Jump to content

2008.11.15 Aston Villa H


pekkiry

Hvordan går det på Emirates?  

41 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

At folk er enige i hva du har skrevet er ikke det samme som at folk er enige i hva du vil skrive. Jeg synes din "vi" formulering er merkelig. At du tar deg fullmakt til å ytre Kim sine meninger er mildt sagt "spensitg".

For meg kan det virke litt som om det er viktig for deg å ha meninger som andre goonere her på forumet kan støtte deg i. for meg er det samme om noen andre er enig i min mening eller ikke.

 

Så lenge folk har uttrykt samme mening som meg selv, føler jeg meg relativt trygg å uttale meg på vegne av flere. Såpass stor selvtillit når det gjelder min egen oppfattelsesevne har jeg tross alt...

 

Og NEI, det er på ingen måte viktig at jeg i ett og alt har samme mening som alle andre. Men NÅR jeg deler oppfatningen til et flertall har jeg ingen skrupler med å utnytte dette for å fremme eget syn. Det er da helt vanlig i enhver diskusjon. Og hvis jeg er uenig med flertallet, hvilket skjer fra tid til annen, ja da mener jeg det er god diskusjonsskikk å formulere seg noe mindre kategorisk og noe mer ydmykt enn du gjør. Det betyr IKKE at man nødvendigvis skal endre standpunkt, men når man har et "avvikende" syn i forhold til flertallet er det vanlig at man stiller med en ekstra solid argumentasjon for hvorfor man mener som man gjør. Ut over at vi er uenige om vurderingene av situasjonen ved 0-2 målet på lørdag - HVILKET ER HELT GREIT - mener jeg at argumentasjonen din ikke holder mål. Enda verre er det at du tilegner dine debattmotstandere i denne tråden oppfatninger de kanskje ikke har. Når du for eksempel hevder at mange av oss er FORNØYDE med baklengsmålet fordi vi ikke mener at det burde kreves at han skulle redde skuddet, så begår du nettopp en slik logisk feilslutning. I beste fall er du her uhyre upresis med ditt språk.

 

Og for å gjenta det som egentlig er essensen i denne diskusjonen; de fleste deler din GENERELLE oppfatning av Almunia, men jeg og tydeligvis mange med meg mener måten du fremfører din kritikk på er tendensiøs og tildels usaklig.

 

Nå var det jo slik at Kim bad oss holde kjeft. Det tok jeg til etterretning, ikke du

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 312
  • Created
  • Last Reply

Nå var det jo slik at Kim bad oss holde kjeft. Det tok jeg til etterretning, ikke du

 

Det var da voldsomt til aggressivitet da. Nå var det faktisk slik at jeg holdt på å skrive mitt innlegg mens Kim skrev sitt, og derfor ikke kunne registrere dette før meldingen var sendt. Skal det være på denne måten - at forumet er så firkantet at man ikke en gang tar inn over seg det faktum at det er et elektronisk medium der man faktisk ikke kan kreves å ha registrert all trafikk frem til man poster en melding, særlig en som tar litt tid å skrive - ja da begynner jeg å lure på om det har gått for langt. Dessuten var din påstand om at det var viktig for meg å være enig med andre - en påstand tatt helt ut av løse lufta - noe som er helt på siden av selve debatten om helgens kamp, og definitivt en type usaklig påstand jeg vil hevde min rett til å få lov til å svare på.

 

Men selve debatten om den aktuelle situasjonen er vi vel ferdig med, la oss ihvertfall være enige om det. ;)

Link to comment
Share on other sites

Nå var det jo slik at Kim bad oss holde kjeft. Det tok jeg til etterretning, ikke du

 

Det var da voldsomt til aggressivitet da. Nå var det faktisk slik at jeg holdt på å skrive mitt innlegg mens Kim skrev sitt, og derfor ikke kunne registrere dette før meldingen var sendt. Skal det være på denne måten - at forumet er så firkantet at man ikke en gang tar inn over seg det faktum at det er et elektronisk medium der man faktisk ikke kan kreves å ha registrert all trafikk frem til man poster en melding, særlig en som tar litt tid å skrive - ja da begynner jeg å lure på om det har gått for langt. Dessuten var din påstand om at det var viktig for meg å være enig med andre - en påstand tatt helt ut av løse lufta - noe som er helt på siden av selve debatten om helgens kamp, og definitivt en type usaklig påstand jeg vil hevde min rett til å få lov til å svare på.

 

Men selve debatten om den aktuelle situasjonen er vi vel ferdig med, la oss ihvertfall være enige om det. ;)

 

Det var ikke ment aggresivt, det ble skrevet med et glimt i øyet

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Ben Elfen: Det som er problemet i denne situasjonen, er at hvis Almunia hadde stått mer mot keeperhjørnet som du alltid prater om, og Agbonlahor hadde greid å skyte i motsatt hjørne, noe som da ville blitt en situasjon hvor skuddet var utagbart for Almunia, så ville Almunia fremdeles fått skylden her inne på forumet. Da ville man beskyldt Almunia for å ha stått for mye mot keeperhjørnet. (Muligens ikke du ville hatt den oppfatningen, men det finnes nok av Almuniakritikere som ville brukt det som unnskyldning)

 

Og det er det iallefall jeg reagerer på når det kommer til kritikken av Almunia. Uansett hva den mannen gjør, så skal det kritiseres. Almunia redder en straffe, og holder oss inne i kampen til Clichy header inn ett selvmål, hvor Almunia er sjanseløs (selv om du mener at han skulle ha tatt den også utifra det du har skrevet i denne tråden). Laget svikter fullstendig på offensiven. Likevel er det Almunia som blir fremstillt som den store syndebukken. Det er muligens ikke det du var ute etter, men det er det du gjør med dine kommentarer i denne tråden.

 

Dette er reinspikka tøv fra din side Kim, ingen har skrevet at hvis spissen klarer å plasssere skuddet i det hjørnet keeper ikke kan dekke, at det da er keepers feil. Hvor har du det fra?

 

Jeg syns det er sørgelig mye usakelig kritikk her. De som hevder Ben Elfen er usakelig i sin kritikk av Almunias innsats ved det andre målet kan jo gå gjennom hans punktvise oppramsing av feilene han begår og vise hvor han er usakelig.

 

Jeg ser desverre at ad hominem argumentasjon dukker opp når noen her ikke har saklige argumenter. Trist i grunn.

Link to comment
Share on other sites

De som hevder Ben Elfen er usakelig i sin kritikk av Almunias innsats ved det andre målet kan jo gå gjennom hans punktvise oppramsing av feilene han begår og vise hvor han er usakelig.

 

Hvis det er meg du tenker på, så er det ikke hans (punktvise) vurdering av den aktuelle situasjonen jeg mener er usaklig, selv om jeg er uenig i hans vurdering. Der hvor usakligheten kommer inn slik ihvertfall jeg ser det er delvis at han noen steder har tilegnet meg synspunkter jeg ikke har ved å vri på logikken i min argumentasjon. Dessuten har jeg gjentatte ganger påpekt at det ikke er hans generelle vurdering av Almunia jeg mener er usaklig, men at han noen ganger bedriver det jeg oppfatter som tendensiøs kritikk.

 

Dette bare for å presisere.

Link to comment
Share on other sites

Dette er reinspikka tøv fra din side Kim, ingen har skrevet at hvis spissen klarer å plasssere skuddet i det hjørnet keeper ikke kan dekke, at det da er keepers feil. Hvor har du det fra?

 

Det tar jeg utifra hvordan dette forumet har vært historisk sett. En gang hoggestabbe, alltid hoggestabbe. Hadde Almunia stått mer mot keeperhjørnet, og spissen hadde vridd skuddet motsatt, kan du banne på at det er flere her inne som ville ha ilagt han skylden da også.

Link to comment
Share on other sites

Dette er reinspikka tøv fra din side Kim, ingen har skrevet at hvis spissen klarer å plasssere skuddet i det hjørnet keeper ikke kan dekke, at det da er keepers feil. Hvor har du det fra?

 

Det tar jeg utifra hvordan dette forumet har vært historisk sett. En gang hoggestabbe, alltid hoggestabbe. Hadde Almunia stått mer mot keeperhjørnet, og spissen hadde vridd skuddet motsatt, kan du banne på at det er flere her inne som ville ha ilagt han skylden da også.

 

Ok, point taken. Du mener slik som Gallas har blitt en hoggestabbe for en del her på forumet. Det har gått så langt at noen begynner å gi han skylden for det andre baklengsmålet mot Aston Villa sist ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette er reinspikka tøv fra din side Kim, ingen har skrevet at hvis spissen klarer å plasssere skuddet i det hjørnet keeper ikke kan dekke, at det da er keepers feil. Hvor har du det fra?

 

Det tar jeg utifra hvordan dette forumet har vært historisk sett. En gang hoggestabbe, alltid hoggestabbe. Hadde Almunia stått mer mot keeperhjørnet, og spissen hadde vridd skuddet motsatt, kan du banne på at det er flere her inne som ville ha ilagt han skylden da også.

 

Ok, point taken. Du mener slik som Gallas har blitt en hoggestabbe for en del her på forumet. Det har gått så langt at noen begynner å gi han skylden for det andre baklengsmålet mot Aston Villa sist ;)

 

Gallas har like mye skyld i det andre målet mot Aston Villa som det Almunia har. Du må gjerne være uenig. Det har ingenting med å være hoggestabbe. En hoggestabbe, er en som blir kritisert etter hver kamp, uansett hva vedkommende har gjort. Eksempler på dette fra tidligere, er Ljungberg, Cygan, Senderos og Eboue. Den siste i rekken er Almunia. Å påstå at Gallas har blitt hoggestabbe pga at han får kritikk for sin innsats på 2-0 målet, blir tøv fra din side.

Link to comment
Share on other sites

For meg har Gallas mer skyld i 2-0-målet enn Almunia har. Greit nok at Agbonlahor er rask, men denne såkalte "fighter-kaptein" vår må jo tørre å gå inn i kroppen på han. Gallas blir alt for passiv i den situasjonen der, og skuddet kom dermed kanskje noe uventet på Almunia.

 

Ja for når du står i mål kan du jo ikke vente på at det blir skudd mot deg?!

Det gjør ikke saken noe bedre at almunia angivelig ikke ventet skudd

 

BE

Link to comment
Share on other sites

For meg har Gallas mer skyld i 2-0-målet enn Almunia har. Greit nok at Agbonlahor er rask, men denne såkalte "fighter-kaptein" vår må jo tørre å gå inn i kroppen på han. Gallas blir alt for passiv i den situasjonen der, og skuddet kom dermed kanskje noe uventet på Almunia.

 

Ja for når du står i mål kan du jo ikke vente på at det blir skudd mot deg?!

Det gjør ikke saken noe bedre at almunia angivelig ikke ventet skudd

 

BE

 

Sant nok, MEN uansett kan Almunia forvente at Gallas hvert fall skal prøve å stoppe Agbonlahor.

Link to comment
Share on other sites

For meg har Gallas mer skyld i 2-0-målet enn Almunia har. Greit nok at Agbonlahor er rask, men denne såkalte "fighter-kaptein" vår må jo tørre å gå inn i kroppen på han. Gallas blir alt for passiv i den situasjonen der, og skuddet kom dermed kanskje noe uventet på Almunia.

 

Ja for når du står i mål kan du jo ikke vente på at det blir skudd mot deg?!

Det gjør ikke saken noe bedre at almunia angivelig ikke ventet skudd

 

BE

 

Sant nok, MEN uansett kan Almunia forvente at Gallas hvert fall skal prøve å stoppe Agbonlahor.

 

Dette blir bare dumt. Når Abgonlahor lader til skudd, bør ikke Almunia da kunne forvente at det kommer? Når Gallas først havner på etterkjelka kan han intet annet gjøre enn å prøve å dekke for at Agbonlahor ikke skyter i det lengste hjørnet, men i keeperhjørnet. Det gjør han, ergo gjør han jobben sin i motsetning til Almunia.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...