Jump to content

Andrej Arsjavin


Dannialdo

Recommended Posts

Hvis Arshavin forsvinner så trenger vi hvertfall en backup til selv om Hazard hadde kommet inn. For Rosicky har ingenting å gjøre på kantene og Nasri, Walcott, Hazard blir altfor tynt.

 

Ser heller at Arshavin blir siden han i det siste begynte å få opp formen selv om resten av laget var helt ute å kjøre.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

:P-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 9 2011, 09:26 PM) 221689[/snapback]

Hvis Arshavin forsvinner så trenger vi hvertfall en backup til selv om Hazard hadde kommet inn. For Rosicky har ingenting å gjøre på kantene og Nasri, Walcott, Hazard blir altfor tynt.

 

Ser heller at Arshavin blir siden han i det siste begynte å få opp formen selv om resten av laget var helt ute å kjøre.

einig, vi er skadeutsatt sesong etter sesong. Da må vi ha solid bredde. Arshavin ville uansett vært ein knakande god squadplayer og potensielt matchwinnende super-sub.

Link to comment
Share on other sites

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Apr 9 2011, 09:26 PM) 221689[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Hvis Arshavin forsvinner så trenger vi hvertfall en backup til selv om Hazard hadde kommet inn. For Rosicky har ingenting å gjøre på kantene og Nasri, Walcott, Hazard blir altfor tynt.

 

Ser heller at Arshavin blir siden han i det siste begynte å få opp formen selv om resten av laget var helt ute å kjøre.

 

einig, vi er skadeutsatt sesong etter sesong. Da må vi ha solid bredde. Arshavin ville uansett vært ein knakande god squadplayer og potensielt matchwinnende super-sub.

 

Hadde han funnet tilbake til formen (dog tviler jeg på at det skjer så lenge han spiller på kanten) så hadde vi hatt en verdensklasse spiller.

 

Når man har hatt en helt elendig sesong og fortsatt står med 10 mål og 17 assists og har vel nesten aldri spilt fulle 90 minutter hele sesongen så sier det seg selv at det bor ufattelig mye kvalitet i han. Dog må han komme over den barrieren han har spilt med de siste to sesongene.

Link to comment
Share on other sites

Kan aldri tenke meg, at godeste Arshavin vil være fornøyd med å være benkesliter. Tror nok ikke det tar lang tid, før det blir surmuling da. Kan hende jeg tar feil, men han er i en alder hvor han "skal" spille med disse kvalitetene.

Link to comment
Share on other sites

Kan aldri tenke meg, at godeste Arshavin vil være fornøyd med å være benkesliter. Tror nok ikke det tar lang tid, før det blir surmuling da. Kan hende jeg tar feil, men han er i en alder hvor han "skal" spille med disse kvalitetene.

 

Hvis Cesc drar så har man egentlig en erstatter i Arshavin enten det er som hengende spiss i en 4-4-2 eller playmaker i vår nåværende formasjon. Kvalitetene til russeren når det gjelder pasninger, skudd, teknikk og avslutninger er jo verdensklasse når han er i form (og noen ganger ikke i form), men hvertfall ute på kanten så blir han altfor ustabil. Er temmelig sikker på at han ville hevet seg mange hakk om han fikk spille en slik rolle over tid.

Link to comment
Share on other sites

:P-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 9 2011, 10:18 PM) 221698[/snapback]

Hvis Cesc drar så har man egentlig en erstatter i Arshavin enten det er som hengende spiss i en 4-4-2 eller playmaker i vår nåværende formasjon. Kvalitetene til russeren når det gjelder pasninger, skudd, teknikk og avslutninger er jo verdensklasse når han er i form (og noen ganger ikke i form), men hvertfall ute på kanten så blir han altfor ustabil. Er temmelig sikker på at han ville hevet seg mange hakk om han fikk spille en slik rolle over tid.

 

For meg ville Arshavin aldri klart en "playmaker"-rolle, for jeg synes ikke roen og "overblikket" er godt nok. Han er veldig fokusert på løsninger og muligheter, men det er ofte snakk om nærspillet.

Kan aldri se for meg, at Arshavin vil stå å slå pasninger på 40-60meter, eller vri spillet som Fabregas og de beste playmakerene gjør på dette nivået.

Arshavin er flink å føre ball og skape noe rettvendt med gjennomspill i fart, eller veggspill. Kunne kanskje vært et alternativ som en spiss i et 4-4-2 system, med en meget rask og bevegelig spissmakker. At de kan bytte på å gå på løp mot mål, trekke/slite stoppere fra hverandre, og bytte posisjoner underveis.

Jeg tror vel Arshavin fint kan fungere på ving, og det så man jo det første halvåret i klubben. Er hodet og hjertet på plass, så kan vi på ny se det beste i Arshavin.

 

Det er opp til han selv, slik jeg føler det. Wenger vil ikke gjøre for mange endringer i sommer, så Arshavin har derfor et ganske godt kort. Det er flere foran han på lista, som kanskje MÅ ut av klubben.

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Apr 9 2011, 10:18 PM) 221698[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Hvis Cesc drar så har man egentlig en erstatter i Arshavin enten det er som hengende spiss i en 4-4-2 eller playmaker i vår nåværende formasjon. Kvalitetene til russeren når det gjelder pasninger, skudd, teknikk og avslutninger er jo verdensklasse når han er i form (og noen ganger ikke i form), men hvertfall ute på kanten så blir han altfor ustabil. Er temmelig sikker på at han ville hevet seg mange hakk om han fikk spille en slik rolle over tid.

For meg ville Arshavin aldri klart en "playmaker"-rolle, for jeg synes ikke roen og "overblikket" er godt nok. Han er veldig fokusert på løsninger og muligheter, men det er ofte snakk om nærspillet.

Kan aldri se for meg, at Arshavin vil stå å slå pasninger på 40-60meter, eller vri spillet som Fabregas og de beste playmakerene gjør på dette nivået.

Arshavin er flink å føre ball og skape noe rettvendt med gjennomspill i fart, eller veggspill. Kunne kanskje vært et alternativ som en spiss i et 4-4-2 system, med en meget rask og bevegelig spissmakker. At de kan bytte på å gå på løp mot mål, trekke/slite stoppere fra hverandre, og bytte posisjoner underveis.

Jeg tror vel Arshavin fint kan fungere på ving, og det så man jo det første halvåret i klubben. Er hodet og hjertet på plass, så kan vi på ny se det beste i Arshavin.

 

Det er opp til han selv, slik jeg føler det. Wenger vil ikke gjøre for mange endringer i sommer, så Arshavin har derfor et ganske godt kort. Det er flere foran han på lista, som kanskje MÅ ut av klubben.

 

Slik som Fabregas spiller så er det ikke ofte han spiller 40-60 meters pasninger han heller. En sjelden gang i blant når han ligger dypt så gjør han nettopp dette, men ellers er han presset temmelig høyt opp og spiller nesten som en hengende spiss i formasjonen vår og nettopp der er det ikke Cesc passer best. Arshavin derimot er en spiller som passer fantastisk godt inn der og vi vet alle hvor gode stikkere og pasninger han kan komme med.

 

Skriver jo forøvrig i innlegget mitt at jeg helst ville sett han som en hengende spiss i 4-4-2 så slikt sett så burde du kanskje tatt en ekstra god kikk på hva jeg skrev? :P

Link to comment
Share on other sites

Fabregas henter fortsatt ball dypt nede på egen banehalvdel, og har da fortsatt "en del av spillet" med å servere/vri spillet fra tidlig fase. Denne sesongen har vi sett det sjeldnere enn tidligere, pga hans "offensive" rolle fra midtbaneleddet. Denne "offensive" rollen til Fab denne sesongen, mener jeg også at Arshavin ikke hadde taklet.......

Link to comment
Share on other sites

Håper og tror ikke at Arshavin selges, jeg ser virkelig ingen grunn til at han skal bli solgt heller. En spiller jeg virkelig elsker, tror vi ser han i Arsenal drakten også neste sesong.

 

Arshavin fortjener å være med videre.Selv om det er lenge mellom han har dagen så har han vist en utrolig innsats og spilleglede! Så lenge han finner seg i å være en del av et rotasjonssystem så mener jeg han er en meget verdifull spiller på og utenfor banen..Om han skal selges,så skal ikke prisen være under 100 millioner!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange mener vi skal selge Arshavin? Det er greit, han har slitt litt med uttellingen i år, og har sjeldent vært vår beste. Allikevel har han 11 assist, nest flest i PL og mest på vårt lag (Fabregas 10) og 6 mål på tross av varierende spilletid! Han har til og med begynt med noen imponerende returløp det står respekt av... Arshavin er viktigere enn folk tror!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange mener vi skal selge Arshavin? Det er greit, han har slitt litt med uttellingen i år, og har sjeldent vært vår beste. Allikevel har han 11 assist, nest flest i PL og mest på vårt lag (Fabregas 10) og 6 mål på tross av varierende spilletid! Han har til og med begynt med noen imponerende returløp det står respekt av... Arshavin er viktigere enn folk tror!

 

 

Jeg begrunner mitt valg, med hva han har prestert og gitt som innsats over de siste 2 sesongene. Han skal ha ros, for at han har tatt et par gode returløp i det siste. Likevel, så synes jeg han har hatt en slett arbeidsvilje og virket umotivert i store deler av disse to sesongene.

Det er for sløvt, selv om han har bra statistikk på mål/assist.

 

Denilson blir dømt nord og ned, men han har da vitterlig få personlige feil iforhold til de aller fleste. Jeg tror man ikke bare må henge seg opp i tallenes tale, men også få lov til å stille spørsmål.

- Kan det være bedre for laget over det hele, om det kom inn en ny spiller istedenfor Arshavin?

 

Disse "klassespillerene" er nødt til å gå foran i et lag, og det har ikke vår kjære russer gjort etter mitt syn. Jobbet lite for å gjenvinne personlige feil, tatt lite initiativ på løp for rom (stillestående), og har ikke gått foran for å dra laget. Rett og slett virket umotivert.

 

Jeg tror at laget hadde økt i kvalitet, om man fikk inn en ving som jobbet bedre. Kanskje han ikke får samme gode stats, men det kan likevel gi laget mer poeng/flere mål over det hele.

Det handler om å skape rom for andre, få bevegelse i laget, og "stå på" slik at alle gjør den jobben som kreves i et lag (vilje).

Da hjelper det ikke å gå rundt å riste litt på hodet, etter en ny personlig feil......

Link to comment
Share on other sites

Jeg begrunner mitt valg, med hva han har prestert og gitt som innsats over de siste 2 sesongene. Han skal ha ros, for at han har tatt et par gode returløp i det siste. Likevel, så synes jeg han har hatt en slett arbeidsvilje og virket umotivert i store deler av disse to sesongene.

Det er for sløvt, selv om han har bra statistikk på mål/assist.

 

Denilson blir dømt nord og ned, men han har da vitterlig få personlige feil iforhold til de aller fleste. Jeg tror man ikke bare må henge seg opp i tallenes tale, men også få lov til å stille spørsmål.

- Kan det være bedre for laget over det hele, om det kom inn en ny spiller istedenfor Arshavin?

 

Disse "klassespillerene" er nødt til å gå foran i et lag, og det har ikke vår kjære russer gjort etter mitt syn. Jobbet lite for å gjenvinne personlige feil, tatt lite initiativ på løp for rom (stillestående), og har ikke gått foran for å dra laget. Rett og slett virket umotivert.

 

Jeg tror at laget hadde økt i kvalitet, om man fikk inn en ving som jobbet bedre. Kanskje han ikke får samme gode stats, men det kan likevel gi laget mer poeng/flere mål over det hele.

Det handler om å skape rom for andre, få bevegelse i laget, og "stå på" slik at alle gjør den jobben som kreves i et lag (vilje).

Da hjelper det ikke å gå rundt å riste litt på hodet, etter en ny personlig feil......

 

Du er godt inne på noe der han har ofte gått rundt å rista på hode av sine egen feil, en slik innsatts hadde han vært ute av lag som Chelsea og Man Utd for lengst. Skal jeg sammenligne han med en spiller som Hleb var i Arsenal, så må jeg si Arshavin har vært en mye dårlige spiller over tid. Men Hleb fikk mere skader slik som Theo ofte for å der er Arshavin mye mindre skade utsatt, men skal vi se på Arshavin i Zenit var han den største stjerna og en klasse spiller i den ligan. Tror nok PL ble et hakk for høyt for han, han var så klart go i mange kamper det første året i PL. Men man ser tydelig farta til Arshavin har blitt borte, da han fikk sitt største gjennom brudd i EM, da han på nesten egenhånd fikk Nederland ut av EM. Var det farta hans og den giftige løpa hans som gjore han til en værdens stjerne. Han viste seg slik mot Liverpool borte med 4 mål, men siden har han skjeldent vist hva han kan. Nå ligner han ofte på en Pires som siste året i Arsenal begynte å komme over toppen der farta hans er helt borte. Jeg har alltid vært en stor fan av Arshavin etter en super EM, men må nok si Arsenal må ha inn 1-2 nye spillere som har stor fart og er mere typisk ving spillere. Arshavin er en av de gammleste som spiller på Arsenal over 30 år nå, trist for Arshavin at han ikke dro ut i en støre liga en Russland tiligere. Nå enner han kansje med at han ikke vinner mere som topp fotball spiller, slik som Wenger har gjort det de siste 6 åra, har jeg vanskelig for å tro Arsenal skal vinne PL, før Wenger begynner å hente spillere som vil ta en plass i første Ellveren :proud:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Zenit vill ønske Arsjavin velkommen tilbake

 

 

andrei-arshavin-001.jpg

 

Russisk Premier League laget Zenit St Petersburg har bekreftet at de ville være interessert i re-signering

Arsenal-spilleren Andrej Arshavin.

Arshavin, som kom til Arsenal for £ 15,000,000 i januar 2009, har slitt med å finne toppformen denne sesongen, og det russiske landslagsspiller har vært linket bort fra Emirates til sommeren.

 

Hans tidligere klubb ønsker velkommen tilbake 29-åringen, hvis Arsenal manager Arsene Wenger bestemmer seg for å selge ham.

 

"Zenit's dører er alltid åpne for Andrei," Zenit sportsdirektør Igor Korneev fortalt Talksport.

 

"Hvis hans situasjon i Arsenal ikke blir bedre, og han ikke føler seg komfortabel i London, kan vi studere dette problemet i tide til neste sesong."

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hazard ville vært en stor oppgradering fra Arshavin!

 

Vil heller si at vi trenger en spiller som har erfaring og rutine som ving/spiss. Skal man nå plutselig bytte ut alt med unge spillere? Lurer på hvorfor folk vil det når halvparten gauler og skriker etter hver tapte/uavgjort kamp over at vi trenger rutine. Hvorfor selge vekk ?

Klart, gutten er jo et talent og en spiller for fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Vil heller si at vi trenger en spiller som har erfaring og rutine som ving/spiss. Skal man nå plutselig bytte ut alt med unge spillere? Lurer på hvorfor folk vil det når halvparten gauler og skriker etter hver tapte/uavgjort kamp over at vi trenger rutine. Hvorfor selge vekk ?

Klart, gutten er jo et talent og en spiller for fremtiden.

 

Er lettere å ikke ha rutine når det gjelder det offensive kontra det defensive. Dog er det uansett et par spillere som utegår i disse kategoriene og er outstanding uansett alder.

 

Fabregas og Messi de senere årene er et par eksempler og Hazard er også en spiller som utenpå banen viser meget gode takter til å falle innenfor denne ekslusive gruppen.

 

Forøvrig mener jeg Arshavin burde beholdes en sesong til mens Hazard kommer inn. Det vil bli utrolig viktig å ha et par spillere som kan spille på kanten så vi slipper Bendtner/Chamakh på kantene.

Link to comment
Share on other sites

Arshavin har vært sist eller nest sist på hvert 4. mål Arsenal har scoret i PL denne sesongen. På PL sin performance index er Arshavin nest beste Arsenalspiller denne sesongen (bak Nasri). De to er nr. 4 og 5 blandt midtbanespillerene i PL (bak Malouda, Nani og Nolan).

 

Arshavin bidrar.

Link to comment
Share on other sites

Arshavin har vært sist eller nest sist på hvert 4. mål Arsenal har scoret i PL denne sesongen. På PL sin performance index er Arshavin nest beste Arsenalspiller denne sesongen (bak Nasri). De to er nr. 4 og 5 blandt midtbanespillerene i PL (bak Malouda, Nani og Nolan).

 

Arshavin bidrar.

Beste innlegget i Arshavintråden på lenge, Arshavin har spilt langt mindre enn de som er over han på den lista også, er fantastisk at vi kan ha en så god innbytter!

Link to comment
Share on other sites

Arshavin har vært sist eller nest sist på hvert 4. mål Arsenal har scoret i PL denne sesongen. På PL sin performance index er Arshavin nest beste Arsenalspiller denne sesongen (bak Nasri). De to er nr. 4 og 5 blandt midtbanespillerene i PL (bak Malouda, Nani og Nolan).

 

Arshavin bidrar.

 

Arshavin bidrar offensivt, men defensivt, spesielt på sine dårlig dager, er det jo skrekkelig å se på... Et av hovedkriteriene som må til for at vi skal greie å få en gode defensiv struktur, er jo at kantene/ vingene jobber hjem og der er jo ikke Arshavin helt, iallefall ikke ofte nok!

 

Vi trenger vinger som blør for drakta og som jobber ærlig hjemover når det trengs!

Link to comment
Share on other sites

Arshavin har vært sist eller nest sist på hvert 4. mål Arsenal har scoret i PL denne sesongen. På PL sin performance index er Arshavin nest beste Arsenalspiller denne sesongen (bak Nasri). De to er nr. 4 og 5 blandt midtbanespillerene i PL (bak Malouda, Nani og Nolan).

 

Arshavin bidrar.

 

Dog et lite interessant spørsmål. Hvor ofte har målene/assistene kommet i avgjørende øyeblikk? F.eks. utligninger eller ledermål?

 

Først da kan man vel se hvor mye poeng i en sesong Arshavin er verdt. Dog er det vel en temmelig stor jobb å komme frem til disse resultatene.

Link to comment
Share on other sites

Spiller det noen stor rolle hvordan og når målgivende og scoringer fra Arshavin kommer så lenge han produserer da?

 

Som flere sier har det vært en opp og ned sesong for han, men han har samtidig vist en proff holdning og ikke klaget på å bli mye benket siste månedene.

Han hadde en formsvikt i vinter, men har vist fremgang og han viser seg å være en viktig brikke i angrepsspillet vårt.

 

Mange synes han har vært slapp defensivt noe som til tider kan være riktig. Det er litt "Arshavinsk", men samtidig har han gitt jernet spesielt etter jul. Nå mener jeg en sånn spiller bør slippe så mye defensive oppgaver.

Det er ikke der han er best, men det har blitt sånn pga. formasjonen vi spiller og han blir alltid plassert på kant. Samtidig durer backene opp i hvert eneste angrep noe som betyr vi har lite cover hvis han mister ballen på vei fremover.

 

Om han gidder å fortsette i Arsenal gjenstår derimot å se. Vil han og vil Wenger, ja så forsetter han nok. Har egentlig ingen problemer med det.

En god spiller med mye erfaring og en som kan skape det utroligste når man minst aner det. Bra å ha i troppen. Skulle han bli solgt får vi bare si takk for innsatsen og mimre tilbake på noen magiske øyeblikk. <_<

 

Mange nevner at vi bør kjøpe Hazard som erstatter. Sikkert et stort talent, men ikke glem at kanskje Miyachi kommer til oss i sommer. Kommer vel an på arbeidstillatelsen.

Han kan bli tatt ut til Copa America i juli hvor Japan er invitert. Får håpe det blir kamper på han.

Spiller etter rapportene veldig bra i Feyenoord og han kan bidra mye neste sesong hvis han viser seg å være såpass god som det sies. Spennende!

 

Skal ikke se bort fra at Wenger også vil satse mer på JET neste sesong.

 

Er langt mer usikker på om Vela blir å se i troppen neste sesong. Samme gjelder vel Bendtner.

Link to comment
Share on other sites

Dog et lite interessant spørsmål. Hvor ofte har målene/assistene kommet i avgjørende øyeblikk? F.eks. utligninger eller ledermål?

 

Først da kan man vel se hvor mye poeng i en sesong Arshavin er verdt. Dog er det vel en temmelig stor jobb å komme frem til disse resultatene.

 

Langt fra nok på lik linje med resten av de offensive i laget. Det er vel neppe værre enn at dette stort sett fordeler seg noenlunde likt. Assistene blir mye jobb, men målene er relativt enkelt.

 

6 på topp mål i det offensive Arsenal departementet når det gjelder mål+assist er:

 

21 Robin van Persie (som Wayne Rooney)

17 Andrey Arshavin og Cesc Fabregas (som Darren Bent)

15 Theo Walcott (som Leighton Baines !!)

12 Marouane Chamakh (som Nicolas Anelka)

11 Samir Nasri (som Frank Lampard)

 

Blackburn H 2-1 Arshavin ble matchvinner.

Wigan B 2-2 Ligger under 0-2 da Arshavin snur kampen (ett mål+en assist).

Everton H 2-1 Ligger under 0-1 da Arshavin scorer og åpner veien for seier.

WBA B 2-2 Ligger under 0-2 da Arshavin får hull på byllen og scorer.

 

Så det er nå noen poeng på nettoen pluss at vi må huske at han scoret årets mest tiljublede mål by a mile, seiersmålet mot Barcelona.

 

For Robin van Persie sin del blir listen etter samme kritereier (avgjørende betydning i jevn kamp):

WBA B 2-2 van Persie scorer utligningsmålet til 2-2.

 

Ellers har han jo flere mål i kamper vi har vunnet lett pluss ikke å forglemme utligningen hjemme mot Barcelona.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...