Jump to content

Eduardo da Silva


jobosol

Recommended Posts

  • Replies 897
  • Created
  • Last Reply

Lykke til Dudu! Han ble aldri som Henry, men han blir alltid husket på godt og vondt. Noen pinlige situasjoner (straffen mot Celtic), noen grusomme situasjoner (skaden), og noen fantastiske øyeblikk når han viste fram den eminente skuddfoten han en gang hadde. :D

Link to comment
Share on other sites

Da får jeg bare ønske han lykke til videre. Hadde ikke helt troen på at han skulle komme tilbake i fullt slag etter skaden, og at han nå går til Shaktar gjenspeiler dette. Meget synd skaden kom akkurat i det han var på vei til å slå til for fullt. Er sikker på at han ville fortsatt framgangen om det ikke hadde vært for Taylor.

Link to comment
Share on other sites

Eduardo kommer til å gjøre det bra i Shaktar. Synes ikke han framsto så "ødelagt av Taylor" som mange vil ha det til. Tipper at han har trent veeeeldig mye fysisk for å komme over skaden og det har gått utover teknikk, spesielt på avslutninger. Han kommer til å bli en stor spiller i Shaktar

Link to comment
Share on other sites

Ønsker denne mannen lykke til videre! Husker da jeg gikk inn på The Armoury å så nummer 9 med "Eduardo Get Well Back Soon" ..Trodde aldri han kom til å score et eneste mål for oss etter den grusomme skaden men han kom tilbake noe som jeg tviler på så mange andre Sør-Amerikanske spillere har klart i PL..Skal hvertfall følge med Shaktar fremover og han kommer til å score mål,masse mål :D

Link to comment
Share on other sites

Lykke til Dudu!

 

Hadde det ikke vært for Taylor, som egentlig ikke er en grisespiller skal vi tro på mediene, så tror jeg din karriere i Arsenal hadde blitt legendarisk. Før skaden så tør jeg påstå at du var EPL dessidert beste avslutter. Lykke til videre!

Link to comment
Share on other sites

dette likte jeg ikke! Jeg mener Eduardo på sitt beste er en av de beste avslutterne jeg noen gang har sett, og at det var "bare" et spørsmål om tålmodighet og tid før han fant tilbake til sitt gamle jeg. Den tålmodigheten hadde åpenbart verken Arsenal eller Eduardo. Chamakh er sikkert bra han, og kanskje han kan hjelpe oss til suksess, men etter statistikken å dømme og ut fra det jag har sett er han ingen avslutter slik Eduardo er på sitt beste. Dette kan komme til å bli et salg Arsenal angrer på! Men ønsker Eduardo lykke til. Han er en flott type!

Link to comment
Share on other sites

dette likte jeg ikke! Jeg mener Eduardo på sitt beste er en av de beste avslutterne jeg noen gang har sett, og at det var "bare" et spørsmål om tålmodighet og tid før han fant tilbake til sitt gamle jeg. Den tålmodigheten hadde åpenbart verken Arsenal eller Eduardo. Chamakh er sikkert bra han, og kanskje han kan hjelpe oss til suksess, men etter statistikken å dømme og ut fra det jag har sett er han ingen avslutter slik Eduardo er på sitt beste. Dette kan komme til å bli et salg Arsenal angrer på! Men ønsker Eduardo lykke til. Han er en flott type!

 

Enig.

Link to comment
Share on other sites

dette likte jeg ikke! Jeg mener Eduardo på sitt beste er en av de beste avslutterne jeg noen gang har sett, og at det var "bare" et spørsmål om tålmodighet og tid før han fant tilbake til sitt gamle jeg. Den tålmodigheten hadde åpenbart verken Arsenal eller Eduardo. Chamakh er sikkert bra han, og kanskje han kan hjelpe oss til suksess, men etter statistikken å dømme og ut fra det jag har sett er han ingen avslutter slik Eduardo er på sitt beste. Dette kan komme til å bli et salg Arsenal angrer på! Men ønsker Eduardo lykke til. Han er en flott type!

 

Tja, respekterer synet ditt, men er ganske uenig. Jeg så ingen tegn til at noe skulle snu trenden på Eduardo i Arsenal. Han hadde null selvtillit (feilaktige valg gang på gang i løp, stresset på avslutningsøyeblikk) og, tempoet i PL virket for hardt for han etter skaden (redd for nye taklinger, og trakk seg litt unna??).

Joda, selvtilliten kunne kommet tilbake, men jeg tror vel at han trengte en ny start. Hvor mange sesonger skal man vente, og spesielt i dette jaget med at klubben skal prestere......

 

Chamakh er nok ikke hentet inn som en ren erstatter til Eduardo, for Eduardo har ikke hatt noen utpreget rolle i spillesystemet siden skaden. Så Chamakh får nok en helt annen rolle enn det planen var med Eduardo, så dette ser jeg ikke på som noe svakhet.

 

Arseblog:

OptaJoe posted the following on Twitter yesterday:

 

Eduardo converted 23.5% of his shots in the Premier League before his injury v B'ham City in Feb 2008, but just 6.3% after

Link to comment
Share on other sites

Tja, respekterer synet ditt, men er ganske uenig. Jeg så ingen tegn til at noe skulle snu trenden på Eduardo i Arsenal. Han hadde null selvtillit (feilaktige valg gang på gang i løp, stresset på avslutningsøyeblikk) og, tempoet i PL virket for hardt for han etter skaden (redd for nye taklinger, og trakk seg litt unna??).

Joda, selvtilliten kunne kommet tilbake, men jeg tror vel at han trengte en ny start. Hvor mange sesonger skal man vente, og spesielt i dette jaget med at klubben skal prestere......

 

Chamakh er nok ikke hentet inn som en ren erstatter til Eduardo, for Eduardo har ikke hatt noen utpreget rolle i spillesystemet siden skaden. Så Chamakh får nok en helt annen rolle enn det planen var med Eduardo, så dette ser jeg ikke på som noe svakhet.

 

for å ta det siste først, chamakh får nok en helt annen rolle, og ja, han er en annen type spiller, men siden klubben kjøper ham og selger Eduardo er sammenlikningen likevel relevant i den forstand at det er interessant å vurdere hvordan dette totalt sett slår ut for klubben.

 

og ja, naturligvis ville det vært gambling å beholdt Eduardo. Hvis man hadde gitt ham enda en sjanse, så kunne det slått feil. Det man da hadde tapt var det økonomiske utbyttet som i etterkant da ville blitt mye dårligere. Men hvis man tar feil, så vil jo tapet kunne bli mye større. Og det er på dette grunnlaget jeg mener det var feil å selge ham nå. Han burde fått en sesong til, selv om det kanskje hadde kostet klubben en del penger, og han muligens ikke ville finne tilbake gamle takter.

Link to comment
Share on other sites

for å ta det siste først, chamakh får nok en helt annen rolle, og ja, han er en annen type spiller, men siden klubben kjøper ham og selger Eduardo er sammenlikningen likevel relevant i den forstand at det er interessant å vurdere hvordan dette totalt sett slår ut for klubben.

 

og ja, naturligvis ville det vært gambling å beholdt Eduardo. Hvis man hadde gitt ham enda en sjanse, så kunne det slått feil. Det man da hadde tapt var det økonomiske utbyttet som i etterkant da ville blitt mye dårligere. Men hvis man tar feil, så vil jo tapet kunne bli mye større. Og det er på dette grunnlaget jeg mener det var feil å selge ham nå. Han burde fått en sesong til, selv om det kanskje hadde kostet klubben en del penger, og han muligens ikke ville finne tilbake gamle takter.

 

Så lenge det er snakk om å se endringene i et helhetlig perspektiv, og ikke sammenligne Eduardo/Chamack sine kvaliteter opp mot hverandre, så er vi enige Piscator.

Tror dette slår positivt ut for Arsenal, for Eduardo er en rettvendt spiss innenfor 16-meteren. Problemet er at etter skaden, så har han ikke spilt sine kort på denne måten. Han har ikke spilt på sine kvaliteter, og for meg har han ikke hatt noe progresjon på å nærme seg den spillertypen han er. Dette tror jeg skyldes de faktorene som jeg skrev tidligere, nemlig: selvtillit, og tempoet i PL som han ikke takler etter skaden.

 

Jeg tror Eduardo trengte å komme seg vekk fra balløya, og starte på nytt. Ønsker han lykke til, for han fortjener en god karriere. En sympatisk spiller.

 

Chamack ser jeg mer på som en bedre utgave av Bendtner (etter det jeg har sett av han), god på hode, god spillerforståelse, jobber bra, og virker å ha bra teknikk.

 

Kan vi nå bruke Arshavin mere sentralt?

Kanskje Wenger tenker litt lenger frem, og ser for seg en Wellington (som kommer i januar) som vil bli en perfekt joker som "midtspiss"?

Kan Theo settes som spiss?

 

For meg, så virker det som om det er mange muligheter med dette kjøpet. Både som bredde i det offensive leddet, og at alternativene er mange. Persie, Arshavin, Theo, og Chamack, kan kanskje alle bekle rollene både på kant og sentralt i dette 4-3-3 systemet.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje vi kan dytte van Persie ut i en fri kantrolle, sånn alá Pires hadde i sin tid?

 

Det er den rollen jeg personlig har ønsket for RvP, selvom jeg syns han imponerte sentralt ifjor. Jeg vil ha han på høyre side av midtbanen/angrepet. Han er en skuddtrussel når han trekker inn og vil forhåpentligvis være flink til å overlappe. I motsetning til Walcott så har RvP selvtillit og teknikk til å holde på ballen når nødvendig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

 

Svir fortsatt hver bidige gang jeg tenker på han. Tror han kunne vært helt fantastisk for oss, men dessverre ødela Taylor alt. En ufattelig flott type og på sitt beste en fantastisk spiss.

Link to comment
Share on other sites

Rett og slett en kul kar som fikk sjansene sine i Arsenal ødelagt av en hodeløs takling. Orker ikke tenke på han jeg heller for ser bare for meg hvilken waste det var at han ble taklet ut av den lysende karrieren sin på den måten.(Spiller nå fortsatt, men holdt ett langt høyere nivå før)

Tråden bør forøvrig flyttes til nostalgi

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...