Jump to content

2008.11.15 Aston Villa H


pekkiry

Hvordan går det på Emirates?  

41 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Arsenal - Aston Villa

Saturday, November 15, 2008, 16.00 cet

 

Arsenal kommer endelig til hjemmekamp med en god dose selvtillit. Etter seier mot Manchester United og Wigan skal vi nå klare å fortsette på rett spor. Aston Villa sliter med en skadet Carew og har tapt de to siste kampene i Premier League. Dette blir forhåpentligvis en kamp med høyt dempo og der ingen legger seg helt bakpå.

 

TV Kanaler/Streams

 

Dommer

Kommer

 

Spillere som er skadet/suspendert

Skadet:

Eduardo Da Silva

Thomas Rosicky

Emmanuel Eboue

Emmanuel Adebayor (50/50)

Manuel Almunia (70/30)

Suspendert:

Robin Van Persie

Trykk her for mer info om skadene

 

Form utvikling

 

Tabellposisjon Arsenal

3.Arsenal 12 25 - 13 23

 

Tabellposisjon Aston Villa

5.Aston Villa 13 20 - 16 21

 

Siste fem møter

01/03-08 Arsenal-Aston Villa 1-1

01/12-07 Aston Villa-Arsenal 1-2

14/03-07 Aston Villa-Arsenal 0-1

19/08-06 Arsenal-Aston Villa 1-1

01/04-06 Arsenal-Aston Villa 5-0

 

For øvrige statistikker

 

Litt om motstanderen

Grunnlagt: 1874, Nickname : The Villans, Stadion : Villa Park, Kapasitet : 42640, Trener : Martin O'Neill.

 

1579470987-soccer-barclays-premier-league-aston-villa-v-arsenal-villa-park.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 312
  • Created
  • Last Reply

-Almunia

Sagna - Gallas - Djourou - Clichy

Fabregas - Denilson

Walcott - - - - Diaby - - - - - Nasri

--Bendtner

 

Håper selvsagt vi fortsetter med suksessformelen 4-5-1, 4-4-1-1 eller 4-2-3-1 om du vil. Diaby må fortsette sentralt offensivt, mens jeg vil se Walcott og Nasri tilbake i toppform på kantene. Cesc og Denilson på den sentrale midtbanen virker å etter hvert passe bedre og bedre sammen. Spesielt mot United var Denilson meget, meget god. På topp tror og håper jeg at Bendtner kan putte et par mål. Tror han fungerer i en slik formasjon som dette.

 

I midtforsvaret vil jeg se Gallas og Djourou sammen, selv om jeg tror det blir førstnevnte sammen med Silvestre. Grunnen til at jeg vil ha kapteinen sammen med DJ er at de har vist hvor godt de utfyller hverandre, og at Djourou hadde en meget solid kamp på tirsdag. Tror han har noe stort på gang! På backene er de to franskmennene bankers. Det samme gjelder Manuel i mål.

 

Det blir ingen lett kamp, selv om Villa hadde en aldri så liten flause i helga. Det er difinitivt en fordel at Carew er skadd, da han kunne vært en trussel på dødballer og innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Aston VIlla har ikke overbevist i det siste. De to siste rundene har de tapt for Boro hjemme og Newcastle borte. I tilegg er Carew ute. Med andre ord møter vi dem på et ganske gunstig tidspunkt. De to siste årene har det kun vært maks ett mål som har skilt motstanderne. Mye tyder på at det kan bli tett denne gangen også, da Villa har hatt en solid sesong sett under ett. Spillerne har hatt en ukes hvile, og jeg forventer full innsats mot Villa. Neste helg spiller vi mot Chelsea, og det er dermed viktig å få selvtillit høyt opp.

 

Laget blir veldig sannsynlig:

---------------Almunia------------------

Sagna - Gallas - Silvestre - Clichy

Walcott - Fabregas - Denilson - Nasri

-----------------Diaby----------------

---------------Bendtner----------------

 

Vår venstresiden fortsetter forhåpentligvis sin fine form fra sist kamp. Bendtner håper jeg virkelig at scorer, for han har ikke vært god nok foran mål de siste kampene. Vi er heldige som slipper Carew på topp, for vi sliter med sterke duellspillere. De raske angrepsspillerne dems tror jeg backene våre skal klare å temme. DIaby scorte sitt første mål mot Villa, og jeg tror han vil gjøre nok en god kamp mot dem. Jeg gleder meg stort til kampen mellom to underholdende lag.

Link to comment
Share on other sites

Har stor tro på dette laget!

---------------Almunia------------------

Sagna - Gallas - Silvestre - Clichy

Walcott - Fabregas - Denilson - Nasri

-----------------Diaby----------------

---------------Bendtner/Vela-----------

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gjerne stille med: Fabianski - Hoyte - Djorou - Toure - Clichy - Wilshere - Ramsey - Randall - Gibbs - Walcott - Vela

 

Men det spørst vel. Kan fort bli seier dog! Kan fort bli 1-1 også. Heia Arsenal.

hadde jo vært spennende :) tror faktisk vi hadde vunnet!

men kunne godt bytta Randall med Cesc ;)

Link to comment
Share on other sites

I en kamp som dette, hvor vi sannsynligvis vil presse høyere på banen enn mot United, tror jeg vi heller trenger avslutningsegenskapene til Vela, som uten tvil er i verdensklasse. Bendtner jobbet bra mot united, men har dansken totalt glemt hvor mål står?

I følge Gunners Post og andre kilder er dansken vår en av de beste (om ikke den beste) avslutteren i klubben. Dessverre virker det ikke som om han holder hodet kaldt nok i avgjørende øyeblikk.

Link to comment
Share on other sites

I en kamp som dette, hvor vi sannsynligvis vil presse høyere på banen enn mot United, tror jeg vi heller trenger avslutningsegenskapene til Vela, som uten tvil er i verdensklasse. Bendtner jobbet bra mot united, men har dansken totalt glemt hvor mål står?

I følge Gunners Post og andre kilder er dansken vår en av de beste (om ikke den beste) avslutteren i klubben. Dessverre virker det ikke som om han holder hodet kaldt nok i avgjørende øyeblikk.

På tirsdag kan grunnen til dette ha vært at han jobbet så godt som han gjorde og var sliten i de avgjørende øyeblikkene. Tror nok Bendtner kommer tilbake i scoringsform etterhvert også.

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen ser jeg fra tribunen på Emirates. =)

 

Kanskje jeg ser deg der? :P

 

Har forstått at Adebayor kanskje blir klar til kampen. Det tror jeg er bra. Kan være nyttig å ha ham på benken, om Bendtner ikke skulle få det helt til.

 

Jeg går som flere andre på forumet inn for en 4-5-1 formasjon. Selv om det er på hjemmebane.

Det handler om å vinne kampen på midtbanen og å demme opp. Vi må slutte å komme bakpå i kampene vi spiller. Dessuten er jeg en av dem som tror Diaby kan bli en av våre beste spillere. Ønsker å se ham når jeg først besøker Emirates!

Link to comment
Share on other sites

I en kamp som dette, hvor vi sannsynligvis vil presse høyere på banen enn mot United, tror jeg vi heller trenger avslutningsegenskapene til Vela, som uten tvil er i verdensklasse. Bendtner jobbet bra mot united, men har dansken totalt glemt hvor mål står?

I følge Gunners Post og andre kilder er dansken vår en av de beste (om ikke den beste) avslutteren i klubben. Dessverre virker det ikke som om han holder hodet kaldt nok i avgjørende øyeblikk.

 

Synes hvert fall Dudu er en mye bedre avslutter. Vela er nok det også, har kanskje ikke sett nok av ham ennda. Så han er nok ikke den beste.

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen ser jeg fra tribunen på Emirates. =)

 

Da er du ikke alene :) Skal over selv, og gleder meg som en liten unge til min første kamp på Emirates, etter mange år med Highbury. Hadde tenkt meg en fotballkamp til på Søndagen, en lowerleague kamp, alt fra championship og ned til blue square premier er aktuelt, noen forslag? :P

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen ser jeg fra tribunen på Emirates. =)

 

Da er du ikke alene :) Skal over selv, og gleder meg som en liten unge til min første kamp på Emirates, etter mange år med Highbury. Hadde tenkt meg en fotballkamp til på Søndagen, en lowerleague kamp, alt fra championship og ned til blue square premier er aktuelt, noen forslag? :P

 

Artig at det er såpass mange som skal over. Drar i morgen tidlig jeg. Og kommer hjem på tirsdagskvelden.

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen ser jeg fra tribunen på Emirates. =)

 

Da er du ikke alene :) Skal over selv, og gleder meg som en liten unge til min første kamp på Emirates, etter mange år med Highbury. Hadde tenkt meg en fotballkamp til på Søndagen, en lowerleague kamp, alt fra championship og ned til blue square premier er aktuelt, noen forslag? :P

 

 

Dårlig med søndagskamper i Londonområdet denne helgen desverre. Everton, Hull og Blackpool er vel de eneste stedene det går kamper.

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen ser jeg fra tribunen på Emirates. =)

 

Da er du ikke alene :) Skal over selv, og gleder meg som en liten unge til min første kamp på Emirates, etter mange år med Highbury. Hadde tenkt meg en fotballkamp til på Søndagen, en lowerleague kamp, alt fra championship og ned til blue square premier er aktuelt, noen forslag? :P

 

 

Dårlig med søndagskamper i Londonområdet denne helgen desverre. Everton, Hull og Blackpool er vel de eneste stedene det går kamper.

 

ahh..Ok, Blackpool? Hvor holder de til?

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen ser jeg fra tribunen på Emirates. =)

 

Da er du ikke alene :) Skal over selv, og gleder meg som en liten unge til min første kamp på Emirates, etter mange år med Highbury. Hadde tenkt meg en fotballkamp til på Søndagen, en lowerleague kamp, alt fra championship og ned til blue square premier er aktuelt, noen forslag? :P

 

 

Dårlig med søndagskamper i Londonområdet denne helgen desverre. Everton, Hull og Blackpool er vel de eneste stedene det går kamper.

 

ahh..Ok, Blackpool? Hvor holder de til?

 

Uten å være 100% sikker ligger det ikke ved liverpool/manchester?

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen ser jeg fra tribunen på Emirates. =)

 

Da er du ikke alene :D Skal over selv, og gleder meg som en liten unge til min første kamp på Emirates, etter mange år med Highbury. Hadde tenkt meg en fotballkamp til på Søndagen, en lowerleague kamp, alt fra championship og ned til blue square premier er aktuelt, noen forslag? :P

 

 

Dårlig med søndagskamper i Londonområdet denne helgen desverre. Everton, Hull og Blackpool er vel de eneste stedene det går kamper.

 

ahh..Ok, Blackpool? Hvor holder de til?

 

Uten å være 100% sikker ligger det ikke ved liverpool/manchester?

 

Da tror jeg at jeg lar være, tar heller en rundtur rundt London city :)

Link to comment
Share on other sites

Blir en morsom kamp dette. Gleder meg veldig.

 

Jeg syntes ikke Bendtner var så dårlig mot united. Han var hele tiden og lagde fanskap for Vidic/Ferdinand og skapte rom for Nasri blandt annet. Det hadde ikke vært noen som hadde sagt noe om han hadde fått pressa den headeren i målet. Ser for meg samme rolle for han på Lørdag.

 

Min lagoppstilling ser jeg for meg slik:

 

- - - - - - - - Fabianski (Tipper Almunia fortsatt er usikker til kampen)

- Sagna - Gallas - Silvestre - Clichy

Walcott - Fabregas - Denilson - Nasri

- - - - - - - - - - Diaby

- - - - - - - - - Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Blir en morsom kamp dette. Gleder meg veldig.

 

Jeg syntes ikke Bendtner var så dårlig mot united. Han var hele tiden og lagde fanskap for Vidic/Ferdinand og skapte rom for Nasri blandt annet. Det hadde ikke vært noen som hadde sagt noe om han hadde fått pressa den headeren i målet. Ser for meg samme rolle for han på Lørdag.

 

Min lagoppstilling ser jeg for meg slik:

 

- - - - - - - - Fabianski (Tipper Almunia fortsatt er usikker til kampen)

- Sagna - Gallas - Silvestre - Clichy

Walcott - Fabregas - Denilson - Nasri

- - - - - - - - - - Diaby

- - - - - - - - - Bendtner

 

Enig med det du sier om Bendtner, jeg skal selv innrømme at jeg var en av de som slaktet han etter kampen.. men i ettertid har jeg sett kampen en gang til, og highlights et par ganger. Bendtner er flink til å holde på ballen og skape trøbbel for forsvaret, men en av tingene jeg likte veldig godt med Bendtner før var at han aldri tvilte på å fyre av et skudd hvis han var i en god posisjon. Mot Manchester United så virket det som om han hadde mistet denne troen på seg selv og prøvde på mange rare ting istedet for bare å fyre av et skudd..

 

Er uansett enig med laget ditt, kanskje Djourou inn for Silvestre, men det tviler jeg på at Wenger gjør siden han ikke har vist Djourou mye tillit hittil i sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...