Jump to content

Marouane Chamakh


mmaelan

Recommended Posts

  • Replies 395
  • Created
  • Last Reply

Meget spennende! Skrytevideoene viser jo at han er like presis med hodet som andre er med beina. Hadde vært spennende å sett han på topp med RVP med Rosicky og Arshavin på hver sin side. Dette vil jo også helt klart gi oss noe ekstra på dødballer både defensift og offensivt.

 

Jeg liker det!

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som en spennende spiller, og skrytevideoer er jo alltid - ja skrytevideoer..

 

Okkesom så regner jeg med at dette er en spiller som de har hatt i kikkerten lenge, og at Wenger & Co har gjennomanalysert spilleren og hans ferdigheter, og at de er temmelig sikker vil passe inn i klubben hvis han hentes.

 

Selvsagt er det alltid en risiko at spillere ikke presterer, men Wenger har jo vist tidligere at han har sett toppscorerpotensiale i spillere som ikke har vært regnet som notoriske målscorere. Henry er jo et stjerneeksempel.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det ser ut som at kommer til oss. Hmm, hvor mange angrep spillere har vi nå da ?

 

Vi har : Van persie, bendtner, Eduardo, Arshavin, Walcott, og Vela.

 

Jeg vet at noen ganger nasri og Rosicky spiller som kanter i 4-3-3 formasjon, men det er jo fordi vi har så mange skada spillere om dagen.

 

Vis Chamakh kommer, så tror jeg spillere som Vela elle Walcott blir solgt. Vela har jo ikke spilt nesten iår, satser Wenger på han ?

Link to comment
Share on other sites

Vis Chamakh kommer, så tror jeg spillere som Vela elle Walcott blir solgt. Vela har jo ikke spilt nesten iår, satser Wenger på han ?

 

Vela signerte ny langtidskontrakt tidligere denne sesongen, men han har dessverre slitt med skader. Wenger vil nok gjerne bruke han mer, men da må nok meksikaneren holde seg skadefri.

Link to comment
Share on other sites

Vis Chamakh kommer, så tror jeg spillere som Vela elle Walcott blir solgt. Vela har jo ikke spilt nesten iår, satser Wenger på han ?

 

Hvorfor skal Wenger selge noen? Sesongen i år viser vel at vi trenger de angriperne vi har.

 

Vela er bare 20 år gammel (i noen uker til), og han har vært brukt i cup'ene i år. I desember og januar frem til skaden kom han inn som innbytter i ligakampene våre. Dette er jo en den måten Wenger ofte matcher yngre spillere. Han signerte også nettopp ny langtidskontrakt.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal Wenger selge noen? Sesongen i år viser vel at vi trenger de angriperne vi har.

 

Vela er bare 20 år gammel (i noen uker til), og han har vært brukt i cup'ene i år. I desember og januar frem til skaden kom han inn som innbytter i ligakampene våre. Dette er jo en den måten Wenger ofte matcher yngre spillere. Han signerte også nettopp ny langtidskontrakt.

 

Nettopp dette som er fornuftig! Denne ungdoms prosjektet må justeres på og unge spillere som Vela, Walcott og Bendtner må se seg nødt til å spille når de trenges og ikke automatisk skal være topp spiss for arsenal i en så ung alder. Alt til sin tid, og jeg håper at disse spillere samt andre som ikke mestrer premier league spiller gradvis mer som de blir eldre, enn at de skal starte uke ut og inn forran et utilgivelig og krevende publikum. Skader i bøttevis hjelper ikke denne tanken men i utgangspunktet så liker jeg tanken med 3 spisser som er erfarne.

Link to comment
Share on other sites

Får bare håpe han legger av seg de religiøse feiringene sine HVIS han noensinne scorer for oss da. Hater slike kvalme ting, nesten like mye som dansen til Ade/Henry.

 

Dansen til Henry og Ade var jo kul ! :)

 

Feiring bryr jeg meg ikke allverden om, men jeg håper for Guds skyld han legger vekk filmingen sin. Vi vil da ikke ha en Steven Gerrard!

Link to comment
Share on other sites

Dansen til Henry og Ade var jo kul ! ;)

 

Feiring bryr jeg meg ikke allverden om, men jeg håper for Guds skyld han legger vekk filmingen sin. Vi vil da ikke ha en Steven Gerrard!

:) :lol:

Link to comment
Share on other sites

Får bare håpe han legger av seg de religiøse feiringene sine HVIS han noensinne scorer for oss da. Hater slike kvalme ting, nesten like mye som dansen til Ade/Henry.

 

Håper han har religiøse feiringer 50 ganger i året hvis ender i klubben vår, eller enda oftere! Det er merkelig hvordan feiringer eller manglen på feiringer irriterer folk. Jeg ser at Arshavin får litt kjeft for de han ikke feirer utagerende nok, Henry fikk kjeft fordi han visstnok feiret på en arrogant måte. I italia får Balotelli kjeft fordi han ikke feirer når han scorer osv.

 

Bare folk scorer for oss, så gir jeg lang marsj i hvordan de feirer i etterkant.

 

Edit: Burde det være en mal for hvordan man skal feire en scoring? F.eks løp fem skritt fram og veiv med armene?

Link to comment
Share on other sites

William Gallas har også blitt latterligjort i media pga at han feiret for MYE, altså viste for mye glede... Jeg ELSKET det når han scorte med trynet/ryggen og sprang rundt som om han hadde avgjort en CL-finale! Syntes Chamakh kan feire slik han vil. De eneste gangene jeg har blitt irritert over feiringer var når Adebayor tok all æren for diverse scoringer, når det eneste han gjorde var å pirke ballen inn i mål, mens f.eks Walcott hadde sprunget over hele banen og rundet Liverpoolspillerne en etter en for så å servere ballen på sølvfat.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det ser ut som at kommer til oss. Hmm, hvor mange angrep spillere har vi nå da ?

 

Vi har : Van persie, bendtner, Eduardo, Arshavin, Walcott, og Vela.

 

- Samtlige av spissene vårene har sine perioder med skader denne sesongen.

- Van Persie er den eneste som har scoret mange mål. De andre har nærmest vegring mot å score mål.

 

Velkommen skal han (eller noen andre) være!

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hvorfor Chamakh skal komme i Sommer.. Er ivertfall ikke på den tiden vi trenger ham, det er jo NÅ vi skulle hatt han!

Skjønenr ikke hvorfor Wenger vil ha en marokkansk spiss, som ikke er en særlig kraftspiss, og bruker en del juks (filming).

Hvorfor ikke kjøpe Dzeko ?? En kraftspiss, som er knallsterk i hodedueller, og slettes ikke noe værre på bakken.

 

Vel, selv om det er en god del mediasider som melder at han skal være klar og komme i sommer. Håper det er tomme rykter og at Dzeko kommer inn, trenger virkelig en målgarantist og en kraftkar.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje fordi Chamakh kommer på free transfer? Wenger har nok sett seg ut denne mannen for en grunn, hvis han kommer tipper jeg han blir vår topscorer neste sesong!

 

Har du ikke fulgt med i timen gutt?

Det som skjer er at han får klippekort på laget, og må bruke 6 mnd på å venne seg til premier league (det er noe alle som kommer til arsenal må ha, gjelder ikke andre klubber), og etter 6 mnd blir han skadet, og dermed går neste sesong opp i at vi var nære men skader ødela osv.

 

Ang. chamakh så skal jeg ærlig innrømme at jeg vet lite om ham, men jeg er litt bekymret for at han skal være spilleren som skal ta oss til nye høyder. Han har jo fortsatt tilgode å bevise noe stort og er allerede 26 år. For min del så hadde jeg håpet at vi heller satset på de vi har, og/eller kjøper en fra absolutt øverste hylle, tpe david villla eller noe lignende.

 

Men som jeg gjør med alle spillere i arsenal er jeg selvsagt villig til å gi også han en sjanse.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg setter spørsmålstegn med hvor vi setter listen i jakten på en ny midtspiss. I skrytevideoene er Chamakh en habil duellspiller, og jeg er sikker på at han vil vinne mange dueller på topp. Men målstatistikken hans overbeviser hvertfall ikke meg. Samtidig gjør spillestilen vår at en angrepsspiller på Arsenal alltid vil få veldig mange sjanser i løpet av en sesong, og derfor har spillere som kanskje ikke har vært i en klasse for seg selv scoret veldig mange mål i løpet av en sesong.

 

Det kan godt hende at Chamakh er det beste alternativet ute på markedet som faktisk vil til oss. Uansett er jeg sikker på at med de riktige pengesummene så kan vi få både Villa og Dzeko til klubben. Da snakker vi om å sette lista, noe som vil gjøre at Arshavin og Fabregas ser at de ikke trenger å dra til Barcelona for å vinne troféer i framtiden.

 

Chamakh vil score mål, men jeg tror ikke han er den som skyter oss til topps neste sesong. Det ville David Villa gjort. Det ville Edin Dzeko gjort. Det kan Wenger gjøre noe med.

Link to comment
Share on other sites

Jeg setter spørsmålstegn med hvor vi setter listen i jakten på en ny midtspiss. I skrytevideoene er Chamakh en habil duellspiller, og jeg er sikker på at han vil vinne mange dueller på topp. Men målstatistikken hans overbeviser hvertfall ikke meg. Samtidig gjør spillestilen vår at en angrepsspiller på Arsenal alltid vil få veldig mange sjanser i løpet av en sesong, og derfor har spillere som kanskje ikke har vært i en klasse for seg selv scoret veldig mange mål i løpet av en sesong.

 

Det kan godt hende at Chamakh er det beste alternativet ute på markedet som faktisk vil til oss. Uansett er jeg sikker på at med de riktige pengesummene så kan vi få både Villa og Dzeko til klubben. Da snakker vi om å sette lista, noe som vil gjøre at Arshavin og Fabregas ser at de ikke trenger å dra til Barcelona for å vinne troféer i framtiden.

 

Chamakh vil score mål, men jeg tror ikke han er den som skyter oss til topps neste sesong. Det ville David Villa gjort. Det ville Edin Dzeko gjort. Det kan Wenger gjøre noe med.

 

Dette er jeg enig i, Chamakh har helelr ikke imponert meg noe særlig, han har jo scoret mye denne sesongen, men det er stor forskjell på PL og Fransk Lige 1.

PL har mye sterkere og tøffe forsvarere, derfor tror jeg heller ikke at Chamakh vil bli noen toppscorer for oss om han kommer, for me ser Chamakh ut som en Walcott type, kjapp, men veldig svak, bli fort dyttet av pinnen. Derfor er Dzeko mer en type Arsenal trenger, en målgarantist, som er ekstremt god, han ble jo toppscorer i Bundesligaen i fjord også. Dvs. at han slo Podolski, Klose og de andre gode spissene Bundesliga har, ned i støvlene, det sier vel sitt!

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen garanti for at Chamakh vil slå til som Adebayor og Henry gjorde. Jeg vil si at Dzeko og Villa garantert vil bøtte inn for oss.

 

Jeg tror, som sagt, at Chamakh kan bli god for oss. Men god nok? Liverpool kjøpte Torres, og dere ser hvilken suksess han har hatt. Chelsea kjøpte Drogba. Vi kjøpte Arshavin.

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen garanti for at Chamakh vil slå til som Adebayor og Henry gjorde. Jeg vil si at Dzeko og Villa garantert vil bøtte inn for oss.

 

Jeg tror, som sagt, at Chamakh kan bli god for oss. Men god nok? Liverpool kjøpte Torres, og dere ser hvilken suksess han har hatt. Chelsea kjøpte Drogba. Vi kjøpte Arshavin.

Jeg personlig skjønner ikke hvor alle har fått fra at Dzeko er SÅ god, meget bra spiller, ja, men ikke mer enn det.

Ser mye heller at vi skaffer oss Chamakh som jeg tror passer bedre inn i arsenals spillsystem enn det Dzeko gjør, i tillegg pris, Dzeko koster vel dobbelt så mye mer enn hans egentlig verdi er..

Chamakh er gratis(+Sign on fee)

Villa er jeg forsåvidt enig, FANTASTISK spiller, men han også har sin SKYHØYE pris..

 

Uansett hvem av disse det blir(om det blir noen i det hele tatt), har vi ingen garanti på at de vil slå igjenom..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...