Jump to content

Marouane Chamakh


mmaelan

Recommended Posts

Du kan jo se her hvor goe Liverpool var, til tider så de ut som et juniorlag spør du meg, forsvare dems i år er en fjasko :P

 

http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/art...hp?artid=590946

Uannsett passer Chamakh inn der, han skorer litt for lite mål spør du meg :P

 

Ingen storskårer nei, men når så mange store klubber inkludert Wenger som intereserte så har tydeligvis Chamakh noe som er ettertraktet. Torres var heller ikke den største storskåreren (likevell mer enn Chamakh)før han kom til Liverpool. Sitter litt med magefølelsen med at skulle Chamakh komme til arsenla så kan han bli en meget stor spiller for oss..!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Replies 395
  • Created
  • Last Reply

Meget godt å høre! Som nevnt tidligere så er dette en gutt som jeg har en skikkelig magefølelse på kan bli noe meget stort i en arsenal trøye uner Wenger! Jeg har bommet før på spillere som Baptista og Reyes, men satser på magefølelsen her. At Wenger har vært meget ivrig etter denne spilleren samt Liverpool, Inter, Chelsea, Juventus og Sevilla tyder på at dette er spiller som vekker interesse hos flere!

 

Ps: Chamakh og Bordeau møter Rennes på Viasat sport N /HD i kveld 20.33.

Link to comment
Share on other sites

Ingen storskårer nei, men når så mange store klubber inkludert Wenger som intereserte så har tydeligvis Chamakh noe som er ettertraktet. Torres var heller ikke den største storskåreren (likevell mer enn Chamakh)før han kom til Liverpool. Sitter litt med magefølelsen med at skulle Chamakh komme til arsenla så kan han bli en meget stor spiller for oss..!

 

Faktisk syns jeg Torres var en bedre spiller i A.Madrid.

Da var han kaptein å han skorte som regel alltid mot Barca :P

På den tiden hadde A.MADRID et bra lag på papiret også, etter Torres dro derfra har laget mista mange gor spillere. Liverpool spiller en treig kjedelig fotball som jeg ikke syns Torres passer helt inn i.

Torres hadde nok skort enda flere mål i Arsenal er jeg rimelig sikker på :P

Link to comment
Share on other sites

Faktisk syns jeg Torres var en bedre spiller i A.Madrid.

Da var han kaptein å han skorte som regel alltid mot Barca :P

På den tiden hadde A.MADRID et bra lag på papiret også, etter Torres dro derfra har laget mista mange gor spillere. Liverpool spiller en treig kjedelig fotball som jeg ikke syns Torres passer helt inn i.

Torres hadde nok skort enda flere mål i Arsenal er jeg rimelig sikker på :P

 

Enig i det, absolutt! Bare mener at man skal ikke være så snar å avskrive en spiller da han ikke er kjent som noen storskårer.

Link to comment
Share on other sites

Enig i det, absolutt! Bare mener at man skal ikke være så snar å avskrive en spiller da han ikke er kjent som noen storskårer.

 

Var nok bare litt iritert da jeg leste han ville til Liverpool Chamakh.

Fatter liksom ikke at mange spillere stadig vil til en klubb som er dønka ned i gjeld.

At de amkrikanske eierne klarer å holde den båten på vanne enda er for meg en gåte.

Link to comment
Share on other sites

Ja er du fornøyd med Luserpolen din eller ? slått ut av lille Reading på hjemme bane....

 

Nei du tar helt feil gutt Luserpool har ikke løfta seg noe som helst.

 

Nå er Luserpool ute av alle cuper og fjaskoen bare forsetter :P

 

Luserpool-Reading 1-2 slutt :)

 

Chamakh for ha lykke til vis han går til en klubb som gå på kanten av stupet...

 

Jeg vil bare dra frem dette lille herlige innlegget du skrev til meg for ca en måned siden. På den tiden hadde du avskrevet Liverpool og mente at City kom til å ta fjerdeplassen "med glans". Det var nok du, som tok "helt feil gutt". Hvis 0-0-resultatet mellom Tottenham og Aston Villa står seg ut, så ligger de røde på 4. Suck on that.

 

Sikter forresten veldig til dette innlegget også: http://www.arsenalnorway.no/forum/index.ph...187998&st=140

Link to comment
Share on other sites

Var nok bare litt iritert da jeg leste han ville til Liverpool Chamakh.

Fatter liksom ikke at mange spillere stadig vil til en klubb som er dønka ned i gjeld.

At de amkrikanske eierne klarer å holde den båten på vanne enda er for meg en gåte.

 

Det kan bli store problemer i horisonten for Liverpool hvis de ikke finner en god langtids løsning!

Link to comment
Share on other sites

Til sommeren går han gratis, og vi vet jo alle at Wenger er en stor fan av Chamakh. Det at han selv vil til Arsenal er jo bare fantastisk. Å få denne spilleren for kr 0 ville jo vært et kupp av de svært sjeldne. Jeg tror han vil passe veldig bra inn i Arsenal, han ser ut til å være en bevegelig hodesterk spiss, noe Arsenal helt klart trenger. Gutten har potensial, og jeg tviler ikke et sekund på at Wenger er rette mannen for å få denne spilleren opp på sitt beste. :)

Link to comment
Share on other sites

Til sommeren går han gratis, og vi vet jo alle at Wenger er en stor fan av Chamakh. Det at han selv vil til Arsenal er jo bare fantastisk. Å få denne spilleren for kr 0 ville jo vært et kupp av de svært sjeldne. Jeg tror han vil passe veldig bra inn i Arsenal, han ser ut til å være en bevegelig hodesterk spiss, noe Arsenal helt klart trenger. Gutten har potensial, og jeg tviler ikke et sekund på at Wenger er rette mannen for å få denne spilleren opp på sitt beste. :)

 

Av en eller annen grunn så sitter jeg med en dårlig følelse av at Chamakh blir snappet opp av en eller annen italiensk/spansk klubb ved sesongslutt. Håper selvfølgelig at han ender opp i Arsenal, men det ville jo vært så jævla Arsenalsk som det går ann å bli :P

Link to comment
Share on other sites

Det at vi får han gratis er bare tull. Spillerne vet selv hva de er verdt, og de vet å ta betalt for det. Chamakh kommer til å ta seg godt betalt for å skrive under for Arsenal, både i form av lønn og sign-on-fee. Bare se på f.eks. Flamini som gikk til ~1,5 mill i ukelønn i Milan. "Gratis"...

 

Men Chamakh kan godt være en spiller vi har bruk for! At vi trenger noen på topp er det i hvert fall ingen tvil om, og om han vil spille for Arsenal og Wenger mener han er god nok (noe han har gitt tydelig inntrykk av!) så er det jo bare å slå til! Ingenting er som gode spillere som gjerne vil spille for klubben :)

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 9 2010, 06:55 PM) 188510[/snapback]

http://www.sport.co.uk/news/Football/33940...th_Arsenal.aspx

 

Vet ikke helt om jeg skal tro på dette etter at dette kom ut tidligere i dag.

 

Håper selvfølgelig at dette stemmer!

 

Får satse på at det er sant. At Wenger sier det han sier er i typisk Wenger stil før noe er endelig avklart.

Synes også han kan be Yoann Gourcuff å pakke sekken sin og ta turen opp til Emirates! En glimrende fotball spiller som under Wenger kunne blitt alldeles verdensklasse. Han er også en av de få som jeg kan se for meg ta over for Fabregas, skulle han forlate oss. Selvfølgelig hadde jeg ønsket en kombinasjon med Gourcuff, Fabregas & Song i stedet!

Link to comment
Share on other sites

Han som har skrevet den artikkelen skal visstnok være den samme personen som kom med nyheten om at Vermaelen hadde signert,så kan tyde på at det er en person som har noen gode kilder i Arsenal hvis dette faktisk viser seg å stemme.

Link to comment
Share on other sites

Han og Bendtner får vel hver sin ving da? Spøk tilside, eller er det egentlig spøk?

 

Uansett. Er usikker på hva jeg skal mene om dette, gitt at det stemmer. Bra på hodet kanskje, rask og en brukbar dribler. Han er jo ikke akkurat noen målkonge da. Vel, det var heller ikke Adebayor før han kom til Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Han og Bendtner får vel hver sin ving da? Spøk tilside, eller er det egentlig spøk?

 

Uansett. Er usikker på hva jeg skal mene om dette, gitt at det stemmer. Bra på hodet kanskje, rask og en brukbar dribler. Han er jo ikke akkurat noen målkonge da. Vel, det var heller ikke Adebayor før han kom til Arsenal.

 

Chamakh er en fantastisk hodespiller, han har visstnok vunnet flest baller på hodet i hele Ligue 1 de siste 18 månedene, og var vel den spilleren i fjor som scoret flest mål på hodet :)

 

Legger til 2 videoer av han som er litt nyere enn de fleste andre ;)

 

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 9 2010, 09:39 PM) 188526[/snapback]

Chamakh er en fantastisk hodespiller[...][/url]

Ingen tvil om det. Han vil vinne veldig mange dueller også i Premier League, men jeg spør meg om hvem i h... som skal slå innleggene på dagens Arsenal? Legger spesielt merke til at Blanc har trent veldig mye på innlegg inn i boks. Hvis Marouane kommer, så må innleggene skjerpes, for denne luftstyrken må vi utnytte til det fulle.

Link to comment
Share on other sites

Han og Bendtner får vel hver sin ving da? Spøk tilside, eller er det egentlig spøk?

 

Uansett. Er usikker på hva jeg skal mene om dette, gitt at det stemmer. Bra på hodet kanskje, rask og en brukbar dribler. Han er jo ikke akkurat noen målkonge da. Vel, det var heller ikke Adebayor før han kom til Arsenal.

Hm... Kunne da ha funket det, med RvP som targetman og til å holde på ballen til resten av laget kommer seg fremover. Da ville vi hatt to hodesterke spillere på vingene og en teknisk begavet RvP i midten. Tror faktisk det kunne fungert veldig bra til tider jeg.

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Feb 9 2010, 09:39 PM) 188526[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Chamakh er en fantastisk hodespiller[...][/url]

 

Ingen tvil om det. Han vil vinne veldig mange dueller også i Premier League, men jeg spør meg om hvem i h... som skal slå innleggene på dagens Arsenal? Legger spesielt merke til at Blanc har trent veldig mye på innlegg inn i boks. Hvis Marouane kommer, så må innleggene skjerpes, for denne luftstyrken må vi utnytte til det fulle.

 

Hørt at han..han Ribery skal vist være en god spiller :)

Link to comment
Share on other sites

Tror nok ikke keiseren i Bayern lar det skje.. ;)

 

Vil tro økonomen Wenger jobber hardt nå. En ypperlig mulighet til hente en favoritt - kostnadsfritt! Dermed ikke splashe noe cash som han sier.

 

Ser i poster ovenfor noen imponerende hodeduellstatistikker og jeg henger meg på spørsmålet : Hvem skal han få innlegg fra?

 

Uansett vil det være bra å få inn en hodesterk kar, men det ville jo vært dumt å ikke utnytte styrken hans bedre enn vi er i stand til å gjøre nå. Så jeg håper backene våre kan få litt trening i dette. Liker Sagna og Clichy, men innlegg, det de regelrett elendige i ! Jeg fatter det ikke. John O`Shea og Gary Neville knuser backene våre på innlegg!

 

Litt trening på svingerne og jeg tror vi kan score mange "enkle" mål. Lag er "obsessed" i å bryte ned The Arsenal Way, bedre innlegg og en Chamakh (+Bendtner) inne i boksen kan føre til at lag må omorganisere litt... :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er egentlig ganske sikker på at han kommer til å dra til Arsenal gratis. Han kommer til å koste 0 kr, og det passer jo Wenger. Så håper jeg at vi skaffer oss en skikkelig god keeper, og det tror jeg OGSÅ Wenger kommer til å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Greit nok at han kommer til oss gratis, men problemet er om han kommer til å prestere? Er han den riktige spilleren for Arsenal? Det hjelper svært lite om han kommer gratis og ikke klarer seg.

Vet egentlig ikke hva jeg skal si til dette, hadde heller ønsket meg en komplett stjernespiss som presterer fra dag en, enn en spiller jeg knapt har hørt om eller sett spille!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke i tvil om at Chamakh er en spennende fotballspiller, jeg har ikke sett for mye av han, men noe i Europa. Han virker som et oppspillspunkt, noe vi uten tvil trenger i dagens tropp. Van Persie fungerer greit som i den rollen, men jeg tror han er enda bedre sammen med en møtende spiss, som kan spille mot han så han får ballen i lengderetningen. Akkurat den jobben kan Chamakh gjøre på en veldig god måte, det er jeg sikker på.

 

Når det er sagt, så er ikke mål statistikken hans spesielt god, han har spilt totalt 25 kamper i ligaen, cupen og CL, og da står han med 6 mål. Det er ikke et slikt målsnitt vi ser etter i Arsenal for øyeblikket. Vi trenger en spiller som er i stand til å putte mål, mange mål. I dag har vi Van Persie, men han blir desverre enten skadet hyppig, eller lenge. Det gjør at vi ikke kan få en stabil målscorer i han, slik det ser ut i dag.

 

Jeg er spent på hva Wenger gjør, kan hende han ser noe i Chamakh som gjør at han veit hvor han skal bruke han for å få maksimalt ut av han. Det er ikke umulig at han setter han inn i Arsenal i en rolle der han putter 20 mål i løpet av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...