Jump to content

Eduardo da Silva


jobosol

Recommended Posts

"Arsenals manager Arsenè Wenger raser mot Uefas avgjørelse og kaller det «en skam», ifølge BBC.

 

- Det peker ut en spiller som en juksemaker og det er ikke akseptabelt. Vi vil ikke akseptere den måten Uefa har håndtert dette på, sier Wenger, som i alle sine år som manager har forsvart sine spillere offentlig. "

 

 

100 produsent enig med vår manager her !

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 897
  • Created
  • Last Reply

"Arsenals manager Arsenè Wenger raser mot Uefas avgjørelse og kaller det «en skam», ifølge BBC.

 

- Det peker ut en spiller som en juksemaker og det er ikke akseptabelt. Vi vil ikke akseptere den måten Uefa har håndtert dette på, sier Wenger, som i alle sine år som manager har forsvart sine spillere offentlig. "

 

 

100 produsent enig med vår manager her !

 

:)

 

Er helt enig i det Wenger sier her, det er en offentlig heksejakt av UEFA mot klubben og Eduardo, og det er rett og slett ikke akseptabelt. Forøvrig hvis Eduardo blir dømt så skal han få like lang utstengelse som Drogba for hva han gjorde i semifinalen mot Barca, rettferdig?

Link to comment
Share on other sites

Helt greit at noen blir straffet for filming. Selvsagt er det irriterende at det er Arsenal som blir det første storlaget som straffes for det. Men i det lange løp er dette meget positivt for fotballen. Hvis vi straffes for dette skal bli vanskelig for Ronaldo og resten av de notoriske diverene å fortsette i samme stil som før.

 

Eneste jeg synes er litt sløvt er at dette blir veldig tilfeldig, og at UEFA heller kunne ha gått ut med at filming er noe som VIL bli straffet i etterkant.

Link to comment
Share on other sites

dette gjør meg kvalm, sint, frustrert og lynende forbanna på engang.. en helvettes dårlig måte å starte helga på

 

det som gleder meg er at Wenger går imot og sier mye av det som blir nevnt her, fordi han blir faktisk hørt, det blir ikke vi.. hvis ikke UEFA nå følger opp dette, og sikter Young også, så har de drete seg loddrett og vannrett ut på engang, og Platini burde bli sparket fort som faen..

 

nå gleder jeg meg til å vise hele verden fingern ved å knuse United uten Cesc og dudu i morgen..

 

EDIT: Eller dudu spiller vel i morgen? i og med at dommen ikke skulle komme før 1. sept eller noe

Link to comment
Share on other sites

UEFA har malt seg inn i ett hjørne og blir nødt til å ta disse avgjørelsene i etterkant hver gang noen legger inn protest heretter. Det skal bli spennende å se hvordan det følges opp. Men det vil bli tilnærmet umulig for UEFA å ikke dømme for dette fremover.

 

Uansett hvor urettferdig det føles, så er dette en merkedag for fotballen. Endelig kan det bli slutt på all den irriterende filmingen. Situasjonen med Eduardo vil danne presidens for alle liknende situasjoner i fremtiden.

 

Vi får bare ta karantenen med ett smil og glede oss over hvor mye enklere det vil bli å møte spansk, portugisisk og italiensk motstand fremover. Når vi i tillegg har reglen om at det ikke skal blåses av med mindre det er hodeskader, begynner jeg å bli fornøyd med regelverket.

Link to comment
Share on other sites

Støtter Wenger fullt ut i det han sier.

 

UEFA har skapt seg et enormt problem med denne tiltalen.

Nå blir det i såfall fritt frem for å klage på enhver situasjon. En spiller som drar i trøyen og skaper seg en fordel som dommeren ikke ser kan nå anses som en "cheat" og det vil jo da måtte bli straffet.

 

Taylor fikk 3 kampers karantene for å brekke beinet på Eduardo. Eduardo kan få 2 kampers karantene for filming som muligens ikke har vært med intensjon. Hvor pokker er rettferdigheten, og hva slags regler er dette?!

 

UEFA vil ikke benytte seg av videodømming har de sagt flere ganger, men allikevel benytter de vitterligen seg av dette nå? Hvor er logikken? Som Wenger også sa.

 

Hvordan skal man klare å bevise om en spiller faller med intensjon, eller om en spiller bare mister balansen og faller? Det blir umulig å bevise, og dette vil skape en urettferdighet i fotballen som blir helt latterlig.

Det er kun spillerne selv som vet med sikkerhet om de faller med intensjon eller ei.

 

Regler bør settes på generelt grunnlag før en sesong etter min mening. Hvis de ønsker at filming skal bli straffbart, så får man lage regler for dette før sesongene starter. Ikke mitt i en sesong helt tilfeldig.

Hvis dommeren ser en filming så gir han gult kort, det er regelen og da må man også forholde seg til det. Hvis han ikke gjør det, så er det bare sånn det er. Irriterende innimellom, men det er sånn regelen er, og da må man bare forholde seg til det.

 

Eduardo-straffen var absolutt billig og skulle ikke vært gitt, men dette er en situasjon som har blitt blåst opp til noe helt ekstra ordinært. At det Skotske FA, UEFA og media har blåst opp denne saken såpass stort syns jeg er skremmende, når dette ikke har skjedd tidligere på lignende og mye værre situasjoner, og også at det ikke var lignende tilstander når Eduardo brakk beinet, eller hvor andre spillere har blitt kvestet på en stygg måte.

 

Arsenal kommer til å slå tilbake med beviser på andre hendelser som ikke har skapt en slik debatt hvis Eduardo blir dømt, og da vil det bli en fryktelig pinlig affære for UEFA - har de virkelig råd til det?

Link to comment
Share on other sites

dette gjør meg kvalm, sint, frustrert og lynende forbanna på engang.. en helvettes dårlig måte å starte helga på

 

det som gleder meg er at Wenger går imot og sier mye av det som blir nevnt her, fordi han blir faktisk hørt, det blir ikke vi.. hvis ikke UEFA nå følger opp dette, og sikter Young også, så har de drete seg loddrett og vannrett ut på engang, og Platini burde bli sparket fort som faen..

 

nå gleder jeg meg til å vise hele verden fingern ved å knuse United uten Cesc og dudu i morgen..

 

EDIT: Eller dudu spiller vel i morgen? i og med at dommen ikke skulle komme før 1. sept eller noe

 

 

Uansett så vil vel den eventuelle utestengelsen gjelde for Champions League og ikke Premier League? Vil da hvertfall anta det...

Link to comment
Share on other sites

Værste vrøle jeg har hørt hvor mange ganger filma ikke Drogba og Ronaldo seg til straffer uten å bli straffa.... fifa og uefa er helt på tryne.... de kan jo ikke bare straffe en spiller da må de straffe alle som filmer over hele værden vær helg... bare se i Italia filmer de til den store gullmedalje vær eneste uke... :)

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg sendt dette til info@uefa.com. Håper så mange som mulig gjør det samme. Artikkelen ble lagt ut tidligere i dag på Online Gooner.

 

 

To whom it may concern,

 

In light of the charges laid at the ground of Eduardo Da Silva from Wednesday night's game between Arsenal and Celtic, I very much look forward to the investigation of the following players' conduct in relation to Article 10, para 1c of the UEFA disciplinary regulations from previous UEFA Champions League matches:

 

Mutu

Gilardino

Drogba

Anelka

Shevchenko

J Cole

Kalou

Deco

Ballack

Lampard

A Cole

Belleti

Eboue

Torres

Riera

Babel

Benayoun

Kuyt

Gerrard

Lucas

Aurelio

Bridge

Wright Phillips

Adebayor

Robinho

Rooney

Berbatov

Owen

Anderson

Nani

Pato

Inzaghi

Zambrotta

Ronaldinho

Ambrosini

Pirlo

Borriello

Victor Valdes

Alves

Puyol

Ibrahimovic

Demichelis

Ribery

Robben

van Bommel

Klose

Schweinsteiger

Stankovic

Quaresma

Maicon

Materazzi

Mancini

Sneijder

Hulk

Meireles

Salihamidzic

Iaquinta

Del Piero

Amauri

Camoranesi

Giovinco

Sissoko

Diego

Kallstrom

Lopez

Govou

Cissokho

Pepe

Ramos

Raul

Kaka

Ronaldo

Diarra

Marcelo

Guti

van Nistelrooy

Higuain

van der Vaart

Adriano

Fabiano

Renato

Capel

Chevanton

Navas

 

I am sorry to only list the most notable offenders but I do not have the resources of your own disciplinary panel. Nevertheless I have full confidence in your abilities to charge all of the above players, as you have Eduardo. 'Simulation' has become one of the principle scourges of football and I believe all fans around the world deplore it. I am therefore delighted that you are taking such strong action across the board in all UEFA sanctioned matches. Please keep up the good work and rid football of this disease.

 

Yours sincerely,

Link to comment
Share on other sites

hehe bra jobbet der daniel!!

 

er faen saa latterlig hele det opplegget de holder paa med.. filmingen til rooney da vi kunne faatt 50 kampen paa rad uten tap er mye vaerre og ble ikke sagt et ord om..

vil faktisk gaa saa langt og si at vi kansje tapte seriemesterskapet den sasongen paa grunn av den kampen

 

matte de brenne i helvete, naar det er sagt saa hadde det hvert greit og faa slutt paa filming i fotball

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...