Jump to content

Marouane Chamakh


mmaelan

Recommended Posts

Min mening er at du ikke kan kalle det Agbonlahor har luftstyrke. La meg forklare nærmere. Det er mange spisser som kan skåret med hodet. Jeg mener at dette ikke impliserer at man er en god hodespiller. Vi kan f.eks se på Rooney. Han har skåret utrolig mange på hodet i det siste. Men jeg syntes fortsatt ikke han er noen god hodespiller. Det jeg legger i dette er at det finnes 2 forskjellige ting. Det Rooney har er målteft, og han er en måljeger. Da han skårer på hodet er han nesten alltid umarkert, og ja han kan nikke. Ser vi da på en Chamakh skårer han ikke mange fordi han er ingen utpreget goalgetter men han vinner dueller. Og snakker vi om hodestyrke duellstyrke mener jeg at det er dette vi skal se på. Etter min mening har Bendtner en god blaning av "hodestyrke" og målteft. Agbonlahor har kun litt målteft. Og Chamakh har kun hodestyrke. Vi kan f.eks. se på tiden da Ade var i klubben. Han skåret en del på hode, men vant han noen gang et langt oppspill, nei. Han har veldig god målteft og skårer mye på hode, men den hodestyrken han har syntes jeg er forferdelig dårlig med tanke på hans høyde og hans fysiske kapasiteter.

 

Det jeg mener vi kanskje mangler på topp er en med virkelig hodestyrke og duellstyrke. Som kan holde ballen høyt oppe. Binde opp 2 forsvarspillere for å så starte et angrep. Med Agbonlahor ville vi aldri fått dette. En ting verdt og nevne her er at Agbonlahor spiller for et mye mer defensivt lag enn arsenal og har mye større plass. Jeg mener han hadde blitt en Walcott 2. Det har vin ingen bruk for. Skulle Wenger bestemme seg for å hente Chamakh er jeg rimelig sikker på at Wenger kunne forandret Chamakh til en målskårer. Og det er da av den grunn jeg har tru på Chamakh. Fordi han har en ting vi ikke har i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 395
  • Created
  • Last Reply

Det er vel ingen som blir overrasket om han kommer til Arsenal. Positive er vel at han er spilletype vi ikke har, eller han ligner veldig mye på Dansken bare mye bedre.. Det negative er jo at spillere som Vela skjønner at det blir for vanskelig å i det hele tatt å spille.

 

Selv om jeg personlig liker Vela bedre enn Walcott..

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ingen som blir overrasket om han kommer til Arsenal. Positive er vel at han er spilletype vi ikke har, eller han ligner veldig mye på Dansken bare mye bedre.. Det negative er jo at spillere som Vela skjønner at det blir for vanskelig å i det hele tatt å spille.

 

Selv om jeg personlig liker Vela bedre enn Walcott..

 

Personlig syntes jeg Vela har vært bedre enn både Eduardo og Walcott når han har fått sjansen, og jeg må si at jeg også har bedre sans for Vela enn Walcott også, selv om jeg tror Walcott kan bli veldig god om et par år.

Link to comment
Share on other sites

Vel, det sa vi også for 4 år siden.

 

 

Ja, Walcott er fortsatt ung, men må det BLI MYE bedre om han i det hele tatt spille. Synes litt synd på Vela, en god spiller som Wenger burde ha gitt flere sjanser. Eneste grunnen som jeg tror at Wenger ikke bruker han, er jo kanskje hans fysikk..

Link to comment
Share on other sites

Vel, det sa vi også for 4 år siden.

Ja, Walcott er fortsatt ung, men må det BLI MYE bedre om han i det hele tatt spille. Synes litt synd på Vela, en god spiller som Wenger burde ha gitt flere sjanser. Eneste grunnen som jeg tror at Wenger ikke bruker han, er jo kanskje hans fysikk..

 

Har aldri trodd Walcott kom til å bli en storspiller når han var 18-19 selv. Har alltid sett på han som en spiller som først ble virkelig god i starten av 20-årene.

 

Han viste veldig gode takter i starten av 08/09 sesongen, men ble deretter skadet og etter det har han slitt med småskader og en utrolig formdupp. (Noe som ikke akkurat er overraskende når han har vært såpass mye skadet). Hvis han rister av seg skadene tror jeg han kan bli en veldig god spiller, men han trenger helt klart tid og han har fotsatt dette på sin side.

 

Når det gjelder Vela er han som Walcott og Diaby utrolig skadeutsatt, og det tar ikke lang tid før han får seg en småskade o.l.. Det hjelper heller ikke at han spiller fotball for Mexico, og deretter må hvile en uke pga. jetlagg. Samtidig har han også for vane å pådra seg en skade hver bidige gang han spiller for Mexico.

 

Tror dessverre at Vela kommer til å slite med å slå igjennom så lenge han spiller såpass mye for Mexico.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Men steike å god han Lloris er!! Har sett han noen ganger nå, men begynner å bli ekstremt imponert over han! Chamakh spiller isåfall ikke uventet bra.

Link to comment
Share on other sites

Done Deal ifølge Daily Mail

 

Har egentlig stor tro på at dette er sant. Det har ligget lenge i lufta, og det eneste rare med dette er vel hvor tidlig det eventuelt er klart. Hvis dette er riktig er det en glimrende signering. £12 mill for en giftig, høy og ung spiss er bra.

 

Håper ikke dette blir en ny saga, jeg velger å tro at avtalen allerede er i boks.

Link to comment
Share on other sites

Done Deal ifølge Daily Mail

 

Har egentlig stor tro på at dette er sant. Det har ligget lenge i lufta, og det eneste rare med dette er vel hvor tidlig det eventuelt er klart. Hvis dette er riktig er det en glimrende signering. £12 mill for en giftig, høy og ung spiss er bra.

 

Håper ikke dette blir en ny saga, jeg velger å tro at avtalen allerede er i boks.

£12 mill er vel lønnen han fikk over 3 år? Mener jeg leste det! Vi får han jo gratis, p.g.a. uttgått kontrakt? :D

Link to comment
Share on other sites

£12 mill er vel lønnen han fikk over 3 år? Mener jeg leste det! Vi får han jo gratis, p.g.a. uttgått kontrakt? :D

 

Oi, litt kjapp der ja, bare skumma kjapt gjennom. Det gjør det jo enda bedre, i tillegg til at vi sikkert får ham veldig tidlig til klubben.

Link to comment
Share on other sites

Min mening er at du ikke kan kalle det Agbonlahor har luftstyrke. La meg forklare nærmere. Det er mange spisser som kan skåret med hodet. Jeg mener at dette ikke impliserer at man er en god hodespiller. Vi kan f.eks se på Rooney. Han har skåret utrolig mange på hodet i det siste. Men jeg syntes fortsatt ikke han er noen god hodespiller. Det jeg legger i dette er at det finnes 2 forskjellige ting. Det Rooney har er målteft, og han er en måljeger. Da han skårer på hodet er han nesten alltid umarkert, og ja han kan nikke. Ser vi da på en Chamakh skårer han ikke mange fordi han er ingen utpreget goalgetter men han vinner dueller. Og snakker vi om hodestyrke duellstyrke mener jeg at det er dette vi skal se på. Etter min mening har Bendtner en god blaning av "hodestyrke" og målteft. Agbonlahor har kun litt målteft. Og Chamakh har kun hodestyrke. Vi kan f.eks. se på tiden da Ade var i klubben. Han skåret en del på hode, men vant han noen gang et langt oppspill, nei. Han har veldig god målteft og skårer mye på hode, men den hodestyrken han har syntes jeg er forferdelig dårlig med tanke på hans høyde og hans fysiske kapasiteter.

 

Det jeg mener vi kanskje mangler på topp er en med virkelig hodestyrke og duellstyrke. Som kan holde ballen høyt oppe. Binde opp 2 forsvarspillere for å så starte et angrep. Med Agbonlahor ville vi aldri fått dette. En ting verdt og nevne her er at Agbonlahor spiller for et mye mer defensivt lag enn arsenal og har mye større plass. Jeg mener han hadde blitt en Walcott 2. Det har vin ingen bruk for. Skulle Wenger bestemme seg for å hente Chamakh er jeg rimelig sikker på at Wenger kunne forandret Chamakh til en målskårer. Og det er da av den grunn jeg har tru på Chamakh. Fordi han har en ting vi ikke har i Arsenal.

 

YES ! Godt forklart, helt enig !

Link to comment
Share on other sites

Blir ikke overrasket hvis dette medfører riktighet. Helt klart en spiller som vil styrke dagens tropp. Greit at spilleren også er på plass før oppkjøring til neste sesong starter. Det eneste som irriterer at han ikke allerede er på plass i klubben. :)

Link to comment
Share on other sites

Er glad for denne nyheten, håper han blir en stor hit i Arsenal drakta, men for å juble 100% venter jeg det det er publisert på Arsenal.com.

Men jeg bekymrer meg samtidig, hvor vil Dzeko gå ? Går han til en engelsk klubb som Chelsea eller United, så blir jeg forbanna, men håper han blir i Wolfs, scora to i denne runden som var.

men er fornøyd emd at vi får Chamakh gratis, da kan en stopper og en keeper komme inn.

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke si at dette er et veldig bra kjøp. Vi har faktisk ekstremt mange gode angrepsspillere og vi kan liksom ikke satse på at vi får like mange skader som i fjor(typisk om vi gjør det)

 

Sjansen for at vi ikke får mange skader neste sesong er veldig liten..

Jeg ser ingenting galt med og hente en god og gratis angrepsspiller som kan prestere med en gang.

Link to comment
Share on other sites

Sjansen for at vi ikke får mange skader neste sesong er veldig liten..

Jeg ser ingenting galt med og hente en god og gratis angrepsspiller som kan prestere med en gang.

 

nei, det er ingenting galt med det men, hva slags singnaler gir det til de spillerene vi allerede har?

Det er ikke noe vits i å si at vi ikke har nok av gode angrepsspillere og at det er der er i angrep feilen ligger.

Link to comment
Share on other sites

Nå har vel ikke angrepsspillerene våre vært helt fantastiske denne sessongen heller da? Hvis jeg ikke hørte helt feil hadde de vel bare putta 17 av de 75 målene vi har, eller noe sånt? Det viser vel at det kanskje ikke er i angrep vi har den største styrken, og jobben deres er jo strengt tatt å skåre mål. Jeg er ikke negativ til ett kjøp av Chamakh, selvom det betyr at noen av spissene som ikke har overbevist i år kanskje må ta turen ett annet sted..

Link to comment
Share on other sites

nei, det er ingenting galt med det men, hva slags singnaler gir det til de spillerene vi allerede har?

Det er ikke noe vits i å si at vi ikke har nok av gode angrepsspillere og at det er der er i angrep feilen ligger.

 

Det gir signaler om at du må prestere.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje flere spisser kan bety at vi endelig kan gå over til to spisser igjen? Det lukter masse scoringer av to stykker av van Persie/Bendtner/Chamakh.

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke si at dette er et veldig bra kjøp. Vi har faktisk ekstremt mange gode angrepsspillere og vi kan liksom ikke satse på at vi får like mange skader som i fjor(typisk om vi gjør det)

Historikken tilsier at vi gjør det, ALLE spissene vi har kan også figurere på kant, beste med dette kjøpet er å slippe å se Arshavin som midtspiss igjen, må være der han hørte minst hjemme av alle offensive posisjoner på banen.

Link to comment
Share on other sites

Historikken tilsier at vi gjør det, ALLE spissene vi har kan også figurere på kant, beste med dette kjøpet er å slippe å se Arshavin som midtspiss igjen, må være der han hørte minst hjemme av alle offensive posisjoner på banen.

 

Vi HAR midtspisser Van Persie, Bendtner og Eduardo. Har vel ikke akkurat brukt for flere. Mye viktigere at vi heller videreutvikler de vi har. Se på Bendtner som et eksempel, se hvor viktig han har vært i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...