde akkurat de samme spissene de to siste sesongene i tillegg til Adebayor, så hvis Chamakh kommer inn har vi definitivt plass til han i stallen mener nå jeg.

 

Jeg håper og tror Chamakh blir en Arsenal spiller i juni/juli.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi "må" hente en spiss så må vi også selge en. I et lag hvor formasjonen er 4-3-3 (med en ren spiss) så er det ikke plass til Robin van Persie, Eduardo, Nicklas Bendtner og eventuelt Marouane Chamakh. For ingen av de fire slår seg til rette med benkplass i Arsenal. Selvsagt skal man huske på at to av de der er veldig skadeplaget, men fortsatt, fire klassespisser er en (kanskje to) for mye. Og henter man Chamakh blir nok veien veldig lang for Carlos Vela, Jay Simpson og Rhys Murphy.

 

Jeg vil forresten ikke se Chamakh i Arsenal-drakt. ;)

 

 

 

Du ser jo som det er nå og hver sesong siden King Henry har dratt så har vi blitt rammet av store skade problemer.

Både Rvp, Eduardo og Bendtner vil bli skadet, det har vi erfart. Itillegg mener jeg Wenger bør selge Eduardo. Det er ikke verdt å betale kontrakten hannes. Han er ikke god nok og det merker vi.

Uanset så er ikke Jay Simpson og Rhys klar for førstelaget allerede neste sesong, de for nok ligacup kampene som de ikke enna har fått heller. Dessuten kan Jay og Carlos spille wing;)

Kanskje også Wenger endrer formasjon etter sommeren. Man vet jo aldri hva som kan sje.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger da ikke noe bindeledd i angrepet. Vi trenger en spiss som kan putte i bøtter og spann, for det har vi manglet i år. Og der kommer hvert fall van Persie og Eduardo bedre ut enn Chamakh.

 

As known as Edin Dzeko ;)

Men bendtner blir spennende å se på ja, håper han begynner å score som bare juling nå, han har jo klassemål når han scorer, mot Stoke var det jo en fantastisk heading, og mot Liverpool i cupen feide han den opp i nettaket ! B)

Link to comment
Share on other sites

As known as Edin Dzeko ;)

Men bendtner blir spennende å se på ja, håper han begynner å score som bare juling nå, han har jo klassemål når han scorer, mot Stoke var det jo en fantastisk heading, og mot Liverpool i cupen feide han den opp i nettaket ! B)

Grunnen til at vi spiller bedre når RvP spiller er jo nettopp fordi han er et fantastisk bindeledd!!

Heller Chamakh en Dzeko mener no jeg :D

Link to comment
Share on other sites

Er han bekreftet klar for klubben eller?

 

Nei det er han ikke, men han har sagt at når kontrakten hannes utløper til sommeren vil han til Arsenal og det takker vi ja takk til!

Dette visste du sikkert..

Link to comment
Share on other sites

Nei det er han ikke, men han har sagt at når kontrakten hannes utløper til sommeren vil han til Arsenal og det takker vi ja takk til!

Dette visste du sikkert..

 

Det siste der visste jeg ikke, og det tror jeg heller ikke før vi får en bekreftelse fra Arsenal.com

Link to comment
Share on other sites

Nei det er han ikke, men han har sagt at når kontrakten hannes utløper til sommeren vil han til Arsenal og det takker vi ja takk til!

Dette visste du sikkert..

skal vist ha gitt oss et muntlig ja på en 4 års avtale, men dette er jo rykter..

Link to comment
Share on other sites

Det siste der visste jeg ikke, og det tror jeg heller ikke før vi får en bekreftelse fra Arsenal.com

 

On 6th of February 2010, Chamakh claimed he wanted a move to Arsenal.[4][5] On the 5th of March 2010, Chamakh confirmed that he will be joining Arsenal in the summer on a Bosman free transfer.[6]

 

Kilder: Wikipedia.com

Der står det svart og hvitt :)

Link to comment
Share on other sites

http://www.norskefans.com/england/artikel.asp?id=42321

Syntes du den er mere troverdig da ?

 

Den eneste sikre kilden på at Arsenal har sagt ja til Marouane Chamakh er at Arsenal.com publiserer en bekreftelse er det vel Wilshere mener regner jeg med...

 

Uansett så virker denne Chamakh som en spennende spiller som ihvertfall ønsker å spille for Arsenal..

Link to comment
Share on other sites

Kan med glede informere om at Chamakh putter som en gærning for meg på Malaga, fm10, så vi har mye å se fram til folkens! :)

 

Litt OT:

 

Han putter ikke noe til meg når jeg spiller med han på Arsenal..

Vi kan ta dette i FM tråden ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri sett fyren spille fotball, men:

 

Positivt:

 

Han er høy.

 

Han er i fin alder. Vi trenger ikke å vente 5 år på at han skal få av seg bleiene.

 

Han kommer gratis.

 

Negativt:

 

Han skårer lite.

 

Han har ikke spesielt mange assists heller.

 

Primadonna-tendenser(?) Det virker som han er kjapp med å gå til media og mase og syte og lage uro. Sånne spillere varer ikke lenge hos Wenger.

 

Vi spiller som kjent med én spiss for tiden. Og vi har allerede van Persie, Eduardo, Bendtner og Vela. I tillegg forventer Walcott å bli midtspiss på et tidspunkt. Hva skal vi gjøre med alle de andre? Hvem forsvinner hvis Chamakh kommer inn? Eller går Wenger tilbake til 4-4-2 ?

Link to comment
Share on other sites

Enig i at det blir veldig mange om plassene der framme, men Walcott og Vela er ikke midtspisser i mine øyne. De får kjempe med Arshavin og Bendtner (m.fl) om plassene på kantene og ta sine sjanser når de byr seg.

 

Jeg tviler sterkt på at Wenger skifter formasjon etter et år og det skal bli spennende å se hvem han velger av Chamakh og RVP på den sentrale spiss-plassen. Ser for meg at Bendtner bli skyvd ut til høyre. Chamakh vil jo være et mer naturlig valg for meg hvertfall grunnet sin hodestyrke, men det jeg stiller spørsmålstegn til er van Persies defensive kvaliteter.. Men jeg vet han spiller en lignende rolle på landslaget og der gjør han det jo bra.. Nei det bli spennende skulle han komme!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...