Jump to content

Marouane Chamakh


mmaelan

Recommended Posts

  • Replies 395
  • Created
  • Last Reply

Som sagt i Adebayor tråden tror jeg denne gutten kan bli en suksess hvis vi kjøper han, Har ikke sett han på en stund men husker at han var ganske rask, god på hodet, men manglet litt på avgjørelsene sine. Ganske lik Ade egentlig, så hvis vi tjener på det og han har mer motivasjon er dette et kjempekjøp

Link to comment
Share on other sites

Hva mener du med KJEMPEKJØP? Att vi henter en spiller i storform som scorer 15-20 mål som bidrar til att vi vinner tittler eller att vi henter en spiller billig som har utviklingspotensiale over tid? Har ikke sett denne spilleren enda men 185cm høy og 70 kilo tung må være noe av det tynneste som finnes,må være stoppermat for Terry,Vidic,Agger etc..

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett denne spilleren enda men 185cm høy og 70 kilo tung må være noe av det tynneste som finnes,må være stoppermat for Terry,Vidic,Agger etc..

 

Ser ikke på vekta som et stort problem. Adebayor, som har vært en håndfull for de fleste plstopperne, veier vel strengt tatt ikke mer enn 75kg selv tror jeg, og han er oppi 1.90cm (?).

 

Jeg har faktisk trua på at Chamakh kan bli en hit, men hadde vel vært greit med et "safere" kjøp av en spiss som har vist bra kvaliteter over tid.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett denne spilleren enda men 185cm høy og 70 kilo tung må være noe av det tynneste som finnes,må være stoppermat for Terry,Vidic,Agger etc..

 

Ser ikke på vekta som et stort problem. Adebayor, som har vært en håndfull for de fleste plstopperne, veier vel strengt tatt ikke mer enn 75kg selv tror jeg, og han er oppi 1.90cm (?).

 

Jeg har faktisk trua på at Chamakh kan bli en hit, men hadde vel vært greit med et "safere" kjøp av en spiss som har vist bra kvaliteter over tid.

 

Mener å huske at Adebayor veier rundt 74kg og han er 1,92cm høy. Som du sier betyr nødvendigvis ikke vekta å ha noe å si på hvor vanskelig han er å spille mot, med tanke på tyngepunkt, balanse og pågåendehet f.eks.

 

Men jeg er enig i deg om at det hadde vært greit å kjøpe safe, f.eks. Huntelaar e.l. <_<

Link to comment
Share on other sites

Spisstalent utvilsomt, men er litt usikker på om han er den riktige for oss. Skulle likt å hatt en målgarantist, men Wenger ser nok at denne kan finnes internt i troppen og jeg tror han vil se ting an først. Tror egentlig ikke vi får noen nye i front før sesongen starter og vi ser hvordan ting fungerer så det er mulig vi må ha tålmodighet til neste transfervindu med en storsignering.

Link to comment
Share on other sites

http://www.thisislondon.co.uk/standard-spo...do?ito=newsnow&

 

Rareste jeg har hørt, hvorfor skulle Wenger tviholde på Silvestre når vi har såpass mange spillere som backups som er mye bedre enn han tilgjengelig? Forøvrig håper jeg at Silvestre blir da hvis det er sånn at Wenger heller hadde gått for Huntelaar, men det er nok bare oppspinn <_<

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Jul 15 2009, 10:54 AM) 171128[/snapback]

http://www.thisislondon.co.uk/standard-spo...do?ito=newsnow&

 

Rareste jeg har hørt, hvorfor skulle Wenger tviholde på Silvestre når vi har såpass mange spillere som backups som er mye bedre enn han tilgjengelig? Forøvrig håper jeg at Silvestre blir da hvis det er sånn at Wenger heller hadde gått for Huntelaar, men det er nok bare oppspinn :P

 

Snodig historie, ja, men det illustrerer poenget mitt med relevansen til squad-players. Tror ikke Wenger har planer om å kvitte seg med Silvestre helt enda, men hvorfor ikke foreslå Senderos i bytte? :>

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jul 15 2009, 10:54 AM) 171128[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

http://www.thisislondon.co.uk/standard-spo...do?ito=newsnow&

 

Rareste jeg har hørt, hvorfor skulle Wenger tviholde på Silvestre når vi har såpass mange spillere som backups som er mye bedre enn han tilgjengelig? Forøvrig håper jeg at Silvestre blir da hvis det er sånn at Wenger heller hadde gått for Huntelaar, men det er nok bare oppspinn :P

 

Snodig historie, ja, men det illustrerer poenget mitt med relevansen til squad-players. Tror ikke Wenger har planer om å kvitte seg med Silvestre helt enda, men hvorfor ikke foreslå Senderos i bytte? :>

 

Jeg ville heller beholdt Senderos enn Silvestre i laget, hands down. Senderos er pdd. bedre enn Silvestre, samtidig som han fortsatt har et visst potensiale med tanke på alderen, samtidig som han er bedre likt innad i laget, med tanke på personligheten hans osv.

 

Men tror nok at Senderos blir solgt før Silvestre, kan vel være at Silvestre er fransk?

Link to comment
Share on other sites

Får Silvestre en god preseason og holder seg helt skadefri, så utelukker jeg ikke at han blir valgt til å starte ved siden av Gallas. Det skal bli spennede å se hvem Wenger velger ved siden av Gallas som etter mitt syn må være vårt soleklare førstevalg.

Link to comment
Share on other sites

Hva mener du med KJEMPEKJØP? Att vi henter en spiller i storform som scorer 15-20 mål som bidrar til att vi vinner tittler eller att vi henter en spiller billig som har utviklingspotensiale over tid? Har ikke sett denne spilleren enda men 185cm høy og 70 kilo tung må være noe av det tynneste som finnes,må være stoppermat for Terry,Vidic,Agger etc..

Adebayor veide 75 kg da han kom, så det har ikke så mye å si. Bare se i Adebayor tråden.

Mener du at Adebayor har bidratt til at vi vinner titler? Vi har ikke vunnet en tittel siden 2005 og Ade kom i 2006. Det blir vel litt feil å si at Ade har bidratt til titler da?

Link to comment
Share on other sites

for å være helt ærlig, synes jeg det er for mange afrikanere i klubben. ser positivt på et salg av ade, men synes ikke han skal erstattes av en annen afrikaner som ikke har vist noe ekstraordinert som spiller...

 

helt enig!!

Link to comment
Share on other sites

Hear hear. Hvis det skal hentes inn en spiss, hent en med tyngde eller la være. Hent hvertfall en med PL erfaring. Dømmer på ingen måte Chamakh på noen måte, men han er ikke det vi trenger nå.

 

Hvilke spillere med PL erfaring har du i tankene Ade25? Torres? Rooney?

 

Spisser med PL erfaring som kunne vært en forserkning for oss er nok priset langt høyere enn at det er realistisk at vi vil eller kan betale. Hvis du med PL erfaring tenker på spillere som Carlton Cole, Bobby Zamora, Darren Bent eller lignende så ser jeg helst at vi lar dem bli der de er nå :P

 

Når ble vekten på en spiss avgjørende for noe som helst? Ser heller ingen problemer med at vi får inn en afrikaner til hvis en afrikaner går ut.

Link to comment
Share on other sites

Hear hear. Hvis det skal hentes inn en spiss, hent en med tyngde eller la være. Hent hvertfall en med PL erfaring. Dømmer på ingen måte Chamakh på noen måte, men han er ikke det vi trenger nå.

 

Hvilke spillere med PL erfaring har du i tankene Ade25? Torres? Rooney?

 

Spisser med PL erfaring som kunne vært en forserkning for oss er nok priset langt høyere enn at det er realistisk at vi vil eller kan betale. Hvis du med PL erfaring tenker på spillere som Carlton Cole, Bobby Zamora, Darren Bent eller lignende så ser jeg helst at vi lar dem bli der de er nå :P

 

Når ble vekten på en spiss avgjørende for noe som helst? Ser heller ingen problemer med at vi får inn en afrikaner til hvis en afrikaner går ut.

Beklager jeg fikk kanskje ikke frem poenget mitt på en skikkelig måte. Ja jeg vil heller ha Kevin Doyle, Carlton Cole, Defoe eller Darren Bent enn Chamakh. Men det betyr ikke at jeg ønsker meg de i klubben. Poenget mitt: Hent en topp spiss eller sats på de vi har!

Link to comment
Share on other sites

Her står det så mye rart, at jeg lurer på hvorfor folk skriver her i det hele tatt..

Med så mye "kunnskap" det er her er det rart ikke samtlige er talentspeidere..

 

Nei, da velger jeg heller å stole på Wenger og hans støtteapparat, å er det chamakh som blir kjøpet, ja da ønsker jeg han velkommen..

 

Og statistikk er IKKE det som bestemmer om en spiller er bra eller ikke..

Link to comment
Share on other sites

Her står det så mye rart, at jeg lurer på hvorfor folk skriver her i det hele tatt..

Med så mye "kunnskap" det er her er det rart ikke samtlige er talentspeidere..

 

Nei, da velger jeg heller å stole på Wenger og hans støtteapparat, å er det chamakh som blir kjøpet, ja da ønsker jeg han velkommen..

 

Og statistikk er IKKE det som bestemmer om en spiller er bra eller ikke..

 

visst han kommer er han seff velkommen, men folk har meninger om spillerene som blir koblet til klubben, og at han her ikke er øverst på ønskelisten til de fleste skjønner jeg jævlig godt..

 

håper bare på noe bedre, og ikke en som skal på 2 mnd jalla greier i afrika hvert andre år

Link to comment
Share on other sites

Her står det så mye rart, at jeg lurer på hvorfor folk skriver her i det hele tatt..

Med så mye "kunnskap" det er her er det rart ikke samtlige er talentspeidere..

 

Nei, da velger jeg heller å stole på Wenger og hans støtteapparat, å er det chamakh som blir kjøpet, ja da ønsker jeg han velkommen..

 

Og statistikk er IKKE det som bestemmer om en spiller er bra eller ikke..

 

Sant det du sier, men som regel pleier Wenger å kjøpe spillere med potensiale. F.eks. så innehar Chamakh nok et stort potensiale, men det kan ta et år eller to før det kommer ordentlig ut, og han er samspilt med resten av laget. De fleste av oss vil derfor gjerne ha inn en spiss som har bevist noe, fordi spilleren han skal erstatte tilhører faktisk øverste hylle når det gjelder ferdigheter.

 

Men som du sier tror jeg Chamakh ville vært forfriskende å få inn, han har jo tidligere blitt sammenlignet med Torres, og det er jo aldeles ingen dårlig sammenligning. Samtidig skal han visstnok gi 100 prosent for laget, så det vil jo skape mer rom for våre andre spillere.

 

Vil også si at jeg egentlig ikke mener vi hadde trengt en ny spiss med tanke på hvem vi har som kan spille på topp, men dessverre er laget vårt veldig skadeplaget, og dermed kan vi ikke stole på at alle sammen skal holde seg skadefrie.

Link to comment
Share on other sites

Her står det så mye rart, at jeg lurer på hvorfor folk skriver her i det hele tatt..

Med så mye "kunnskap" det er her er det rart ikke samtlige er talentspeidere..

 

Nei, da velger jeg heller å stole på Wenger og hans støtteapparat, å er det chamakh som blir kjøpet, ja da ønsker jeg han velkommen..

 

Og statistikk er IKKE det som bestemmer om en spiller er bra eller ikke..

Tror du misforstår mye av det som blir skrevet. Det som sies her er at han sikkert har et stort potensiale, men at vi trenger en spiss som har slått ut i full blomst, altså bevist at de kan score mål fra før. Og det har ikke Chamakh. Man trenger ikke mye kunnskaper om en spiller for å lese at han ikke har scoret mange mål.

Link to comment
Share on other sites

Dette er fortsatt bare et rykte og langt unna en avtale. Men hvis Wenger først kjøper denne spilleren gjør han det av en grunn. Er faktisk litt uenig dette å kjøpe en spiller som har slått ut i full blomst. For ser man for eksempel på Shev, Berbatov, tevez(mål), Owen(real madrid). Det er ikke alltid at det er disse som gjør det best, er nesten like risikabelt. Dette grunnet at spillere takler england på forskjellige måter. Se bare på Santa Cruz, Henry. Disse to kom fra andre ligaer og gjorde lite mål, men i england blir de målmaskiner. Jeg skal ikke uttale meg om Chamakh er den riktige, men hvis Wenger kjøper denne spilleren er det av en grunn. Da skal han spille spiss og putte mål. Og spilleren har etter det jeg vet grei fart teknikk spenst og spilleforståelse, skal bare en liten endring til før man kan bli en toppskårer. In Arsene we trust. Jeg støtter Wenger fullt ut uansett om dette er erstatteren eller ikke. Men syntes det er noe trygt å kjøpe fra frankrike, bare se på Sagna og Nasri

Link to comment
Share on other sites

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...or-Arsenal.html

 

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...h.html?ITO=1490

 

Har også tro på at Chamakh er rett mann for oss. Grunn til det er

at spilleren har vært i søkelyset til Wenger i lang tid.

Og stoler mye mer på dette enn noen videoer som er lagt ut på nett.

Synd hvis Bordeaux står så hardt på dette med Silvestre.

Link to comment
Share on other sites

Hva mener du med KJEMPEKJØP? Att vi henter en spiller i storform som scorer 15-20 mål som bidrar til att vi vinner tittler eller att vi henter en spiller billig som har utviklingspotensiale over tid? Har ikke sett denne spilleren enda men 185cm høy og 70 kilo tung må være noe av det tynneste som finnes,må være stoppermat for Terry,Vidic,Agger etc..

Adebayor veide 75 kg da han kom, så det har ikke så mye å si. Bare se i Adebayor tråden.

Mener du at Adebayor har bidratt til at vi vinner titler? Vi har ikke vunnet en tittel siden 2005 og Ade kom i 2006. Det blir vel litt feil å si at Ade har bidratt til titler da?

 

 

NEI! Det skrev jeg jo ikke en gang.Det jeg mener er att Wenger må hente en spiller som garanterer å score mål! Vi har ingen spisser pr dags dato som kan sammenlignes med foreks Torres og Drogba..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...