Jump to content

2008.11.15 Aston Villa H


pekkiry

Hvordan går det på Emirates?  

41 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Men Unnansett har Wenger skylda for det meste, han bruker feile spillere.

 

Wenger har en god del av skylda, ja. Men jeg syntes han bruker de rette spillerne, men problemet hans er at han ikke klarer å motivere de til en helt vanlig Premier League-kamp. Det er slike kamper som i går som skal vinnes, hvis en skal vinne Premier League. Og; Chelsea seiret borte mot WBA, Man United seiret 5-0 hjemme mot Stoke og Liverpool seiret borte mot Bolton 2-0. Vi tapte hjemme mot Aston Villa 2-0.

 

Kanskje er det litt feil bruk av spillere når spillerne ikke klarer å motivere seg. Det er da vesentlig med konkurranse på plassene. Det er rart at barna våre slår, knuser, et PL som det unge laget vårt, A-laget,ville kunne få problemer med. Dette er et interessant faktum.Kan jo være Wigan legger sin motivasjon ned,men virker ikke sånn.

Jeg tror det ville være lurt å slippe noen nye spillere inn i konkurransen om plassene. Det er kanskje ikke bare bra at unge spiller på 20 skal føle at de har et klippekort på laget. Unge spillere kan som unge mennesker genereelt, få en noe høy opplevelse av egen fortreffelighet og egne ferdigheter.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 312
  • Created
  • Last Reply

Wenger burde bli enda litt flinkere til faktisk å bruke de unge spillerne han har så stor tro på. Ikke fast, men gi de enda litt mer PL/CL-erfaring istedet for kun å bruke de på slutten av kamper og i CC.

 

Sånn som det er nå virker det som om flesteparten av spillerne, både de unge og de gamle, er for arrogante og høye på pæra. Og de lærer visst ingenting av å gå på tap på tap mot antatt dårligere motstand. De lærer på det meste at de må jobbe i neste kamp, men så virker det som om det er glemt igjen til kampen etter der igjen.

 

På tide å begynne å rotere på førsteelleveren og la de med klippekort som ikke jobber få noen kamper på benken selv når de er skadefrie for å kunne se at de faktisk må begynne å jobbe for plassen igjen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk ikke sett kampen, har bare sett en ti minutters klipp på Arsenal.com.

 

Jeg tviler ikke på at Almunia gjorde mye bra i kampen, strafferedningen var glitrende. Det fritar han imidlertid ikke for skyld i de to andre scoringene.

 

Det første baklengsmålet er et innlegg fra Young som burde være mulig for Almunia å gå ut å plukke foran Clichy og Agbonlahor.

 

På det andre baklengsmålet så står han feil plassert. En keeper må dekke det ene hjørnet for å tvinge angriperen til å skyte i det andre. Almunia dekker ingen av hjørnene og det åpner for at Agbonalahor får to åpninger, han skyter der Almunia SKAL stå. Dette målet er Almunias feil.

 

Jeg ser at Gallas får kjeft for det som skjer i forkant av scoring nr 2. Han blir fraløpt av en raskere spiller og akkurat det er det lite å gjøre med. Det han da kan gjøre er å beine tilbake alt han kan og sperre muligheten for at angriper kan skyte i det lengste hjørnet, ergo tvinge spissen til å skyte i keeperhjørnet. Det gjør Gallas, problemet er at keeper ikke står der han skal stå. Scoringen er IKKE Gallas sin feil, kun Almunias.

Link to comment
Share on other sites

Ufattelig at etter en slik begredelig kamp klarer å trekke fram den eneste spilleren på laget vårt som får godkjent. Dette begynner å bli ufattelig kjedelig å høre etter hver kamp nå.

 

Vi burde sprudlet av selvtillitt etter United kampen. I stedet for så er det så svakt at det er skremmende.

Det finnes ikke tempo,samspill eller offensivt spill.

 

Fabregas er en skygge av seg selv. Syns faktisk Denilson har vært bedre enn Fab de siste 2-3 kampene.

Det er iallefall innsats i Denilson.

 

Hva f... skjer med Bendtner?? Går det fullstendig til hodet på han å få starte kamper?

Ufattelig nok virker han som en bambi på isen igår...

 

Det er som Bertie sier. Vi mangler en ledertype i dette laget. Vi klarer ikke å spille stabilt godt over lengre tid virker det som.

 

Igår er det kun Almunia som får godkjent. Den eneste spilleren som holder nivået for å spille for Arsenal.Det sier det meste om laget når vårt såkalte svakeste ledd er det sterkeste.

Jeg er ikke lengre overbevist om at keeperplassen er vårt svakeste ledd lengre.

Til det er det for mye svakt på andre plasser i dette laget. Holder med Frank McLintock.

3 klassespillere må inn...og får ikke Djorou snart spille så vet ikke jeg hva som må til.

Dette begynner å bli skremmende nå å se dette laget som tror de har vunnet kamper før de er spilte.

 

Mulig Almunia var Arsenals beste i går. Jeg fikk ikke inntrykk av det da jeg så høydepunktene. For første gang i år så jeg nemlig ikke kampen. Grunnen til at jeg kommenterte dette denne gang var fordi etter å ha lest gjennom hele kamptråden fikk jeg inntrykk av at almunia hadde spilt som en Gud. Det høydepunktene viste var en god strafferedning, et selvmål han var sjanseløs på og et skudd 9 av 10 keepere i toppdivisjoner rundt om i europa redder hver gang.

 

Jeg er enig med deg Morten om at dette begynner å bli kjedelig å diskutere. Jeg begynner også å bli lei av å gjenta meg selv. En keeper SKAL IKKE SLIPPE INN MÅL I KEEPERHJØRNET. For meg er det helt utrolig at for eksepmpel Imers kan gi almunia karakteren 9 og tittelen banens beste når han har gjort en stor keepertabbe (mål 2). Det blir litt for dumt synes jeg. Nå er det jo slik at Imers har rett til å sette hvilke karakterer han ønsker, men jeg mener det blir litt å lure seg selv, ved å late som om vår elendige keeper er bra.

 

Det at han reddet en straffe og at han driter seg ut og slipper inn ett mål betyr ikke at det går opp i opp. Man skal faktisk forvente at en keeper kan redde innimellom. For å sette det litt på spissen. Dersom en keeper har tre fantastiske redninger i en kamp (slik som Fabianski hadde mot Wigan) men mot slutten av kampen så slipper han inn en lompe i keeper hjørnet (slik Almunia har som vane å gjøre) og vi taper kampen en null. Da hjelper det ikke at keeperen har 3 gode redninger. Han skal uansett redde lompa og har derfor ikke gjort en god nok jobb.

 

Hvorfor kommenterer jeg dette hver gang? Jo, fordi det er så mange her som ikke skjønner betydningen av en god keeper, og det er helt tydelig at det er mange her som ikke ser dårlig keeperspill på annet enn tabber alá Lehmann. Når Lehmann mister ballen fordi han prøver å drible og motstanderen scorer eller når Almunia står feilplassert slik at motstanderen kan score i keeperhjørnet er to forskjellige typer tabber. Den ene er meget synlig, mens den andre er mindre synlig. Begge er like store, og begge gir like stort utslag, nemlig mål i mot.

Forskjellen på slike tabber er at Lehmann sine kan lukes ut, Almunias må læres.

 

For å ta våre to keepere

 

Almunia, han har svakheter som går på begrensede ferdigheter. Det vil si han går ikke ut i feltet fordi han ikke klarer. For å få han til å bli en som kan plukke innlegg må man lære ham det. Han er 31 eller 32 og har ikke klart å lære det til nå. Hvor sannsynlig er det da at han lærer det i det hele tatt? I tillegg er han ikke en rask igangsetter. Det er en egenskap som er vanskelig å forbedre. Han spiller på det sikre fordi det er det han kan, derfor vil man svært sjelden se gode igangsettinger fra denne karen. Plasseringsdyktigheten er en annen dårlig egenskap han har. Den setter jeg på fortballforståelse. Når gutten har vokst opp med fotball og har passert 30 og likevel ikke forstår at den eneste plassen ballen kunne komme på mål to i gårsdagens kamp var i keeperhjørnet, da tviler jeg på om han noen gang kommer til å lære?

 

Fabianski: Hans svakhet i feltet er at han gaper over for mye. Han går på alt. Det er noe som enkelt kan forbedres og gi gutten 10 kamper på rad og kamptrening så tror jeg vi kan være trygg på ham i feltet. På igangsettinger er han helt ekstrem, og utfordres av få i verden om å være best på akkurat dette.

 

Det jeg prøver å komme frem til er at jeg tror Fabianski er den neste store etter Seaman og Lehmann som keeper i Arsenal. Han har allerede bevist for meg at han er klar. Denne sesongen vinner antagelig ikke en dritt likevel. La han få prøve seg 10 kamper på rad. Ta så en evaluering om han er god nok eller om vi må kjøpe noe nytt. Almunia bør være ferdig i klubben, evt. tilbake til rollen som benkesliter. en rolle han har klart med bravur i alle klubbene han har spilt for tidligere i karrieren.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at Gallas får kjeft for det som skjer i forkant av scoring nr 2. Han blir fraløpt av en raskere spiller og akkurat det er det lite å gjøre med. Det han da kan gjøre er å beine tilbake alt han kan og sperre muligheten for at angriper kan skyte i det lengste hjørnet, ergo tvinge spissen til å skyte i keeperhjørnet. Det gjør Gallas, problemet er at keeper ikke står der han skal stå. Scoringen er IKKE Gallas sin feil, kun Almunias.

Hadde det vært en annen stopper med litt mer guts og kynisme hadde aldri i verden Agbonlahor få gå såpass upressa som han gjorde. Hadde Gallas gjort det han burde, nettopp å gi Agbo en liten dytt hadde han kommet ut av balanse og aldri fått lov til å score. Det er faktisk ikke bare keeper som skal skåne forsvarerne, men også forsvarerne som skal hjelpe keeper.

Ved det første målet KUNNE Almunia gått ut og plukket innlegget slik at Clichy ikke hadde kommet i den situasjonen han gjorde. Men slikt kan skje. Nok en gang var han kanskje for defensiv, men ved det andre målet får han fryktelig lite hjelp av forsvareren(les:Gallas)

 

Det her går begge veier, og det blir helt feil å kun skylde på Almunia som en del gjør. Keeper skal hjelpe forsvaret, men forsvaret skal også hjelpe keeper! Noe de ikke har klart å gjøre på lenge!!

Link to comment
Share on other sites

Eg har få forutsetnader til å peike på akkurat kva som er gale i Arsenal for tida. Til det har eg for lite innside-informasjon, og for få kunnskapar om det som skjer i klubben til dagleg. Sannsynlegvis er det ein kombinasjon av fleire faktorar. Men om det inntrykket eg sit med er rettt, sånn sett på avstand, at dette også går på motivasjonen og innsatsviljen til spelarane er det svært alvorleg. Her har Wenger eit ansvar som den øverste sportslege ansvarlege, men eg meiner likevel at spelarar på dette nivået, og med ei slik løn, burde være i stand til å motivere seg sjølve, og kvarandre, utan særleg drahjelp frå nokon som helst andre.

 

Ein kan sjølvsagt ikkje leve med ein slik situasjon i lengda og eg forventar at det no, uansett årsak til problema, vert tatt ein alvorsprat på tomannshand med samtlege spelarar der ein vert forklart at tida med "klippekort" på lagoppstillinga er slutt enten ein no heiter Fabregas, Adebayor eller Gallas. La gå at det i periodar går tungt spelemessig for alle lag, men i dei neste kampane ynskjer eg innsats, innsats, innsats. La gå at det vert eit nytt tap, berre ein går av bana sveitt på ryggen og med heva hovud i vissinga om at ein gjorde sitt beste. Eg har på langt nær sett alle våre kampar så langt, men når var eigentleg sist ein av våre spelarar gjekk ned for teljing med krampe? Eller er ein no så godt trent at denslags ikkje førekjem lengre?

Då bør ein i så fall slutte å skulde på trøytte spelarar kvar gong det buttar i mot.

 

Eg trur neppe det hjelper å skifte ut heile laget samstundes, og det kjem ikkje til å skje heller. Men kva med å byrje i det små med Ramsey og Djourou? Dei fortener ein sjanse, og vil garantert heve standarden basert på dennne kampen, i alle fall slik eg har fått den referert. Spesielt i Djourou's tilfelle er det så ein lurer på om han kan ha sagt noko stygt om Wenger's kone.

 

Det er ikkje kjekt med slike dagar, men eg har vore med så lenge at eg veit at dei høyrer med. Motgang gjer det enda kjekkare å heve trofeet neste gong. Hugs det!

 

PS I motsetnad til kva ein får innntrykk av i denne tråden er Bendtner etter mi meining ein god fotballspelar som, saman med dei aller fleste i spelargruppa, har eit stort potensiale. Det frustrerande er at han for tida ikkje får vist det fram.

For en gangsskyld kan jeg si meg enig med good Old Arsenal. Dette innlegget støttes

Link to comment
Share on other sites

Ei heller at noen trekker ham fram som en gud.

 

Det er ingen som trekker frem Almunia som noen gud etter denne kampen. Men det er rett og slett patetisk å trekke frem han som noen syndebukk

Link to comment
Share on other sites

Ei heller at noen trekker ham fram som en gud.

 

Det er ingen som trekker frem Almunia som noen gud etter denne kampen. Men det er rett og slett patetisk å trekke frem han som noen syndebukk

 

Kan du fortelle meg hvem det er som har trukket ham fram som syndebukk i denne kampen?

 

De som har trukket ham fram som

"Gud" er blant andre helmik'n som presiserer å si at siden han reddet en straffe i går så er han kanon på straffer, og at det var end of discussion.

Stefan B, mener at han har matchvinnende redninger i denne kampen.

Imers gir han karakteren 9 trass i at han burde ha gjort bedre på første målet og dreit seg ut på andre.

 

For ordensskyld vir jeg presisere at syndebukk er den som er årsaken til tapet.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Eg har få forutsetnader til å peike på akkurat kva som er gale i Arsenal for tida. Til det har eg for lite innside-informasjon, og for få kunnskapar om det som skjer i klubben til dagleg. Sannsynlegvis er det ein kombinasjon av fleire faktorar. Men om det inntrykket eg sit med er rettt, sånn sett på avstand, at dette også går på motivasjonen og innsatsviljen til spelarane er det svært alvorleg. Her har Wenger eit ansvar som den øverste sportslege ansvarlege, men eg meiner likevel at spelarar på dette nivået, og med ei slik løn, burde være i stand til å motivere seg sjølve, og kvarandre, utan særleg drahjelp frå nokon som helst andre.

 

Ein kan sjølvsagt ikkje leve med ein slik situasjon i lengda og eg forventar at det no, uansett årsak til problema, vert tatt ein alvorsprat på tomannshand med samtlege spelarar der ein vert forklart at tida med "klippekort" på lagoppstillinga er slutt enten ein no heiter Fabregas, Adebayor eller Gallas. La gå at det i periodar går tungt spelemessig for alle lag, men i dei neste kampane ynskjer eg innsats, innsats, innsats. La gå at det vert eit nytt tap, berre ein går av bana sveitt på ryggen og med heva hovud i vissinga om at ein gjorde sitt beste. Eg har på langt nær sett alle våre kampar så langt, men når var eigentleg sist ein av våre spelarar gjekk ned for teljing med krampe? Eller er ein no så godt trent at denslags ikkje førekjem lengre?

Då bør ein i så fall slutte å skulde på trøytte spelarar kvar gong det buttar i mot.

 

Eg trur neppe det hjelper å skifte ut heile laget samstundes, og det kjem ikkje til å skje heller. Men kva med å byrje i det små med Ramsey og Djourou? Dei fortener ein sjanse, og vil garantert heve standarden basert på dennne kampen, i alle fall slik eg har fått den referert. Spesielt i Djourou's tilfelle er det så ein lurer på om han kan ha sagt noko stygt om Wenger's kone.

 

Det er ikkje kjekt med slike dagar, men eg har vore med så lenge at eg veit at dei høyrer med. Motgang gjer det enda kjekkare å heve trofeet neste gong. Hugs det!

 

PS I motsetnad til kva ein får innntrykk av i denne tråden er Bendtner etter mi meining ein god fotballspelar som, saman med dei aller fleste i spelargruppa, har eit stort potensiale. Det frustrerande er at han for tida ikkje får vist det fram.

For en gangsskyld kan jeg si meg enig med good Old Arsenal. Dette innlegget støttes

 

Takk for uventa støtte. Eg kan melde at dei verste sjokkbylgjene i heimen no har avtatt-)

Eg synest imidlertid ikkje at eg kan være stort dårlegare, og eg vil difor ytre noko negativt om Manuel Almunia. Det har seg nemleg slik at eg framleis har store problem med det bleika håret hans, og ikkje minst den ikkje akkurat matchande mustasjen. Har han ikkje kone eller kjærast som kan hjelpe han litt på veg? Me kan ikkje ha ei Arsenal-målvakt som avslører ein så graverande mangel på stil.

Link to comment
Share on other sites

Hva var det egentlig vi gjor feil?

 

Alt, men først og fremst mangel på innsats og vinnervilje.

 

Hva var det egentlig vi gjor feil?

Hvem var det som var Arsenals beste spiller?

 

Ingen var gode.

 

Almunia, Sagna, Gallas, Silvestre, Clichy var middels.

Wacott, Fabregas, Diaby, Denilson, Nasri var under middels.

Bendtner var elendig.

Link to comment
Share on other sites

Det spiller ingen rolle hvem som spiller hvor og i hvilket system så lenge de ikke har "gi gass mentaliteten".

det er nettopp det. CC-"ungene" har vist denne "gi gass mentaliteten" du prater om. Da er det på tide å la de få prøve seg i PL når de som er førstelagsspillere ikke viser noe som helst som kan ligne på det å ha lyst til å vinne kamper.

Link to comment
Share on other sites

De som har trukket ham fram som

"Gud" er blant andre helmik'n som presiserer å si at siden han reddet en straffe i går så er han kanon på straffer, og at det var end of discussion.

 

Akkurat Almunias evner på straffespark har tidligere vært tatt opp både som hans negative og hans positive side. Jeg mener det er en av hans positive, og at vi har en matchvinner i Almunia dersom vi noen gang kommer til straffesparkkonkurranse i en eller annen cup. Nå har han reddet to av muligens tre-fire, maks fem (er usikker på hvor mange han har hatt mot seg) straffer. Det er gode tall!

 

Og nei, han er slett ingen "Gud", men å bruke Villa-kampen som et prov på at spanjolen ikke er god nok er latterlig og forkastelig! Han var den eneste som presterte!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke hevde å sitte inne med noen sannhet, men jeg har skrevet noen innlegg om dagens Arsenal-lag i forhold til forventninger man kan ha for denne sesongen. Akkurat i denne saken, tror jeg at jeg for det meste har rett. Jeg ser at mange her er veldig skuffet, sinte, mistet "troen på gull", etc etc. Men dersom dere hadde innsett realitetene, hadde dere ikke vært så skuffet, er min påstand. Skuffelse kommer fordi man har forventninger. I dette tilfellet mener jeg i tillegg at forventningene er urealistisk høye - og derfor blir fallhøyden ekstra stor.

 

Jeg skal ikke gjenta alt jeg har sagt tidligere, men for å oppsummere kort:

 

- Vi har gjennom flere sesonger nå kvittet oss med nøkkelspillere og rutine, uten å erstatte

- Foran denne sesongen solgte vi en hel midtbane - alle var gode, rutinerte spillere - fra før var i tynt besatt

 

SUMMA SUMMARUM:

Med en ung og tildels urutinert spillerstall, kan man tidvis prestere god fotball og oppnå fantastiske resultater. Men i det lange løp, dvs over en hard og krevende sesong, vil prestasjonene variere. Dette er helt normalt! Vi har en uhyre lav snittalder. Det blir en altfor stor byrde for ungguttene å forvente at de skal prestere så godt og stabilt over en hel sesong at de skal kunne hamle opp med klubber som Chelsea og Man Utd. Det MÅ vi bare innse.

 

Det som irritererer er at Wenger gir uttrykk for at ambisjonene er å vinne alt. Enten er han blottet for realistiske evner, eller så er det spill for galleriet, at det er "politisk korrekt" å uttrykke tro på eget lag. Uansett, Arsenal skulle absolutt investert i rutine og hardtarbeidende spillere i forkant av denne sesongen. Uten tvil. Det er vel og bra og satse på unggutter, men i og med at det medfører manglende sportslig suksess, vil det føre til at vi mister flere av våre "stjerner", og det igjen vil gjøre det vanskelig å få inn nye "stjerner". Dette blir en ond sirkel. Og hvor lenge kan en klubb som Arsenal, med de ambisjoner de gir uttrykk for å ha, tåle sesong etter sesong uten trofeer?

 

Avslutningsvis vil jeg oppfordre dere alle til en liten realitycheck - stikk fingeren i jorda og innse at med dagens mannskap er vi desverre ikke i stand til å ligge helt i toppen. Da slipper vi i allefall den fryktelige skuffelsen hver gang ting går oss i mot. Ja, selvsagt blir man skuffet over et tap...det svir noe så sinnsykt. Men vær så snill - slutt og drømme om gull! Kanskje kunne vi det dersom vi hadde vært forskånet for skader og suspensjoner. Det har vel alle forstått at er helt umulig. Spesielt med tanke på at vi i utgangspunktet startet sesongen med mange langtidsskader. Jeg for min del, kan ikke la være å smile overbærende hver gang jeg leser i forumet: "Der røk gullet". Min påstand derimot er at gullet røk før sesongen startet. Noe jeg ettertrykkelig også spådd under preseason her på forumet.

 

Et godt innlegg. Mange goonere, meg selv inkludert, glemmer dette av og til. Mye paa grunn av tidligere titler med samme manager og ogso paa grunn av fjoraarssesongen. Vi maa faa opp oyna og se at vi desverre ikke er i naerheten av aa vaere en kandidat for gullet. Men vi faar ikke akkurat noe hjelp av Wenger som du nevner....

 

For aa sitere en skribent fra gaarsdagens "gooner" : "Arsene is now the only person in the universe that thinks the current, disunited squad can win one of the major trophies". Dette er litt "harsh", men jeg sier som saa mange andre her, det er paa tide aa vakne opp Wenger...

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke hevde å sitte inne med noen sannhet, men jeg har skrevet noen innlegg om dagens Arsenal-lag i forhold til forventninger man kan ha for denne sesongen. Akkurat i denne saken, tror jeg at jeg for det meste har rett. Jeg ser at mange her er veldig skuffet, sinte, mistet "troen på gull", etc etc. Men dersom dere hadde innsett realitetene, hadde dere ikke vært så skuffet, er min påstand. Skuffelse kommer fordi man har forventninger. I dette tilfellet mener jeg i tillegg at forventningene er urealistisk høye - og derfor blir fallhøyden ekstra stor.

 

Jeg skal ikke gjenta alt jeg har sagt tidligere, men for å oppsummere kort:

 

- Vi har gjennom flere sesonger nå kvittet oss med nøkkelspillere og rutine, uten å erstatte

- Foran denne sesongen solgte vi en hel midtbane - alle var gode, rutinerte spillere - fra før var i tynt besatt

 

SUMMA SUMMARUM:

Med en ung og tildels urutinert spillerstall, kan man tidvis prestere god fotball og oppnå fantastiske resultater. Men i det lange løp, dvs over en hard og krevende sesong, vil prestasjonene variere. Dette er helt normalt! Vi har en uhyre lav snittalder. Det blir en altfor stor byrde for ungguttene å forvente at de skal prestere så godt og stabilt over en hel sesong at de skal kunne hamle opp med klubber som Chelsea og Man Utd. Det MÅ vi bare innse.

 

Det som irritererer er at Wenger gir uttrykk for at ambisjonene er å vinne alt. Enten er han blottet for realistiske evner, eller så er det spill for galleriet, at det er "politisk korrekt" å uttrykke tro på eget lag. Uansett, Arsenal skulle absolutt investert i rutine og hardtarbeidende spillere i forkant av denne sesongen. Uten tvil. Det er vel og bra og satse på unggutter, men i og med at det medfører manglende sportslig suksess, vil det føre til at vi mister flere av våre "stjerner", og det igjen vil gjøre det vanskelig å få inn nye "stjerner". Dette blir en ond sirkel. Og hvor lenge kan en klubb som Arsenal, med de ambisjoner de gir uttrykk for å ha, tåle sesong etter sesong uten trofeer?

 

Avslutningsvis vil jeg oppfordre dere alle til en liten realitycheck - stikk fingeren i jorda og innse at med dagens mannskap er vi desverre ikke i stand til å ligge helt i toppen. Da slipper vi i allefall den fryktelige skuffelsen hver gang ting går oss i mot. Ja, selvsagt blir man skuffet over et tap...det svir noe så sinnsykt. Men vær så snill - slutt og drømme om gull! Kanskje kunne vi det dersom vi hadde vært forskånet for skader og suspensjoner. Det har vel alle forstått at er helt umulig. Spesielt med tanke på at vi i utgangspunktet startet sesongen med mange langtidsskader. Jeg for min del, kan ikke la være å smile overbærende hver gang jeg leser i forumet: "Der røk gullet". Min påstand derimot er at gullet røk før sesongen startet. Noe jeg ettertrykkelig også spådd under preseason her på forumet.

 

Et godt innlegg. Mange goonere, meg selv inkludert, glemmer dette av og til. Mye paa grunn av tidligere titler med samme manager og ogso paa grunn av fjoraarssesongen. Vi maa faa opp oyna og se at vi desverre ikke er i naerheten av aa vaere en kandidat for gullet. Men vi faar ikke akkurat noe hjelp av Wenger som du nevner....

 

For aa sitere en skribent fra gaarsdagens "gooner" : "Arsene is now the only person in the universe that thinks the current, disunited squad can win one of the major trophies". Dette er litt "harsh", men jeg sier som saa mange andre her, det er paa tide aa vakne opp Wenger...

 

Veldig enig i det du skriver RuneC. Jeg var optimistisk før sesongen(noe jeg alltid er), men kan egentlig ikke forstå hvorfor når jeg ser på det nå. Om vi hadde klart å holde på Flamini(evnt hentet inn en verdig erstatter) og en knallbra makker til Toure i midtforsvaret tror jeg vi hadde vært oppi der.

Link to comment
Share on other sites

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...icle1936345.ece

 

Kanskje å hente Vieira tilbake kan skremme vannet av en del lag igjen?

Vi trenger en LEDER...samme hvor han spiller,men en leder må inn først. Som avgir autoritet og respekt og som kan gå i krigen for laget.

Det tror jeg er første steg for å få dette laget på gang. Så hvorfor ikke bare prøve Vieira nå i januar.

Link to comment
Share on other sites

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...icle1936345.ece

 

Kanskje å hente Vieira tilbake kan skremme vannet av en del lag igjen?

Vi trenger en LEDER...samme hvor han spiller,men en leder må inn først. Som avgir autoritet og respekt og som kan gå i krigen for laget.

Det tror jeg er første steg for å få dette laget på gang. Så hvorfor ikke bare prøve Vieira nå i januar.

 

Var på Emirates lørdag, og må si jeg ble mektig imponert over Gareth Barry. Ikke bare over spilleren Barry, men kapteinen og lederen Barry! Måten han holder Villa-spillerne sammen og igang er intet mindre enn imponerende! Utvilsomt en spiller som hadde løst vårt problem på midtbanen...

Link to comment
Share on other sites

Kommer ikke som noen bombe at enkelte presterer å trekke frem Almunia som syndebukk nok engang.

 

Et enkelt spørsmål Kim, går scoring nr 2 inn i keeperhjørnet eller ikke?

 

Hvis ja, hvorfor er det ikke Almunias feil?

 

Keeperhjørnet?? Var det et mål på frispark med mur foran dette eller????

Det er da vi snakker om keeperhjørnet iallefall.

 

Mål nr. 2 var Gallas sin feil helt og holdent. Han er kaptein og skal være lederen på banen.

Keown og Adams (en god solid midtstopper)hadde brukt muskler og aldri latt Aston Villa spilleren få gå så lenge uforstyrret, og definitivt aldri latt han få gå så langt inn på skudd som han fikk.

Helt klart midtstopperen sin feil.

Link to comment
Share on other sites

Kommer ikke som noen bombe at enkelte presterer å trekke frem Almunia som syndebukk nok engang.

 

Et enkelt spørsmål Kim, går scoring nr 2 inn i keeperhjørnet eller ikke?

 

Hvis ja, hvorfor er det ikke Almunias feil?

 

Keeperhjørnet?? Var det et mål på frispark med mur foran dette eller????

Det er da vi snakker om keeperhjørnet iallefall.

 

Mål nr. 2 var Gallas sin feil helt og holdent. Han er kaptein og skal være lederen på banen.

Keown og Adams (en god solid midtstopper)hadde brukt muskler og aldri latt Aston Villa spilleren få gå så lenge uforstyrret, og definitivt aldri latt han få gå så langt inn på skudd som han fikk.

Helt klart midtstopperen sin feil.

 

Det er ikke bare på frispark det er noe som heter keeperhjørnet, og det virker som om Almunia tenker det samme som deg, altså hvis forsvaret ikke gjør en god nok jobb, så gidder ikke jeg heller.

Mål 2 er barnemat for stort sett alle keepere som får penger for å stå i mål. At du ikke evner å se det er for meg en gåte.

 

Ang. vieira. Ja takk. Han er uansett bedre enn hva vi har i dag. Han kunne sikkert vært ypperlig å få inn i trenerteamet etterhvert også.

 

BE

 

Edit: Som regel kan man si at keeperhjørnet er det "nærmeste" hjørnet

 

(hvis det er flere her som ikke skjønner at det å slippe inn på nærmeste aldri skal forekomme er det ikke rart folk ikke ser Almunias tabber. )

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...