Jump to content

Andrej Arsjavin


Dannialdo

Recommended Posts

Mange supportere var jo frustrerte med hvordan Arshavin spilte forrige sesong og jeg kan være enig med at han ikke spilte på sitt beste, men det jeg ikke helt skjønner er at folk sier at statisikkene lyger. Fordi at jeg er enig i at statistikkene viser at Ashavin har spilt ganske bra og det mener jeg han har siden at kanskje Arshavin ikke har gitt oss godt spill hele tiden men han har gitt oss det som teller mål og assist. Fordi mål og assist er det eneste som gir oss poeng og med det mener jeg at Arshavin ikke spilte en så veldig dårlig sesong som mange skal ha det til fordi han ga oss poeng med å score å lage mål.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

Mange supportere var jo frustrerte med hvordan Arshavin spilte forrige sesong og jeg kan være enig med at han ikke spilte på sitt beste, men det jeg ikke helt skjønner er at folk sier at statisikkene lyger. Fordi at jeg er enig i at statistikkene viser at Ashavin har spilt ganske bra og det mener jeg han har siden at kanskje Arshavin ikke har gitt oss godt spill hele tiden men han har gitt oss det som teller mål og assist. Fordi mål og assist er det eneste som gir oss poeng og med det mener jeg at Arshavin ikke spilte en så veldig dårlig sesong som mange skal ha det til fordi han ga oss poeng med å score å lage mål.

Arshavin hadde en begrederlig sesong på mange måter, men det at han scorer samt har mange assists gjør at det er få som har avskrevet den lille russeren. Problemet med Arshavin var at han etterhvert hadde mange kamper der han var direkte elendig. Kort forklart så var gangene man rev seg i håret og synes han vår håpløs langt mer fremtredende enn gangene man synes han hadde gjort en bra kamp. Har troen på at han skal heve seg mange hakk neste sesong, spesielt hvis han får mere tid sentralt og ikke slavisk plasseres på venstre hele tida

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser også lyst på Arshavins innsats den kommende sesongen. Ikke bare klarte han å bidra med assist/mål når han ikke var i form, han kostet også på seg noen saftige returløp på slutten av sist sesong. Det betyr kanskje at gnisten og energien er tilbake for russern?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser også lyst på Arshavins innsats den kommende sesongen. Ikke bare klarte han å bidra med assist/mål når han ikke var i form, han kostet også på seg noen saftige returløp på slutten av sist sesong. Det betyr kanskje at gnisten og energien er tilbake for russern?

La oss inderlig håpe det. Arshavin i form er typen spiller som kan få hull på byllen i kamper vi sliter

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Arshavin fikk seg akkurat et trøkk etter en hodeduell i kampen mot Serbia. Ble byttet ut og hadde en stor hevelse over det venstre øyet utifra hva jeg fikk med meg (russisk kommentator og TV bilder).

 

Nå rakner det helt!

Link to comment
Share on other sites

Arshavin går ihvertfall ut og avkrefter rykter at han er på vei vekk når de kommer i motsettning til visse andre..

Håper på god sesong fra russeren

 

Nå har jeg ikke akkurat googlet iherdig, men har du link til at han avkrefter ryktene? Ser ikke noe på Arsenal.com så. Om så er tilfelle så er det en enorm lettelse. Tror AA23 kan få en kjempesesong om han brukes i midten, ikke vanskelig å se at han ikke trives særlig ute på kanten.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg ikke akkurat googlet iherdig, men har du link til at han avkrefter ryktene? Ser ikke noe på Arsenal.com så. Om så er tilfelle så er det en enorm lettelse. Tror AA23 kan få en kjempesesong om han brukes i midten, ikke vanskelig å se at han ikke trives særlig ute på kanten.

 

Arshavin wants to stay a Gunner

Link to comment
Share on other sites

Arsenal Opinion: Andrei Arshavin Is the Ideal Replacement for Cesc Fabregas

 

Har flere ganger nevnt Arshavin når det gjelder å spille sentralt og syntes han blir altfor usynlig ute på kanten, men slik jeg ser det (og som Advocaat har sagt) så er Arshavin mer en 45 minutters spiller, men hvis han spiller i en tilnærmet "fri" rolle på midten så burde han hvertfall holde 60+ minutter sentralt og med det blikket han har for gjennombruddspasninger så burde det absolutt vært en idé for Wenger å prøvd ut Arshavin mer sentralt.

 

Vi vet alle at Arshavin på sitt beste er en verdensklassespiller, men ute på kanten så er han i mine øyne rundt 90% av tiden "average"..

Link to comment
Share on other sites

Arsenal Opinion: Andrei Arshavin Is the Ideal Replacement for Cesc Fabregas

 

Har flere ganger nevnt Arshavin når det gjelder å spille sentralt og syntes han blir altfor usynlig ute på kanten, men slik jeg ser det (og som Advocaat har sagt) så er Arshavin mer en 45 minutters spiller, men hvis han spiller i en tilnærmet "fri" rolle på midten så burde han hvertfall holde 60+ minutter sentralt og med det blikket han har for gjennombruddspasninger så burde det absolutt vært en idé for Wenger å prøvd ut Arshavin mer sentralt.

 

Vi vet alle at Arshavin på sitt beste er en verdensklassespiller, men ute på kanten så er han i mine øyne rundt 90% av tiden "average"..

Trodde det kun var du og jeg som ville se han sentralt. Godt å se at selv populære bloggere kommer krypende etter :)

Link to comment
Share on other sites

Sett at Nasri og Fabregas blir solgt ( jeg tror det er det som skjer nå), hadde ingenting gledet meg mer enn å se Arsha blomstre i playmakerrollen til Cesc. Problemet til Andrey er nok desverre at han ikke holder mer enn 60-70 minutter, men vi har både Ramsey og Wilshere som kan bekle denne rollen. I tillegg ser det ut som vår Mozart har noe på gang igjen. Å sette inn Frimpong, ta ut Arshavin og flytte Wilshere framover i midtbanetreeren vår når det er 20-30 min igjen kan jeg forestille meg hadde vært et smart trekk i mange kamper.

 

Til tross for dette trenger vi en offensiv klassespiller til, nå som det ser ut som begge disse transfersagaene når sin ende. Jeg håper vi henter inn Mata, kjøpte fyren på FIFA, han er konge! (valid argument, i know... ;) )

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Det er virkelig på tide at Wenger tar noen grep med Arshavin nå. Han er ikke en brøkdel av den spilleren han var for bare et par sesonger siden og selvtilliten hans er tydeligvis helt på trynet.

 

Personlig tror jeg Wenger egentlig bare har 2 valg å gjøre når det kommer til Arshavin:

 

1). Ny posisjon i laget. Aldri noensinne la han spille på kanten igjen såfremt det ikke er helt krise og heller la han få spille i midten fra tid til annen for å bygge opp selvtilliten hans igjen.

 

2). Selg han i januar før andre klubber oppdager at han kun er en skygge av seg selv og kjøp en naturlig kantspiller som avløser for russeren.

Link to comment
Share on other sites

2). Selg han i januar før andre klubber oppdager at han kun er en skygge av seg selv og kjøp en naturlig kantspiller som avløser for russeren

 

Dette burde vært gjort for to år siden.

Ikke nok med at han ikke trives på denne posisjonen i forhold til sine kvaliteter, men han har også vært langt under pari på andre viktige områder. Liten vilje til å sloss og krige for laget, i perioder hvor klubben hadde et sårt behov for at nettopp de "rutinerte" skulle gå foran.

 

Nei, får håpe han blir solgt i januar, selv om det er et par år for seint. Inn med en ving med vilje, som jobber 100% for laget.

Link to comment
Share on other sites

Det er virkelig på tide at Wenger tar noen grep med Arshavin nå. Han er ikke en brøkdel av den spilleren han var for bare et par sesonger siden og selvtilliten hans er tydeligvis helt på trynet.

 

Personlig tror jeg Wenger egentlig bare har 2 valg å gjøre når det kommer til Arshavin:

 

1). Ny posisjon i laget. Aldri noensinne la han spille på kanten igjen såfremt det ikke er helt krise og heller la han få spille i midten fra tid til annen for å bygge opp selvtilliten hans igjen.

 

2). Selg han i januar før andre klubber oppdager at han kun er en skygge av seg selv og kjøp en naturlig kantspiller som avløser for russeren.

 

Nja.. Er ikke helt uvillig til å la ham spille på kanten videre, men vil gjerne se ham noe mer sentralt. Lett å glemme at han faktisk skaper endel og hadde godt med assist i fjor. I går led han mest pga Ramsey. Når en spiller med Arshavins kvaliteter sliter såpass mye så må man også se litt på hva som skjer rundt ham. Mot Bolton i ligacupen var han banens absolutt beste spiller i en litt mer fri rolle og med Park som løp mye og bra rundt ham. Det skapte rom og muligheter for Arshavin til å vise hvor god han kan være.

De som evnt kjøper ham vet hva de får og tror ingen tviler på hans kvaliteter når han blir brukt riktig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...