Jump to content

2008.11.15 Aston Villa H


pekkiry

Hvordan går det på Emirates?  

41 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hva jeg tenker er definitivt ikke hva du skriver;-)

Poenget med Almunia tror jeg er at iallefall jeg er drittlei at Almunia er lagets hoggestabbe uansett hba han gjør.

Almunia er vel den svakeste keeperen vi har hatt på en stund,men han viser at han ofrer seg i en mot en(les United).

Det som jeg syns er overraskende og som begynner å bli usedvanlig kjedelig er at du tror at det ene og alene keeperen det står på i fotball.

Det er for meg komplett uforståelig at du tydeligvis ikke evner å se det begredelige forsvarsspillet vi viser til tider.

 

Syns du Gallas gjorde en god jobb som midtstopper i duellen mot Agbonlahor? Syns du midtbanen fungerte godt mot Aston Villa?

Leverte vi en god nok jobb offensivt mot Villa?

 

Kan diskusjonen bli litt mer nyansert enn å skylde på Almunia etter hver kamp så kan det bli en smule mer interessant å diskutere enn hva det er nå.

Dette begynner å bli usedvanlig kjedsomt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 312
  • Created
  • Last Reply

Hva jeg tenker er definitivt ikke hva du skriver;-)

Poenget med Almunia tror jeg er at iallefall jeg er drittlei at Almunia er lagets hoggestabbe uansett hba han gjør.

Almunia er vel den svakeste keeperen vi har hatt på en stund,men han viser at han ofrer seg i en mot en(les United).

Det som jeg syns er overraskende og som begynner å bli usedvanlig kjedelig er at du tror at det ene og alene keeperen det står på i fotball.

Det er for meg komplett uforståelig at du tydeligvis ikke evner å se det begredelige forsvarsspillet vi viser til tider.

 

Syns du Gallas gjorde en god jobb som midtstopper i duellen mot Agbonlahor? Syns du midtbanen fungerte godt mot Aston Villa?

Leverte vi en god nok jobb offensivt mot Villa?

 

Kan diskusjonen bli litt mer nyansert enn å skylde på Almunia etter hver kamp så kan det bli en smule mer interessant å diskutere enn hva det er nå.

Dette begynner å bli usedvanlig kjedsomt.

 

Hvis du har lest hele tråden så burde du ha fått med deg at jeg ikke har sett denne kampen. Kun høydepunktene. Han reddet en straffe mesterlig, all honnør til ham for det, men det oppveier ikke det jeg mener er en keepertabbe på mål to.

Jeg har i denne kamptråden ikke en eneste gang sagt at vi tapte fordi vi hadde Almunia i mål, selv om kim antyder det. Jeg hasr kun påpekt at det han gjorde på mål 2 var for dårlig, og slik har han gjort det mange ganger tidligere også.

 

Jeg tror ikke det ene og alene er keeperen det står på i fotball, men jeg tror mange undervurderer keeperens rolle. En god keeper skaper trygghet i de bakre rekker, slik Seaman i sin tid gjorde det og Lehmann i sin tid gjorde det. Almunia har ikke gjort det foreløpig og jeg ser ingen tegn til at han kommer til å gjøre det noensinne.

 

Synes jeg midtbanen fungerte godt mot Villa? Jeg vet ikke akkurat den kampen, men jeg synes faktisk ikke det defensive på midtbanen har vært det største problemet. Jeg hadde ikke kjempetroa på at noen av våre spillere ville være like gode og viktige defensivt som Flamini. Jeg er positivt overrasket over Denilson, og mener vi sliter mer framover på midten enn bakover. Fabregas, walcott og til tider Nasri har skuffet meg stort, og jeg mener at Denilson har vært vår soleklart beste midtbanespiller denne sesongen.

Neste kamp, kan jeg tenke meg å se Denilson og Ramsey sentralt. Det tror jeg kan bli knall. På kantene vil jeg se Eboue og Nasri.

 

Når det gjelder forsvaret:

Jeg synes at vår midtstopper duo med Silvestre og Gallas er sterk. I tillegg til at de er to gode forsvarere som passer godt sammen er de også målfarlige (Silvestre har jo også to assists, på tilsammen en meter men dog). I tillegg har vi Kolo og Djouruou (og evt Senderos) som backup. Jeg mener det er en av våre best besatte plasser.

Ang. backene. Jeg tror det er to store grunner til at backene ikke fungerer like godt i år som i fjor. Grunn en er Eboue. Grunn to er Flamini.

Det å være back bak Eboue må være en svært enkel sak. da får man masse defensiv hjelp og trygghet av vingen sin. Eboue er sårt savnet i vår start ellever om dagen.

Flamini var mye flinkere til å holde igjen dersom en back gikk i angrep enn det Denilson er, og det er jo ikke så rart. Denilson er jo en offensivt anlagt spiller.

Back spillet har vært et større problem enn midtstopperne i år.

 

Det Wenger har gjort med å gi Almujnia tillit er blant annet følgende:

Han har fjernet tryggheten i det bakre leddet.

Han har eliminert vårt sterkeste kort på corner/innlegg mot (altså en keeper som plukker baller)

Han har fjernet det som vi var best i verden på, kontringene våre. det som nå er tilfelle er at vi har følgende kontringssteerke spillere i 11'n. Clichy, Gallas, Sagna, Flamini, Cesc, Walcott, Nasri og Adebayor. Hvordan blir de konsekvent brukt? Jo, stangene mot et etablert forsvar.

Walcott er udugelig mot etablert forsvar, Clichy og Sagna har elendige innlegg og sannsynligheten for at de skal ha en målgivende innlegg når forsvaret er etablert er lik nesten null, i en konting derimot kommer de mer til sin rett. Nasri, cesc og Denilson har i og for seg kreativiten til å komme seg gjennom et etablert forsvar, men de fungerer mye bedre i en kontring. Adebayor fungerer uansett om det er mot etablert forsvar eller kontringer.

 

Det jeg prøver å si Morten er at Almuinia ikke er den rette keeperen for oss. Kunne han ha fungerti for eksempel sunderland, tja kanskje det, men ikke i Arsenal. Jeg tror vi er mye mer tjent med å ha Fabianski i mål. Han har de egenskapene en keeper i Arsenal trenger. Ja, han har muligens sine begrensninger og han vil gjøre mange tabber, men hans offensive kraft vil nok veie opp for det tror jeg. Gi ham 10-12 kamper og ta en evaluering etterpå. Jeg personlig har kjempetrua på Fabianski. Jeg ser på ham som den nye Lehmann.

Almunia har iallefall vært så elendig i år at han fortjener å bli benket

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke si jeg følte meg såå trygg med Lehmann der bake heller : /

 

Når det gjelder eboue, greit han er god når det gjelder å hjelpe til bakover. Det skal jeg ikke si noe på, men offensivt eier han ikke noen spesielle ferdigheter. Det hemmer oss ofte i kamper. Skulle ønske vi hadde en ving per dags dato som er en mellomting av Walcott/Nasri og Eboue :angry:

Link to comment
Share on other sites

Hva jeg tenker er definitivt ikke hva du skriver;-)

Poenget med Almunia tror jeg er at iallefall jeg er drittlei at Almunia er lagets hoggestabbe uansett hba han gjør.

Almunia er vel den svakeste keeperen vi har hatt på en stund,men han viser at han ofrer seg i en mot en(les United).

Det som jeg syns er overraskende og som begynner å bli usedvanlig kjedelig er at du tror at det ene og alene keeperen det står på i fotball.

Det er for meg komplett uforståelig at du tydeligvis ikke evner å se det begredelige forsvarsspillet vi viser til tider.

 

Syns du Gallas gjorde en god jobb som midtstopper i duellen mot Agbonlahor? Syns du midtbanen fungerte godt mot Aston Villa?

Leverte vi en god nok jobb offensivt mot Villa?

 

Kan diskusjonen bli litt mer nyansert enn å skylde på Almunia etter hver kamp så kan det bli en smule mer interessant å diskutere enn hva det er nå.

Dette begynner å bli usedvanlig kjedsomt.

 

Hvis du har lest hele tråden så burde du ha fått med deg at jeg ikke har sett denne kampen. Kun høydepunktene. Han reddet en straffe mesterlig, all honnør til ham for det, men det oppveier ikke det jeg mener er en keepertabbe på mål to.

Jeg har i denne kamptråden ikke en eneste gang sagt at vi tapte fordi vi hadde Almunia i mål, selv om kim antyder det. Jeg hasr kun påpekt at det han gjorde på mål 2 var for dårlig, og slik har han gjort det mange ganger tidligere også.

 

Jeg tror ikke det ene og alene er keeperen det står på i fotball, men jeg tror mange undervurderer keeperens rolle. En god keeper skaper trygghet i de bakre rekker, slik Seaman i sin tid gjorde det og Lehmann i sin tid gjorde det. Almunia har ikke gjort det foreløpig og jeg ser ingen tegn til at han kommer til å gjøre det noensinne.

 

Synes jeg midtbanen fungerte godt mot Villa? Jeg vet ikke akkurat den kampen, men jeg synes faktisk ikke det defensive på midtbanen har vært det største problemet. Jeg hadde ikke kjempetroa på at noen av våre spillere ville være like gode og viktige defensivt som Flamini. Jeg er positivt overrasket over Denilson, og mener vi sliter mer framover på midten enn bakover. Fabregas, walcott og til tider Nasri har skuffet meg stort, og jeg mener at Denilson har vært vår soleklart beste midtbanespiller denne sesongen.

Neste kamp, kan jeg tenke meg å se Denilson og Ramsey sentralt. Det tror jeg kan bli knall. På kantene vil jeg se Eboue og Nasri.

 

Når det gjelder forsvaret:

Jeg synes at vår midtstopper duo med Silvestre og Gallas er sterk. I tillegg til at de er to gode forsvarere som passer godt sammen er de også målfarlige (Silvestre har jo også to assists, på tilsammen en meter men dog). I tillegg har vi Kolo og Djouruou (og evt Senderos) som backup. Jeg mener det er en av våre best besatte plasser.

Ang. backene. Jeg tror det er to store grunner til at backene ikke fungerer like godt i år som i fjor. Grunn en er Eboue. Grunn to er Flamini.

Det å være back bak Eboue må være en svært enkel sak. da får man masse defensiv hjelp og trygghet av vingen sin. Eboue er sårt savnet i vår start ellever om dagen.

Flamini var mye flinkere til å holde igjen dersom en back gikk i angrep enn det Denilson er, og det er jo ikke så rart. Denilson er jo en offensivt anlagt spiller.

Back spillet har vært et større problem enn midtstopperne i år.

 

Det Wenger har gjort med å gi Almujnia tillit er blant annet følgende:

Han har fjernet tryggheten i det bakre leddet.

Han har eliminert vårt sterkeste kort på corner/innlegg mot (altså en keeper som plukker baller)

Han har fjernet det som vi var best i verden på, kontringene våre. det som nå er tilfelle er at vi har følgende kontringssteerke spillere i 11'n. Clichy, Gallas, Sagna, Flamini, Cesc, Walcott, Nasri og Adebayor. Hvordan blir de konsekvent brukt? Jo, stangene mot et etablert forsvar.

Walcott er udugelig mot etablert forsvar, Clichy og Sagna har elendige innlegg og sannsynligheten for at de skal ha en målgivende innlegg når forsvaret er etablert er lik nesten null, i en konting derimot kommer de mer til sin rett. Nasri, cesc og Denilson har i og for seg kreativiten til å komme seg gjennom et etablert forsvar, men de fungerer mye bedre i en kontring. Adebayor fungerer uansett om det er mot etablert forsvar eller kontringer.

 

Det jeg prøver å si Morten er at Almuinia ikke er den rette keeperen for oss. Kunne han ha fungerti for eksempel sunderland, tja kanskje det, men ikke i Arsenal. Jeg tror vi er mye mer tjent med å ha Fabianski i mål. Han har de egenskapene en keeper i Arsenal trenger. Ja, han har muligens sine begrensninger og han vil gjøre mange tabber, men hans offensive kraft vil nok veie opp for det tror jeg. Gi ham 10-12 kamper og ta en evaluering etterpå. Jeg personlig har kjempetrua på Fabianski. Jeg ser på ham som den nye Lehmann.

Almunia har iallefall vært så elendig i år at han fortjener å bli benket

 

BE

 

Enig i det aller meste du skriver her BE, men denne gangen er du faktisk for snill mot Almunia.

 

Den første scoringen burde være grei å plukke ned for en toppkeeper. Det skal sies til Almunias forsvar at når Clichy er foran Agbonlahor så SKAL han klare å klarere til corner og det kan være grunnen til at Almunia ikke går ut, at han forventer at Clichy skal ha kontroll der.

 

Scoring to skyldes rett og slett at Almunia er feilplassert i det skuddet går som han desverre har vært mange ganger allerede. Gallas blir slått på fart men klarer å presse angriper slik at det blir vanskelig for angriper å skyte et annet sted enn der keeper SKAL stå. Når først Gallas blir slått i løpsduellen så gjør han resten helt riktig. Feilen er helt klart Almunias.

 

BE har etter mitt syn veldig mange gode poenger i det han skriver. Sagna er mye bedre når Eboue spiller foran han enn når Walcott gjør det. Walcott er for meg fortsatt alt for uferdig som spiller, han har mange rare valg i løpet av en kamp. Hans avslutninger er alt for svake og han er alt for veik i dueller med motspillere. Walcott er en spiller som burde få spille de siste 15-20 min når motstanderen er sliten og han kan få maks uttelling for sin enorme hurtighet.

 

Jeg er uenig med BE i at Denilson har vært vår beste midtbanespiller i år, Eboue har vært enda bedre.

 

Fabregas får etter mitt syn for mye tyn her på forumet. Han har etter forholdene vært god i år, men han lider under at vi ikke er like raske i lengeretningen som vi pleiede å være. Det blir for lite bevegelse rundt han og hans pasningsalternativer reduseres betraktelig. Det skyldes som BE påpeker med at Almunia nesten ikke plukker noe i feltet og dermed ikke setter i gang kontrangrep osv.

 

Jeg er ikke helt overbevist om at Fabianski er løsningen på vårt keeperproblem. Til det så har jeg sett alt for lite til han. Han viser imiderltid tendenser som gjør meg optimistisk. Det jeg desverre er sikker på er at Almunia ikke er god nok til å være vår førstekeeper.

 

Kommer ikke som noen bombe at enkelte presterer å trekke frem Almunia som syndebukk nok engang.

 

Et enkelt spørsmål Kim, går scoring nr 2 inn i keeperhjørnet eller ikke?

 

Hvis ja, hvorfor er det ikke Almunias feil?

 

Keeperhjørnet?? Var det et mål på frispark med mur foran dette eller???? Det er da vi snakker om keeperhjørnet iallefall. Keeperhjørnet?? Var det et mål på frispark med mur foran dette eller????

Det er da vi snakker om keeperhjørnet iallefall.

 

Mål nr. 2 var Gallas sin feil helt og holdent. Han er kaptein og skal være lederen på banen.

Keown og Adams (en god solid midtstopper)hadde brukt muskler og aldri latt Aston Villa spilleren få gå så lenge uforstyrret, og definitivt aldri latt han få gå så langt inn på skudd som han fikk.

Helt klart midtstopperen sin feil.

 

Er du seriøs når du skriver dette mmaelan?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke sikker på at det er Almunia som har fjernet tryggheten baki der. Men en medvirkende årsak med andre faktorer som at vi mangler den defensive tryggheten Gilberto og Flamini ga oss.

Ser du forsvaret til Arsenal så rygger de mer enn de utfordrer i duellene. Det inngir ikke trygghet i laget.

Personlig ville jeg hatt Djorou spillende baki der. Hans 1,94 cm og duellstyrke vil være gull verdt for oss.

Men Almunia's passivitet på cornere er en ulempe,men når det er sagt er han faktisk en av få Arsenalspillere som har tatt et par steg framover etter min mening.

 

Du nevner du savner Eboues vingspill. Der er jeg faktisk enig. Eboue har tatt et stort skritt videre og var god de kampene han spilte. Hverken Walcott eller Nasri eier defensive fibrer i kroppen og spesielt Nasri syns jeg har spilt med en alt for stor risikofaktor når han har vært baki der.

 

Personlig syns jeg midtstopperene våre er et stort problem. Gallas er for ustabil og virker veik i mange situasjoner. Toure mister rett og slett hodet i pressete situasjoner. Silvestre er ok,men det sier vel det meste at han ikke var ranket som de 3-4 beste stopperne i United og så er han en av våre beste der.

Vi har et midtstopperproblem etter min mening. Så lenge Wenger vegrer seg for å bruke Djorou bør en sterk duellvinnende stopper hentes inn. Helst en type alla Campbell,Adams,Bould.

 

Det som er meget bekymringsfullt er at laget varierer så enormt i prestasjonene. Har Wenger problemer med å motivere spillerene?

Offensivt har vi slitt mye denne sesongen. Det finnes ikke flyt i spillet. Det bekymrer.

 

Almunias keeperspill er faktisk noe av det som bekymrer meg minst.At det offensive,lagmoral og lite tøffhet og gnist virker totalt fraværende. Det er noe som bekymrer meg vanvittig mye mer enn Almunias keeperspill.

 

Jeg er like seriøs som alt det som visse klarer å vri ut av seg om Almunia. Så får du ta det etter det;-)

Link to comment
Share on other sites

Med sånne bombastiske uttalser her på forumet så måtte jeg se høydepunkter igjen, for å se om jeg hadde vært full når jeg så kampen. Det hadde jeg ikke. Spørsmålet er om andre har vært det.

 

 

Den første scoringen burde være grei å plukke ned for en toppkeeper.

 

 

Grei å plukke ned? Jeg kan ikke se for meg en eneste keeper som kan "plukke ned" den.

Godt, hardt slått på 5 meter

Han kan ikke stå andre steder.

 

Scoring to skyldes rett og slett at Almunia er feilplassert i det skuddet går som han desverre har vært mange ganger allerede. Gallas blir slått på fart men klarer å presse angriper slik at det blir vanskelig for angriper å skyte et annet sted enn der keeper SKAL stå. Når først Gallas blir slått i løpsduellen så gjør han resten helt riktig. Feilen er helt klart Almunias.

 

Og hvor skulle han stå plassert? Akkurat der hvor ballen kommer selvfølgelig? For Gallas hadde pressa han så hardt at en av Englands beste spisser hadde ikke klart å sette den i motsatt? Selvfølgelig hadde han det.

Ene og alene Gallas sin feil.

 

Er du seriøs når du skriver dette mmaelan?

 

Sjarmerende. Hvis du ikke er villig til å gi Almunia skylda for absolutt alt så er du ikke seriøs.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke sikker på at det er Almunia som har fjernet tryggheten baki der. Men en medvirkende årsak med andre faktorer som at vi mangler den defensive tryggheten Gilberto og Flamini ga oss.

Ser du forsvaret til Arsenal så rygger de mer enn de utfordrer i duellene. Det inngir ikke trygghet i laget.

Personlig ville jeg hatt Djorou spillende baki der. Hans 1,94 cm og duellstyrke vil være gull verdt for oss.

Men Almunia's passivitet på cornere er en ulempe,men når det er sagt er han faktisk en av få Arsenalspillere som har tatt et par steg framover etter min mening.

 

Du nevner du savner Eboues vingspill. Der er jeg faktisk enig. Eboue har tatt et stort skritt videre og var god de kampene han spilte. Hverken Walcott eller Nasri eier defensive fibrer i kroppen og spesielt Nasri syns jeg har spilt med en alt for stor risikofaktor når han har vært baki der.

 

Personlig syns jeg midtstopperene våre er et stort problem. Gallas er for ustabil og virker veik i mange situasjoner. Toure mister rett og slett hodet i pressete situasjoner. Silvestre er ok,men det sier vel det meste at han ikke var ranket som de 3-4 beste stopperne i United og så er han en av våre beste der.

Vi har et midtstopperproblem etter min mening. Så lenge Wenger vegrer seg for å bruke Djorou bør en sterk duellvinnende stopper hentes inn. Helst en type alla Campbell,Adams,Bould.

 

Det som er meget bekymringsfullt er at laget varierer så enormt i prestasjonene. Har Wenger problemer med å motivere spillerene?

Offensivt har vi slitt mye denne sesongen. Det finnes ikke flyt i spillet. Det bekymrer.

 

Almunias keeperspill er faktisk noe av det som bekymrer meg minst.At det offensive,lagmoral og lite tøffhet og gnist virker totalt fraværende. Det er noe som bekymrer meg vanvittig mye mer enn Almunias keeperspill.

 

Jeg er like seriøs som alt det som visse klarer å vri ut av seg om Almunia. Så får du ta det etter det;-)

 

1. Jeg er enig at vi savner den defensive tryggheten spes Flamini ga oss i fjor. Laget savner han enormt! ja det har satt vårt forsvar og keeper under større press.

 

2. Jeg er ikke enig i at Gallas er for veik. Han har hatt et par grove konsentrasjonsglipper som han rettmessig har fått mye pepper for i år, men han gjør veldig mye bra også. Han scorer mye og er desverre en av veldig få som det lyser vinnervilje av lang vei. Før hadde vi Lehmann og Flamini som med sitt kroppssråk viste at de hatet å tape, det har vi ikke lenger.

 

3. Djourou, jeg har veldig sans for gutten. Av det jeg har sett av han tidligere så virker han litt uferdig. I år har han vært veldig god det lille jeg har sett av han og jeg er enig med deg i at vi kunne trenge en høy og luftsterk stopper nå som vi spiller med Almunia som ikke har sin sterkeste side i feltet. Jeg er enig med Ben Elfen i at han kan få spille sammen med Gallas og Silvestre ut på venstreback og Clichy ut av laget for en stund. Silvestre fortjener å få spille etter det han har prestert så langt.

 

4. Helt enig i det du skriver om min personlig yndling Kolo Toure. Slik han framstår per i dag, så kan han ganske enkelt ikke spille stopper for oss. Han var helt fantastisk sammen med Sol, men nå er det bare kaos. Trist i grunn. Jeg rangerer han etter Gallas, Silvestre, Song og Djourou som stopper per i dag.

 

5. Som du skjønner så ser jeg ikke på stopperplassen som vår største svakhet, men er enig med deg i at hvis vi nå skal fortsette med Almunia i mål så er det viktig med en stopper som dominerer luftrommet som Adams og Sol gjorde i sin tid. Jeg hadde heller foretrukket en keeper som kunne hjelpe våre stopper på innlegg og cornere jeg da. Legg merke til at våre stoppere neste aldri blir utspilt langs bakken. Målene mot oss kommer fra innlegg eller langskudd. Nå mener noen, deriblant du, at Gallas var skyld i det andre baklengsmålet. Det er jeg som tidligere nevnt ikke enig i

 

6. Jeg er helt enig i at det er veldig bekymringsfullt at vi varierer så mye i prestasjoner. Slik jeg ser det så er vi gode nok til slå hvem som helst når gutta yter maks, men vi er ikke bedre enn at vi kan tape for dårlige lag hvis vi ikke gjør det. Dette i motsetning til for noen sesonger siden hvor vi kunne spille litt for halv maskin og øke litt på tempoet for å slå presumptivt dårlige lag, akkurat slik jeg får følelsen av at Manu og Chelsea fortsatt kan gjøre. Så gode er desverre ikke vi per i dag.

 

Jeg er uenig med BE i at Denilson har vært vår beste midtbanespiller i år, Eboue har vært enda bedre

 

Synes du virkelig det?

 

Jepp, han har vært veldig god i år og har prestert godt på flere plasser. Han spilte blant annet sentralt på midtbanen sammen med Denilson mot Fulham og var en av få på laget vårt som faktisk gjorde en god innsats. Dette sammenlignet med Denilson som etter mitt syn var vår desidert svakeste spiller i den kampen.

Link to comment
Share on other sites

Roar:

Du trodde du kanskje var fuill da du så kampen, du så høydepunktene og konkluderte med at du er i samme tilstand begge gangene. Vel, da er du nok ikke helt edru min gode venn.

 

Jeg er enig i at det muligens er litt drøyt at en keeper skal bokse ved første målet, men det er en typisk ball som fabianski kunne prøvd seg på (og muligens bommet).

 

Mål to er hårreisende dårlig. Han står feil. Han skal stå lenger til venstre (fra hans ståsted). Det er det ingen tvil om. Uansett, uavhengig av om han stod feil eller ikke så skal ikke en motstander score så latterlig enkelt i keeperhjørnet. Gallas blokkerer nesten hele målet med sin takling. En gjennomsnitts 5.divisjonskeeper hadde reddet det skuddet der.

 

Dette gjorde Almunia feil på mål 2:

* Han begynte å rygge for sent og rygget for lenge. Det gjorde at han ikke klarte å komme seg i rett posisjon.

* Han tok ikke ett eller to skritt to fremver mot ballen slik man skal gjøre i denne situasjonen. Det gjør målet mindre og det gjør at keeper står på tærne. ( i motsetting til ryggingen som gjør at keeper står på hælene).

* Han tar et satsehopp før han slenger seg og blir derfor altfor sen.

* på meg virker det som om han har alt for mye vekt på sitt høyre ben. Dette er fordi han "gjetter" at skuddet skal komme i lengste

* Han er alt for treig til å kaste seg. Når ballen kommer lavt såpass nære kroppen som den gjorde i denne situasjonen er den beste måten å komme seg raskt ned på å "svinge venstre benet mot høyre foran høyrebenet (som en pendel) . Dette for å få fortgang i å få overkroppen ned. Det gjorde han selvsagt ikke.

 

For folk som ikke har prøvd dette selv og synes dette høres ut som flisespikkeri foreslår jeg at dere gjør følgende.

 

Stå på hælene og kast dere ned til venstre så raskt dere klarer.

Gjenta med hele benet plantet i bakken og

gjenta med å stå og trippe på tærne.

 

Hva brukte dere kortest tid på?

 

Apropos det å stå på hælene. Legg merke til Almunia ved hvert innlegg. Han tar 3 skritt ut før det går opp for ham at dette klarer jeg ikke. Da begynner han å rygge istedet. Stort sett alltid når det kommer en heading mot vårt mål, står vår keeper med begge hælene plantet godt i bakken. Det er FY for en keeper

 

Jeg ønsker også å påpeke at kampens syndebukk (Gallas) var først på reuteren på skuddet til Fabregas og han gjorde en kjempe innsats da han var først på returen på straffa som Almunia reddet.

Jeg synes også at det er drøyt å skylde på ham for mål 2. Han gjorde nok til at det ikke skulle bli mål.

Som sagt så har jeg ikke sett kampen, så det er mulig han var katastrofal i resten av kampen

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Med sånne bombastiske uttalser her på forumet så måtte jeg se høydepunkter igjen, for å se om jeg hadde vært full når jeg så kampen. Det hadde jeg ikke. Spørsmålet er om andre har vært det.

 

 

Den første scoringen burde være grei å plukke ned for en toppkeeper.

 

 

Grei å plukke ned? Jeg kan ikke se for meg en eneste keeper som kan "plukke ned" den.

Godt, hardt slått på 5 meter

Han kan ikke stå andre steder.

 

Scoring to skyldes rett og slett at Almunia er feilplassert i det skuddet går som han desverre har vært mange ganger allerede. Gallas blir slått på fart men klarer å presse angriper slik at det blir vanskelig for angriper å skyte et annet sted enn der keeper SKAL stå. Når først Gallas blir slått i løpsduellen så gjør han resten helt riktig. Feilen er helt klart Almunias.

 

Og hvor skulle han stå plassert? Akkurat der hvor ballen kommer selvfølgelig? For Gallas hadde pressa han så hardt at en av Englands beste spisser hadde ikke klart å sette den i motsatt? Selvfølgelig hadde han det.

Ene og alene Gallas sin feil.

 

Er du seriøs når du skriver dette mmaelan?

 

Sjarmerende. Hvis du ikke er villig til å gi Almunia skylda for absolutt alt så er du ikke seriøs.

 

1. Jepp, burde vært mulig å plukke, event bokse ut den. Jeg er kanskje litt bortskjemt etter å ha sett Lehmann plukke ned baller over alt i hele sekstenmeteren i flere år.

 

2. Keeper må dekke et hjørne hvor motstanderen ikke skal kunne score og det skal forsvarspillerne vite og prøve å presse motstanderen at slik at hvis han kommer til avslutning så skal den komme der keeperen skal være. Almunia sto slik plassert at spissen får to muligheter til å skyte forbi han der han skulle hatt kun en, altså mot det lengste hjørnet. Når Gallas blir fraløpt så kan han ikke gjøre stort annet enn å prøve å dekke for muligheten til Agbonlahor til å skyte i det lengste hjørnet og satse på at keeper dekker keeperhjørnet. Det gjør ikke keeper, og Agbonlahor scorer akkurat der.

 

Jeg skal ikke utelukke at Agbonlahor fortsatt kunne ha scoret i det lengste hjørnet med et godt plassert skudd og det hadde faktiskt vært greit. Hvis keeper gjør det han skal gjøre riktig, men fortsatt bli passert av at spissen klarer å sette ballen der det må være luke, så er det intet å gjøre med det.

 

3. Det siste punktet ditt er bare flåsete og teit. Jeg spør mmaelan om han er seriøs når han skriver "Keeperhjørnet?? Var det et mål på frispark med mur foran dette eller???? Det er da vi snakker om keeperhjørnet iallefall.". Det har vel lite med Almunias prestasjon å gjøre, eller mener også du at det ikke er noe som kalles keeperhjørnet med mindre det er frispark og mur inne i bildet?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er uenig med BE i at Denilson har vært vår beste midtbanespiller i år, Eboue har vært enda bedre

 

Jepp, han har vært veldig god i år og har prestert godt på flere plasser. Han spilte blant annet sentralt på midtbanen sammen med Denilson mot Fulham og var en av få på laget vårt som faktisk gjorde en god innsats. Dette sammenlignet med Denilson som etter mitt syn var vår desidert svakeste spiller i den kampen.

 

Litt/Veldig off topic i forhold til kampen men.. For meg er iallefall Eboue den klart svakeste midtbanespilleren i Arsenals a-stall i forhold til fotballferdigheter. Skal ikke være slem med han, men er faktisk litt morsomt at West Ham supporterne kaller han "Chicken Run". Og kanskje ikke uten grunn.

Link to comment
Share on other sites

Eg har få forutsetnader til å peike på akkurat kva som er gale i Arsenal for tida. Til det har eg for lite innside-informasjon, og for få kunnskapar om det som skjer i klubben til dagleg. Sannsynlegvis er det ein kombinasjon av fleire faktorar. Men om det inntrykket eg sit med er rettt, sånn sett på avstand, at dette også går på motivasjonen og innsatsviljen til spelarane er det svært alvorleg. Her har Wenger eit ansvar som den øverste sportslege ansvarlege, men eg meiner likevel at spelarar på dette nivået, og med ei slik løn, burde være i stand til å motivere seg sjølve, og kvarandre, utan særleg drahjelp frå nokon som helst andre.

 

Ein kan sjølvsagt ikkje leve med ein slik situasjon i lengda og eg forventar at det no, uansett årsak til problema, vert tatt ein alvorsprat på tomannshand med samtlege spelarar der ein vert forklart at tida med "klippekort" på lagoppstillinga er slutt enten ein no heiter Fabregas, Adebayor eller Gallas. La gå at det i periodar går tungt spelemessig for alle lag, men i dei neste kampane ynskjer eg innsats, innsats, innsats. La gå at det vert eit nytt tap, berre ein går av bana sveitt på ryggen og med heva hovud i vissinga om at ein gjorde sitt beste. Eg har på langt nær sett alle våre kampar så langt, men når var eigentleg sist ein av våre spelarar gjekk ned for teljing med krampe? Eller er ein no så godt trent at denslags ikkje førekjem lengre?

Då bør ein i så fall slutte å skulde på trøytte spelarar kvar gong det buttar i mot.

 

Eg trur neppe det hjelper å skifte ut heile laget samstundes, og det kjem ikkje til å skje heller. Men kva med å byrje i det små med Ramsey og Djourou? Dei fortener ein sjanse, og vil garantert heve standarden basert på dennne kampen, i alle fall slik eg har fått den referert. Spesielt i Djourou's tilfelle er det så ein lurer på om han kan ha sagt noko stygt om Wenger's kone.

 

Det er ikkje kjekt med slike dagar, men eg har vore med så lenge at eg veit at dei høyrer med. Motgang gjer det enda kjekkare å heve trofeet neste gong. Hugs det!

 

PS I motsetnad til kva ein får innntrykk av i denne tråden er Bendtner etter mi meining ein god fotballspelar som, saman med dei aller fleste i spelargruppa, har eit stort potensiale. Det frustrerande er at han for tida ikkje får vist det fram.

For en gangsskyld kan jeg si meg enig med good Old Arsenal. Dette innlegget støttes

 

Takk for uventa støtte. Eg kan melde at dei verste sjokkbylgjene i heimen no har avtatt-)

Eg synest imidlertid ikkje at eg kan være stort dårlegare, og eg vil difor ytre noko negativt om Manuel Almunia. Det har seg nemleg slik at eg framleis har store problem med det bleika håret hans, og ikkje minst den ikkje akkurat matchande mustasjen. Har han ikkje kone eller kjærast som kan hjelpe han litt på veg? Me kan ikkje ha ei Arsenal-målvakt som avslører ein så graverande mangel på stil.

 

Vi hadde vel ein gamal mann i målet for nokon år sida med bart og hestehale, heldigvis var ingen av delane bleika.

Link to comment
Share on other sites

 

3. Det siste punktet ditt er bare flåsete og teit. Jeg spør mmaelan om han er seriøs når han skriver "Keeperhjørnet?? Var det et mål på frispark med mur foran dette eller???? Det er da vi snakker om keeperhjørnet iallefall.". Det har vel lite med Almunias prestasjon å gjøre, eller mener også du at det ikke er noe som kalles keeperhjørnet med mindre det er frispark og mur inne i bildet?

 

Helt enig med mmaelan. Jeg ville ikke brukt keeperhjørnet i en sånn situasjon. Selvfølgelig er jeg enig i at det er en viktig at forvareren presser angriperen til å skyte en spesiell plass, og at keeperen kan dekke plassen som blir igjen, men det gjelder etter min menig ikke på denne scoringen. Agbonlahor har mer enn nok plass til å plassere det skuddet hvor han vil. Gallas blir fraløpt og bør få skylda etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i denne kamptråden ikke en eneste gang sagt at vi tapte fordi vi hadde Almunia i mål, selv om kim antyder det.

 

Jeg har ikke antydet noe som helst jeg BE. Jeg har ikke nevnt ditt navn i noen som helst situasjon i denne tråden.

 

Det har vært nevnt at strafferedningen ikke kan regnes som matchvinnende redning så lenge laget ikke vinner. Vel, hadde de 10 utespillerne gjort jobben de får betalt for å gjøre, så hadde den redningen fort vært en matchvinnende redning.

 

Du snakker om at Seaman og Lehmann fikk forsvaret til å føle seg trygge. Kan godt være det, men du glemmer det at de hadde mye mer solide forsvar foran seg, enn det Almunia får servert foran seg i kamp etter kamp.

 

Du nevner at Gallas og Silvestre er ett godt stopperpar. Disse to er så langt fra ett godt stopperpar som det går an å komme. De er alt for like, og fellesnevneren for de begge to, er at de er for trege, og at de er alt for dårlige i hodedueller. Vi har tre midtstoppere som aldri bør spille sammen, og det er Gallas, Silvestre og Toure. En av disse bør spille sammen med Djourou, og da helst Gallas.

 

Ja, Almunia har ikke vært god nok hittil, men det er ikke bare han som skal ha skylden. Og nei, Fabianski er ikke løsningen, uavhengig av at du ønsker at han skal være det

Link to comment
Share on other sites

Gallas blir fraløpt og bør få skylda etter min mening.

 

Håpløst å gi Almunia skylda for 0-2 målet på lørdag, da har man bestemt seg for en syndebukk på forhånd. Det var Gallas som tapte duellen som får "skylda" for målet, men heller ikke han alene kan få skylda for at man tapte, man vinner som et lag og taper som et lag. Og dette tapet var ihvertfall kollektivt. Arsenal er rett og slett ikke gode nok, eller stabile nok om du vil. Villa vant svært fortjent, og fortjener honnør for en svært god kamp. Ja det er vel første gang på mange år at Arsenal møter et lag på hjemmebane som er spillemessig bedre enn dem selv.

Link to comment
Share on other sites

Gallas blir fraløpt og bør få skylda etter min mening.

 

Håpløst å gi Almunia skylda for 0-2 målet på lørdag, da har man bestemt seg for en syndebukk på forhånd. Det var Gallas som tapte duellen som får "skylda" for målet, men heller ikke han alene kan få skylda for at man tapte, man vinner som et lag og taper som et lag. Og dette tapet var ihvertfall kollektivt. Arsenal er rett og slett ikke gode nok, eller stabile nok om du vil. Villa vant svært fortjent, og fortjener honnør for en svært god kamp. Ja det er vel første gang på mange år at Arsenal møter et lag på hjemmebane som er spillemessig bedre enn dem selv.

 

Er du også av den oppfatning at så lenge ikke forsvaret gjør en god nok jobb så trenger ikke Almunia å anstrenge seg heller?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Kanskje å hente Vieira tilbake kan skremme vannet av en del lag igjen?

 

Ledertypen Vieira, hadde nok vært perfekt å få inn i laget. Men spillertypen Vieira er ikke det vi trenger i første rekke. Vieira er og har alltid vært en offensiv midtbanespiller. De har vi nok av i klubben pr. dags dato. Det vi trenger, er en deffensiv midtbanespiller. Eksempler på tidligere deffensive midtbanespillere er Petit, Gilberto og Flamini. Det er den typen spillere vi trenger.

 

Misforstå meg rett Morten, hadde ikke gjort meg noe om Vieira hadde kommet til klubben, nettopp pga hans lederegenskaper, men føler samtidig at det er viktig at vi henter inn en deffensiv midtbanespiller, og det er det som bør være førsteprioritet i januar.

 

Neste prioritet må være å få banket inn i hodet til Wenger at Djourou skal spille fast midtstopper resten av sesongen, og at det er på tide å la Song få prøve seg istedet for Denilson. For nå når suspensjonen til van Persie er over, og Eduardo etter hvert er tilbake, vil nok Wenger velge 4-4-2, og der er ikke Denilson god nok

 

Er du også av den oppfatning at så lenge ikke forsvaret gjør en god nok jobb så trenger ikke Almunia å anstrenge seg heller?

 

BE

 

Nå får du jaggu meg gi deg BE. Det er da vel ingen som påstår at Almunia ikke skal anstrenge seg for å gjøre sitt ytterste til tross for håpløst forsvarsspill. Det folk sier, er at det blir håpløst å la Almunia stå igjen som syndebukk for tapet mot Aston Villa, med tanke på at han faktisk var en av våre bedre spillere denne kampen.

 

Du sier selv at du har sett bare høydepunktene fra denne kampen. Kanskje en ide å se hele kampen før du uttaler deg om prestasonen hans, og ikke bare dømme han utifra en enkeltsituasjon.

 

Denne Almuniahetsen har nå gått for langt. Jeg kommer ikke til å fortsette å diskutere Almunia lenger på dette forumet. Man kommer uansett ikke noen vei med så mange bedrevitere på en plass

Link to comment
Share on other sites

Gallas blir fraløpt og bør få skylda etter min mening.

 

Håpløst å gi Almunia skylda for 0-2 målet på lørdag, da har man bestemt seg for en syndebukk på forhånd. Det var Gallas som tapte duellen som får "skylda" for målet, men heller ikke han alene kan få skylda for at man tapte, man vinner som et lag og taper som et lag. Og dette tapet var ihvertfall kollektivt. Arsenal er rett og slett ikke gode nok, eller stabile nok om du vil. Villa vant svært fortjent, og fortjener honnør for en svært god kamp. Ja det er vel første gang på mange år at Arsenal møter et lag på hjemmebane som er spillemessig bedre enn dem selv.

 

Er du også av den oppfatning at så lenge ikke forsvaret gjør en god nok jobb så trenger ikke Almunia å anstrenge seg heller?

 

BE

 

I et godt lag finnes det en balansegang der forsvaret og keeper samarbeider og gjør hverandre gode. Man kan jo ikke si at forsvaret har gjort det så lett for Almunia i flere situasjoner i år. Samarbeidet og forståelsen mellom keeper og forsvar har ikke vært veldig godt i år, men dette skal ikke være umulig å rette opp i. Almunia kan ta en del av ansvaret for dette, ikke alt.

Link to comment
Share on other sites

...

 

...

Er du også av den oppfatning at så lenge ikke forsvaret gjør en god nok jobb så trenger ikke Almunia å anstrenge seg heller?

 

BE

 

Nå får du jaggu meg gi deg BE. Det er da vel ingen som påstår at Almunia ikke skal anstrenge seg for å gjøre sitt ytterste til tross for håpløst forsvarsspill. Det folk sier, er at det blir håpløst å la Almunia stå igjen som syndebukk for tapet mot Aston Villa, med tanke på at han faktisk var en av våre bedre spillere denne kampen.

 

Du sier selv at du har sett bare høydepunktene fra denne kampen. Kanskje en ide å se hele kampen før du uttaler deg om prestasonen hans, og ikke bare dømme han utifra en enkeltsituasjon.

 

Denne Almuniahetsen har nå gått for langt. Jeg kommer ikke til å fortsette å diskutere Almunia lenger på dette forumet. Man kommer uansett ikke noen vei med så mange bedrevitere på en plass

 

Jeg har ikke dømt hans spill i kampen generelt, men de situasjonene som var i høydepunktvideoen jeg linket til tidligere i denne tråden. Jeg har også klart uttrykt at jeg ikke har sett hele kampen flere ganger i denne tråden. Og man trenger ikke å se hele kampen for å bedømme de situasjoene jeg har nevnt ovenfor. Jeg har faktisk også sagt at Almunia helt sikkert spilte helt fantastisk resten av kampen (synd det ikke kom med i høydepunktene) siden alle hadde hauset ham opp sånn. Så det er mulig han gjorde mye bra i denne kampen Kim, men ihvertfall det siste målet feilet han stort på, Det er mye dårligere keeperspill av Almunia enn det er forsvarsspill av Gallas.

 

Når Piscator presterer å si følgende:

Håpløst å gi Almunia skylda for 0-2 målet på lørdag, da har man bestemt seg for en syndebukk på forhånd. Det var Gallas som tapte duellen som får "skylda" for målet

 

Så er jo det underforstått at det er det samme hva Almunia gjør i den situasjoen, gallas feilet likevel.

 

Jeg har faktisk prøvd å gå i detalj hva Almunia gjorde feil i nevnte situasjon.

Jeg skrev dette:

Mål to er hårreisende dårlig. Han står feil. Han skal stå lenger til venstre (fra hans ståsted). Det er det ingen tvil om. Uansett, uavhengig av om han stod feil eller ikke så skal ikke en motstander score så latterlig enkelt i keeperhjørnet. Gallas blokkerer nesten hele målet med sin takling. En gjennomsnitts 5.divisjonskeeper hadde reddet det skuddet der.

 

Dette gjorde Almunia feil på mål 2:

* Han begynte å rygge for sent og rygget for lenge. Det gjorde at han ikke klarte å komme seg i rett posisjon.

* Han tok ikke ett eller to skritt to fremver mot ballen slik man skal gjøre i denne situasjonen. Det gjør målet mindre og det gjør at keeper står på tærne. ( i motsetting til ryggingen som gjør at keeper står på hælene).

* Han tar et satsehopp før han slenger seg og blir derfor altfor sen.

* på meg virker det som om han har alt for mye vekt på sitt høyre ben. Dette er fordi han "gjetter" at skuddet skal komme i lengste

* Han er alt for treig til å kaste seg. Når ballen kommer lavt såpass nære kroppen som den gjorde i denne situasjonen er den beste måten å komme seg raskt ned på å "svinge venstre benet mot høyre foran høyrebenet (som en pendel) . Dette for å få fortgang i å få overkroppen ned. Det gjorde han selvsagt ikke.

 

For folk som ikke har prøvd dette selv og synes dette høres ut som flisespikkeri foreslår jeg at dere gjør følgende.

 

Stå på hælene og kast dere ned til venstre så raskt dere klarer.

Gjenta med hele benet plantet i bakken og

gjenta med å stå og trippe på tærne.

 

Hva brukte dere kortest tid på?

 

Apropos det å stå på hælene. Legg merke til Almunia ved hvert innlegg. Han tar 3 skritt ut før det går opp for ham at dette klarer jeg ikke. Da begynner han å rygge istedet. Stort sett alltid når det kommer en heading mot vårt mål, står vår keeper med begge hælene plantet godt i bakken. Det er FY for en keeper

 

Jeg ønsker også å påpeke at kampens syndebukk (Gallas) var først på reuteren på skuddet til Fabregas og han gjorde en kjempe innsats da han var først på returen på straffa som Almunia reddet.

Jeg synes også at det er drøyt å skylde på ham for mål 2. Han gjorde nok til at det ikke skulle bli mål.

Som sagt så har jeg ikke sett kampen, så det er mulig han var katastrofal i resten av kampen

 

Med andre ord har jeg prøvd å saklig begrunne hva jeg synes var dårlig. Nå foreslår jeg at alle dere som synes Almunia var så forbanna bra denne kampen noterer ned alt han gjorde som var bra på mål to. Jeg gleder meg til å lese innleggene deres

 

 

BE

 

Edit:

Pekkiry:

Jeg er delvis enig i det du skriver. Men jeg synes det er merkelig at 4 etablerte landslagsstjerner "plutselig blir elendige", jeg tror nok at mesteparten av skylden ligger hos keeper.

En forsvarspillers jobb er å enten blokkerer skuddet eller blokkere mest mulig av målet slik at spiller ikke har stort område å treffe mål på. Slik mener jeg Gallas gjorde det, han blokkerte nok av målet slik at almunia enkelt burde ha reddet skuddet.

Hvis du ser tilbake på alle målene vi har sluppet inn i år, tipper jeg Almunia har sluppet inn ca halvparten i keeperhjørnet. Det er, hvis det stemmer, fryktelig dårlig

Link to comment
Share on other sites

Men jeg synes det er merkelig at 4 etablerte landslagsstjerner "plutselig blir elendige", jeg tror nok at mesteparten av skylden ligger hos keeper.

 

Med unntak av Silvestre, er det de samme forsvarsspillerne som spiller for klubben i år også. Merkelig at dette laget havnet på tredjeplass bare 4 poeng bak United, og 2 poeng bak Chelsea, med tanke på at vi hadde Almunia i mål hele sesongen. Og for å sette det hele på spissen, så hadde vi hadde hatt lik poengsum som Chelsea hvis det ikke hadde vært for megatabben til ditt store idol Lehmann i kampen mot Blackburn i fjor. Snakker da om den tabben som kostet han keeperplassen. Han hadde også forøvrig en megatabbe mot Fulham i første kamp, men ble da reddet av medspillerne sine, etter som vi vant kampen.

 

Merkelig at disse spillerne skulle lide så mye mer under det faktum at Almunia er keeper nå enn i forrige sesong.

 

Problemet slik jeg ser det, er at du er alt for opptatt av å se etter svakheter hos Almunia til at du greier å se det helhetlige bildet

 

Jeg foreslår at Arsenal ansetter BE til å ha ansvar for keeperne i klubben, så blir nok vårt keeperproblem løst :angry:

Deilig at vi endelig kan enes om noe.

Støttes

 

BE

 

Godt å se at vi kan bli enige om noe :)

 

Men da forventer jeg også at du står frem i ettertid å innrømmer at ting ikke er så enkelt som det kan fremstå fra sofakroken, når Arsenal ender opp midt på tabellen, fordi du valgte å sette inn Fabianski, og mente at det var greit at han gjorde kostbare tabber i hver eneste kamp, bare fordi du mente han hadde potensialet til å bli den nye Lehmann :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...