Jump to content

Marouane Chamakh


mmaelan

Recommended Posts

Da var Blackburn også inni bildet. Kan jo ødelegge for Wenger hvis han virkelig ønsker denne spilleren.

 

Tja, sånn er jo markedet. Skjønner jo at Bordeaux ønsker å skvise så mye penger som mulig ut av dette, og derfor setter opp en "budrunde". Men Arsenal bør ha is i magen her, og ikke bli med på dette spillet. Hvis spilleren nekter å gå noe annet sted, så vil Bordeaux måtte akseptere Arsenals bud før eller senere. Og hvis Blackburn eller andre byr over Arsenal, og spilleren er villig til å gå dit kan de få ham. SÅ viktig er ikke denne spilleren. Han vil uansett bli å betrakte som en squad-player, ihvertfall til å begynne med. Som andre er inne på, hvis Arsenal skal tøye strikken må det være for å sikre seg en spiller som kan gå rett inn som et førstevalg, for eksempel Hunterlaar, eller kanskje aller helst en spiller lengre tilbake på banen, en midtbanegeneral.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 395
  • Created
  • Last Reply

Hvorfor fylle stallen med squad players?

 

Synes vi heller skal gå for klare forsterkninger,spillere som i utgangspunktet er bedre enn spillerne som vi allerede har. Har vi penger, så bruk dem på klasse spillere og gjerne noen som aldri blir borte pga Afrika Mesterskap og den type ting.

 

Håper vi dropper å kjøpe squad players og kjøper spillere som vinner trofeer for oss.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan vet du at Chamakh bare er en squad player? Han blir regnet som en meget god spiss, og hvis Wenger stoler på at han er vår mann, så gjør jeg også det. Man kan ikke avskrive han som potensiell førstelagsspiller på grunn av målstatistikken. Henry hadde heller ikke noe særlig med statistisikk å vise til da han kom til klubben.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan vet du at Chamakh bare er en squad player? Han blir regnet som en meget god spiss, og hvis Wenger stoler på at han er vår mann, så gjør jeg også det. Man kan ikke avskrive han som potensiell førstelagsspiller på grunn av målstatistikken. Henry hadde heller ikke noe særlig med statistisikk å vise til da han kom til klubben.

Forskjellen på de to er jo at Henry var vel 21 da han kom til klubben, Chamakh er nå 26.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan vet du at Chamakh bare er en squad player? Han blir regnet som en meget god spiss, og hvis Wenger stoler på at han er vår mann, så gjør jeg også det. Man kan ikke avskrive han som potensiell førstelagsspiller på grunn av målstatistikken. Henry hadde heller ikke noe særlig med statistisikk å vise til da han kom til klubben.

 

Nå spilte vel Henry for det meste på vingen før tiden i Arsenal,men jeg er likevel enig med deg i at vi ikke

bør dømme Chamakh ene å alene etter hvor mange mål han har gjort tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hva klubben vår ser i Chamakh. Han er allerede 25 år, og i Wikipedia står det at hans beste sesong så langt var den siste hvor han skåret 13 mål på 34 spilte kamper. Året før hadde han 4 på 32 kamper. Året før det igjen fattige 5 skåringer. Og dette er selvsagt FRANSK liga... Og Bourdeax vil ha 15 millioner pund for han????

 

Ut fra disse "harde" fakta, gruer jeg meg nesten til han kommer...

 

Er det noen andre som forstår interessen for denne spilleren bedre enn meg? At den andre klubben som er interessert i ham er SUNDERLAND (with all do respect) sier vel sitt...

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hva klubben vår ser i Chamakh. Han er allerede 25 år, og i Wikipedia står det at hans beste sesong så langt var den siste hvor han skåret 13 mål på 34 spilte kamper. Året før hadde han 4 på 32 kamper. Året før det igjen fattige 5 skåringer. Og dette er selvsagt FRANSK liga... Og Bourdeax vil ha 15 millioner pund for han????

 

Ut fra disse "harde" fakta, gruer jeg meg nesten til han kommer...

 

Er det noen andre som forstår interessen for denne spilleren bedre enn meg? At den andre klubben som er interessert i ham er SUNDERLAND (with all do respect) sier vel sitt...

 

Har ikke sett spesielt mye av han, men tror ikke vi skal legge så altfor mye i at han ikke har scoret så mye for Bordeaux. Dette kan endre seg fort hvis han kommer til oss. Med spillestil, offenstivt trøkk og alle sjansene vi skaper. Adebayor scorte vel heller ikke mye i Monaco før han kom til oss?

 

Wenger har en tendens til å se ting i spillere som ingen andre ser, så vi skal ikke utelukke at han plutselig begynner å score mer mål hvis han kommer til oss. Er litt skeptisk til å kjøpe han selv, men virker som om Huntelaar blir vanskelig å få tak i, og vi har mange gode spisser fra før av, så får vi Chamakh til en grei pris så kan vel det være en grei handel.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hva klubben vår ser i Chamakh. Han er allerede 25 år, og i Wikipedia står det at hans beste sesong så langt var den siste hvor han skåret 13 mål på 34 spilte kamper. Året før hadde han 4 på 32 kamper. Året før det igjen fattige 5 skåringer. Og dette er selvsagt FRANSK liga... Og Bourdeax vil ha 15 millioner pund for han????

 

Ut fra disse "harde" fakta, gruer jeg meg nesten til han kommer...

 

Er det noen andre som forstår interessen for denne spilleren bedre enn meg? At den andre klubben som er interessert i ham er SUNDERLAND (with all do respect) sier vel sitt...

Og hvis du følger med litt så vet du også at Sunderland har vært kjøpskåte på alt i år!

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hva klubben vår ser i Chamakh. Han er allerede 25 år, og i Wikipedia står det at hans beste sesong så langt var den siste hvor han skåret 13 mål på 34 spilte kamper. Året før hadde han 4 på 32 kamper. Året før det igjen fattige 5 skåringer. Og dette er selvsagt FRANSK liga... Og Bourdeax vil ha 15 millioner pund for han????

 

Ut fra disse "harde" fakta, gruer jeg meg nesten til han kommer...

 

Er det noen andre som forstår interessen for denne spilleren bedre enn meg? At den andre klubben som er interessert i ham er SUNDERLAND (with all do respect) sier vel sitt...

Og hvis du følger med litt så vet du også at Sunderland har vært kjøpskåte på alt i år!

 

Your point being...?

Link to comment
Share on other sites

- Jeg prioriterer Arsenal. Det er andre interesserte klubber også, men Arsenal er den største klubben. Jeg sover ikke så godt for tiden, for ledelsen har fått klar beskjed om at jeg vil til en annen liga, sier Chamakh til fransk TV.

Chamakh vil til Arsenal

 

Maroune Chamakh skal visst ha en prislapp på 130 mil, det er alt for mye. Men hvis Wenger får prutet en god del kan han bli en spennende tilvekst. Han scoret for øvrig et mål i 4-1 seieren over Le Mans i går.

Link to comment
Share on other sites

Ettersom han såpass sterkt vil til oss og det fortsatt er en god stund igjen av transfervinduet, og ettersom vi kanskje ikke har et ekstremt behov etter han så syns jeg bare Wenger skal ta tiden til hjelp og la Bordeaux få slite litt. Så får vi nok presset prisen ganske kraftig nedover tilslutt. :)

Link to comment
Share on other sites

Ettersom han såpass sterkt vil til oss og det fortsatt er en god stund igjen av transfervinduet, og ettersom vi kanskje ikke har et ekstremt behov etter han så syns jeg bare Wenger skal ta tiden til hjelp og la Bordeaux få slite litt. Så får vi nok presset prisen ganske kraftig nedover tilslutt. :)

Enig der ! det gjelder å bruke hodet å tenke smart ! :P

Link to comment
Share on other sites

Sant nok det at vi kanskje får skviset prisen ned litt, men jo lengre det drøyer med en eventuell overgang jo mindre tid får han til å spille seg inn i vårt system og bli en del av laget.

 

Tror nok Wenger ikke stresser med seriestarten. Dersom han kan kjøpe en Sjamakk som kan gli inn i laget i løpet av høsten, så er kanskje det bra nok, så lenge det ikke hagler på med skader de første ukene.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hva klubben vår ser i Chamakh. Han er allerede 25 år, og i Wikipedia står det at hans beste sesong så langt var den siste hvor han skåret 13 mål på 34 spilte kamper. Året før hadde han 4 på 32 kamper. Året før det igjen fattige 5 skåringer. Og dette er selvsagt FRANSK liga... Og Bourdeax vil ha 15 millioner pund for han????

 

Ut fra disse "harde" fakta, gruer jeg meg nesten til han kommer...

 

Er det noen andre som forstår interessen for denne spilleren bedre enn meg? At den andre klubben som er interessert i ham er SUNDERLAND (with all do respect) sier vel sitt...

Ifølge alle jeg har snakket med er han en lagspiller som jobber knallhardt for laget, og det passer vell godt viss vi skal spille 4-3-3. En hardtarbeidene spiss på topp?

Link to comment
Share on other sites

http://goonertalk.com/2009/08/15/video-cha...s-for-bordeaux/

 

Håper fortsatt at Maroune kommer til Arsenal, ryktene har stilnet en del i det siste, men jeg har på følelsen at de blusser opp igjen etter Celtic kampen.

 

Almunia

 

Sagna - Gallas - Vermaelen - Clichy

 

Fabregas - Song - Denilson

 

van Persie/Bendtner - Chamakh/Eduardo - Arshavin

 

Tror dette laget ville ha bitt fra seg ganske kraftig, noe det også gjør pdd., men får vi en skade eller to på topp så kan vi fort slite litt. Chamakh kan også spille på begge kantene, samtidig som han jobber knallhardt for laget, noe som gjør at han ville passet perfekt for oss :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Står i flere aviser i dag at Wenger vil prøve å hente han før overgangs viduet stenger.... han er en spiller som skorer mål på bestilling og det er akkurat en slik spiller vi trenger nå... Etter Henry ble treig har vi ikke hatt en spiss som har de kvaletteten som Chamakh har.... pluss han er utrolig rask og skorer mange mål på hode ;) løp og kjøp wenger ;)

Link to comment
Share on other sites

Bordeaux driver jo å overpriser Chamahk som har kontrakt bare til neste sommer. Håpløst.

Sikkert en bra spiller, men jeg mener vi trenger mer cover på stopperplass eller på midtbanen.

 

Hvis Song blir skadet har vi ikke cover for han. Denilson, Diaby og Ramsey er ikke god nok i den defensive rollen. Blir Vermaelen og Gallas skadet sitter vi igjen med Silvestre, en skadeplaget Djourou og kanskje Senderos. Da ser jeg for meg en usikkert forsvar..

 

Chamahk...greit nok, men ikke han vi trenger nå. Da får vi heller prøve å hente han i januar (etter Afrikamesterskapet) hvis det blir nødvendig.

 

Troppen er skadeplaget og vi tåler ikke flere på sidelinjen noe som tydeligvis betyr at vi trenger mange spillere.

 

btw. Dannialdo....Henry er da vel fortsatt ganske så hurtig?? ;)

Han har kanskje ikke toppfarten som før, men treig har han aldri vært..

Link to comment
Share on other sites

Bordeaux driver jo å overpriser Chamahk som har kontrakt bare til neste sommer. Håpløst.

Sikkert en bra spiller, men jeg mener vi trenger mer cover på stopperplass eller på midtbanen.

 

Hvis Song blir skadet har vi ikke cover for han. Denilson, Diaby og Ramsey er ikke god nok i den defensive rollen. Blir Vermaelen og Gallas skadet sitter vi igjen med Silvestre, en skadeplaget Djourou og kanskje Senderos. Da ser jeg for meg en usikkert forsvar..

 

Chamahk...greit nok, men ikke han vi trenger nå. Da får vi heller prøve å hente han i januar (etter Afrikamesterskapet) hvis det blir nødvendig.

 

Troppen er skadeplaget og vi tåler ikke flere på sidelinjen noe som tydeligvis betyr at vi trenger mange spillere.

 

btw. Dannialdo....Henry er da vel fortsatt ganske så hurtig?? ;)

Han har kanskje ikke toppfarten som før, men treig har han aldri vært..

 

Så nesten alle Barca kampene i fjor Henry er veldig treig da, så han så og si aldri løpe fra en eneste spiller, han er langt over toppen og for gammel.

Var alle de goe med spilleren som serverte han mange av måla han skorte til og med Van Persie hadde parkert Henry i dag og han er ikke mye rask han heller ;)

 

Samme det husker bare Henry som 23-24 år da parkerte han alt av forsvar spillere, men siste året i Arsenal så alle at han var begynt å bli for treig.

 

 

Vi trenger Chamahk som erstater for AD, vi har ikke en spiss lenger som er rask nok som mitt spiss.

 

Dudu og Van persie har ikke farta men de er teknikk og smarte spillere men ikke raske nok ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...