Jump to content

Andrej Arsjavin


Dannialdo

Recommended Posts

Jeg har ønsket meg Arshavin bort fra klubben,men da til fordel for å få penger i retur mens han enda er verd noe. Slik Wenger har brukt han i feil posisjon er det lenge siden han har hatt noen fremtid hos oss :( Tydligvis ikke så mange strengene å spille på ute på venstrekanten der Wenger mener han hørte hjemme! Må karakteriseres som et bomkjøp fra mitt ståsted.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

What!? Dette er ren og skjær idioti spør du meg !

 

Dette naturligvis fordi vi ikke får hentet inn en erstatter. Ikke fordi han har vært så fantastisk god. For det har han

ikke, han har vært elendig. Men nå kjemper vi tidenes kamp om den viktige 4-plassen og så "gir" vi fra oss en spiller på en posisjon hvor vi langt ifra har god dekning? :angry:

  • Walcott er kanskje i sitt livs værste form
  • Gervinho har akkurat vært med i Afrika-mesterskapet. Og vi vet jo alle hvordan det har slått inn på spillere før (les Toure). Attpåtil ble han syndebukk i finalen
  • Chamberlain presterer bra, men har også (og vil få) dager hvor det ikke stemmer. Da må vi kunne bytte inn andre enn Rosicky og Benayoun som overhode ikke er kantspillere ! Også må man huske at han kun er 18 år gammel....
  • Og til tross for at Arshavin stort sett har levert langt under pari, så dukker han opp og serverer noen assisst av og til. Som f.eks de avgjørende mot QPR og S`land.

 

ikke vet jeg, men det er vell styret og/eller Wenger som har sett sitt snitt i å tjene litt penger. Men da har man ihvertfall ikke sett det store bildet ! Dette gjorde meg forbanna

Link to comment
Share on other sites

Ser den offisielle grunnen er at Arshavin må spille fast for å spille seg inn i EM-troppen til Russland. Fornuftig nok det. Dårlig timing å miste han nå, men som sagt har jeg lite tro på at dette er noe som er presset igjennom av noen i Arsenal. Arshavin skulle komme med "details" i morgen tidlig, så vi får se hva han sier om saken.

Link to comment
Share on other sites

bergkamp88 : Glem ikke att Ryo også er utleid.

 

Han er ikke glemt. Også kan vi jo slenge på Vela og Bendtner....

 

Jadda..... Nesten ikke til å tru dette her : Tidenes rotterace rundt 4-plassen også står vi igjen med 3 kantspillere. Èn 18-åring, Walcott som har vært direkte begredelig lenge nå, samt Gervinho. Som heller ikke er stabiliteten selv. Walcott er rimelig skadeutsatt og Chamberlain har jo ifølge Wenger slitt med noe småtterier. Da er det jo midt i blinken å kvitte seg med alle bak dem !! Fan-fuckin-tastic

Link to comment
Share on other sites

 

Han er ikke glemt. Også kan vi jo slenge på Vela og Bendtner....

 

Jadda..... Nesten ikke til å tru dette her : Tidenes rotterace rundt 4-plassen også står vi igjen med 3 kantspillere. Èn 18-åring, Walcott som har vært direkte begredelig lenge nå, samt Gervinho. Som heller ikke er stabiliteten selv. Walcott er rimelig skadeutsatt og Chamberlain har jo ifølge Wenger slitt med noe småtterier. Da er det jo midt i blinken å kvitte seg med alle bak dem !! Fan-fuckin-tastic

 

Vi har egentlig kun 2 kantspillere i Gervinho og Chamberlain (men, den gutten der er potet og kan brukes nærmest over hele frontlinja og på midtbanen). Walcott fungerer greit som vikar, men han er ingen kantspiller og det ser man i kamper hvor ting ikke går helt på skinner. Walcott er som oftest den som forsvinner kjappest.

Link to comment
Share on other sites

Må karakteriseres som et bomkjøp fra mitt ståsted.

Mannen var ønsket av hele fotballeuropa og reddet Champion League plassen for oss når han kom inn, han hadde en sesong i fjor hvor han bidro relativt mye med målpoeng selv om han var dårlig, vil aldri se på han som et bomkjøp, tror han vil spille glitrende i Russland og dra inn en del penger når vi selger han til Zenit i sommer.

 

Og som jeg presiserte for et par dager siden da ryktene først begynte å svirre: Nå kan det vise seg at å låne ut Ryo er en meget dårlig beslutning, han gjør det bra i Bolton og kan komme tilbake som en langt bedre spiller, men i disse dager så er den kortsiktige framtiden til klubben minst like viktig, for om vi ikke kommer oss til CL vil ikke de store stjernene spille for oss uansett. Så om Ryo faktisk blir en stjerne så kommer han til å dra så snart vi får et fillebud på han.

Link to comment
Share on other sites

Ja, Arshavin har langt i fra vært noe bomkjøp. Det er mulig at enkelte av oss hadde forventet mer av ham (det hadde vel jeg også med tanke på den tross alt langvarig dårlige formen hans), men forventningene var skyhøye. Den enorme aktiviteten på forumet vårt på slutten av overgangsvinduet da han kom sier vel sitt. Utrolig spennende og veldig underholdende var det for de som satt og fulgte med.

Link to comment
Share on other sites

Stusser litt på timingen. Selv om han ikke var noe klart førstevalg, så viste han med sitt innhopp i FA-cupkampen mot Sunderland hva kan kan få til. Troppen er allerede ganske så sårbar, både med tanke på kvalitet, størrelse og alternativer.

 

En skade på hans "erstattere" kan koste oss dyrt.

 

Han startet fantastisk når han kom. Dessverre har det nå i det siste gått den gale veien. Selvsagt har han mye skyld i det selv, men kan jo også lure på hvorfor Wenger har brukt han som han har gjort.

 

Ellers er Arsenal flinke til å låne ut spillere som ikke "holder mål". Tror neppe Arshavin, Denilson, Bendtner og Vela kommer til å utrette noe særlig mer for Arsenal. Hadde vel vært bedre å få solgt de?

Link to comment
Share on other sites

Arshavin jubler på twitter. Fint å se han ikke har noe dårlig forhold til Arsenal. Foreløpig har vi ikke blitt svekket ihvertfall, hvis Benayoun fortsetter å spille sånn som han gjorde i dag skal vi klare oss fint.

 

Du må også nevne Rosicky. Helt fabelaktig i dag i den offensive rollen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Man kan si mye rart om Arshavin og prestasjonene hans (og det meste er begrunnet), men han er virkelig en artig og fin fyr. Glemmer seriøst aldri den gangen han ble "felt" mot Portsmouth (hvis jeg husker riktig?) og dommeren blåste for straffe. Arshavin derimot reiste seg lynhurtig og ristet på hodet og veivet med fingeren "NEI!" og istedet så endte det med en corner til Arsenal. En skikkelig gentlemann innenfor sporten som uansett taklinger o.l. ikke var den som kastet seg bare pga. litt kontakt eller klaget konstant på avgjørelser som ikke gikk hans vei. Han reiste seg nærmest alltid opp umiddelbart etter en takling med et smil rundt munnen. Rett og slett en skikkelig værvant russer! :P

Link to comment
Share on other sites

I sine inspirerte perioder var han en attraksjon i seg selv. Episoden mot Portsmouth som du nevner husker jeg godt. Han er alltid en fair spiller, lite aggressiv, legger seg aldri opp i trøbbel og er ærlig i spillestilen. Det skulle vært flere spillere med de samme verdiene. Det er fin holdning når det funker for han ellers, men det kan lett forveksles med at han er lat når det ikke funker - litt som Berbatov i United. Håper uansett han gjør det knakende godt i Zenit, så får vi fremtiden vise hvor veien går videre.

Link to comment
Share on other sites

Eg skal no hevde her det eg har hevda i ulike forum på verdsveven og i dagleglivet så mange gongar:

 

Andrej Arsjavin er misbrukt og øydelagd av Arsene Wenger.

 

Wenger elskar spelarar som kan spele i fleire posisjonar. Særskild er han glad i offensive spelarar som kan spele overalt fremst på bana. Wenger har ein gylden tanke om det flytande angrepsspelet der spelarar byttar posisjonar og har kvalitetar til å gjere ting uansett kvar dei kjem frå på bana. Han ser ikkje på kvar dei trivast best, han ser på kvar dei kan gjere best nytte for laget.

 

Av og til går han blind på seg sjølv, og ønsket om å få utnytta ein spelars kvalitetar i ein posisjon der det passar han, men ikkje spelaren. Det gjeld i aller høgaste grad Arsjavin.

 

Før han kom til Arsenal var Arsjavin ein sentral offensive spelar i bindeledd midtbane/spiss med stort sett frie tøylar på Zenith og Russland. Ein luksusspelar med offensive kvalitetar, men utan defensive oppgåver.

 

Hjå oss skulle han tvingast inn i ei kantrolle, der han også blei tvunge til å gjere ein defensiv jobb. Eg trur ikkje kantrolla i seg sjølv var problemet. Offensivt hadde Arsjavin eigenskapane til å gjere jobben der. Relativt hurtig, god ballbehandling og fantastiske innlegg/gjennombrotsballar. Til å byrje med var han sågar målfarlig.

 

For ein mann som har vore stjerne fritatt for defensivt ansvar i nærmare 30 år blir det vanskelig å legge om stilen, men Arsjavin skal ha for at han prøvde. For det trur eg faktisk han gjorde. Han vedga sjølv i eit intervju tidlig at det defensive arbeidet tok ein del av gneisten frå det offensive spelet hans, og det var medan han framleis leverte til Meget i målprotokoll og statistikk over målgjevande pasningar. Han trudde det skulle løsne når han blei van med spelestil og tempoet i England.

 

Med fasit i hand veit vi at den godaste Andrej aldri klarte tilpasninga til denne rolla, og det offensive bidraget blei stadig meir redusert. Det er først når pasningane blir dårligare, mottaka ikkje sitt, dei målgjevande pasningane tørkar inn og måla er langt i mellom at folk byrjar å klage på det defensive arbeidet til AA23. Det er i seg sjølv absurd å klage på Arsjavin for dårlig defensivt spel: han er offensiv tvers igjennom.

 

Peikefingen må rettast mot Wenger som brukte han i ei rolle der han hadde eit defensivt ansvar. På eit tidspunkt burde sjefen skjøna at det var feil å bruke Arsjavin slik, og om ein då ikkje hadde plass til han i ei rolle han kunne trivast og blomstre i burde ein latt han gå lenge før marknadsverdien hans var på botn.

 

Ufattelig frustrerande å sjå Arsjavin gradvis forsvinne inn i det som berre er ein bleik kopi av han sjølv. Sjølv på sitt beste gjorde han av og til merkelige val, og lukkast langt frå med alt, men det er ofte dei spelarane som tar desse sjansane i spelet som ser håplause ut som til sjuande og sist slår dei livsfarlige pasningane. Alex Song har også ein del håplause forsøk på pasningar, men ofte nok slår han ei gjennombrotspasning som få andre. Slik er Arsjavin også, berre langt farligare. Førre sesong var han ein av dei mest effektive spelarane for Arsenal, om ein ser på assists og mål, ein statistikk som blei avfeid av Arsenal-fans pga hans "dårlige innsats". Eg trur ein tar feil av dårlig innsats, og dårlige evner.

 

Ein Andrej Arsjavin utan sjølvtillit har sett stadig meir uinteressert ut, eg er med på det. Ein Arsjavin som har vore subjekt for publikums vrede, fordi Wenger har brukt han feil, og som stadig måtte inn i ei rolle han hata.

 

Totalt ute av form serverte han Thierry Henry mot Sunderland med eit innlegg våre andre vingar som regel berre kan gløyme å levere. Han har eigenskapar, men mest sannsynlig var det noko av det siste vi såg i Arsenal-trøya.

 

Eg ikkje vil sjå han spele i den rolla han har hatt. Som offensiv joker og med fri rolle sentralt i bana mot lag vi styrer kampen mot trur eg han har mykje å bidra med. Spørsmålet er om Arsenal so mer defensivt sårbare har råd til å ha ein luksusspelar høgt i bana, som er veldig lite involvert i returløp. Svaret er sannsynligvis nei. Dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er mange faktorer som spiller inn hvorfor Arshavins karriere endte på den måten som den gjorde.

 

Mye av "skylda" ligger nok hos Wenger, men jeg vil ikke frikjenne Arshavin helt heller - men uten at vi helt vet hva som har skjedd i kulissene er det vanskelig å dra noen konklusjoner. Du er har derimot et godt poeng i siste avsnitt - Arshavin er en offensiv luksusspiller med ekstreme ferdigheter men med få defensive styrker. Wenger forsøkte å utvide det reportoaret, men det lot seg etter alt å dømme ikke gjøre. Han hadde dog noen gode defensive opptredener: Husker spesielt da han kom inn i pausen hjemme mot Manchester United i fjor og dominerte på venstrekanten og hadde et veldig godt tak på Nani defensivt også da vi var i forsvarssposisjon. Noe av problemet lå nok også i at han var del av et lag bygd rundt Fabregas og etterhvert Nasri som kreative kraftsenter, og da har man andre ansvarsområder å ta seg av.

 

Spillere som Arshavin blir gjerne sett på som late i england av anglofile fans (de mer opptatt av passion, innsats, antall kilometer løpt pr kamp, selv Berbatov får enormt mye kritikk for det på tross av at han alltid scorer), men jeg tror Arshavin selv i sine svake perioder ville blitt satt mye mer pris på i f.eks Italia og Spania der taktisk intelligens, eksplosivitet og individuell briljanse er høyere verdsatt enn i fotballkonservative england.

 

Jeg syns forsåvidt det var ok at han dro til slutt, uansett hva som hadde hendt og hvorfor det skjedde endte det til syvende og sist med en spiller helt uten selvtillit, inspirasjon og den sprudlende holdningen vi var vant til fra han. Det som er synd er at en Arshavin "på bunn" likevel kan varte opp med 10 sekunders briljanse som ender med målgivende eller en scoring i matcher der vi trenger det som mest, og det kunne vi fortsatt trengt, men jeg syns ikke det er for rom for den utgaven av Arshavin i dagens Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

YoungGunsBlog

Good to see Andrey Arshavin thriving again. Scored v Rubin Kazan earlier: http://t.co/hLpWN5bx. 3 goals, 2 assists in 4 games. #AFC.

 

Gjør det ikke akkurat dumt mtp. situasjonen i sommer. Er ikke som om Wenger kommer til å satse på at Arshavin kan dekke det kreative hullet på midten utifra hva han har gjort tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Tydelig ut i fra det bildet at ingen i Russland har hørt om hårprodukter! Russeren kommer aldri tilbake til Arsenal og tror ikke han vil kunne prestere for oss på samme nivå som han gjorde i sitt første halvår, desverre.

Link to comment
Share on other sites

Tydelig ut i fra det bildet at ingen i Russland har hørt om hårprodukter! Russeren kommer aldri tilbake til Arsenal og tror ikke han vil kunne prestere for oss på samme nivå som han gjorde i sitt første halvår, desverre.

 

Haha

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...