Jump to content

Bakari Sagna


mmaelan

Recommended Posts

  • Replies 513
  • Created
  • Last Reply
  • 3 weeks later...

Tja. Jeg har selvfølgelig respekt for at han ønsker å vinne noe, og det er jo gledelig at han vil vinne noe sammen med oss. På sitt beste er han en av de beste høyrebackene der ute, men syns han har dalt veldig i det siste. Er det på grunn av skaden - eller motivasjonen? Det kan, for folk, se ut som han er totalt uinteressert når han spiller, men jeg tror ikke dette er tilfellet. Jeg tror rett og slett han er inne i en dårlig periode. Hvordan få han ut av denne perioden? Kanskje ved å gi han en pause og la en Jenkinson, som imponerte stort i Sagnas skadefravær, få sjansen? I mine øyne fortjener han det, og kanskje dette medfører at Sagna 'våkner' litt til live og kommer sterkere tilbake, når han eventuelt er tilbake på høyrebacken? I mine øyne fortjener han hvertfall ikke starte hver bidige kamp, når prestasjonene har vært slik som de har vært.

Link to comment
Share on other sites

Seriøst. Hvis en back som ikke kan slå innlegg virkelig sier han er usikker på å bli værende i klubben kan han stikke for min del. Vært skrøpelig bakover også.

Sagna på toppnivå er topp 5 i sin posisjon av verden, muligens også topp 3, men slik han har fremstått i det siste vil jeg heller se Jenkinson starte mer.(Hadde jeg aldri trodd ejg skulle skrive før sesongen..)

Link to comment
Share on other sites

Njaa - jeg ekke heeelt enig onkel...

 

Fysisk sett er han kanskje i bedre form. Manglet fortsatt litt tempo (men det er kanskje også alderen?). Men det som skremmer meg er svake passninger og ekstremt dårlige innlegg... Det er litt spisskompetanse som en sideback må ha...

 

Håper fortsatt på å se Jenkinson igjen... Tror den gutten er "the next big thing" - og han står ikke mye tilbake for Sagna. Husk at det var den unge britiske finnen som var med på å holde nullen en rekke ganger i starten av sesongen...

Link to comment
Share on other sites

Lillegutt, du burde vite at jeg er en stor fan av jenkinson og at jeg lenge har ønsket at Jenkinson skal få mer spilletid. I går syns jeg Sagna hadde sin beste kamp på en god stund og syntes han fortjente litt skryt for det.

 

Jada, jeg vet at du var og er en av Jenkinsons største fans her. Og ja Sagna spilte bedre enn på lenge, men fortsatt under pari - og da synes jeg han skal få en bestått- men intet mer ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Sagna hadde 95% treff på pasningene sine i går. Han traff på 1 av 4 crosser. Gibbs traff på 1 av 6.

 

Skjønner ikke hvorfor Orakelet klager på pasningene til Sagna i går. Syntes de var gode. Når det kommer til innleggsprosenten så tippet jeg at den umulig kunne være verre enn Gibbs sin i går. Jaggu tenkte jeg rett :P

 

Gode innlegg fra backene er dessverre noe vi har slitt med i en god stund. Verken Gibbs eller Sagna kan legge gode innlegg. Jenkinson er hakket bedre, men ei heller han har innlegg i verdensklasse :P

Link to comment
Share on other sites

En offensiv back som Sagna burde kunne:

 

1. Slå flere innlegg. Det er alt for ofte at han vender opp og slår støtte istedefor og komme seg ned til dørlinja og slå inn

2. Slå passninger i lengderetning i bakrom. Han kan i større grad bruke farta til Walcott akkurat her. Det gjør han heller ikke

3. Klare å slå et innlegg over første forsvarer

 

 

Passningene til Sagna er i stor grad korte passninger enten på Wilshere/Cazorla som er 5-10 meter unna, eller passninger tilbake til Mertesacker.

 

så jada - han treffer på passningene sine - men han er ikke akkurat et offensivt våpen, denne Sagna. Og når han i tilegg har blitt svakere i det defensive (stort sett i form av dårligere tempo i kroppen), så har spilleren generelt sett blitt svakere.

 

Når det gjelder kontra Gibbs - så er Gibbs i langt større grad involvert i overlapp hvor det er Cazorla og Podolski som kommer til dørlinja. Han er også bedre på å avansere inn mot 16meteren til motstanderen og hvertfall prøve å bidra offensivt.

 

Men... bare min mening detta.... Kanskje han har tatt over den negative plassen som Ramsey kom seg unna i går...

Link to comment
Share on other sites

Bacary Sagna has completed more passes in the opposition half per minute on the pitch than any other defender, averaging one every 3 minutes 31 seconds

Treffprosenten hans og at han tar del i det offensive er meget bra, desverre er de avgjørende avleveringene svake.. Fart har forsvunnet også, blir nok snart utkonkurrert av Jenkinson(Som var ganske rusten mot Brighton)

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Sagnas bidrag offensivt er blitt svært begrenset....innleggene treffer stort sett motspiller og han åpner samtidig store rom bak seg.

Bakover har han også slurvet mye denne sesongen. Personlige feil og sliter med posisjoneringen noe han har vært bra på før.

Jeg mener han heller skal holde mer igjen å ikke peise opp offensivt i hvert bidige angrep. Konsentrere seg mer om det defensive. Må vi virkelig være så avhengig av backene for å få til noe spill offensivt?

Han og Gibbs får heller bli med framover av og til eller og oftere en om gangen. Gibbs har dog bedre tempo og egenskaper offensivt enn Sagna. Problemene til begge er for ustabile prestasjoner på innlegg.

Sier ikke at vi skal slutte å bruke backene offensivt, men vi ser hvor mye rom vi gir bort på kontringer i mot, men også i etablert.

Vi eier ikke balanse i laget når motstander har ballen og da må det prioriteres mer.

Det hjelper lite hvordan Ramsey eller Arteta spiller når backene er på skovtur.

 

Samtidig har vi Per som sliter veldig om dagen (ballwatching, snur ræva til i dueller, følger ikke med på løp rundt seg, evig treig)

Og nå trer Santos inn i manesjen og han holder jo ikke nivået i det hele tatt lenger.

Link to comment
Share on other sites

Sier ikke at vi skal slutte å bruke backene offensivt, men vi ser hvor mye rom vi gir bort på kontringer i mot, men også i etablert.

Vi eier ikke balanse i laget når motstander har ballen og da må det prioriteres mer.

Forskjellen er at Gibbs har tempoet til å hente seg inn igjen etter en offensiv involvering; Sagna har ikke det. Som overnevnt er han en viktig støttespiller på høyresiden med presise pasninger og han viser han leser spillet bra. Er sisteballene hans som er elendige og når han ikke lengre er rask mister han mye av det som gjorde han til en klassespiller.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...