Jump to content

Eduardo da Silva


jobosol

Recommended Posts

Følgende bør også tillegges: Eduardos straff begrunnes "for deceiving the referee". Nå kjenner jeg ikke den aktuelle paragraf eller Uefas regelverk særlig godt. Men hvis "å lure dommeren" eller bare "forsøk" er nok til å ilegge karantener er det jo et titalls hendelser i hver eneste kamp som i prinsippet kan gi straff. Ethvert forsøk på å tilerobre seg et kast eller corner/utspill man ikke har krav på. Trøyeholding. Ja, endog å holde opp hånda for å markere offside er jo et forsøk på å påvirke/lure dommeren. Mulighetene er endeløse, håndhevingen eventuelt umulig. Og derfor blir Eduardos karantene om mulig enda mer skandaløs!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 897
  • Created
  • Last Reply

Ellers så filmet Eduardo, noe som er noe forbannet dritt.

 

Vel, filmen som er lagt ut lenger opp i tråden viser vel det motsatte? At det faktisk var kontakt mellom Boruc og Eduardo. At Eduardo faller lett kan være en ting, men så lenge det er kontakt, og Boruc ikke er i nærheten av ballen, så er det faktisk straffe. Jeg vil faktisk påstå at straffen til Eduardo etter å ha sett den nevnte filmen, er mer straffe enn den vi fikk mot oss på OT.

Link to comment
Share on other sites

Ellers så filmet Eduardo, noe som er noe forbannet dritt.

 

Vel, filmen som er lagt ut lenger opp i tråden viser vel det motsatte? At det faktisk var kontakt mellom Boruc og Eduardo. At Eduardo faller lett kan være en ting, men så lenge det er kontakt, og Boruc ikke er i nærheten av ballen, så er det faktisk straffe. Jeg vil faktisk påstå at straffen til Eduardo etter å ha sett den nevnte filmen, er mer straffe enn den vi fikk mot oss på OT.

 

lets agree to disagree, Kim. Ingen hensikt å diskutere noe vi er dypt uenige om.

Link to comment
Share on other sites

Har siden dette skjedde trodd at Eduardo spillte med i situasjonen, men hvis denne you tube snutten er reell frikjenner jeg han så godt som fullstendig. Det går jævlig fort, og når hælen din blir slått til siden så er det fort å miste balansen. Rooney faller før kontakt, Eduardo gjør det ikke. Who's the biggest cheat? UEFA har dretet seg fullstendig ut i mine øyne.

 

Forøvrig er jeg helt med på at en skal slå ned på regelbrudd, men da må det være som følge av en generell besluttning som er kommunisert ut og en må vite hva en holder på med. UEFA's handlinger her tilfredstiller ingen av delene.

 

STRYK.

Link to comment
Share on other sites

Har siden dette skjedde trodd at Eduardo spillte med i situasjonen, men hvis denne you tube snutten er reell frikjenner jeg han så godt som fullstendig. Det går jævlig fort, og når hælen din blir slått til siden så er det fort å miste balansen. Rooney faller før kontakt, Eduardo gjør det ikke. Who's the biggest cheat? UEFA har dretet seg fullstendig ut i mine øyne.

 

Forøvrig er jeg helt med på at en skal slå ned på regelbrudd, men da må det være som følge av en generell besluttning som er kommunisert ut og en må vite hva en holder på med. UEFA's handlinger her tilfredstiller ingen av delene.

 

STRYK.

 

Kan ikke se på denne snutten alene. Første sekvens slutter for tidlig. TV-bildene viser at han utnytter den lille kontakten og kaster seg. Kroppspråket avslører ham. At begge føttene peker bakover tyder på at han ikke har til hensikt å holde seg på beina.

 

Rooney kaster seg før kontakt. Bittert at han blir reddet av en klønete keeper. Er ikke villig til å rangere juksemakerene. Jo forresten, synes Eboue tok kaka.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke se på denne snutten alene. Første sekvens slutter for tidlig. TV-bildene viser at han utnytter den lille kontakten og kaster seg. Kroppspråket avslører ham. At begge føttene peker bakover tyder på at han ikke har til hensikt å holde seg på beina.

 

At han faller lett er det vel ingen tvil om, men så lenge det er kontakt mellom Boruc og Eduardo, kan det ikke klassifiseres som filming i mine øyne, og dermed er straffen han har fått komplett latterlig

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke se på denne snutten alene. Første sekvens slutter for tidlig. TV-bildene viser at han utnytter den lille kontakten og kaster seg. Kroppspråket avslører ham. At begge føttene peker bakover tyder på at han ikke har til hensikt å holde seg på beina.

 

At han faller lett er det vel ingen tvil om, men så lenge det er kontakt mellom Boruc og Eduardo, kan det ikke klassifiseres som filming i mine øyne, og dermed er straffen han har fått komplett latterlig

 

Han faller mer enn lett, han overspiller kraftig. Tipper at han hadde greid å holde seg på beina hvis han ville. Straffen er uansett komplett latterlig.

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg ikke helt skjønner hva Uefa holder på med .

Når de gir Eduardo 2 kamper for denne hendelsen så bør de gjøre det sammen for alle de andre som filmer rundt omkring i Europa,og da skal de få nok å henge fingrene i..

 

Vist en spiller filmer seg til et frispark fra 20 meter,og det frisparket resulterer i mål,skal denne spilleren suspanderes?Slik jeg ser det så er jo ikke det noe mindre alvorlig enn tilfellet med Eduardo.

 

En annen ting er jo at straffen er urealistisk streng.

Hadde dommeren tatt Eduardo for filming så ville han fått gult kort,,det han nå får er jo strengt talt 4 gule kort.

Sliter rett å slett med å se logikken her!

Link to comment
Share on other sites

Altså folk her må stille seg ett spørsmål.

 

 

Er det kontakt?

 

Hvis det er kontakt - er det faktum at han faller lett grunn nok til å ikke gi straffe og også dømme han for filming?

 

Hvis man fortsatt mener det ikke er kontakt... vel... Dem om det.

 

 

Kontakt er straffe. FERDIG. Slik er reglene. Å forbanne seg fordi han faller teateralsk i tillegg blir bare for dumt. Alle spillere vil gjøre det beste ut av en slik situasjon, det ligger desverre i blodet til dem. Plukk frem din favorittspiller gjennom tidene. Jeg garanterer at han har gjort NØYAKTIG det samme.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det virkelig var kontakt mellom Boruc og Eduardo er jo det Rooney gjør minst like ille!

 

I tillegg er situasjonen sånn at Rooney sparker ballen så langt foran seg at han aldri hadde nådd den igjen før den føk over dødlinja. Mens Eduardo har ballen i beina og fallet gjør at han kommer borti ballen før den triller over dødlinja...

 

Utrolig tåpelig av UEFA, denne gangen har de virkelig skutt seg selv i beinet siden de ikke har hundre prosent bevis på at det IKKE var kontakt mellom Boruc og Dudu.

 

Begge faller lett, og jeg mener personlig at ingen av situasjonene burde ført til straffe.

Link to comment
Share on other sites

Rooney sin filming hadde en god dommer hatt en viss mulighet til å se, men også denne dagen var det "Old Traffordsk" dømming. Daily Mail sin journalist skrev at han kunne satt penger på at Utd. kom til å få straffe i denne kampen.

 

"Kontakt er straffe". Hvor har du det fra Orakelet? Det er ikke basketball dette skjønner du - det er fotball!

Link to comment
Share on other sites

Slik eg forstår det, har UEFA i lengre tid hatt vedtekter som gjer det mogleg å straffe ein spelar på denne måten. Sjølv om ein altså ikkje tek steget heilt ut, og krev omkamp. Det ville jo vore naturleg ettersom UEFA har dømt straffesparket, og dermed også målet, ugyldig. Og målet kunne jo potensielt fått betydning for kven som gjekk vidare til gruppespelet.

 

Dette med "diving" har jo pågått i årevis, medan UEFA sit med hendene i fanget og gjer ingenting. Så endrar ein brått spelereglane, bokstaveleg tala under spelets gang. Det er ein fullstendig bisarr situasjon. Kvifor sa dei ingenting i sommar om dei hadde planar om dette? Er det slik at dei styrer etter innfallsmetoden?

 

Eg trur at at ei av årsakene til at det skjedde no, er det voldsomme hardkøyret britisk presse sette i gang.

Anti-Arsenal pressa, som har eit betydeleg omfang, fekk blod på tann. Og UEFA såg sitt snitt til å hoppe på vogna. Trur nokon at Rooney eller Ronaldo ville blitt handsama på same måte ein tilsvarande situasjon? Ei anna sak er det at den same pressa har fått kalde føter etter UEFA's avgjerd, med dei uoversiktlege fylgjene den fører med seg. Men det er som kjent for seint å snyte seg når nasa er vekke.

 

Eg trur og alle skal være klår over at Arsenal har inga høg stjerne hjå UEFA og Platini. Dei har irritert seg kraftig over Arsenal's praksis med å snappe opp unge spelarar på kontinentet. Hadde det ikkje vore for EU's regelverk, hadde dei sett ein stoppar for dette for lenge sidan. Denne saka verkar tapt, og om det vart for freistande slå attende på denne måten vert jo berre spekulasjonar.

 

Slik det ser ut, vil også UEFA påta seg å dømme der det er rom for tvil. Det vil i så fall være i strid med all rettspraksis, og set dermed også den aktuelle spelars rettstryggleik i fare. Det er naturlegvis ikkje noko særleg å bli stempla som "cheat" offentleg, dersom ein er uskuldig.

 

Det er prisverdig at UEFA omsider set i verk mottiltak mot denne pesten som "diving" er, men måten ein har gått fram på er idiotisk og talentlaus. Det vert spanande å sjå om UEFA fylgjer opp tilsvarande saker. Om dei ikkje gjer det, burde det kunne finnast grunnlag for eit søksmål, både for Arsenal's og Eduardo's del.

Link to comment
Share on other sites

Rooney sin filming hadde en god dommer hatt en viss mulighet til å se, men også denne dagen var det "Old Traffordsk" dømming. Daily Mail sin journalist skrev at han kunne satt penger på at Utd. kom til å få straffe i denne kampen.

 

"Kontakt er straffe". Hvor har du det fra Orakelet? Det er ikke basketball dette skjønner du - det er fotball!

 

 

Du skjønner godt hva jeg mener. Er det kontakt og spilleren blir felt er det straffe. Snakker ikke om skulder mot skulder her. Hvis keeper kommer rusende ut, og hans kne faktisk treffer eduardos ankel så er det straffe. Ferdig. Såpass skjønner du også.

Link to comment
Share on other sites

Rooney sin filming hadde en god dommer hatt en viss mulighet til å se, men også denne dagen var det "Old Traffordsk" dømming. Daily Mail sin journalist skrev at han kunne satt penger på at Utd. kom til å få straffe i denne kampen.

 

"Kontakt er straffe". Hvor har du det fra Orakelet? Det er ikke basketball dette skjønner du - det er fotball!

 

 

Du skjønner godt hva jeg mener. Er det kontakt og spilleren blir felt er det straffe. Snakker ikke om skulder mot skulder her. Hvis keeper kommer rusende ut, og hans kne faktisk treffer eduardos ankel så er det straffe. Ferdig. Såpass skjønner du også.

 

Nå kommer tilleggsopplysningen at spillern blir felt. Det er jo et spørsmål her da om Eduardo hadde gått i bakken hvis han ikke hadde hjulpet til selv. Det er et krav at spilleren blir felt eller på annen måte fratas en klar målsjanse. Kontakt alene er selvfølgelig ikke nok. Det skulle tatt seg ut. Såpass skjønner du også. Eller?

Link to comment
Share on other sites

Filming i dagens kamp?

Legg merke til hvordan Rooney nok engang påvirker dommeren med å løfte hendene opp, for så å se etter øyekontakt med dommeren. Dette er spilleren som aldri "diver".

 

Blir kvalm av typen.

 

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/3357558/

 

Veit ikke om dette er riktig tråd, siden det ikke omhandler Eduardo. Tok det inn i denne tråden, pga diskusjonen som har pågått de siste ukene.

Link to comment
Share on other sites

Er det sant det at dommeren i ettertid har sagt at han står på avgjørelsen, at Eduardo fikk et riktig straffe? Da er det jo enda mer på trynet at UEFA fortsatt står på sitt og mener Dudu skal ha to kampers suspensjon...

 

Nei, UEFA og Platini, nå har jeg virkelig mistet respekten for dere som organisasjon. Dette her er bare latterlig og totalt uprofesjonelt!

Link to comment
Share on other sites

Er det sant det at dommeren i ettertid har sagt at han står på avgjørelsen, at Eduardo fikk et riktig straffe? Da er det jo enda mer på trynet at UEFA fortsatt står på sitt og mener Dudu skal ha to kampers suspensjon...

 

Nei, UEFA og Platini, nå har jeg virkelig mistet respekten for dere som organisasjon. Dette her er bare latterlig og totalt uprofesjonelt!

 

Så enig så enig spesielt hvis det du sier om dommeren stemmer.

 

Jeg har god tru på at AFC har store planer om og lage helvete nå :)

og med dommer og videobevis på vår side burde det gå greit og få oppheva den suspensjon og kanskje driti ut den dassen plættini litte granne.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Rooney viser nok en gang at hans IQ neppe er høyere enn draktnummeret. Han har angrepet Eduardo, uttalt i media at han ALDRI filmer og så får han denne saken på seg. Det er vel FIFA som må ta ansvar i denne situasjonen i.o.m at det er VM-kvalikk, men hvis Rooney ikke får to kampers karantene så oppfordrer jeg til demonstrasjoner utenfor UEFA og FIFA sine kontorer hvor enn de måtte ligge.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...