Jump to content

Eduardo da Silva


jobosol

Recommended Posts

nå har jo UEFA åpet for at alle situsajoner som skjer i kamp kan diskuteres i etterkant, uansett om dommeren har sett det eller ikke, og fra nå av må all filming straffes, skal bli utrolig spennende å se om de kan fortsette med det.. de har jo i realiteten gravd sin egen grav

 

spennede å høre hva Wenger har å si om dette

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 897
  • Created
  • Last Reply

Straffen er jo i utgangspunktet grei. Klarer man å bekjempe filming og andre usportsligheter, så hadde det vært topp. Jeg tror imidlertid at det i fremtiden ikke kommer til å være likhet for denne reaksjonen. Har UEFA mot til å kjøre den samme linje ovenfor de virkelig store europeiske klubbene? Tørr de å utestenge de største stjernene? Jeg tror dessverre at de feiger ut.

 

Venter spent på fortsettelsen!

Link to comment
Share on other sites

Straffen er jo i utgangspunktet grei. Klarer man å bekjempe filming og andre usportsligheter, så hadde det vært topp. Jeg tror imidlertid at det i fremtiden ikke kommer til å være likhet for denne reaksjonen. Har UEFA mot til å kjøre den samme linje ovenfor de virkelig store europeiske klubbene? Tørr de å utestenge de største stjernene? Jeg tror dessverre at de feiger ut.

 

Venter spent på fortsettelsen!

Likhet for loven må jo gjelde her. Trur UEFA får argusøyne på seg nå framøve. Og dem kommer å få nok å gjør på. Lure på om den som utestenge slike som filmer midt på banen også. Slik som Eboue gjorde mot manure. Eller slik som Drogba gjør hver gang han ikke klare å komme seg laus. Venter også spent på forsettelsen!

Link to comment
Share on other sites

Snakk om å stikke hånden i et vepsebol.. Her skal de få nok å gjøre den nærmeste tiden. Nå er det jo bare å sende inn tv-bilder fra hver eneste kamp i regi av UEFA for å få spillere utestengt. Stakkars de sydeuropeiske klubbene, de vil jo ikke ha spillere tilgjengelig etter 2. runde av CL.

 

Hvordan i all verden har de klart å sette seg selv i en så håpløs situasjon. Dette kommer til å bli deres verste mareritt.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenalinsider.com/2009/09/01/f...e-watching-you/

 

Skal bli spennende å se hvordan UEFA klarer å følge denne linja, når spillere fra Real Madrid, Man Utd, Milan, Barcelona, Liverpool, og f.eks Chelsea filmer. Hva skjer om de ikke fortsetter å plutselig straffe øyeblikk med juks, som skjer ofte i fotballkamper.

Syndebukken nå ble Eduardo, men sansynligheten for at UEFA sitter der som den store taperen, tror jeg desverre er meget stor.

 

De tør ikke å følge dette 100%, men fotballen hadde seiret om de kunne klart å følge linja. Som RP7 skrev det:

 

 

Dette kommer til å bli deres verste mareritt.

Link to comment
Share on other sites

Dette er det dummeste UEFA noen gang har gjort

 

Tja, kanskje det dummeste i forhold til seg selv ja, men her gjør man egentlig fotballen en tjeneste. Det var greit å straffe Eduardo, og det er viktig å forsøke å bekjempe filming. Men som andre er inne på, denne saken vil danne presedens, og nå får man en kjempeutfordring å praktisere likhet for loven. Spørsmålet er hvor lenge det går før de mister all troverdighet? Hvis UEFA er i nærheten av å praktisere denne regelen konsekvent bør Arsenal ha alle sjanser til å vinne CL denne sesongen, for sentrale spillere (Drogba, Ronaldo, Rooney, Gerrard osv) hos alle rivalene vil jo med dette høyst sannsynlig måtte bli utestengt nesten hele turneringen! :)

Link to comment
Share on other sites

Dette er det dummeste UEFA noen gang har gjort

 

Tja, kanskje det dummeste i forhold til seg selv ja, men her gjør man egentlig fotballen en tjeneste. Det var greit å straffe Eduardo, og det er viktig å forsøke å bekjempe filming. Men som andre er inne på, denne saken vil danne presedens, og nå får man en kjempeutfordring å praktisere likhet for loven. Spørsmålet er hvor lenge det går før de mister all troverdighet? Hvis UEFA er i nærheten av å praktisere denne regelen konsekvent bør Arsenal ha alle sjanser til å vinne CL denne sesongen, for sentrale spillere (Drogba, Ronaldo, Rooney, Gerrard osv) hos alle rivalene vil jo med dette høyst sannsynlig måtte bli utestengt nesten hele turneringen! :)

 

Men innerst inne vet vi vel at dette ikke kommer til å skje. Vi kan ønske, og tro, at UEFA og evt FIFA følger opp dette, men de kommer til å møte seg selv i døra allerede i første runde av CL. Og hverken media eller andre kommer til å være interessert. Bare oss. Det er jo sånn det er, oss mot røkla. Så får vi heller vinne uten hjelp fra de høye herrer. Da smaker det også så mye bedre..

Link to comment
Share on other sites

Ingen overraskelse at UEFA med Platini i spissen nytter muligheten til å ta i bruk de virkemidler de har for å sverte og skade vårt Arsenal. Fyren har tidligere kommet med meget usmaklige uttalelser mot Arsene, og i tillegg høylydt pålagt oss meninger som me ikkje har ("That is what makes football so great. It is what people like Wenger do not want, little clubs beating the big clubs, because they want their business"). Sitatet kom etter at Cluij slo Roma i gruppespillet i turneringen.

 

Platini er motstander av videodømming, og får å slenge opp ein konspirasjon: Platini ønsker å personlig bestemme hvem som skal bli straffet og hvem som skal slippe unna, dette skal ikkje overlates til "objektive" dommere.

 

 

Siden eg bevega meg inn i det konspirative hjørnet, her er ein liten forklaring på hvorfor engelske medier har slengt seg på uthengingen av Eduardo: husk at England spiller kvalifiseringskamp mot Kroatia 9. september på Wembley, og ein upopulær Eduardo spiller sannsynligvis dårligere enn ein Eduardo med selvtillit, samtidig som terskelen for at dommer blåser straffe i favør Dudu er høyere enn tidligere. Tenk over det!

Link to comment
Share on other sites

Se for dere en situasjon hvor 5 personer banker en annen person. De fire første slår fem ganger hver (la oss for enkelthets skyld kalle dem Eboue, Cronaldo, Drogba og Rooney), mens den siste slår ett lite slag (la oss kalle han Eduardo). Er det da riktig at det bare er Eduardo som blir straffet??? Selvsagt ikke, og at UEFA ikke kan fatte dette er helt utrolig. Skal man statuere et eksempel for preventiv virkning må man ta en av de som virkelig fortjener det!

Link to comment
Share on other sites

Skal man statuere et eksempel for preventiv virkning må man ta en av de som virkelig fortjener det!

 

Tja, man kan jo for så vidt starte hvor som helst hvis man vil statuere et eksempel, selv om jeg er enig i at man burde ta tak i de alvorlige tilfellene først. Men poenget er vel likevel hvordan man følger opp dette videre, og det er mange av oss som klok av skade ikke har særlige forventninger til UEFA her, og som blir forbauset dersom den sedvanlige dobbeltmoralen til UEFA ikke kommer til syne ved første anledning...! :)

Link to comment
Share on other sites

Kloke ord:

 

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/foo...icle6818782.ece

 

It is the worst piece of judicial bungling I have ever come across in all my years of covering football.

 

To take the step of admitting they have mishandled the situation is probably beyond Uefa. If they did have any honour and decency they would admit they have got this wrong. What they will probably do is uphold their ruling, maybe reducing it to a one-match ban, and then they will not touch diving again. Uefa will just hope this has the salutary effect and hope they can ride it out.

 

Godt å se at man iallefall får litt støtte fra engelsk presse.

Link to comment
Share on other sites

var det rettferdig at barca kom til CL finalen i fjord??

 

var vel strengt tatt chelski som skulle hvert der hvis dommeren hadde gjort jobben sinn, sier litt om hvor urettferdig fotballen kan vaere..

vi skulle vel aldri roeket ut mot pool heller aaret foer..

 

ja takk til video domming.

 

 

har faktisk et forslag som kunne stoppet mye av denne sutringen: begge manegere har 1 challenge per omgang, 4 dommer sitter foran skjermen, og hvis en horibel situasjon oppstaar kan manegeren bruke en challenge!!

 

versaa god uefa!!!!

Link to comment
Share on other sites

Siden eg bevega meg inn i det konspirative hjørnet, her er ein liten forklaring på hvorfor engelske medier har slengt seg på uthengingen av Eduardo: husk at England spiller kvalifiseringskamp mot Kroatia 9. september på Wembley, og ein upopulær Eduardo spiller sannsynligvis dårligere enn ein Eduardo med selvtillit, samtidig som terskelen for at dommer blåser straffe i favør Dudu er høyere enn tidligere. Tenk over det!

 

Godt poeng det der!

 

Og selvsagt har England grunn til å frykte. Hadde jo seriøse problemer mot Kroatia i forrige kvalifisering. Det pussige er at UEFA valgte å slå til nå.

Link to comment
Share on other sites

Siden eg bevega meg inn i det konspirative hjørnet, her er ein liten forklaring på hvorfor engelske medier har slengt seg på uthengingen av Eduardo: husk at England spiller kvalifiseringskamp mot Kroatia 9. september på Wembley, og ein upopulær Eduardo spiller sannsynligvis dårligere enn ein Eduardo med selvtillit, samtidig som terskelen for at dommer blåser straffe i favør Dudu er høyere enn tidligere. Tenk over det!

 

Godt poeng det der!

 

Og selvsagt har England grunn til å frykte. Hadde jo seriøse problemer mot Kroatia i forrige kvalifisering. Det pussige er at UEFA valgte å slå til nå.

Engang må dem jo gjøre noe for å bli kvitt problemet. At det går utøve Edu er såklart kipt, men han filmet med lik linje som dem andre filmer og fortente å bli straffet. Desuten er det første sikkelige filminga i 2009-2010 sesongen. Så det er vel for å vise at dem iår skal slå ned på det. Får bare håpe dem klare å gjennomføre det!

Link to comment
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=RhQF9h4x4Lw har Uefa sett denne videon?

 

Har fulgt debatten her inne og der ute en stund.

Jeg sitter igjen med to klare og greie meninger.

Det var mer straffe enn ikke straffe.

Og det går så fort og er så tøft at jeg tror de færreste ville klare stå igjen på beina i en slik situasjon.

 

Og jeg tror det beste er å glemme hele greia og komme oss videre.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje litt seint å svare, men hva faen er det Uefa tenker med? Platini ha noe personlig i mot Arsenè.

 

Nå som Eduardo er dømt forventer jeg at Uefa holder samme lista over hele fjøla. Men det gjør de tydeligvis ikke. Som alle vet diva Ashley Young mot Rapid Wien. Gjorde Uefa noe? Nei, vi har ikke hørt en dritt om det. Måtte Uefa brenne!

 

Merker jeg blir forbanna.

Link to comment
Share on other sites

Det er MANGE som snakker bull her inne nå. UEFA har selvsagt like lite mot Arsenal som de har mot Barcelona, Man. United, Werder Bremen, Olympiakos, Viking, FC Dudelange eller Fylkir fra Island. Ser dere spøkelser på høylys dag?

Ellers så filmet Eduardo, noe som er noe forbannet dritt. Og, det er faktisk greit at UEFA,jeg skulle faktisk gjerne sett at det var FIFA, gjøre noe med all filmingen. Det som derimot IKKE er greit, er at UEFA gjør dette UTEN å ha klare og 100% rettferdige retningslinjer. De som skal evaluere fremtidige situasjoner, og de blir det mange av, sann mine ord, skal jaggu få brynt seg. Med den bakgrunnen har UEFA gjot en kardinaltabbe av dimensjoner. Hensikten derimot, er grei nok.

Link to comment
Share on other sites

Ærlig talt. Kan vi ikke holde nivået på et noenlunde anstendig nivå. Å be noen "brenne" ser jeg er veldig populært for tiden. Men samtidig usedvanlig fordummende!

 

Til Eduardo: Jeg trodde ved første øyekast han filmet. Jeg hadde akseptert det hvis dommeren ga ham gult kort der og da. Vi aksepterer tross alt at dommeren kun har sin intuitive forståelse å dømme efter - og det så ut som filming.

 

Det er derimot ikke greit at UEFA nå straffer ham som de gjør. Ikke 2 kamper. Ikke én kamp. Ei heller hadde det vært greit å gi ham gult kort registrert i eftertid. Grunnen er enkel: Når dommeren dømmer kampen har han som sagt et begrenset "bevismateriale" å forholde seg til. Vi godtar at han følger sin magefølelse. Det samme kan ikke gjelde for de høye herrer bak skrivebordet i UEFA. De har tilgang til allverdens teknologi, slowmotions, nærbilder osv. Bevisbyrden må utvilsomt være langt tyngre for å ilegge noen straff på denne måten kontra underveis i matchen. Og her kommer Eduardo igjen inn. Med hans skadehistorie og med bilder som viser at det faktisk var kontakt er det mer enn nok holdepunkter til å la tvilen komme den tiltalte til gode.

 

En ting er å falle lett. Noe ganske annet er det å bevise(!) at noen har gått i bakken av egen vilje óg(!) i den hensikt å lure dommeren!

 

La meg understreke: Jeg tror fortsatt Eduardo filmet. Tror. Noe annet er det simpelthen ikke grunnlag for. Og hvis det er magefølelsen og troen til en nemd i UEFA som skal styre i år, så får vi et spetakkel uten like. Og sannsynligvis en europeisk superliga i gigantklubbenes egen regi om svært kort tid.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...