Jump to content

Andrej Arsjavin


Dannialdo

Recommended Posts

Arshavin er en fri rolle-spiller som ikke burde ha en spesiell posisjon på banen, men bare gå rundt der han føler og gjøre arbeidet han føler for, desverre er spillestilen vår avhengig av at alle er med å drar lasset begge veier, hadde vi spilt som Russland med sterkt forsvar og få menn fremover hadde Arsha fått mye større rom for å utfolde seg. Håper han får et godt EM så prisen stiger for tviler på at han kommer tilbake. Signalet om at han blir leid ut etter overgangsvinduet er for sterkt til å ignorere..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

Kopierer det jeg skrev i Joel Campbell tråden:

"Arshavin spiler for eksempel glitrende i dag og det er ute på venstrekanten(http://gunners.ipbho...post__p__258432) Jeg føler faktisk at han ofte trekker mer inn når han spiller for oss enn her og om man ser på de vi alt har som kan bekle den offensive rollen er det tydelig at Wenger vil ha en spiller som også kan ta i et tak defensivt(Diaby, Wilshere og Rosicky er alle gode taklere f.eks)

 

Alt i alt tror jeg det dreier seg om trivsel, jeg tror Arshavin kan leve et halvår på et godt EM, men om han har en lav stjerne i garderoben vil han nok igjen miste motivasjon."

Jeg har større tro på han i midtbanerollen, men jeg tror han er lite populær i garderoben, han er en kontroversiell herremann mtp uttalelsene hans i media og engelsken hans er ekstremt vanskelig å forståå. Jeg er stor fan av Arshavin slik han fremstår i kveld, men har bare ikke troen på at han kommer til å være på det nivået mer enn en eller to ganger neste sesong om han beholdes i laget.

 

På frisparket Tsjekkia hadde nå sto han og snakket med en lagkamerat i muren, hvor ofte har han snakket slik med en lagkamerat under kamp i vårt lag? Så faktisk ut som de dro en vits eller noe slikt, sånn har jeg sett Arshavin gjøre svært lite hos oss, for dårlig engelsk?

Link to comment
Share on other sites

Akkurat det jeg stiller spørsmålstegn med, jeg tror han sliter med kommunikasjonen med lagkameratene og at han derfor ikke er spesielt populær i garderoben, hadde han levert kamper som i dag i 2 av 3 kamper eller 2 av 4 hadde jeg helt klart ønsket han tilbake, men slik det har vært har han kun prestert på det nivået i en av ti kamper.

Link to comment
Share on other sites

Wenger, vær så snill å hent tilbake Arshavin. Klassespiller og har vært det mesteparten av tiden for oss! IL CAPITANO!!

 

Beklager, men dette er en melding ut av pur glede!

 

Get in!!

Link to comment
Share on other sites

Wenger, vær så snill å hent tilbake Arshavin. Klassespiller og har vært det mesteparten av tiden for oss! IL CAPITANO!!

 

Beklager, men dette er en melding ut av pur glede!

 

Get in!!

Arshavin, kunne vært en klassespiller i Arsenal hvis han ble brukt riktig og ble vist tillit. Jeg har dessverre ikke tro på at Wenger vil gjøre dette, og derfor tror jeg at det beste både for Arsenal og for Arshavin er å la han få lov til å flytte på seg permanent.

Link to comment
Share on other sites

Arshavin, kunne vært en klassespiller i Arsenal hvis han ble brukt riktig og ble vist tillit. Jeg har dessverre ikke tro på at Wenger vil gjøre dette, og derfor tror jeg at det beste både for Arsenal og for Arshavin er å la han få lov til å flytte på seg permanent.

 

Jeg har aldri trodd eller ment det går på bruken av Arshavin. Arshavin spiller i samme rollen på Russland på

venstrekant. Der briljerer han.

Arshavin er en klassespiller på venstrekanten,problemet er bare at han får det ikke til hos oss.

Spørsmålet er om det er motivasjon eller at han sliter med at det blir mye tettere i PL.

Vi får en indikasjon på det mot Hellas.

Link to comment
Share on other sites

På generell basis trives Arshavin ekstra godt mot lag som gir han mye rom - som Tsjekkia i går. Som mmaelan nevner over meg får vi se hvordan trives mot mer kompakte lag når de skal spille mot Hellas. I england var det veldig mye spill mot tette, kompakte og defensivt solide lag og han kom seg ofte godt ut av det også. Dessuten ser vi en Arshavin som ser langt mer fit ut enn på lenge (vi kan bare undre hvor mange kilo han har gått ned siden returen til Russland), har stor selvtillit og er den største brikken i et lag med spillere han kjenner veldig godt. Kanskje det er det han må være for å lykkes?

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har sagt, trives nok ikke hos oss, vommen er borte, bena er lette igjen og han begynte EM fortreffelig, håper han beholder formen ut mesterskapet så vi får en god pris for han for tviler på at han kommer til å briljere stort for oss igjen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Wenger hadde klart å få Arshavin til å spille såpass bra for Arsenal så hadde det vært behov for en signering mindre på et par år.

 

Jeg mener å huske at du har skrevet innlegg på innlegg hvor du argumenterer for at Wenger har feilplassert han ute på kanten og at han tydeligvis bare kan blomstre i den offensive midtbanerollen....

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg mener å huske at du har skrevet innlegg på innlegg hvor du argumenterer for at Wenger har feilplassert han ute på kanten og at han tydeligvis bare kan blomstre i den offensive midtbanerollen....

 

Vel du. Jeg mener at vi trenger en kantspiller, defensiv midtbane og en offensiv midtbane. Hvor tror du jeg mente at Arshavin skulle spille da og hvor vi ikke trengte en ny signering hvis han ble i klubben? Og jeg skrev heller ikke at han "bare kunne blomstre i den offensive midtbanerollen", men argumenterte for at han ikke ville lykkes på kanten i Arsenal da det ble altfor mye defensiv jobbing på han og han dermed ble ueffektiv og slapp når vi hadde ballen i laget. Eller tok jeg feil der kanskje? Jeg vil nok påstå at jeg hadde ganske rett akkurat på det punktet der.

Link to comment
Share on other sites

Fin blogg Haakon, thumbs up.

 

 

Fra The Marble Halls

 

"Now I’m sure there’ll be plenty of Wenger bashers trawling the internet this morning questioning why Dick Advocaat is able to get that sort of performance out of him and Arsene was not. Well yes, you could argue that he was misused at Arsenal and not played in his favourite position but it’s hardly Arsene’s fault that for the last year Arshavin was unable to trap a ball. Le Prof is not to blame for the fact that every time Arshavin received a pass, instead of picking it up and running menacingly at defenders as he did so well last night he chose to try a first time flicky blind ball which every time, without fail, ended up at the feet of the opposition. And I’m almost certain that Le Boss wasn’t the one ordering the little Russian to fill his face with dumplings at any given opportunity"

Link to comment
Share on other sites

Problemet med Arshavin i Arsenal er rett og slett det at vi ikke kan ha en luksusspiller på banen. Vi er ikke gode nok defensivt til at vi kan tillate å ha 2-3 spillere på topp når motstanderne angriper. Arshavin er en spiller som tar et defensivt løp hvis han gidder og han ser trusselen. Hvis ikke holder han seg på offsidelinja og venter på å få ballen og gjøre noe kreativt for å skape målsjanser. Den Arshavin vi ser på Russland har mye frihet, det har han ikke i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Vel man kunne tillatt seg å ha en spiller som det til tider hvis man har to spillere i Song og M'Vila (Arteta) som for det meste holder igjen posisjonen sin og konsenterer seg mest om det defensive. Når disse to (den ene er altfor ivrig offensivt og den andre er grei defensivt, men blir dessverre litt for treg til tider) derimot ikke klarer det godt nok og man attpåtil har en midtstopper som suser avgårde støtt og stadig i god tro om at midtbanen dekker for han så blir det vanskelig. Samtidig når man også har en venstreback som som oftest står såpass høyt i banen at han nærmest kan bli karakterisert som venstreving så blir ting også gradvis verre enn tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Leverte sin tredje assist i stad, om Russland går langt tror jeg han kan bli en av turneringens store spillere. Likevel står jeg på det jeg har sagt om at jeg tror engelsken hans ødelegger for kommunikasjonen med lagkameratene og at han vantrives i klubben og at vi bør selge..

Edit: Minner også om at vi slet enormt defensivt på venstrekanten når han spilte der og det var når han måtte begynne jobbe hjem han sluttet å levere målpoeng. Tror ikke denne spilleren kommer til å bli noen stor spiller i historien vår og håper vi får en god sum for han i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Leverte sin tredje assist i stad, om Russland går langt tror jeg han kan bli en av turneringens store spillere. Likevel står jeg på det jeg har sagt om at jeg tror engelsken hans ødelegger for kommunikasjonen med lagkameratene og at han vantrives i klubben og at vi bør selge..

Edit: Minner også om at vi slet enormt defensivt på venstrekanten når han spilte der og det var når han måtte begynne jobbe hjem han sluttet å levere målpoeng. Tror ikke denne spilleren kommer til å bli noen stor spiller i historien vår og håper vi får en god sum for han i sommer.

 

og i den andre omgangen i går så vi mange av de problemene med Arshavin som vi har sett hos ham i Arsenal-trøya. Prøver mye, men får ikke så mye ut av det, og kjører seg ofte fast, gjerne i sololøp der medspillere ikke er med. Som sagt; Arshavin er verdensklasse på sitt beste, men han har et for dårlig bunnivå, som han viser litt for ofte. Og hvis han ikke er supermotivert - noe han åpenbart er med det russiske flagget på brystet, og ikke i like stor grad med kanonen på brystet - faller han alt for ofte ned på et dårligere nivå.

Link to comment
Share on other sites

 

og i den andre omgangen i går så vi mange av de problemene med Arshavin som vi har sett hos ham i Arsenal-trøya. Prøver mye, men får ikke så mye ut av det, og kjører seg ofte fast, gjerne i sololøp der medspillere ikke er med. Som sagt; Arshavin er verdensklasse på sitt beste, men han har et for dårlig bunnivå, som han viser litt for ofte. Og hvis han ikke er supermotivert - noe han åpenbart er med det russiske flagget på brystet, og ikke i like stor grad med kanonen på brystet - faller han alt for ofte ned på et dårligere nivå.

Enig. I andre skapte han mer for Polen enn for Russland. Målet til Polen er jo etter en kontring som starter med en feilpasning fra Arshavin. Russerne brukte mye av sin energi i andre på å rydde opp etter Arshavin hadde rotet bort ballen

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hva tror dere vil skje med Arsjavin? Har han spilt sin siste kampi rødt med kanon på brystet?

hmmm, hvem vet.

 

Personlig så tror jeg det, ikke fordi han ikke er god nok, men fordi jeg tviler på at han har AW sin tillit.

Det er mulig han kommer tilbake på en liten lynvisitt siden han kanskje ikke blir værende i Zenit, men jeg tror nok Arsenal vil gjøre mye for å få til et salg

 

Men som sagt det er hva jeg tror, ikke noe jeg vet!

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke forestille meg at han kommer tilbake til Arsenal, han var ferdig hos oss i det han ble lånt ut og blir nok solgt eller lånt ut igjen i løpet av sommeren. Gjorde ikke noe i EM for å overbevise meg eller noen andre om at han har vunnet tilbake formen - foruten åpningsmatchen der han herjet med tsjekkerne var han like variabel som vi har blitt vant til å se han i Arsenal, selv om han hadde noen gode involveringer i enkelte øyeblikk.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...