Jump to content

Andrej Arsjavin


Dannialdo

Recommended Posts

Wigan B 2-2 Ligger under 0-2 da Arshavin snur kampen (ett mål+en assist).

 

Vi lå vel under 1-0 på det tidspunktet Arshavin nesten på egen hånd snudde kampen til 2-1 til Arsenal, før laget kollapset deffensivt og lot Wigan utligne med en mann mindre på banen

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

Vi lå vel under 1-0 på det tidspunktet Arshavin nesten på egen hånd snudde kampen til 2-1 til Arsenal, før laget kollapset deffensivt og lot Wigan utligne med en mann mindre på banen

 

Stemmer, sorry. Ble litt mye å holde styr på her. <_<

 

Pluss at vi ikke må glemme Robins viktige fjerdemål på St.James' .....!!!

Link to comment
Share on other sites

Blir lei meg hvis vi selger Arshavin, jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Arshavin er en viktig spiller, han har litt pondus. Han kan snu kampen på egen hånd, men han kan også være usynlig til tider. Men jeg mener vi trenger en som Arshavin i stallen.

Link to comment
Share on other sites

<_<-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 26 2011, 05:24 PM) 222971[/snapback]

Dog et lite interessant spørsmål. Hvor ofte har målene/assistene kommet i avgjørende øyeblikk? F.eks. utligninger eller ledermål?

 

Først da kan man vel se hvor mye poeng i en sesong Arshavin er verdt. Dog er det vel en temmelig stor jobb å komme frem til disse resultatene.

 

Mål 1-0 Partizan

Mål 1-1 Wigan

Mål 2-1 Barcelona

Mål 1-0 Villa

Mål 2-1 Blackburn

Mål 2-0 Braga

Mål 1-1 Everton

Mål 1-2 West Brom

Mål 4-1 Tottenham

 

Assist 1-0 Blackpool

Assist 2-1 Wigan

Assist 2-3 West Brom

Assist 6-0 Braga

Assist 1-0 Fulham

Assist 1-1 Birmingham

Assist 3-1 Ipswich

Assist 2-0 Tottenham

Assist 1-0 Man City

Assist 2-0 Villa

Assist 2-0 Newcastle

 

Ikke fullstendig liste, orker ikke tenke mer nå. Men jeg skrev "utligningsmål og ledermål" i fet. Ganske imponerende spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

For meg blir det galt om Arshavin er en av de første som går ut porten på Emirates. Da er det heller andre spillere som stiller foran i køen. Vi har f.eks. noen som titt og ofte gjør det utroligste blemmene nærmest i kamp etter kamp.

 

Utgangspunktet bør først og fremst være å hente inn nye solide spillere som kan være med å løfte laget, samtidig som vi beholder spillere som Arshavin. Selv om Arshavin til tider har hatt noen tunge runder, så viser tallene at han har mye å bidra med. Vi vet også hva han kan få til på sine beste dager.

Link to comment
Share on other sites

Andrei Arshavin er vel den spilleren i PL som har blitt byttet ut flest ganger (delt førsteplass med 17 ganger).

Det sier vel kanskje litt om hvordan Wenger har vært fornøyd med prestasjonene hans. Det er selvfølgelig mange andre faktorer om virker inn her, men det er et lite tankekors.

 

Den største faktoren til at Arshavin blir byttet ut så ofte, har svært lite med hans prestasjoner på banen å gjøre, men rett og slett med hans fitness å gjøre. Han holder sjelden i 90 minutter

Link to comment
Share on other sites

Ikke fullstendig liste, orker ikke tenke mer nå. Men jeg skrev "utligningsmål og ledermål" i fet. Ganske imponerende spør du meg.

 

Damn. Langt mer imponerende enn jeg trodde!

 

Det eneste jeg syntes er litt kjipt med Arshavin er at han blir så vanvittig borte på kanten. Det hadde vært utrolig artig å fått sett han i en hengende spiss rolle et par ganger.

Link to comment
Share on other sites

Andrei Arshavin er vel den spilleren i PL som har blitt byttet ut flest ganger (delt førsteplass med 17 ganger).

Det sier vel kanskje litt om hvordan Wenger har vært fornøyd med prestasjonene hans. Det er selvfølgelig mange andre faktorer om virker inn her, men det er et lite tankekors.

 

1 Blackpool H - Arshavin ut etter 63 minutter på stllingen 5-0 - van Persie inn

2 Blackburn B - Arshavin ut etter 83 minutter på stillingen 2-1 - defensivt bytte med Wilshere - Arshavin matchvinner

3 Sunderland B - Arsvanin ut etter 57 minutter på stillingen 1-0 - Denilson inn pga rødt kort til Song

4 Chelsea B - Arshavin ut etter 86 minutter på stillingen 0-2 - Vela inn

5 Birmingham H - Arshavin ut etter 70 minutter på stillingen 2-1 - Rosicky inn- Rotasjon mellom Arshavin/Rosicky på denne tiden

6 Man.City B - Arshavin ut etter 69 minutter på stillingen 2-0 - Rosicky inn - Rotasjon mellom Arshavin/Rosicky på denne tiden

7 West Ham B - Arshavin ut etter 79 minutter på stillingen 0-0 - jager mål - Bendtner inn (på kant)

8 Wolves B - Arshavin ut etter 90 minutter på stillingen 2-0 - la tiden gå - Nasri inn

9 Everton B - Arshavin ut etter 65 minutter på stillingen 2-0 - Rosicky inn (igjen)

10 Tottenham H - Arshavin ut etter 76 minutter på stillingen 2-2 - desperasjon - Nasri også ut samtidig - Walcott/Rosicky inn

11 Aston Villa B - Arshavin ut etter 84 minutter på stillingen 3-2 - defensivt bytte med Denilson

12 Man.Utd B - Arshavin ut etter 76 minutter på stillingen 0-1 - jaqer mål - Walcott inn

13 Wigan B - Arshavin ut etter 82 minutter på stillingen 2-2 - Arshavin scoret for Arsenal - selvmål Squillaci etter 80 minutter - Walcott inn

14 Newcaste B - Arshavin ut etter 71 minutter på stillingen 4-2 - Rosicky kommer inn (og bidrar sterkt til 4-4)

15 Wolves H - Arshavin ut etter 72 minutter på stillingen 2-0 - Bendtner inn (på kant)

16 Blackburn H - Arshavin ut etter 58 minutter på stillingen 0-0 - Fabregas inn

17 Blackpool B - Arshavin ut etter 60 minutter på stillingen 2-1 - Walcott inn

 

 

Så får hver og en trekke sine konklusjoner om hva Arshavin gir eller ikke gir Arsenal. Min vurdering er at han er 1 av 8 spillere i en "A-gruppe" sammen med Sagna, Fabregas, Vermaelen, Nasri, van Persie, Walcott og Wilshere. Ingen av disse er 4-sale.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 26 2011, 09:38 PM) 222998[/snapback]

Damn. Langt mer imponerende enn jeg trodde!

 

Det eneste jeg syntes er litt kjipt med Arshavin er at han blir så vanvittig borte på kanten. Det hadde vært utrolig artig å fått sett han i en hengende spiss rolle et par ganger.

Enig. Jeg tror Arshavin hadde klart seg langt bedre i samme rolle som Messi har i Barcelona med Cesc og Song bak seg. Kommer nok aldri til og skje dessverre siden Wenger insisterer på å gjemme han ute på kanten der en rutinert back med sikring enkelt presser han på feil fot eller tvinger han til å spille innover i banen

Link to comment
Share on other sites

Damn. Langt mer imponerende enn jeg trodde!

Det eneste jeg syntes er litt kjipt med Arshavin er at han blir så vanvittig borte på kanten. Det hadde vært utrolig artig å fått sett han i en hengende spiss rolle et par ganger.

Enig. Jeg tror Arshavin hadde klart seg langt bedre i samme rolle som Messi har i Barcelona med Cesc og Song bak seg. Kommer nok aldri til og skje dessverre siden Wenger insisterer på å gjemme han ute på kanten der en rutinert back med sikring enkelt presser han på feil fot eller tvinger han til å spille innover i banen

Ja, dette har vel vært oppe til diskusjon noen ganger før. Det gjelder vel flere også: Arshavin, Cesc, Nasri, Rosicky (og i grunnen Wilshere og Ramsey) trives vel egentlig best "Bergkamp-rollen". Det er vanskelig å ta ut kapteinen for å gi plass til alle disse, og det handler vel litt om spillertyper Wenger foretrekker. Det gjør absolutt at vi får mindre enn maksimalt ut av disse spillerne til tider. Vi har ganske enkelt ikke så mange typiske vingspillere og må bruke folk ute av sin normale posisjon (Bendtner f.eks!). Theo kunne vært det, men jeg syns han er best sentralt foran - og kanskje med en RvP i Bergkamp-rollen... En av fordelene med Arshavin (og Nasri) er at de har kvaliteter som gjør at de ikke blir helt bortkomne selv på kantene.

Link to comment
Share on other sites

Ja, dette har vel vært oppe til diskusjon noen ganger før. Det gjelder vel flere også: Arshavin, Cesc, Nasri, Rosicky (og i grunnen Wilshere og Ramsey) trives vel egentlig best "Bergkamp-rollen". Det er vanskelig å ta ut kapteinen for å gi plass til alle disse, og det handler vel litt om spillertyper Wenger foretrekker. Det gjør absolutt at vi får mindre enn maksimalt ut av disse spillerne til tider. Vi har ganske enkelt ikke så mange typiske vingspillere og må bruke folk ute av sin normale posisjon (Bendtner f.eks!). Theo kunne vært det, men jeg syns han er best sentralt foran - og kanskje med en RvP i Bergkamp-rollen... En av fordelene med Arshavin (og Nasri) er at de har kvaliteter som gjør at de ikke blir helt bortkomne selv på kantene.

 

Enig i at Arshavin, Nasri, Rosicky (men han har ikke nivået inne lenger uansett), Wilshere og Ramsey trives best i "Bergkamp-rollen", men Cesc er bedre når han ligger dypere.

 

Arshavin og Nasri som du sier blir ikke helt bortkomne på kanten og ei heller Walcott, men når vi har 3-4 spillere som konstant spiller ute av posisjon (Wilshere som måtte omdanne seg, Walcott, Nasri, Cesc og Arshavin) så er det ikke rart det ikke blir særlig god flyt i laget og Arshavin syntes jeg har slitt langt mer enn Nasri ute på kanten etter vi byttet fra 4-4-2 og selv om han kanskje ikke ville fått en fast plass hvis vi byttet tilbake til 4-4-2 neste sesong så tror jeg uansett han ville hatt en enda større påvirkning i løpet av sesongen enn hva han har nå.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Er det noe hold i dette, så er det bare å selge. Vi burde ha spillere nok som kan ta den sentrale rollen, men ute på kanten sliter vi.

 

Så kan det heller kjøpes inn spillere som er "født" til å spille på kant, eller i hvertfall noen som er "natural" på kant.

Rosicky er også en som kan selges, så bruke pengene på som sagt, naturlige kantspillere.

 

Ønsker meg 3 spillere, 3 "kopier" av Petit, Overmars og Ljungberg

Link to comment
Share on other sites

Blir litt smålei meg den dagen Arshavin forlater Arsenal selv om han trolig er den mest frusterende spilleren jeg har noensinne sett. Mye grunnet at han aldri har fått spille i den posisjonen hvor han var viste sin klasse for Zenit.. han hadde vært en helt fantastisk spiller å hatt som hengende spiss i en 4-4-2. Enda bedre hvis han faktisk ville vært villig til å være backup for van Persie.

Link to comment
Share on other sites

Så nettopp på målene det gikk an å stemme på som årets mål på Arsenal.com, og det slo meg hvor mange ganger jeg hørte navnet "Arshavin" før det ble mål..

 

Han er 3. sist eller nest sist på veldig mange av målene. Han er kanskje til tider lat, og frustrerende, men til syvende og sist viser det seg at han skaper veldig mye for oss.

Som Stefan B nevnte ovenfor hadde det vært artig å se han som hengende spiss i 4-4-2. Synes han blir veldig borte ute på venstrekanten, han er klart best da han skjærer innover sentralt i banen, da fører han ballen i stort tempo og finner nesten alltid en medspiller i god posisjon. Vi har jo sett at mannen har et bra skuddben også. Rart det der at Wenger sverger til offensive midtbanespillere på kantene, dette går jo også ut over Nasri og Rosicky som trives best sentralt.

Kanskje Vela og Ryo kan gjøre noe med dette neste sesong. Hazard er jo en våt drøm..

 

Nei, håper Andrey får en sesong til, i sin favoritt posisjon på sitt beste er han suveren! En morsom og fargerik person utenfor banen er han også!

Link to comment
Share on other sites

Én ting er sikkert.

 

Det ville vært et steg i riktig retning om vi brukte de beste spillerene våre i de posisjonene de foretrakk.

 

Szcesny

 

Sagna - Djourou - Vermaelen - Clichy

 

Walcott - Song - Fabregas - Nasri

 

Arshavin - v. Persie

 

 

Et temmelig sterkt lag, men det svake leddet er helt klart Walcott som på vingen blir temmelig borte akkurat som Arshavin og til dels Nasri. Dog klarer Nasri å beherske denne rollen langt mer pga. en veldig energisk spillestil i motsetning til Arshavin.

Link to comment
Share on other sites

Blir litt smålei meg den dagen Arshavin forlater Arsenal selv om han trolig er den mest frusterende spilleren jeg har noensinne sett. Mye grunnet at han aldri har fått spille i den posisjonen hvor han var viste sin klasse for Zenit.. han hadde vært en helt fantastisk spiller å hatt som hengende spiss i en 4-4-2. Enda bedre hvis han faktisk ville vært villig til å være backup for van Persie.

 

Arshavin skal forsvares på hvordan han blir brukt, og hvordan spillesystemet fungerer i det offensive spillet. (lite direkte og hurtig spill fremover)

Men; for meg handler det også mye om måten han opptrer på banen. Jeg mener og synes han jobber for lite for laget, og har for meg ikke tatt ansvar for laget ut ifra hans alder, hans rutine, og hans kvaliteter. Jeg mener spillere skal blø for drakta, og jobbe for laget. Når man er en slik spiller i et så "ungt" og "urutinert" mannskap, så må man gå foran i krigen.

Det er den største faktoren, for hvorfor jeg heller vil ha inn en annen kantspiller fra sesongstart 2011/12. Arshavin har ikke oppfylt mine krav på dette området i godt over 1,5 sesonger, og da vil ikke viljen/motivasjonen plutselig bli bedre med en ny posisjon i laget. Tror nå jeg.

 

Uansett statistikk, så tror jeg at vi kan finne bedre alternativer for klubben. En spiller som kanskje kan bidra til flere poeng for klubben over tid og påvirke laget på en bedre måte, men ikke nødvendigvis en som har bedre individuell statistikk en Arshavin.

Link to comment
Share on other sites

Arshavin skal forsvares på hvordan han blir brukt, og hvordan spillesystemet fungerer i det offensive spillet. (lite direkte og hurtig spill fremover)

Men; for meg handler det også mye om måten han opptrer på banen. Jeg mener og synes han jobber for lite for laget, og har for meg ikke tatt ansvar for laget ut ifra hans alder, hans rutine, og hans kvaliteter. Jeg mener spillere skal blø for drakta, og jobbe for laget. Når man er en slik spiller i et så "ungt" og "urutinert" mannskap, så må man gå foran i krigen.

Det er den største faktoren, for hvorfor jeg heller vil ha inn en annen kantspiller fra sesongstart 2011/12. Arshavin har ikke oppfylt mine krav på dette området i godt over 1,5 sesonger, og da vil ikke viljen/motivasjonen plutselig bli bedre med en ny posisjon i laget. Tror nå jeg.

 

Uansett statistikk, så tror jeg at vi kan finne bedre alternativer for klubben. En spiller som kanskje kan bidra til flere poeng for klubben over tid og påvirke laget på en bedre måte, men ikke nødvendigvis en som har bedre individuell statistikk en Arshavin.

 

At Arshavin kanskje virket giddalaus før jul kan jeg være enig i. Derimot så synes jeg han har gitt jernet etter jul og til tross for mye benkesliting jobbet han mer og ga alt han kunne i duellene.

Men dette er jo litt typisk Arshavin. Spillet styres litt etter humøret og orket, men han har en ok statistikk å vise til denne sesongen. Vil heller si en spiller som Arshavin ikke bør ha særlig med defensive oppgaver da dette ikke er hans styrke. Den kantrollen krever at man bidrar med jobbing hjemover...mye pga. at backene er så offensive.

Han har kanskje ikke vist sitt beste denne sesongen, men blir han med videre i Arsenal-troppen tror jeg han kan bidra til å heve laget neste sesong. Dog tror jeg neppe han blir fast på laget lenger.

Er forsåvidt enig i at han kanskje burde få prøve seg sentralt i banen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er overbevist om at Arshavin vil framstå helt anderledes sentralt i banen. Han er ingen kantspiller. Han er høyrebeint og på venstre blir han alt for lett å lede innover i "muren" for motstanderens back. Når det i tillegg er Clichy og hans manglende offensive kvaliteter på samme side så er det en forferderlig dårlig kombinasjon.

 

Jeg tror at den manglende innsatsen er et tegn på at han er oppgitt. Ikke bare over seg selv, men fordi han ikke får spille der han vet han kan.

Link to comment
Share on other sites

Castor sier akkurat det jeg føler om Arshavin.

 

En "verdensklasse" spiller som kommer til Arsenal i en alder av 27,5 år og er etablert som offensiv midtbane/hengende spiss. Og allikevel blir han kastet ut på venstrekanten og venstrevingen i Arsenal.

 

Den første halve sesongen fungerte det fordi Arshavin egentlig var i toppform og tydeligvis meget fornøyd med å være i Arsenal, men etter det har det kun vært downhill.

 

Han fortjener en sjanse sentralt eller som hengende spiss og hvis han faktisk finner tilbake til den formen han hadde så har vi jo en verdensklasse spiller i Arshavin igjen.

Link to comment
Share on other sites

Faktisk litt underlig at Wenger aldri vurderer Arshavin sentralt når han ser hvordan Messi herjer i Barcelona. Selv om Arshavin ikke er like god som Messi så er han en veldig lik spillertype. Messi spillte jo også kant før, med det var ikke før han ble flyttet inn sentralt at han virkelig tok av

Link to comment
Share on other sites

Det du sier om at de er veldig like spillertyper er jeg enig med deg i, men jeg tror at Arsahvin KAN bli PL Messi om han får prøve seg sentralt. Sentralt får han også mindre ansvar for å jobbe hjem, noe som ikke er hans beste side.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...