Jump to content

2008.11.15 Aston Villa H


pekkiry

Hvordan går det på Emirates?  

41 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Har akkurat vaert vitne til Arsenals storste hjemmetap paa Emirates.

Det skuffer, det irriterer og det overrasker faktisk litt. En skulle tro at med 3 tap allerede i sesongen og mange daarlige opptredener, at spillerne, som snakker om liga-gull, vil vise en innstilling og vinnerlyst for aa beseire Villa. Den er totalt fravaerende!! Overalt etter kampen var det ikke resultatet og antall tap man pratet om, det var spillernes vinnerlyst som ble satt sporsmaalstegn ved...

 

Og den mangelen paa vinnerlyst er veldig bekymrende og selvfolgelig ytterst skuffende.

 

Er redd Parsifal har rett

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 312
  • Created
  • Last Reply

Er så kvalmt å komme hjem og se at Arsenal har tapt 0-2 hjemme mot Villa. Jaja, tenker jeg da, har vel vært sjansesløseri av en annen verden, og kontringer imot?

 

Men neida, etter hva jeg leser, var Villa det KLART beste laget på Emirates. Det var Villa som sløste med sjansene. Det er latterlig. Hvor faen er det blitt av klassespillerne som VILLE NOE for klubben? Hvor er Vieira, hvor er Keown?

 

Fatter ikke (etter hva jeg leser) at spillerne kan være så jævlig tafatte? Det kan ikke være så vanskelig å løpe? Det kan ikke være så vanskelig å prøve å vinne en duell?

Det kan ikke være så vanskelig å spille ballen i lengderetning?

 

Kjære Wenger, spill med CC-laget mot City. Jeg vil se innsats. Jeg vil føle meg interessert når Arsenal spiller. Denne sesongen har jeg stort sett gjespet meg gjennom Arsenals kamper. Og slik vil jeg helst ikke ha det.

Link to comment
Share on other sites

“Yes we had a very young midfield but we played against more experienced midfielders. Any midfield in the league is more experienced than ours but it doesn’t stop us from dominating them.”

 

Dette er noe av det Wenger sa etter kampen idag, vel vel monsiuer...kan ikke si at jeg føler vår midtbane har dominert så kraftig i år. Vi har våre periodder og kamper, men det er vel strengt tatt å ta litt for hardt i...

Link to comment
Share on other sites

Midtbanen vår blir jo overkjørt på defensiven. Jeg har irritert meg over det i HVER ENESTE KAMP den sesongen her, det er ingen fandenivoldsk innstilling for å vinne tilbake ballen når vi mistet den. Ingen 110% helhjerta returløp. Knapt returløp i det hele tatt!

 

I dag spilte vi med Diaby, Nasri, Denilson, Fabregas og Walcott. Ikke ETT defensivt fiber i verdensklasse på den midtbanen. Da hjelper det ikke at de er fem. De rusler hjemover ved hver eneste overgang. Studer f.eks. Denilson når det kommer løp fra midtbanen. Han ligger ALLTID 2 meter bak. De andre er ikke noe bedre.

 

Vi har for mange spillere som har lyst til å bidra med "a touch of brilliance", og for få spillere som vil pløye banen med motspillerne. Får vi inn et par sånne, kan vi ha noe på gang. Vi trenger en Flamini/Vieira/Diarra. Det skal kanskje ikke så mye til, men det krever at "noen" tar grep.

Link to comment
Share on other sites

Vil mye heller droppe trofér, enn og se Wenger gå.

Jeg elsker fotballen til Wenger, og alt rundt det han gjør.

 

Går Wenger mister jeg en stor del av det jeg elsker med Arsenal, hva gjør at folk beundrer oss for å spille den beste fotballen som du kan få tak i?

 

Greit, United vinner trofer, men for meg er de så møkkjedelige å se på, att jeg blir helt kvalm. Arsenal spiller attraktiv fotball, men glipper litt ved trofé fronten.

 

Vil heller se noen tapte trofér, enn aldri mer "The Arsenal Way!"

 

Ble et veldig uoversiktlig innlegg, grunnet migrene etter kampen.

Link to comment
Share on other sites

Vil mye heller droppe trofér, enn og se Wenger gå.

Jeg elsker fotballen til Wenger, og alt rundt det han gjør.

 

Går Wenger mister jeg en stor del av det jeg elsker med Arsenal, hva gjør at folk beundrer oss for å spille den beste fotballen som du kan få tak i?

 

Greit, United vinner trofer, men for meg er de så møkkjedelige å se på, att jeg blir helt kvalm. Arsenal spiller attraktiv fotball, men glipper litt ved trofé fronten.

 

Vil heller se noen tapte trofér, enn aldri mer "The Arsenal Way!"

 

Ble et veldig uoversiktlig innlegg, grunnet migrene etter kampen.

Er ganske enig MEN, vi holder faktisk på å miste spille måten vår, det er lenge side jeg har sett oss spille som vi gjorde på vårt beste for 2 år siden, supportere var livredde når corneren eller frisparket deres ikke gikk i mål og vi fikk ballen, kontringene våre var av fantastisk klasse, det har vi mistet, vi holder på å miste det fantastiske ryktet vårt, så langt i år vil jeg si de eneste kampene vi har spilt "the Arsenal way" var mot Sheffield og Wigan i carling cup.

Link to comment
Share on other sites

:D-->

QUOTE(Stefan B @ Nov 15 2008, 04:22 PM) 147866[/snapback]

Konklusjon: Almunia er god på straffer.

 

Da er den ute av verden, kritikere...

 

Ja, hvem faen sa Almunia ikke har match vinnende redninger?! Da er det bare å spise ordene deres Almunia kritikkere :blink:

 

Vant vi matchen?

Hva hjelper det at han redder en straffe når han i den samme kampen nok en gang klarer å slippe inn på nærmeste stolpe. Mål to er tragisk dårlig av Almunia. Nå har han gjort nok tabber i år. La oss se Fabianski.

 

Her er høydepunktene

 

BE

Link to comment
Share on other sites

:D--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Nov 15 2008, 04:22 PM) 147866[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Konklusjon: Almunia er god på straffer.

 

Da er den ute av verden, kritikere...

 

Ja, hvem faen sa Almunia ikke har match vinnende redninger?! Da er det bare å spise ordene deres Almunia kritikkere :blink:

 

Vant vi matchen?

Hva hjelper det at han redder en straffe når han i den samme kampen nok en gang klarer å slippe inn på nærmeste stolpe. Mål to er tragisk dårlig av Almunia. Nå har han gjort nok tabber i år. La oss se Fabianski.

 

Her er høydepunktene

 

BE

 

Ja, for det var Almunia sin skyld at vi tapte kampen! Almunia var den eneste i dag som faktisk spilte en god kamp, og det var vel bare med litt flaks og dyktighet fra Almunia at vi faktisk ikke lå under 1-2 null etter pause.

 

Hvis du klarer å se keeper problemet som det største problemet vi har i laget akkurat nå, så er du virkelig trangsynt. Rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

Folk snakker om at wenger skal dra og laget går i oppløsning osv:S!!!

 

Hva skjeeer?

 

Wenger MÅ kjøpe inn en erfaren midtbanespiller i Januar, det er det ingen tvil om, MEN wenger bygger opp ett ungt lag, HAN drar ikke før jobben er ferdig og det Unge laget har blitt mestere!

 

BENDTNER? Selg han, få litt penger for han hvertfall, Kløne, dårlig teknikk og ALT for slapp!

Link to comment
Share on other sites

Enig, Bendtner er rett og slett elendig. Kan ikke fatte at noen her på forumet mener han er den beste avslutteren og spissen vi har osv. Han har aldri vist noe som kan være i nærheten av det. De siste kampene han har spilt, har han vært en like stor trussel mot motstanderens mål som det tottene er til å ta PL-gull.

 

Fyren er rett og slett svak. Havner alltid med ryggen mot mål, og har pingle-skudd. Kjør på med Vela og Adebayor, evt Simpson mot Man City. Kan gjerne stille hele laget som spilte mot Wigan neste helg. Disse unggutta viser i hvertfall et fnugg av vinnervilje, i motsetning til gamlingene.

Link to comment
Share on other sites

Almunia redda ei svak straffe, selfølgeleg e han verdas beste keeper!!

 

Begredeleg kamp, tenningsnivå som ein spraylakkert dass, og det har vært gjennomgåande gjennon heile denne korte sesongen.

 

Korleis Wenger kan la være å erstatte 2 sentrale spelarar frå fjorårets sesong, der vi mot slutten av sesongen viste at vi har ein for tynn og uerfaren stall, med Silvestre og Nasri (+ Ramsey) er for meg ei gåte, og eit steg ned i ambisjonsnivået. Misforstå meg rett, Nasri har vert eit godt kjøp og Hleb har på ingen måte vært sakna, mens ingen har tatt over Flamini-rollen, og vi er i tillegg altså tynnare bekledd på den plassen.

Silvestre mener eg var et smart kjøp. Man kan ikkje klage over urutinert lag og tynn stall, samtidig som man klager på kjøpet av Silvestre, problemet ligg i at han er ingen erstattar for Flamini, men viktig stallfyll gjennom en lang sesong.

 

Nei Wenger, håpar du firer på prinsippa du enn måtte ha for den manglande kjøpegleden du viste i sommer, slik at vi får ei viktig inntekt i Champions League 2009/2010. Ellers byrjar tankane mine å gå til Leeds...

Link to comment
Share on other sites

Det er et viktig aspekt som jeg synes veldig få trekker frem. Og det er det at flere av de spillerne som man vanligvis tenker er gode har rett og slett vært dårligere i år.

 

Adebayor har skåret kun 5 mål i år, hvorav 3 i en og samme kamp. Det gjenstår 2 mål på de andre 12 kampene vi har spilt så langt.

 

Sagna er ikke i nærheten av det han var ifjor, ihvertfall ikke offensivt. Jeg er neppe den første som hevder at

 

Fabregas har falt et hakk eller to siden forrige sesong. Enkelte kritikere hevder det skyldes at han spilte i EM og ikke fikk hvilt seg i sommer.

 

Clichy, vel, har vært svært god i enkelte kamper, men han har til gjengjeld hatt noen kjempebrølere (f.eks. idag mot Villa og mot Tottenham).

 

 

Og når det gjelder Nasri, erstatteren til Hleb, så funker han ikke så bra på kanten. Han har ikke nok fart og kreativitet, og virker bedre når han spiller i midten....

 

Mange her som klager på Bendter. Det er greit nok, han har ikke vist mye bra så langt. Men når laget består av 11 spillere, utgjør han alene mindre enn 10% av summen. Han har dessuten ikke spilt så mange kamper.

 

Mitt inntrykk er at laget generelt har falt et par hakk. Jeg tipper at mye av det er mentalt. Dette blir bare spekulasjoner fra min side, men man har kanskje ikke helt troen på det Wenger driver med?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor? ÅÅ HVORFOR?? kan ikke Wenger se at Vela er en MYE bedre spiller enn Bendtner?!

Hvorfor kan ikke, etter min mening, den beste trenern i verden se at Vela MÅ starte istedenfor Bendtner?!

Jeg tør nesten påstå at vi hadde vunnet kampen hvis Vela hadde starta, vi hadde fått mye mere fart i angrepet, og påført Villa forsvarene MYE større problemer!

 

Jeg gremmes...

Link to comment
Share on other sites

Eg har få forutsetnader til å peike på akkurat kva som er gale i Arsenal for tida. Til det har eg for lite innside-informasjon, og for få kunnskapar om det som skjer i klubben til dagleg. Sannsynlegvis er det ein kombinasjon av fleire faktorar. Men om det inntrykket eg sit med er rett, sånn sett på avstand, at dette også går på motivasjonen og innsatsviljen til spelarane er det svært alvorleg. Her har Wenger eit ansvar som den øverste sportslege ansvarlege, men eg meiner likevel at spelarar på dette nivået, og med ei slik løn, burde være i stand til å motivere seg sjølve, og kvarandre, utan særleg drahjelp frå nokon som helst andre.

 

Ein kan sjølvsagt ikkje leve med ein slik situasjon i lengda og eg forventar at det no, uansett årsak til problema, vert tatt ein alvorsprat på tomannshand med samtlege spelarar der ein vert forklart at tida med "klippekort" på lagoppstillinga er slutt enten ein no heiter Fabregas, Adebayor eller Gallas. La gå at det i periodar går tungt spelemessig for alle lag, men i dei neste kampane ynskjer eg innsats, innsats, innsats. La gå at det vert eit nytt tap, berre ein går av bana sveitt på ryggen og med heva hovud i vissinga om at ein gjorde sitt beste. Eg har på langt nær sett alle våre kampar så langt, men når var eigentleg sist ein av våre spelarar gjekk ned for teljing med krampe? Eller er ein no så godt trent at denslags ikkje førekjem lengre?

Då bør ein i så fall slutte å skulde på trøytte spelarar kvar gong det buttar i mot.

 

Eg trur neppe det hjelper å skifte ut heile laget samstundes, og det kjem ikkje til å skje heller. Men kva med å byrje i det små med Ramsey og Djourou? Dei fortener ein sjanse, og vil garantert heve standarden basert på dennne kampen, i alle fall slik eg har fått den referert. Spesielt i Djourou's tilfelle er det så ein lurer på om han kan ha sagt noko stygt om Wenger's kone.

 

Det er ikkje kjekt med slike dagar, men eg har vore med så lenge at eg veit at dei høyrer med. Motgang gjer det enda kjekkare å heve trofeet neste gong. Hugs det!

 

PS I motsetnad til kva ein får innntrykk av i denne tråden er Bendtner etter mi meining ein god fotballspelar som, saman med dei aller fleste i spelargruppa, har eit stort potensiale. Det frustrerande er at han for tida ikkje får vist det fram.

Link to comment
Share on other sites

:D--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Nov 15 2008, 04:22 PM) 147866[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Konklusjon: Almunia er god på straffer.

 

Da er den ute av verden, kritikere...

 

Ja, hvem faen sa Almunia ikke har match vinnende redninger?! Da er det bare å spise ordene deres Almunia kritikkere :blink:

 

Vant vi matchen?

Hva hjelper det at han redder en straffe når han i den samme kampen nok en gang klarer å slippe inn på nærmeste stolpe. Mål to er tragisk dårlig av Almunia. Nå har han gjort nok tabber i år. La oss se Fabianski.

 

Her er høydepunktene

 

BE

 

For Fabianski var virkelig god mot Wigan... Veldig trygg i feltet, og ingen feil generelt. (Ironi hvis ingen skjønte det)

 

Tror ikke løsningen på keeper-plassen er Fabianski. Almunia er ikke verdens beste, men han viste at han kan redde mange viktige situasjoner. 2. målet var dårlig - ja. Men se også på alle de andre situasjonene.

 

Kampen var godt utført av Almunia, og det var han alene som holdt oss inne i kampen de første 70 minuttene. Men kan vel ikke forvente at han skal se på sin egen venstreback som en trussel.

Link to comment
Share on other sites

Vil mye heller droppe trofér, enn og se Wenger gå.

Jeg elsker fotballen til Wenger, og alt rundt det han gjør.

 

Går Wenger mister jeg en stor del av det jeg elsker med Arsenal, hva gjør at folk beundrer oss for å spille den beste fotballen som du kan få tak i?

 

Greit, United vinner trofer, men for meg er de så møkkjedelige å se på, att jeg blir helt kvalm. Arsenal spiller attraktiv fotball, men glipper litt ved trofé fronten.

 

Vil heller se noen tapte trofér, enn aldri mer "The Arsenal Way!"

 

Ble et veldig uoversiktlig innlegg, grunnet migrene etter kampen.

Er ganske enig MEN, vi holder faktisk på å miste spille måten vår, det er lenge side jeg har sett oss spille som vi gjorde på vårt beste for 2 år siden, supportere var livredde når corneren eller frisparket deres ikke gikk i mål og vi fikk ballen, kontringene våre var av fantastisk klasse, det har vi mistet, vi holder på å miste det fantastiske ryktet vårt, så langt i år vil jeg si de eneste kampene vi har spilt "the Arsenal way" var mot Sheffield og Wigan i carling cup.

 

Jeg er også blant de som mener spillet er viktigere enn trofeer, så teit går det an å være.

Men mener også at det fantastiske spillet som har blitt like stort varemerke som kanonen, kan gi oss trofeer. Selvfølgelig, det har det gjort før.

Skal vi gjøre noen grep håper jeg det blir å få inn spillere som kan revitalisere spillestilen vår, ikke spillere som er flinke jobbere hovedsaklig. Ønsker eminente spillere som blør litt.

Link to comment
Share on other sites

Eg kan ikkje fatte å begripe at enkelte framleis meiner at vi spelar den beste og vakraste fotballen.... Da er det på tide å vakne!!!

 

United, Chelsea og Pool spelar for tida både vakrare fotball og bedre fotball, og dei får bedre resultat enn oss. Til og med United som har hatt ein svak sesongstart får bedre resultat enn oss.

 

Status for årets arsenal lag er følgjande.

 

1. Vi oppnår ikkje forventa resultat. Vi viser i glimt at vi kan prestere gode resultat, men vi er ikkje i nærleiken av å vere eit topplag.

 

2. Prestasjonane våre har falle dramatisk frå i fjor. Vi har framleis eit bra toppnivå, sjølv om vi har tilgode å sjå Arsenal på sitt beste i år. Derimot er vårt gjennomsnittsnivå lågare enn i fjor, og ikkje minst er botnnivået lågare enn i fjor. Kven hadde trudd at vi skulle tape fortjent mot lag som Fulham, Hull og Stoke??

 

3. Årets arsenal lag skapar mykje mindre sjansar enn tidlegare. Vi er om mogleg blitt enda mindre gjennombrotshissige enn før, og mangelen på bevegelse framfor ballførar er heilt borte. Når vi i tillegg ikkje lengar har backar som skaper breidde er vi blitt enkle å forsvare oss i mot.

 

4. Årets arsenal lag er svakare defansivt enn i fjor. Vi slepp inn minst like mykje mål på dødball og kontring i mot som i fjor. Vi slepp også motsandarane meir til. Dersom ein studerar Arsenal sin måte å presse motstandaren på kan ein sjå at dette er mest fråværande. Når arsenal pressar har vi ein mann som står 4-5 meter i frå ballførar og latar som å skjerme vekk rom. Når våre motstandarar pressar set dei 2 mann på ballførar og jobbar steinhardt for å vinne ballen.

 

5. Utviklinga til enkeltspelarar er negativ. Wenger påstår å drive spelarutvikling og ønsker å gjere unge spelarar til verdsstjerner. Etter det eg kan sjå er det ikkje ein spelar (kanskje med untak av Denilson som har fått meir tillit) som har teke positive steg dette året.

 

6. Det ser ut som at spelarane våre er for gode til å spele i PL. Dei fleste viser ei haldning som er heilt uakseptabel. Spelarane virkar umotiverte og likegyldige, og at det ser ut som at dersom ein ikkje kan leike seg til siger så kan det vere det samme. Det er i allefall ikkje verdt å sveitte. Unntaket er ligacup laget som kjempar utruleg og av og til litt mykje unødig og perioder av kampen mot United i serien.

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Nov 15 2008, 04:22 PM) 147866[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Konklusjon: Almunia er god på straffer.

 

Da er den ute av verden, kritikere...

 

Ja, hvem faen sa Almunia ikke har match vinnende redninger?! Da er det bare å spise ordene deres Almunia kritikkere ;)

 

Vant vi matchen?

Hva hjelper det at han redder en straffe når han i den samme kampen nok en gang klarer å slippe inn på nærmeste stolpe. Mål to er tragisk dårlig av Almunia. Nå har han gjort nok tabber i år. La oss se Fabianski.

 

 

BE

 

Ufattelig at etter en slik begredelig kamp klarer å trekke fram den eneste spilleren på laget vårt som får godkjent. Dette begynner å bli ufattelig kjedelig å høre etter hver kamp nå.

 

Vi burde sprudlet av selvtillitt etter United kampen. I stedet for så er det så svakt at det er skremmende.

Det finnes ikke tempo,samspill eller offensivt spill.

 

Fabregas er en skygge av seg selv. Syns faktisk Denilson har vært bedre enn Fab de siste 2-3 kampene.

Det er iallefall innsats i Denilson.

 

Hva f... skjer med Bendtner?? Går det fullstendig til hodet på han å få starte kamper?

Ufattelig nok virker han som en bambi på isen igår...

 

Det er som Bertie sier. Vi mangler en ledertype i dette laget. Vi klarer ikke å spille stabilt godt over lengre tid virker det som.

 

Igår er det kun Almunia som får godkjent. Den eneste spilleren som holder nivået for å spille for Arsenal.Det sier det meste om laget når vårt såkalte svakeste ledd er det sterkeste.

Jeg er ikke lengre overbevist om at keeperplassen er vårt svakeste ledd lengre.

Til det er det for mye svakt på andre plasser i dette laget. Holder med Frank McLintock.

3 klassespillere må inn...og får ikke Djorou snart spille så vet ikke jeg hva som må til.

Dette begynner å bli skremmende nå å se dette laget som tror de har vunnet kamper før de er spilte.

Link to comment
Share on other sites

Det største problemet dette laget har per dags dato er det mentale. Spillerne er ikke mentalt tilstede på banen. De må forstå hvor viktig hver eneste fotballkamp er, og de må forstå at de må gi 110% i hver kamp skal de klare å vinne kampene, og kunne være med å kjempe om ligagullet.

 

Hadde de vært det, så vet vi allerede hvilken kvalitet som bor i dem. Dette ville løst mesteparten og gjort at vi hadde vært vesentlig bedre.

 

Chelsea, Liverpool og Man Utd går utpå banen og viser at de vil vinne fotballkampene de deltar i, og det er den store forskjellen. De har spillere som ønsker å vinne mot WBA, Stoke og Bolton - rett og slett fordi de vet at disse kampene er ekstremt viktige - selv om motstanderen ikke er av det mest glamorøse slaget.

 

Wenger har en stor jobb å gjøre fremover, men klarer han å snu det mentale hos spillerne og virkelig gi dem lyst til å spille fotball igjen så tror jeg mye kan være løst. Vi mangler glød, vilje, og spilleglede. For min del så skjønner jeg ikke hvordan spillerne orker å gå på banen og levere så dårlige fotballkamper. Da kan man heller droppe fotballen og finne på noe annet. Det morsomme ved fotball er å vinne og spille underholdene fotball. De gangene man ser Arsenal-laget ha flyt så ser man gleden i øynene deres. Hvorfor kan de ikke skjønne dette og jobbe for dette, slik at de kan oppleve dette hver uke? Det er for meg en stor gåte.

 

Jeg fremholder fortsatt, at skal vi kjøpe/leie en spiller i Januar så er det Vieira. Han tør å si ifra, han er en leder av det ypperste slaget, han er tøff, han har vinnervilje og viktigst av alt - Han har hjertet i Arsenal og han har vært kaptein i denne klubben før. Han KAN være en spiller som virkelig kan røske tak i spillerne våre, både på og utenfor banen.

 

Ellers får Wenger gi klar beskjed til de spillerne som er i troppen. Enten begynne å jobbe og levere varene, ellers blir de vraket. Sett ut Fabregas, Adebayor, Gallas og Clichy mot Man City. Bruk noen unggutter som har viljen og lysten til å spille og gi de normalt faste spillerne noe å tenke på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke hevde å sitte inne med noen sannhet, men jeg har skrevet noen innlegg om dagens Arsenal-lag i forhold til forventninger man kan ha for denne sesongen. Akkurat i denne saken, tror jeg at jeg for det meste har rett. Jeg ser at mange her er veldig skuffet, sinte, mistet "troen på gull", etc etc. Men dersom dere hadde innsett realitetene, hadde dere ikke vært så skuffet, er min påstand. Skuffelse kommer fordi man har forventninger. I dette tilfellet mener jeg i tillegg at forventningene er urealistisk høye - og derfor blir fallhøyden ekstra stor.

 

Jeg skal ikke gjenta alt jeg har sagt tidligere, men for å oppsummere kort:

 

- Vi har gjennom flere sesonger nå kvittet oss med nøkkelspillere og rutine, uten å erstatte

- Foran denne sesongen solgte vi en hel midtbane - alle var gode, rutinerte spillere - fra før var i tynt besatt

 

SUMMA SUMMARUM:

Med en ung og tildels urutinert spillerstall, kan man tidvis prestere god fotball og oppnå fantastiske resultater. Men i det lange løp, dvs over en hard og krevende sesong, vil prestasjonene variere. Dette er helt normalt! Vi har en uhyre lav snittalder. Det blir en altfor stor byrde for ungguttene å forvente at de skal prestere så godt og stabilt over en hel sesong at de skal kunne hamle opp med klubber som Chelsea og Man Utd. Det MÅ vi bare innse.

 

Det som irritererer er at Wenger gir uttrykk for at ambisjonene er å vinne alt. Enten er han blottet for realistiske evner, eller så er det spill for galleriet, at det er "politisk korrekt" å uttrykke tro på eget lag. Uansett, Arsenal skulle absolutt investert i rutine og hardtarbeidende spillere i forkant av denne sesongen. Uten tvil. Det er vel og bra og satse på unggutter, men i og med at det medfører manglende sportslig suksess, vil det føre til at vi mister flere av våre "stjerner", og det igjen vil gjøre det vanskelig å få inn nye "stjerner". Dette blir en ond sirkel. Og hvor lenge kan en klubb som Arsenal, med de ambisjoner de gir uttrykk for å ha, tåle sesong etter sesong uten trofeer?

 

Avslutningsvis vil jeg oppfordre dere alle til en liten realitycheck - stikk fingeren i jorda og innse at med dagens mannskap er vi desverre ikke i stand til å ligge helt i toppen. Da slipper vi i allefall den fryktelige skuffelsen hver gang ting går oss i mot. Ja, selvsagt blir man skuffet over et tap...det svir noe så sinnsykt. Men vær så snill - slutt og drømme om gull! Kanskje kunne vi det dersom vi hadde vært forskånet for skader og suspensjoner. Det har vel alle forstått at er helt umulig. Spesielt med tanke på at vi i utgangspunktet startet sesongen med mange langtidsskader. Jeg for min del, kan ikke la være å smile overbærende hver gang jeg leser i forumet: "Der røk gullet". Min påstand derimot er at gullet røk før sesongen startet. Noe jeg ettertrykkelig også spådd under preseason her på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Vil mye heller droppe trofér, enn og se Wenger gå.

Jeg elsker fotballen til Wenger, og alt rundt det han gjør.

 

Går Wenger mister jeg en stor del av det jeg elsker med Arsenal, hva gjør at folk beundrer oss for å spille den beste fotballen som du kan få tak i?

 

Greit, United vinner trofer, men for meg er de så møkkjedelige å se på, att jeg blir helt kvalm. Arsenal spiller attraktiv fotball, men glipper litt ved trofé fronten.

 

Vil heller se noen tapte trofér, enn aldri mer "The Arsenal Way!"

 

Ble et veldig uoversiktlig innlegg, grunnet migrene etter kampen.

Er ganske enig MEN, vi holder faktisk på å miste spille måten vår, det er lenge side jeg har sett oss spille som vi gjorde på vårt beste for 2 år siden, supportere var livredde når corneren eller frisparket deres ikke gikk i mål og vi fikk ballen, kontringene våre var av fantastisk klasse, det har vi mistet, vi holder på å miste det fantastiske ryktet vårt, så langt i år vil jeg si de eneste kampene vi har spilt "the Arsenal way" var mot Sheffield og Wigan i carling cup.

 

Jeg kan ikke med min beste vilje forstå at noen heller vil ha finfin fotball på ''the Arsenal Way'' fremfor det å vinne trofeer.. I mai måned er det ikke mye trøst å kunne si at vi har spilt finest fotball når vi kanskje igjen står igjen med 0 trofeer.. Kan vel heller ikke si meg enig med deg ''Arsenal FC fan'' at fotballen til Manu er møkkjedelig. Greit, på vårt beste spiller vi en MYE finere fotball, men så lenge det ikke gir resultater i form av trofeer i Mai måned så gir det meg ikke så mye trøst! ;)

Link to comment
Share on other sites

Nå har det snart gått et døgn siden kampen startet og jeg har fått roet meg ned en god del hakk. Og vi det er helt klart at vi sliter med mye nå fortida. Om vi starter med Wenger så ser han unormalt usikker ut. Han skjærer mer grimaser enn før, gjør merkelige bytter og merkelige valg i nesten alle ledd av midtbanen. Den eneste gjengen han har truffet med hvor de skal spille og motivasjon er Carling Cup gutta. Det skal Wenger ha cred for, ingen tvil. Men fortsatt så er Carling Cup en mikkemus cup for oss, i forhold til det Arsenal som fotball klubb skal prestere. Problemet vårt ligger helt klart på midtbanen vår, der Wenger sliter med å holde en balanse. Han har prøvd forskjellige versjoner nå i det siste, og de fleste har vi hatt mindre hell med.

 

Walcott (19) - Denilson (20) - Fabregas (21) - Nasri (21)

Det første som slår meg er at det blir veldig lett, og det er det vi ser helt klart i kampene også. Denilson er og blir en mer offensiv spiller enn det han er satt til i denne formasjonen, og dette gjør at Fabregas er tvunget til defansivt arbeid. Kantene er i og forseg greie, men hvor er rutinen? Vi mangler det som er det essenselle på midten. De to eldste er 21 år, Fabregas er den viktigste spilleren i stallen vår og er 21 år. Greit han har spilt førstelagsfotball siden han var 17 og alt det der. Men det er faktisk sånn at en spiller og gutt på 21 år merker presset mye hardere på kroppen enn en som er 28. Dette syns jeg er litt synd, Denilson er den spilleren som har minst erfaring på midtbanen. Og skal dekke den viktigste posisjonen, ihvertfall defansivt. Hvor lett er det for en gutt som har spilt reservefotball og Carling Cup de siste åra? Det er i den posisjonen vi svikter, vi har en enorm mangel på rutine. Her igjen kommer Wengers inkompetente handlingsmetoder inn i bildet, hvor i hælvette henta du ikke inn en defansiv midtbanespiller før sesongen? Det er det åpenbart at vi manglet det! Eller er det faktisk planen at Bischoff skulle inn å dekke den posisjonen?

 

Walcott (19) - Denilson (20) - Fabregas (21) - Nasri (21)

Diaby (22)

 

Her er Wengers suksess formasjon mot United. Da fungerte den utrolig bra, men hva var forskjellen fra United kampen og til denne kampen mot Aston Villa. Jo, arbeidsinnsats, A-R-B-E-I-D-S-I-N-N-S-A-T-S. Denne gjengen spilte jo som dem skulle hatt betong i støvla, ingen vilje ingen innsats som sa til meg at denne gjengen hadde lyst til å vinne titler, eller hadde lyst til å vinne over Aston Villa. Det så mer ut som gymtimene på skolen når jeg har klart å tvinge igjennom at vi for en gang skyld skal ha fotball i timen. Da tusler hele gjengen umotiverte rundt og gidder ikke engang å løpe. Det så litt sånn ut igår, hvorfor det? Grunnen må ligge et sted, kan det være noe så enkelt at vi ikke har en som tar ansvar på midten. At vi ikke har en rutinert mann, ja MANN som virkelig kan ta ansvaret som nå ligger på skuldrene til Fabregas. Jeg syns det er ganske åpenbart at de enten er det, eller at Wenger rett og slett ikke klarer å få prenta inn i hodene på spillerne at dette kan vi vinne, men det hadde vært snodig. Jeg vil ikke spesielt skylde på Bendtner i kampen mot Villa, for hele midtbanen spilte også begredelig. Det var ingen lyst til å få det til, hvor var Denilsons fantastiske løpsarbeid, hvor var taklingene som satt som et skudd på spillere som Berbatov og Anderson? De manglet, de var totalt fraværende likesom engasjemanget. Det så rett og slett ut som han ikke hadde lyst til å spille fotball. "He wasent sharp enough" Wenger du må virkelig se litt på det du gjør, for jeg tror du kan ta mye ansvar for de problemene klubben er i idag.

 

Et annet sørgelig kapittel var Gallas, hvor var vinnerinnstinktet i duellen med Agbonlahor? Jeg klarer ikke å se at han hadde lyst til å ta den ballen. Og er forferdelig å se vår kaptein være så veik og lite komfortabel i en slik duell. Hadde han stått opp som han skulle ha gjort så hadde han knust lille Agbonlahor i en fysiskduell i stedet for å prøve å snappe ballen forann på en måte som jeg ikke klarer å forstå hvordan. At vi blir knust på den måten vi knuste andre for noen år siden er jo noe vi og Wenger kan tenke litt over. Hvorfor spiller vi possesion fotball, hvorfor gikk du over til det Wenger? Tror du at Fabregas ene og alene er verdt såpass mye i et slikt spillesystem at vi bare dropper å gjøre Walcott om til en spiller som virkelig kan true bakrom på lik linje som Henry? Det skjønner jeg ikke, Fabregas er en fantastisk fotballspiller. Men det er for dumt å legge om en hel spillestil på grunn av en spiller. Fabregas hadde blitt en fantastisk pasningslegger i et slikt spillesystem, han hadde vært en spiller som hadde tatt over mange av de oppgavane Bergkamp hadde i siste pasningsdelen av dette spillet. Men Wenger du går heller over til en possesion fotball som er så tannløs som en uteligger! Klarer ikke å forstå det, men kan si noe så enkelt at "Your tactic isnt sharp enough!" Dette betyr så absolutt ikke at jeg vil ha Wenger fjernet, han har nok en plan. Men når vi får høste frukter av denne planen er for meg en gåte. Det er masse som skal på plass om vi skal klare å vinne Premier League med dette laget. Og i hovedsak må det inn et par rutinerte spillere, kanskje det kommer i januar. At Wenger nesten blir tvunget til å handle, at han får beskjed om å gjøre det for å redde klubbens ære. For det er faktisk sånn at vi vil kjenne det godt om vi ikke klarer å ta CL plass i forhold til økonomi. Da kan det hende alle sparepengene til Wenger går rett ut vinduet, og hvorfor skal vi ikke da kline til å handle inn et par som virkelig kan forsterke det vi har nå?

 

Nei Wenger, nå må du vise det du kan!

Link to comment
Share on other sites

At noen her inne sitter å dele vis sier at Almunia er veldig go kiper ;)

 

Han er ikke dårlig men han holder langt i fra noe topp klasse.

 

Nei Chelsea og Man Utd har nok Kipere som er mange hakk bedre en våres mål våkter.

 

Men Unnansett har Wenger skylda for det meste, han bruker feile spillere.

 

Vi burde nok hatt en Sena... Stephan Appiah uten kontrakt nå... eller Miguel Veloson...

 

Denilson er langt i fra å ha en slik klasse som de spilleren. B)

Link to comment
Share on other sites

Men Unnansett har Wenger skylda for det meste, han bruker feile spillere.

 

Wenger har en god del av skylda, ja. Men jeg syntes han bruker de rette spillerne, men problemet hans er at han ikke klarer å motivere de til en helt vanlig Premier League-kamp. Det er slike kamper som i går som skal vinnes, hvis en skal vinne Premier League. Og; Chelsea seiret borte mot WBA, Man United seiret 5-0 hjemme mot Stoke og Liverpool seiret borte mot Bolton 2-0. Vi tapte hjemme mot Aston Villa 2-0.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...