Jump to content

Andrej Arsjavin


Dannialdo

Recommended Posts

http://www.youtube.com/watch?v=Y_hjdpVdPEU&hd=1

 

Ufattelig synd at talentet hans aldri ble satset på. Mannen vi egentlig burde ha bygget laget rundt etter han ankom Arsenal mener nå jeg, men den tid er passert for lengst.

 

Enten Arshavin blir eller forsvinner i sommer så kommer jeg uansett til å huske han for mange gledelige øyeblikk. For for en talentfull spiller han er. Særlig målene mot Liverpool, Manchester United, Barcelona og Stoke kommer jeg til å huske i lang tid. Kommer ei heller til å glemme hans første mål for Arsenal mot Blackburn. Det var første gangen på lenge at jeg følte vi hadde kjøpt en verdensklassespiller og var umåtelig stolt av russeren vår og hadde utrolig høye forventninger.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

OptaJoe

8 – Mins/assist 2010-2012 (min 5) Valencia 191, Mata 195, Nani 199, Arshavin 208, Giggs 225, Silva 244, Pennant 267, Young 272. #OptaFF

 

Temmelig drøyt mtp. at han hadde en elendig sesong i fjor og bare leverte 3 målgivende.

Link to comment
Share on other sites

Ikke overraskende egentlig. Arshavin får ufattelig mye pes fordi han ikke er "engelsk" nok og det har satt sitt preg på han. I fjor fikk han knapt spille, men han er likevel en som får ting til å skje.

 

Jepp. Syntes også han var god mot Köln. Det som var mest frusterende med Arshavin var at vi var vant til en spiller som scoret mye og på vanskelige sjanser, men plutselig så sluttet det. Da gikk støtten til Arshavin rett i dass og tydeligvis helt klart selvtilliten hans også.

 

Lurer på hva som skjer med han, men jeg håper han blir en sesong til.

Link to comment
Share on other sites

 

Jepp. Syntes også han var god mot Köln. Det som var mest frusterende med Arshavin var at vi var vant til en spiller som scoret mye og på vanskelige sjanser, men plutselig så sluttet det. Da gikk støtten til Arshavin rett i dass og tydeligvis helt klart selvtilliten hans også.

 

Lurer på hva som skjer med han, men jeg håper han blir en sesong til.

Problemet er i all hovedsak at for hver gang han lykkes så har han feilet en haug med ganger. Var spesielt synlig i EM i en match der Russland brukte mesteparten av kreftene sine på å vinne tilbake ballen etter Arshavin hadde mistet den. Han spiller på marginer han ikke har ferdigheter nok til

Link to comment
Share on other sites

Klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg vil med Arshavin videre. Han er kanskje en av ligaens beste spillere når han er "slått på", mye av tiden ellers har han en veldig nonchalant og dårlig kroppsholdning og virker bare som en passasjer i kampen. Likevel får han alltid glimt av briljanse der han kan skape noe viktig for laget. Tror Wenger har samme inntrykket. Klarer han å knekke "Arshavin-koden" og få han motivert har vi en fabelaktig spiller igjen. Men lar det seg gjøre?

Link to comment
Share on other sites

Er fortsatt en klassespiller. Bare å få han motivert igjen så vil han skinne.

 

Skulle gjerne sett en lagoppstilling som dette mot drittlag som Sunderland o.l.: (med forbehold om skader selvfølgelig. Tar utgangspunkt i laget som var tilgjengelig i dag)

 

abDcWnQael.jpg

 

 

Arshavin er da trukket mer inn sentralt. Diaby og Arteta vil spille omtrent like defensivt som de gjorde i dag, men i motsetning til Gibbs (selv om han hadde en knallkamp) så har jeg valgt Andre Santos for sine offensive ferdigheter. Vil linke opp bra med Arshavin, Cazorla og Giroud.

 

Hadde vært en spennende formasjon hvertfall syntes jeg. Nesten litt 3-3-3-1. (3-5-1).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hvor mange minutter har han spilt og hvor ofte har han vært involvert for oss under preseason og resten av sesongen? Det er ikke akkurat mye. Allikevel så blomstrer han opp med en gang han får spille i sin beste posisjon (vel mot Coventry hvertfall). 3 målgivende og 1 mål. Samt at han skaffet laget sitt en straffe.

 

Temmelig brukbart det vil jeg påstå til tross for at det var mot "dårlig" opposisjon. Har som sagt fortsatt ufattelig lyst til å se Arshavin og Cazorla ute på banen samtidig en gang, men muligens de vil gå i veien for hverandre. Uansett så ville det hvertfall ikke manglet på kreativitet :P

Link to comment
Share on other sites

Temmelig brukbart det vil jeg påstå til tross for at det var mot "dårlig" opposisjon. Har som sagt fortsatt ufattelig lyst til å se Arshavin og Cazorla ute på banen samtidig en gang, men muligens de vil gå i veien for hverandre. Uansett så ville det hvertfall ikke manglet på kreativitet :P

Cazorla kan jo dekke en kantrolle, men føler de likevel ville vandret inn i hverandre. Fikk bare sett høydepunktene mot Coventry, men virker som han fikk mer plass enn han ville fått i PL og måten han da drifter fram og tilbake i banen gjør at han kan fordele pasninger/gå for skudd på egenhånd. Men pdd mener jeg vi bør fortsette med Cazorla og at Arshavin er som en Cazorla light, dårligere skudd, dårligere touch og dårligere overblikk, men fremdeles en av PLs beste menn å ha i bakhånd til en slik posisjon.(Selv om Ramsey blir foretrukket, etter min mening bør Ramsey ligge dypere i banen, kanskje han kan ta over Artetas rolle på sikt ved å strø pasninger rundt om kring? Hadde mye av de samme evnene som Mikel før skaden.)

Link to comment
Share on other sites

Sier ikke at Arshavin burde danke ut Cazorla fra midten eller noe slikt, men i kamper mot lag som Stoke, Sunderland o.l. hvor vi vet vi kommer til å stange mot et forsvar i 90 minutter så hadde det vært fantastisk å ha to såpass kreative spillere ute på banen samtidig. At Arshavin ikke engang har sittet på benken bortsett fra åpningskampen syntes jeg er rart bare, men vitner vel kanskje om kvaliteten i laget akkurat nå?

 

Ellers klarer jeg ikke å se for meg Ramsey i Arteta rollen. Han er en all-action midfielder. En veldig dynamisk spiller med fantastisk motor og store kvaliteter fremover i banen, men syntes aldri han har hatt den posisjoneringen som Mikel hele veien har vist. Er mer en spiller som ser noe som skjer akkurat der og da og springer til ballen. Arteta derimot virker å ha en forståelse for hvor og hva motspilleren gjør til nærmest enhver tid og posisjonerer seg deretter (se artikkelen jeg linket til i Arteta tråden bla.) En helt annerledes spiller enn Arteta.

 

Akkurat pdd. så er det Diaby, Ramsey, Coquelin og veldig snart Wilshere som kommer til å konkurrere om plassen ved siden av Arteta. Hvem av de som skal ta over for spanjolen vet jeg ikke, men Coquelin ville langsiktig vært den spilleren jeg ville ha satt pengene på. Når Arteta og Coquelin dannet midtbanen mot Southampton så var Coquelin den mer defensive av de to og Arteta fikk hakket mer tillatelse til å flyte rundt.

Link to comment
Share on other sites

Sier ikke at Arshavin burde danke ut Cazorla fra midten eller noe slikt, men i kamper mot lag som Stoke, Sunderland o.l. hvor vi vet vi kommer til å stange mot et forsvar i 90 minutter så hadde det vært fantastisk å ha to såpass kreative spillere ute på banen samtidig. At Arshavin ikke engang har sittet på benken bortsett fra åpningskampen syntes jeg er rart bare, men vitner vel kanskje om kvaliteten i laget akkurat nå?

 

Akkurat dette har jeg også irritert meg over. Man ser tydelig at vi trenger noe ekstra på midten for å få det ene vinnermålet, og hadde vi hatt to kreative midtbaner ville det gjort det mye vanskeligere å forsvare seg mot. Ganske fantastisk at en spiller av hans kaliber faktisk ikke har fått spille, ville gått inn i nesten enhver midtbane i PL.

Link to comment
Share on other sites

Sier ikke at Arshavin burde danke ut Cazorla fra midten eller noe slikt, men i kamper mot lag som Stoke, Sunderland o.l. hvor vi vet vi kommer til å stange mot et forsvar i 90 minutter så hadde det vært fantastisk å ha to såpass kreative spillere ute på banen samtidig. At Arshavin ikke engang har sittet på benken bortsett fra åpningskampen syntes jeg er rart bare, men vitner vel kanskje om kvaliteten i laget akkurat nå?

Ja vi har kanskje den beste troppen i PL for øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Helt klart noe som skurrer når

 

1 : Arshavin presterer så det holder i Carling Cup,

 

2: Wenger lovpriser russeren for hans profesjonalitet og innsats

på trening

 

3: Gervinho og Ox ikke akkurat har vist seg frem

 

... og likevel får AA omtrent ikke et minutt i PL

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke helt hvorfor Arshavin har fått så lite spilletid, for om man ser hvordan Arsenal stortsett har spilt denne sesongen og mannen nesten ikke får røre gresset. Så må man jo lure på om Arshavin må ha noen fete horn i siden på Wenger. Samme sak var det vel med Carlos Vela fikk alt for lite sjanser i følge mine øyner.

Link to comment
Share on other sites

Ganske enkelt egentlig.. Wenger har helt klart fryst ut Arshavin, men til tross for dette så har han allikevel sett seg nødt til å bruke han i små perioder grunnet en stall med lite kvalitet og få brukbare alternativer.

 

Arshavin har helt klart ikke vært med i planene til Wenger siden høsten 2011..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...