Jump to content

Andrej Arsjavin


Dannialdo

Recommended Posts

Tror dette er tull. Er ganske sikker på at Wenger ikke vil selge Arshavin, og jeg ville heller ikke solgt han.. Ok at han ikke spiller fast, men skal vi være et topplag må vi ha toppspillere på benken også.

Er jo en russisk side som kommer med påstanden også. De er jo ikke de mest troverdige

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

Helt sikkert noen her inne som virkelig hadde satt pris på et slikt salg. Jeg derimot ville bli veldig overrasket og skuffet om han forsvinner allerede nå. Selv om gutten kan svinge i sine prestasjoner, så vet vi alle hva man kan utrette på egenhånd. Så langt i år står han oppført med sju mål og enda flere assister.

 

Og hvis han skulle forsvinne allerede nå, så frykter jeg at ingen erstatter hentes inn for han.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er for et salg, om vi får en god pris og en erstatter kommer inn. Arshavin vil spille på kant i dette 4-3-3 systemet, og vil derfor ikke få sjansen over tid i andre posisjoner. Muligens ville han vært en bedre spiller i et 4-4-2 system. Men; Wenger har nok valgt inn 4-3-3 for å bli en god stund til. Likevel, tror jeg Arshavin selv har et stort ansvar på hvorfor hans prestasjoner har vært slik i lang tid.

 

Arshavin har fantastiske kvaliteter som på sitt beste kan gå inn på de aller fleste lag, og samtidig være en positiv/viktig brikke på det offensive planet.

Likevel, så er det for mye ved Arshavin som ikke gir samme verdi tilbake med tanke på kvaliteter.

 

Det er for mange kamper der vi får en "ok/middelmådig Arshavin", enn en "superb Arshavin". En spiller som har feilpasninger, ikke kommer forbi i overganger mann mot mann, ikke jobber for laget med defensive løp/ansvar, en "gi f-holdning i kroppspråket", og som bommer på opplagte sjanser (fokus?), kontra en som tar ansvar for å jobbe for laget, en som utnytter sine ferdigheter mer stabilt, og som virker 100% fokusert og motivert.

Han har gode tall på antall mål/assist, så jeg forstår at dette blir brukt i diskusjonen om hvor viktig han er for laget.

 

Ikke sikkert vi får noen med høyere toppkvaliteter på enkelte ferdigheter, men muligens en som utnytter bedre sine ferdigheter i det fulle og hele både for seg selv, og for resten av laget. Både via arbeidsmoral og kroppspråk.

 

Han blir 30 år i mai, og jeg tror at det kan være fornuftig å gå for en god sum nå i januar/sommer.

 

Arshavin skal være en av våres viktigste brikker i laget (alder, erfaringer, og kvaliteter), og han har et ansvar på hvordan han "fremstår" i/for laget. Der har han feilet over tid på flere områder, og nye "krefter/kvaliteter" må inn.

 

Måtte jeg tar feil, og at Arshavin presterer stort i fremtiden for Arsenal. Hadde vært en stor glede, men men.......; jeg er desverre skeptisk.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Satser på at innsatsen til AA holder seg på et Leeds-nivå og at han snart er over en ganske kraftig formsvikt.

 

Skulle ellers også gjerne likt å se humøret hans PÅ banen var like godt som utenfor:

 

 

Edit off topic: Også gledelig at jeg ser ut til å måtte spise ordene mine hva gjelder Song sine pasninger fremover i banen. Mot Chelsea hadde han noen delikate gjennombruddspasninger og også mot Wigan nå sist viste han frem pasningsfoten. Godt å se han er kapabel til det, men jeg vil tørre å påstå at det fortsatt "svinger" ganske mye. Det går fra det horrible til det geniale. Akkurat som med Arsha, for å komme hvertfall litt tilbake til topic B)

Link to comment
Share on other sites

Åpent og ærlig fra Arshavin. Han sier det alle ser og jobber hardt for å løse problemet. Så lenge han fokuserer på det vil det løsne før eller senere og jeg gleder meg til det skjer. Syntes også han generelt bør få mer skryt for det han gjør bra nå om dagen. Han leverte faktisk to helt nødvendige assist for ett par dager siden, selv om han hadde mange dårlige innvolveringer tidligere i kampen.

 

Syntes generelt at Arsenalfans må slutte å hakke på spillerne sine og spesielt Arshavin, da jeg har en misstanke om at han er mer aktiv på nettet en andre fotballspillere. Han mangler bare selvtillitt for å bli tryggere på spillet sitt og litt mer fart så tror jeg han kan bli svært viktig for oss fremover.

Link to comment
Share on other sites

Meget glad for å se Arshavin jobbe iherdig gjennom samtlige 90 minutter i dag. Samtidig hadde han mange flotte touch og pasninger og hadde vel uflaks som ikke fikk en assist i dag. Målformen er han fortsatt litt unna, men hvis han fortsetter i samme sporet så er jeg ikke i tvil om at han kommer til å finne formen igjen.

Link to comment
Share on other sites

Hva Clichy skulle mene eller ikke mene er så hypotetisk at jeg blir kvalm.

 

Flisa snur nok når Arshavin kommer i form igjen. For det skal ikke mye til. Problemene hans denne sesongen sitter i skallen, og når det løsner skal jeg banne på at du lovpriser Arsenal for å kunne la Russlands landslagskaptein knive om samme plass som Nasri.

Link to comment
Share on other sites

Hva Clichy skulle mene eller ikke mene er så hypotetisk at jeg blir kvalm.

 

Flisa snur nok når Arshavin kommer i form igjen. For det skal ikke mye til. Problemene hans denne sesongen sitter i skallen, og når det løsner skal jeg banne på at du lovpriser Arsenal for å kunne la Russlands landslagskaptein knive om samme plass som Nasri

 

Å, hvor enig jeg er. Takk, Gauseth!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

For det første er jeg mektig imponert over at du har brukt opp flere minutter av livet ditt på å finne mitt innlegg som ble postet i en tid der Arshavin var ræva. Godt jobbet :)

For det andre ville jeg heller se trynet til Nasri enn Arshavins.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 26 2011, 06:31 PM) 220991[/snapback]

Arshavin blir dessverre altfor borte på kanten.. med en gang han får spilt litt i midten så skinner han..

Syns det argumentet brukes om alle våre vinger (med unntak av Theo) :P

Tror det er en konsekvens av at Wenger prøver å finne den nye Pires.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så denne oppryddingsplanen Wenger funderte på i Alsakers videoblogg, der navnet Arshavin stod på oppryddigslista. For da ikke håpe at han vil kvitte seg med en god og viktig spiller som kan spille 5 kamper på rad uten å bli skadet! Han er jo sesongviktig for oss! Selv om Hazard skal erstatte han så er Hazard bare en liten knatt som garantert kommer til å bli skadet om han møter på hodeløse spillere som Shawcross, Vidic, Fletcher, Cattermole osv.

Vil ha deg til du legger opp, Arshavin.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...