Jump to content

Keeperplassen


The Gunner

Hvem ønsker du som førstekeeper?  

77 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

For det første så er det ikkje snakk om å prøve å slå i hjel ein diskusjon her.. Det at eg meiner at Wenger veit best er eit argument like godt som at du meiner Almunia ikkje er god nok..

Det her er bare tull

Så du meiner det er berre tull? Ja, då beklager eg! Du har selfølgelig rett.. :D

 

 

 

http://www.allgoonerdup.com/Archives/2007_08/Nov/13Nov.html

Even as we made a hash of Reading's consolation goal, our keeper running into his own post like an overexcited Spanish hotel employee, our two-goal cushion puts us back on top going into the break.

 

Sidan du og en skribent frå ei side som har "Manure USA" og "Man Citeh" på 2. og 3.plass på tabellen på forsida meiner det, så får eg vel nesten trekke meg her òg..

Link to comment
Share on other sites

Problemet med deg BE er at du har bestemt deg for å hate og dømme Almunia nord og ned uansett. Almunia kunne gjort 20 "once-in-a-lifetime" redninger i 1 kamp, og du hadde hatet han høyere enn alt annet i verden. Så problemet med diskusjonen her er innstillinga di, og ikke argumentene til Balsnes ( Som forøvrig er saklige og spot-on)

 

 

Målet til Reading så er det en veldig god grunn til at Almunia ikke kutter innlegget, og det er fordi han ikke vil løpe inn i Eboue og kanskje skape en enda farligere situasjon. Og når en forsvarer får stå og heade ballen så alene, så forventer han kanskje at ballen skal gå litt lenger enn 3meter. Den påfølgende headingen som smeller i tverrligger så stuper Almunia inn i stanga - Det er vel da fordi han ikke tenker, men bare reagerer på headingen. Og tiden fra ballen smeller i tverrligger til den ligger i nettet, er 2-3 sekunder. Hvis du forventer at en keeper skal komme seg opp på beina og være der på den tida - Da har du ett problem i tankegangen din. Det hadde ikke engang din "Hellige Lehmann" klart.

 

 

Lehmann er god - men han gjorde alt for mange GEDIGNE tabber i sesongstarten - Og etterpå gikk ut og kritiserte klubb, spillere og manager. Noe som alene kvalifiserer til tribuneplass i mine øyne.

 

Almunia er ikke en god permanent løsning, men slik han spiller nå for tiden så er han god nok til vi kan få inn en erstatter. Og å holde nullen i 10 av 17 kamper, det er ikke dårlig.

 

Fabianski har vel til gode å få sjansen i annet enn ligacupen - Så vil ikke si noe spesielt om han i denne omgang. MEn blir spennende å følge med han.

Link to comment
Share on other sites

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=185935

 

Kløing eller en kløing med en dyp bak tanke?

Døm selv :)

 

Prøv å klø deg slik i hodet selv...

 

- En naturlig bevegelse å gjøre? Neppe!

Husk å legg til at du må prøve å klø deg selv slik i hodet med en keeperhanske på hånda..

 

Nøyaktig det jeg tenkte :)

Link to comment
Share on other sites

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=185935

 

Kløing eller en kløing med en dyp bak tanke?

Døm selv :)

 

Prøv å klø deg slik i hodet selv...

 

- En naturlig bevegelse å gjøre? Neppe!

Husk å legg til at du må prøve å klø deg selv slik i hodet med en keeperhanske på hånda..

 

Nøyaktig det jeg tenkte ;)

 

Er ikke alle som tenker over hva slags fing de klør me da, men at han bare kldde seg med EN fing er da litt merkelikt :)

Link to comment
Share on other sites

Til alle som forsøker å sammenligne keeperne i Arsenal. Jeg tror få keepere vi har hatt kan måle seg med Lehmann. Det vi derimot kan gjøre, er å måle rollen de spilte for laget de var en del av. Da stiller Seaman i en særklasse. Og Lehmann er like bak. Eller Rimmer, Jennings, Seaman og Lehmann. De jeg ikke har nevnt er lenger bak i køen.

 

Det som likevel er deres felles skjebne, er at de begge røk ut av laget i høy alder. Man når en topp, også som keeper. Man kan holde det gående lenger enn utespillerne, men rundt de 40 går det mot slutten. Jeg tror løpet er kjørt for Lehmann.

 

Nå er det Almunia de neste åra, eller en annen luring... Jeg tror iallefall ikke Fab`en har noen sjanse. Wenger handler en etablert keeper. Noe annet ville være svært overraskende.

Link to comment
Share on other sites

Dessverre ikke helt god keepersituasjonen vår :)

Det jeg før sesongen så på som en posisjon vi var veldig bra forspent på og snarere ville selge vekk enn for å holde folk fornøyd må vi kanskje ha inn en nå. Man kan si hva man vil om Lehmann, han gjør f*** mye rart og det er ikke lett å vite hvor klok han egentlig er. Men før VM 2006 spilte han fantastisk for oss og en veldig lik situasjon nå kan gi oss mye bra på vårparten. Jeg synes ikke Almunia har spilt seg ut på noen måte,men: Når det virkelig tetner til tipper jeg at både jeg og Wenger vil ha den tyske ringreven bakerst.

 

Tabbene i starten av sesongen er for meg helt uforståelig. Samme med uttalelsene, hva holder tullingen på med? Skjeller ut lagkamerater offentlig og sier du er bedre enn den og den? Men hvem skal vi hente da? Er vel en del som har snakket om Akinfeev. Kan han gjøre en jobb NÅ?

Link to comment
Share on other sites

Greit at Tribalfootball ikke er de mest seriøse, men en ting har de fått med seg: Jussi Jaaskelainen er bosman i sommer.

 

Det MÅ vi utnytte! Jaaskelainen er en klassekeeper som de fleste lag i PL ville brukt på førstelaget. I tillegg vil vi nok være ganske ensomme om å prøve å få tak i ham av storlagene, ettersom Chelsea har Cech, United har VDS og Liverpool har Reina. Og i konkurranse mot Inter tror jeg vi skulle ha vunnet, ettersom jeg tror Jussi liker seg i England.

 

LØP Å KJØP, WENGER. Dette kan være løsningen på keeperproblemet: Få en så god keeper gratis!

Link to comment
Share on other sites

Greit at Tribalfootball ikke er de mest seriøse, men en ting har de fått med seg: Jussi Jaaskelainen er bosman i sommer.

 

Det MÅ vi utnytte! Jaaskelainen er en klassekeeper som de fleste lag i PL ville brukt på førstelaget. I tillegg vil vi nok være ganske ensomme om å prøve å få tak i ham av storlagene, ettersom Chelsea har Cech, United har VDS og Liverpool har Reina. Og i konkurranse mot Inter tror jeg vi skulle ha vunnet, ettersom jeg tror Jussi liker seg i England.

 

LØP Å KJØP, WENGER. Dette kan være løsningen på keeperproblemet: Få en så god keeper gratis!

 

Jussi Jaaskelainen er i mine auge ikkje like god som du påstår.

Link to comment
Share on other sites

Greit at Tribalfootball ikke er de mest seriøse, men en ting har de fått med seg: Jussi Jaaskelainen er bosman i sommer.

 

Det MÅ vi utnytte! Jaaskelainen er en klassekeeper som de fleste lag i PL ville brukt på førstelaget. I tillegg vil vi nok være ganske ensomme om å prøve å få tak i ham av storlagene, ettersom Chelsea har Cech, United har VDS og Liverpool har Reina. Og i konkurranse mot Inter tror jeg vi skulle ha vunnet, ettersom jeg tror Jussi liker seg i England.

 

LØP Å KJØP, WENGER. Dette kan være løsningen på keeperproblemet: Få en så god keeper gratis!

 

Jussi Jaaskelainen er i mine auge ikkje like god som du påstår.

 

 

Det er noe av det dummeste jeg har hørt, dette er keeperen som redder laget sitt kamp etter kamp... Selv om jeg er en stor fan av lehmann ønsker jeg meg heller Jussi

Link to comment
Share on other sites

Syns vi skal la Alumnia få stå i fred og ro..! Angående fingern syns jeg det er en smule rart og klø seg med den fingern

 

Desverre så har jeg det slik at hver gang jeg ser at Almunia skal stå så tenker jeg tilbake på CL finalen....

 

Hvorfor gå å tenke på den svarteste dagen av de alle, når vi har en så lys og deilig dag nå ? ;)

 

Selv dagene er ikke like lyse når jeg ser hvem som er i mål ! Men Lehmann blir jeg bare helt svart av !! Off, har gitt opp håpe med han nå altså !

 

Give me a special one, NOT Lehmann !

Link to comment
Share on other sites

Syns vi skal la Alumnia få stå i fred og ro..! Angående fingern syns jeg det er en smule rart og klø seg med den fingern

 

Desverre så har jeg det slik at hver gang jeg ser at Almunia skal stå så tenker jeg tilbake på CL finalen....

 

Hvorfor gå å tenke på den svarteste dagen av de alle, når vi har en så lys og deilig dag nå ? ;)

 

Selv dagene er ikke like lyse når jeg ser hvem som er i mål ! Men Lehmann blir jeg bare helt svart av !! Off, har gitt opp håpe med han nå altså !

 

Give me a special one, NOT Lehmann !

Lehmann forsvinner nok i Januar uansett siden han ikke ønsker å fortsette hvis han må sitte på benken... og da må wenger handle en ny keeper, som forhåpentligvis blir jussi jaaskelainen eller en yngre super keeper xD

Link to comment
Share on other sites

Først vil jeg hilse til alle her på forumet, blir knall å ta del i dette fantstiske diskusjonsforumet! :P

 

Når jeg ser på keeper plassen vi nå har i arsenal vil jeg først si at Almunia er en Knall keeper, klager aldri og har en god holdning samt god kommunikasjon med resten av laget, men dessverre så mangler han det lille ekstra for en klasse keeper. Vi trenger en ny keeper, Lehmann har rett og slett oppført seg allt for dumt til å fortjene plassen sin tilbake.

Vi trenger en ny keeper i januar og tenker da litt på Petr Cech. Siden han selv sier at han vil vurdere et tilbud fra Barcelona, selv om han liker seg i Premier League og London, kan dette tyde på at han ikke trives i Chelsea. Etter min mening ville Cech vært Arsenals redning bakover, vi har jo ingen problemer fremover ;)

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle1444469.ece

Link to comment
Share on other sites

Nå er det mange meninger, og det er bra ;)

 

Det å si at Jussi ikke er så god som man skal ha det til, er vel som nevnt ovenfor litt tull å si uten å gi noen begrunnelse. Som sagt over så redder han laget sitt gang på gang, og han er vel god på så godt som alle punkter en keeper skal være god på. Ett lite minus er at han har blitt kritisert for å ikke kommunisere godt nok med back 4'er - Men det kan man vel sikkert forbedre?

 

Finger'n til Lehmann... Altså hvis man prøver å klø seg i hodet med 1 finger når man har keeperhansker på seg - så merker man fort at dette er tåpelig. Med mindre man er primadonna og ikke vil ødelegge sveisen - og det er vel neppe Jens redd for. Også skal det sises at det ikke er første gangen denne fyren gjør slike ting.

'

Men enig med deg Helmik, Jussi hadde vært en super signing!

Link to comment
Share on other sites

Greit at Tribalfootball ikke er de mest seriøse, men en ting har de fått med seg: Jussi Jaaskelainen er bosman i sommer.

 

Det MÅ vi utnytte! Jaaskelainen er en klassekeeper som de fleste lag i PL ville brukt på førstelaget. I tillegg vil vi nok være ganske ensomme om å prøve å få tak i ham av storlagene, ettersom Chelsea har Cech, United har VDS og Liverpool har Reina. Og i konkurranse mot Inter tror jeg vi skulle ha vunnet, ettersom jeg tror Jussi liker seg i England.

 

LØP Å KJØP, WENGER. Dette kan være løsningen på keeperproblemet: Få en så god keeper gratis!

 

Jussi Jaaskelainen er i mine auge ikkje like god som du påstår.

 

 

Det er noe av det dummeste jeg har hørt, dette er keeperen som redder laget sitt kamp etter kamp... Selv om jeg er en stor fan av lehmann ønsker jeg meg heller Jussi

 

Syne ikke det var dumt i det hele tatt jeg. Jussi er en helt ordinær keeper. Bedre enn Almunia, for dårlig for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Jussi er en helt ordinær keeper. Bedre enn Almunia, for dårlig for Arsenal.

 

Høres ut som en grei oppsummering. Tror nok at Jussi er bedre enn Almunia, men tror faktisk vi må velge en fra høyere hylle.

 

Uansett så bør Wenger ha en solid plan når det gjelder keeper. Dagens situasjon er ikke topp.

Link to comment
Share on other sites

Det mases om en klassekeeper og det eneste folk ønsker seg er Jussi!!!

Herregud, han er en god keeper, men er han noe bedre enn Lehmann, Fabianski og Almunia? Nei. Han ville vært smør på flesk.

 

Lehmann er Arsenals beste keeper, men visse ting har gjort at han nå er benket.

Føler meg ikke like trygg med Almunia.

Link to comment
Share on other sites

Det mases om en klassekeeper og det eneste folk ønsker seg er Jussi!!!

Herregud, han er en god keeper, men er han noe bedre enn Lehmann, Fabianski og Almunia? Nei. Han ville vært smør på flesk.

 

Lehmann er Arsenals beste keeper, men visse ting har gjort at han nå er benket.

Føler meg ikke like trygg med Almunia.

 

Jussi stiller pent bak Lehmann. For meg er Lehmann vår keeper. Almunia er svaret på de "visse tingene" som er grunnet til at tyskeren er benket.

 

Ser ingen grunn til at vi på død og liv må hente en gratiskeeper.

Link to comment
Share on other sites

Det mases om en klassekeeper og det eneste folk ønsker seg er Jussi!!!

Herregud, han er en god keeper, men er han noe bedre enn Lehmann, Fabianski og Almunia? Nei. Han ville vært smør på flesk.

 

Lehmann er Arsenals beste keeper, men visse ting har gjort at han nå er benket.

Føler meg ikke like trygg med Almunia.

 

Jussi stiller pent bak Lehmann. For meg er Lehmann vår keeper. Almunia er svaret på de "visse tingene" som er grunnet til at tyskeren er benket.

 

Ser ingen grunn til at vi på død og liv må hente en gratiskeeper.

Helt enig.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...