Jump to content

Andrej Arsjavin


Dannialdo

Recommended Posts

 

Nja.. Er ikke helt uvillig til å la ham spille på kanten videre, men vil gjerne se ham noe mer sentralt. Lett å glemme at han faktisk skaper endel og hadde godt med assist i fjor. I går led han mest pga Ramsey. Når en spiller med Arshavins kvaliteter sliter såpass mye så må man også se litt på hva som skjer rundt ham. Mot Bolton i ligacupen var han banens absolutt beste spiller i en litt mer fri rolle og med Park som løp mye og bra rundt ham. Det skapte rom og muligheter for Arshavin til å vise hvor god han kan være.

De som evnt kjøper ham vet hva de får og tror ingen tviler på hans kvaliteter når han blir brukt riktig.

 

I kampen mot Bolton (og mot Aston Villa i fjor) så var Arshavin på et helt annet nivå enn hva vi egentlig har sett han på før. Det skal godt gjøres at han overgår den legendariske Liverpool kampen sin, men mot Villa og Bolton hadde han en helt annen innflytelse og innvirkning på kampen enn i noen annen kamp han har spilt for Arsenal.

 

Slik jeg ser det så er det ikke ueffent å la han spille på kanten såfremt han er i god form og selvtilliten hans ikke er slått ned i dass, men det har den praktisk talt vært siden andre halvdelen av 09/10 sesongen. Kommer han seg opp på det nivået vi har sett han holde så kan han i enkelte kamper hvor vi har dårlig dekning på kantene spille der, men over en sesong så burde det være et fåtall kamper mtp. hvor lite naturlig det virker for Arshavin å spille på kanten.

 

De som kjøper han burde nok vite det, men mtp. prestasjonene hans det siste halvannet eller to årene så vil de sikkert prøve å presse prisen betydelig ned og vil mest sannsynligvis prøve å få han for en spottpris. Noe som ville vært litt skuffende mtp. at jeg tror Arshavin fortsatt kan komme tilbake og spille på et høyt nivå i minst et par sesonger til hvis han bare får muligheten.

 

Edit: Forøvrig syntes jeg det er ufattelig av Wenger å prioritere Ramsey i den offensive sentrale midtbanerollen hvis han fremdeles mener at Arshavin er den kvalitetsspilleren som ble signert i januar 2009.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

Er det mulig for vanlige dødelige å få statistikk som antall meter løpt av samtlige på banen uten å betale for det? Jeg satt med en følelse i hele går at Arshavin lå langt under snittet.

 

Selve poenget med Arshavin har alltid vært at han nærmest er fritatt for defensivt ansvar hvis han skal vare i 80-90 minutter (og det er da han også er mest effektiv) og kun konsentere seg om det offensive. At han løper for lite til å være kantspiller er ikke akkurat noe sjokk, men han kunne like så godt gjort det i går fremfor å involvere seg offensivt da Santos var milevis bedre langs kanten.

Link to comment
Share on other sites

Er det mulig for vanlige dødelige å få statistikk som antall meter løpt av samtlige på banen uten å betale for det? Jeg satt med en følelse i hele går at Arshavin lå langt under snittet.

 

Jeg har ikke lest noen statistikk for det, men det er ikke noe annet å vente enn at han er en av dem som løp minst. Og akkurat der tror jeg du aldri kan forvente noe annet. Han var neppe en av dem som løp mest den tiden han var en av våre store stjerner, og heller ikke nå som han spiller med minimalt med selvtillit.

 

Arshavin hadde en svak kamp og noen dueller virket det som om han hadde tapt før han gikk inn i dem. Jeg husker spes en i førsteomgang hvor han tilsynelatende skulle prøve å dra en Song, ved å kjøre slalom mellom to forsvarere. Alt han gjorde var feiltimet og forsvaret tok ballen enkelt fra ham.

 

Men som flere har påpekt så er det ikke Arshavin feil alene. Han går på et perfekt løp og avslutter perfekt tidlig i kampen, men scoringen blir avblåst for offside. Det var passningen som ble slått for sent, Arshavin gjorde alt rett. Dette var en situasjon som kunne gitt oss et helt annet kampbilde og Arshavin kunne fått litt selvtillit. Men selvtillit er han fortsatt en fantastisk spiller. Form is temporary, class is permanent og Arshavin er egentlig pure class.

 

Som kampen utviklet seg så er jeg enig i at Arshavin hadde en begredelig kamp og Benayoun må virkelig lure på hva han har gjort Wenger vondt i sitt forrige liv siden han er bak i køen.

 

I sin nåværende form så kvalifiserer ikke Arshavin til annet enn innhopp i siste del av kamper hvor det er stor bevegelse i laget. Men formen kan bedres og jeg ser fram til at han får en ny kamp i beina mot City. Kanskje han får tilbake noe av gammel selvtillit etter den kampen?

Link to comment
Share on other sites

Tillater meg å tvile på at noen av Arsenals spillere har kontrakter som løper ut i januar. Jeg har ikke annet enn diverse sider på nettet å støtte meg til, men ser ut som kontrakten hans går ut i slutten av juni 2013.

Er vel bare Russland og Norge og et par land til som har pause i vintersesongen som har kontrakter som løper ut i Januar(Om vi ikke snakker om spillere på 3 eller 6-måneders kontrakter.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Wenger - Arshavin still an efficient player

 

"We know he has the talent," said the manager. "He’s been questioned many times but his attitude has always been spot on.

 

"In the last game, specifically, he showed that he needs to play and needs confidence. He needs to play with confidence and freedom, that is his strength. He is a creative player and you need that fraction of belief and confidence to play with freedom."

 

For det første: Bullshit. Arshavin er ikke en effektiv spiller pdd. trolig er han mer ineffektiv enn hva Gervinho og Walcott er.

 

For det andre: Hvis Wenger virkelig mener at Arshavin trenger å spille med selvtillit og frihet, hvorfor i helvete insisterer han å spille han konstant på venstrekanten da? Det er ikke mye frihet russeren får der og han blir ufattelig uinvolvert i spillet..

Link to comment
Share on other sites

Stefan, du har i innlegg etter innlegg etter innlegg brukt dette argumentet om at han er feilplassert på vingen. Hvordan forklarer du at man ikke kan spille med "confidence and freedom" fra vingen? Spilte ikke Robert Pires med "confidence and freedom" fra samme posisjon? Hva med Ronaldo, spilte ikke han med "confidence and freedom" fra motsatt ving for Manchester United? Hva med når Arshavin kom til oss og snudde sesongen vår? Spilte han ikke da på venstre kant? Og, var det uten "confidence and freedom"? Hadde han virkelig ikke noe av det når han scoret fire mål borte mot Liverpool?

 

Du har virkelig en merkelig måte å argumentere i denne saken. Du skriver dusinvis med innlegg med samme innhold og mengden innlegg blir tydeligvis et argument i seg selv. Gjenta samme løgnen gang etter gang så vil man til slutt begynne å tro på den. Du har i det minste grundig overbevist deg selv.

Link to comment
Share on other sites

Stefan, du har i innlegg etter innlegg etter innlegg brukt dette argumentet om at han er feilplassert på vingen. Hvordan forklarer du at man ikke kan spille med "confidence and freedom" fra vingen? Spilte ikke Robert Pires med "confidence and freedom" fra samme posisjon? Hva med Ronaldo, spilte ikke han med "confidence and freedom" fra motsatt ving for Manchester United? Hva med når Arshavin kom til oss og snudde sesongen vår? Spilte han ikke da på venstre kant? Og, var det uten "confidence and freedom"? Hadde han virkelig ikke noe av det når han scoret fire mål borte mot Liverpool?

 

Du har virkelig en merkelig måte å argumentere i denne saken. Du skriver dusinvis med innlegg med samme innhold og mengden innlegg blir tydeligvis et argument i seg selv. Gjenta samme løgnen gang etter gang så vil man til slutt begynne å tro på den. Du har i det minste grundig overbevist deg selv.

Arshavin er ikke en kantspiller. Han har sin styrke når han er rettvendt og løper mot forsvaret. Hvor mange innlegg har Arshavin slått fra sin venstre kant?? Tror nesten du kan telle det på en hånd fordi alle forsvarspillere med en IQ over 80 tvinger han inn i banen sånn at han blir løpende på tvers. Arshavin har jo selv sagt at han ikke trives på kanten, men at han spiller der han får beskjed om. Det Arshavin skaper er i de fleste tilfeller når han trekker inn sentralt i banen, så hvorfor ikke bruke han sentralt?? Han har kreativiteten, og "quickness of mind" i bøtter og spann, og sentralt vil han få plassen han trenger til å utfolde seg.

 

Forresten skuffende at du kaller Stefan for en løgner. Han er en av de beste bidragsyterne på dette forumet, men så skal det jo sies at du slenger eder og galle til de fleste her inne. Synd at du og gutteklubben grei skal gjøre dette forumet såpass ubehagelig som det til tider er

Link to comment
Share on other sites

Forresten skuffende at du kaller Stefan for en løgner. Han er en av de beste bidragsyterne på dette forumet, men så skal det jo sies at du slenger eder og galle til de fleste her inne. Synd at du og gutteklubben grei skal gjøre dette forumet såpass ubehagelig som det til tider er

 

Mulig jeg har slengt eder og galle til de fleste her inne, ikke det at jeg forstår at jeg har gjort det, men du vet vel hva du snakker om.

 

I motsetning til hva du tydeligvis tror, og det tolker jeg ut av ditt svar, så har jeg veldig stor respekt for Stefan B. Han er en flittig og som oftest en meget god debattant som jeg har hatt gleden av å utveksle noen pm'er med. Det betyr ikke at jeg alltid er enig med ham. Han har i likhet med flere debattanter blitt stadig mer negativ og han gjentar det til stadighet. Det er hans suverene rett, men jeg må da ha lov til å imøtegå han når jeg er uenig?

 

Det er noen poenger Stefan B har gjentatt og gjentatt og som jeg merker at virkelig går meg på nervene og jeg har mange ganger begynt på svar, men holdt igjen og slettet innlegget fordi jeg ikke ønsket at dem skulle bli for krasse. Jeg nevner noen:

 

1. Arshavin kan ikke spille kant, han hører hjemme sentralt på banen. Greit nok at han mener det, men Wenger stoler vel ikke nok på hans arbeidskapasitet eller hans defensive arbeid til å spille han der. Personlig mener jeg Arshavin så absolutt kan spille på begge kantene og han har hatt en del fantastiske opptredner for oss på kantene, ikke minst kampen på Anfield hvor han scoret fire mål.

 

2. Wenger bruker spillere feil. Stefan B har lenge argumentert for at Walcott egentlig bør spille midtspiss og at Wenger misbruker han på kant. Gibbs er visst egentlig venstrekant osv. Det er helt greit å argumentere for at spillere bør bekle andre posisjoner, men slik jeg forstår det så gjentar Stefan B argumentenene gang på gang til han nærmest konkluderer med at han har rett og Wenger tar feil. Mulig Wenger tar feil, men jeg sliter virkelig med å se de gode argumentene. Han har mange ganger nevnt at Walcott spilte spiss for Southampton, men han var strengt talt et barn når han spilte der, Gibbs likeså når han spilte for Wimbledon eller Mk Dons, huske ikke helt hva klubben het når vi hentet ham. Det er strengt talt knapt noen argumenter etter mitt syn. Jeg kan godt argumentere for hvorfor jeg så absolutt ikke ønsker Walcott som spiss. Han er for veik fysisk til å fungere som oppspillspunkt, jeg kan ikke se for meg han vinne ballen ved utspark, jeg tror han lett vil bli fysisk skviset mellom stoppere, som oftest er riktig så store og kraftige. Han er den dårligste hodespilleren jeg kommer på i profesjonell fotball og det ville vært helt meningsløst å slå innlegg mot han. Jeg er åpen for at han kan fungere som spiss med en makker, men da må vi legge om formasjonen totalt, noe jeg også er motstander av mitt i en sesong. Dessuten, i motsetning til hva jeg selv spådde i gamle dager, så har han vist et toppnivå som er helt fantastisk, spesielt på starten av fjorårssesongen hvor han var helt suveren. Det bør man ikke glemme når man konkluderer med at han er så feilplassert.

 

3. Wenger burde kjøpe flere spillere. Mulig vi burde og jeg er også missfornøyd med at handlene kom så sent som de gjorde i år, særlig burde en stopper og venstreback vært handlet inn tidligere. Jeg har større forståelse for at han ikke handlet inn midtbanespillere tidligere da han tydeligvis håpet å beholde Cesc og Nasri. Jeg forstår at han ville beholde dem.

 

Det er så lett å skrive at man bør kjøpe inn flere spillere, men når man tenker seg litt om, syns dere ikke Wenger har et lite poeng når han sier; "It is very simple in a situation like that. You might take a player who doesn't play at all somewhere, who is not necessarily fit quicker than a player who is injured. Or you take a young, potential player who has not made it somewhere.

 

"A player who plays anywhere in the world at the moment will not be available on loan, it doesn't exist. It can only be a guy who doesn't play or a promising player who has not yet made it completely who you could take advantage of.

 

"That is why it is not an easy situation. You have to consider that a guy who has not played for two months is not necessarily back quicker than Bacary Sagna or another player who is just coming back from injury."

 

http://www.arsenal.c...ll-back-options

 

Nå merker jeg at jeg ikke gidder å skrive mer for denne gangen

Link to comment
Share on other sites

Synes flesteparten av gangene Arshavin har spilt på kanten har vært mislykket og folk har skreket om att han bør få prøve seg sentralt i banen helst bak RvP i lange tider! Hvorfor ser ikke Wenger dette? En spiller i feil posisjon som prøver og prøver men som oftest ikke får det til! Synes vi like gjerne kunne brukt Santos i samme posisjonen og hentet inn en ny venstreback!

Link to comment
Share on other sites

Kan nevne i det første innlegget om Arshavin som kan ha selvtillit og frihet på kanten at nei: Det kan han ikke i Arsenal. Her må kantspillerene våre jobbe da backene våre er ufattelig angrepsvillige og det eneste ankeret vi har i stallen som pdd. er god nok til å starte ofte spiller som en offensiv midtbanespiller. Han er ei heller i nærheten av å være samme spillertype som Pires eller Ronaldo. Jeg så (for Zenit og Russland fra 06-08 når jeg fulgte med temmelig iherdig på Arshavin) mange likheter med Bergkamp som tilrettelegger. Dog ikke like ofte som det Bergkamp var i stand til å gjøre, men fortsatt et ufattelig godt overblikk og vekt på pasninger som ytterst få spillere i verden besitter. Attpåtil hadde/har han fart, er meget tobeint og meget kvikke bein. Rask i avtrekkeren med et sterkt skudd er han også på sitt beste, men han har alltid vært en spiller som må få veldig mye frihet for å kunne orke å gjøre noe som helst. Til og med nærmest fritatt for å jobbe hjemover så holdt Arshavin sjeldent mer enn 65-70 minutter for Zenit, men som oftest så hadde han gjort ufattelige ting innen dette tidspunktet i kampen og kampen var som regel over til Zenit's fordel.

 

Når Wenger da henter en spiller som Arshavin som på dette tidspunktet var omtalt som verdensklasse (og jeg mener han helt klart var verdensklasse på dette tidspunktet) og hadde opparbeidet dette ryktet som en slags offensiv midtbane/hengende spiss med lite til nærmest ikke noe ansvar defensivt så tar man ikke denne nevnte verdensklassespilleren og plasserer han på kanten? Hvis Wenger ville ha en kantspiller så burde han strengt talt kjøpt en spiller som var vant til å spille på kanten.

 

Og jeg vet at du mener han har mange kvaliteter som gjør at han kan lykkes på kanten (for det har/hadde han helt klart), men når spilleren selv viser lite begeistring på banen og virkelig har problemer med å lykkes med de fleste enkle involveringer så begynner jeg å lure på dømmekraften til Wenger. Arshavin prøvde seg på høyrekanten veldig tidlig i sin Zenit karriere og utifra hva jeg har hørt og lest så var ikke akkurat dette verdens største suksess og han ville trolig aldri ha utviklet seg til å bli så god som han var i 06/07 (trolig hans beste sesong) hvis han ikke hadde blitt flyttet inn som en offensiv midtbane/hengende spiss. Faktum er temmelig tydelig at Arshavin siden vi var omtrent halvveis gjennom forrige sesong virkelig har tapt seg ufattelig mye og er pdd. meget meget svak. Trolig så svak at han med dagens (eller gårsdagens da jeg syntes han var frisk mot Leeds, men sløste noe vanvittig) at han ville slitt med å spille seg inn på et lag som ligger midt på tabellen. I toppform (og sin beste posisjon, ja dette har faktisk veldig mye å si for en spillers selvtillit) så er han trolig god nok til å gå inn på de beste lagene i verden eksludert Barcelona og Real Madrid.

 

Når det gjelder Walcott og Gibbs så mener jeg at Walcott kan bli en meget god spiss, men jeg har ALDRI (og da mener jeg aldri!) ment han kan passe som midtspiss i denne formasjonen vi spiller. Det er rett og slett helt håpløst. Når det gjelder Gibbs så har jeg aldri ment han passer best på venstrekanten, så dette lurer jeg virkelig på hvor du tar fra? Det eneste jeg har nevnt om Gibbs er at han er en omskolert sentral midtbane/venstrekant og at han derfor ofte ligger feilposisjonert som back. Jeg har aldri i hele mitt liv nevnt noe om at jeg vil se Gibbs på venstrekanten eller at det er hans beste posisjon.

 

Når det gjelder nye spillere så er jeg strålende fornøyd med hvordan Arteta og Mertesacker (og til dels Santos) har vokst, men det jeg syntes er latterlig er at Wenger ventet hele fordømte sommeren før disse to ble hentet inn. Cesc hadde ifølge seg selv allerede sagt til Wenger at han ville forlate Arsenal tidlig sommeren 2011 og hadde vært umotivert de siste 3 månedene da han følte at han trolig måtte vente en lang lang tid før han ville vinne noe med dette laget, så hvorfor skal da Wenger vente til absolutt siste dag (og time!) på å hente erstatteren hans da? Alle andre klubber som selger sine største stjerner henter som regel en erstatter før (og da særlig hvis spilleren selv sier han vil forlate klubben) eller er i samtaler med en erstatter. Dette var ikke tilfellet med Cesc/Arteta og det er helt klart at vi tapte usedvanlig mye på å ikke få inn Mertesacker og Arteta tidligere.

 

Når det gjelder salget av Nasri så kan jeg skjønne at Wenger ikke hentet inn en erstatter tidlig om sommeren fordi Nasri hele tiden hadde fortalt at han ville bli i Arsenal. Wenger hadde virkelig tro på at han ville bli (akkurat som Flamini), men måtte til slutt gi tapt da han ville tapt veldig mye penger på å la Nasri bli i Arsenal når han ikke ville signert ny kontrakt. Attpåtil ville det trolig skapt en dårlig vibe i garderoben ved å ha en sutrende Nasri der.

 

Når det gjelder Nasri så vet jeg ikke hvem som faktisk ble hentet inn som erstatteren hans, men jeg frykter dette panikkjøpet var Benayoun. En helt grei spiller som sikret oss 2 ekstra poeng mot Villa og som bare nærmest utelukkende pga. vil bli definert som en suksess. Dog mener jeg fortsatt at vi mangler en erstatter for Nasri. Walcott er ikke god nok, Arshavin er ikke en kantspiller (jepp, den står jeg veldig på! :P) og Chamberlain er for ung. Det samme gjelder Ryo som dessverre burde gått ut på lån i august.

 

Så for å oppsummere kjøpene i sommer:

 

Gervinho - Godt kjøp. Ble kjøpt inn tidlig og imponerte en del i preseason, dessverre så fikk han en realitetssjekk i sin Premier League debut mot cunten Barton. Etter det har han lidd litt, men jeg syntes fortsatt at han er et knallkjøp bare han får litt mer orden på bena sine.

Chamberlain - Gigantisk talent og kan bli ufattelig god. Er nok fortsatt for ung til å spille fast for oss. 1-3 sesonger kanskje?

Mertesacker - Trengte et par måneder før han virkelig fant beina sine i England, men virker å være et meget godt kjøp. Det eneste negative jeg vil si her er hvorfor Wenger måtte bruke så fordømt lang tid for å hente han da det tidlig på sommeren var tydelig at vi trengte en midtstopper.

Arteta - Litt av det samme som Mertesacker bortsett fra at spanjolen gikk nærmest plettfritt inn i Arsenal laget fra dag en. Dog ville han hatt godt av en preseason med klubben og klubben ville trolig sanket flere poeng hvis han hadde vært Arsenal spiller tidlig i juli.

Benayoun - Grei backup. Gjort gode kamper som innbytter, men han er ikke på langt nær den kvaliteten som Arsenal trenger. Et klart panikkjøp da han ikke hadde en medical (samme som Arteta forøvrig) og trolig bare ble hentet for å dekke over for tapet av Nasri hvor Wenger ikke klarte å hente en skikkelig erstatter.

Park - Fortsatt til gode å debutere i Premier League og spiller for tiden med reservene. Mer enn det er det vanskelig å si, men virket god i sin tid med Monaco.

Link to comment
Share on other sites

@StefanB

 

Du er inne på mye av de samme tankene som jeg har, men vil legge til et par ting.

 

Idag så vi en assist fra Arshavin, men den kom når han hadde trukket seg inn i banen. Da fikk han bruk for spilleforståelsen og overblikket fra en posisjon, som han føler seg mer sikker på. Gir mer ro, og mer magi. Det er slik en spiller som Arshavin må og skal brukes.

 

Arshavin og Theo er ikke kantspillere, og de sliter mer i en slik rolle i vårt system.

* Offensive backer

* Store avstander på sentral midtbane i perioder (vært et større problem i tidligere sesonger, enn dette året), siden for mange går fremover samtidig fra midtbaneleddet.

 

Når man da i utgangspunktet sliter med å tilvenne seg rollen i laget som kantspiller, så blir det utrolig vanskelig når disse faktorene også må tas med i betraktning. Det er helt utrolig; at Wenger lar dette være realiteten over så lang tid uten at det sker noe. Er sikkert 2-3år siden, at Wenger selv sa at han gjerne ville se Theo som midtspiss i klubben om jeg ikke husker feil. Og da håper jeg virkelig; at han mente at vårt gode gamle 4-4-2system kunne vært et alternativ, med kontringsfotball i lengderetning og med stor bevegelse. Dette kunne absolutt passet Theo, men dette har vel blitt glemt etter at Persie har reddet oss i nesten et år i strekk i dette 4-3-3systemet.

 

Så; meninger man står sterkt på, behøver ikke være løgner. (ehh..?)

Viser bare at man står for det man mener, og StefanB argumenterer for sine meninger på en god og seriøs måte. Respekt!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det var først og fremst situasjonen på 1-2 målet jeg hadde i tankene. Vil du virkelig fra skrive TV5 og Mertesacker all skyld og legge den over på Arshavin som faktisk tok et heftig returløp?

Den situasjonen er jeg enig i. En av flere svake innvolveringer i løpet av kampen fra Vermaelen som slettes ikke spiller på topp på backen. Derimot at Arsenal nærmest har ødelagt Arshavin og at han kan komme tilbake i form har jeg null tro på. Det får være måte på hvor spesiell han er.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at det er forsvaret som bør få mesteparten av skylde for Welbecks mål. Arshavin skal ikke ha full skyld for den, langt derifra. Altfor mange av forsvarerne våre bare sto å så på mens Valencia enkelt gikk inn i 16-meteren vår. Og det er merkelig at Wenger ikke bytta ut enten Ramsey eller Walcott for Arshavin istedet for å sette ham på venstrevingen som vi vet nå er en posisjon han ikke mestrer. Om det er sant at Ox hadde problemer og det er grunnen til at han bytta ham ut er en ting, men det var totalt feil person å sette innpå i den posisjonen.

 

Arshavin burde heller få sjansen i Ramsey sin posisjon nå som Ramsey virker helt ute av det, i tillegg til at vi ikke har noen andre til å spille i den posisjonen med unntak av kanskje Rosicky/Benayoun.

 

Er uansett alarmerende å se at laget vårt falt såpass langt ned etter at Ox gikk ut. De mer rutinerte spillerne burde heller tatt tak i kampen, som vi på det tidspunktet førte ganske bra.

Link to comment
Share on other sites

Den situasjonen er jeg enig i. En av flere svake innvolveringer i løpet av kampen fra Vermaelen som slettes ikke spiller på topp på backen. Derimot at Arsenal nærmest har ødelagt Arshavin og at han kan komme tilbake i form har jeg null tro på. Det får være måte på hvor spesiell han er.

Arsenal har ikke ødelagt han, men at han kan komme tilbake i form i en annen posisjon tror jeg ikke er umulig.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har ikke ødelagt han, men at han kan komme tilbake i form i en annen posisjon tror jeg ikke er umulig.

Vi har ødelagt han ved å la han spille i en posisjon han ikke mestrer. Har sagt det i flere år og det mener jeg fortsatt. Det er en grunn til at både han og Chamakh var veldig gode med en gang de kom til klubben for å se bli høyst ordinære når de blir indoktrinert i en spillestil som ikke passer ferdighetene deres. Arshavin er best sentralt i mellomrommet når han kan sette fart mot forsvaret. Det meste av assists han har er når han trekker inn i banen og jeg tør påstå han har få eller ingen assists etter klassiske innlegg fra venstre. Wenger ønsker derimot å bruke tre sentrale midtbanespillere, der rollene glir litt mer over i hverandre og det liksom ikke er det ene eller det andre. Da blir Arshavin for svak bakover.

Link to comment
Share on other sites

Leste den artikkelen tidligere i dag, og det er mye som sammenfaller med mine synspunkter der.

  • Song/Vermaelen spesielt har lite å slå seg på brystet for ved 1-2 (Djourou/Vermaelen ved 0-1).
  • AW og hans spillesystem har ikke utnyttet AA's ferdigheter til fulle. Det betyr ikke at alt er alle andres feil.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...