Jump to content

Bakari Sagna


mmaelan

Recommended Posts

Hvis han drar til Tyrkia så er det utelukkende p.g.a. pengene, og siden Sagna har tjent klubben godt og er på vei inn i kanskje sin siste kontrakt så har jeg ingen problemer med å akseptere et slikt valg. Jeg vil selvsagt helst at Sagna blir og forsvinner han så er det ikke p.g.a. "manglende" tittelambisjoner men som sagt kun utelukkende av økonomiske grunner. Det er godt mulig at jeg er litt "rasistisk " i min vurdering av fotballigaer, men hvem velger Tyrkia fremfor England av rent "sportslige" grunner?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 513
  • Created
  • Last Reply

Kanskje han vil oppleve å vinne en serie? :)

 

Mulig han drar for pengene, mulig han er lei av å være med på ett nesten lag. Kanskje han drar til PSG og vinne alt mulig? Ingen vet ennå... Han er iallefall ingen Nasri, RvP eller lignende. Får håpe en evt seier på Wembley vekker lysten i han og at han skriver under.

Link to comment
Share on other sites

Jeg antar Sagna forsvinner til sommeren og det blir litt vemodig og trist. Det positive er at kong Carl får vist seg fram. Jeg har store forventninger til denne hardcore-gooneren!

 

http://allarsenal.com/news/living-the-dream-why-carl-jenkinson-is-going-to-be-a-star/

Jeg likte den artikkelen som ble lagt ut her forleden. Den om besøket på London Colney. Husker ikke hvem som fikk spørsmålet om sprekeste Arsenalspiller, men husker svaret, da: Jenkinson is the fittest. He can run all day.

Link to comment
Share on other sites

Jeg likte den artikkelen som ble lagt ut her forleden. Den om besøket på London Colney. Husker ikke hvem som fikk spørsmålet om sprekeste Arsenalspiller, men husker svaret, da: Jenkinson is the fittest. He can run all day.

Han gjorde det best på løpe tester allerede det første året han spilte for oss. Jeg likte også artikkelen du viser til.

Link to comment
Share on other sites

Ryktene vil ha det til at Sagna ikke vil bestemme seg vedrørende neste sesong før etter VM, er det et problem?

 

For Arsenal er det på mange måter problemfritt, siden klubben (Wenger) synes å ha som policy at spillerkjøp skal skje så sent som mulig i overgangsvinduet! Om vår "neste" høyreback heter Sagna eller noe annet så er sjansen dessverre stor for at vi er i august før dette blir avgjort.

 

For meg er det et større problem, ikke bare tidspunktet vi resignerer Sagna eller signerer en annen back, men den generelle sendrektigheten som Arsenal viser når det gjelder spillerkjøp. Det finnes selvsagt aktuelle kandidater som sitter på gjerdet og vil se an VM for å øke sin markedsverdi og på samme måte så aksepterer jeg at det er en viss risiko for en klubb å signere en spiller som kan bli (langtidsskadd) i en slik turnering, men det er også et stort problem at nye spillere først kommer til klubben etter at oppkjøringen er over og sesongen har startet.

 

Tilbake til Sagna, så vil jeg gjerne ha han med videre i klubben men da må en ny kontrakt være avklart før han VM. Hvis det ikke er skrevet en ny kontrakt før denne turneringen så tolker jeg Sagna dit hen at Arsenal bare blir en backup i tilfelle han ikke finner noe bedre (økonomisk/sportslig) og i så fall så ser jeg ingen grunn til at Sagna skal være blant kandidatene som Arsenalspiller neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg dette. Det er ingen god løsning å sitte på gjerdet og vente på Sagna.

 

Det er mange forhold å ta hensyn til her, i forhold til hvilket "standpunkt" en skal ta. Hva har han blitt tilbudt, og hvorfor drøyer en avklaring så lenge ?

 

Jeg får nesten inntrykk av at Sagna sitter å venter på at klubben skal strekke seg enda lenger. Men hvis vi har tilbudt han en 3-års-kontrakt med god lønn og han ikke vil bli, ja da må man regne Sagna som tapt og bevege seg videre. Jeg er overbevist om at Sagna er langt viktigere enn det mange kanskje tror. Han er en spiller vi har svært få av i dagens tropp.

Lang PL-erfaring, leverer stort sett alltid gode prestasjoner og har meget god duell -og luftstyrke. Det er uvurdelig for oss etter mitt syn. Så jeg håper inderlig han blir !

Men ser på sjansen for at det skjer som veldig liten..

 

Endelig har vi et forsvar som er samspilte, og som ser trygge ut sammen. En fast 4-er. Dette kommer gjennom å spille mange kamper sammen. Forbanna ergerlig at vi nå mest sannsynlig må "begynne på nytt "

Link to comment
Share on other sites

Er ikke uten grunn til at det er så mye rykter om Aurier om dagen. Tror ikke Wenger gidder å la seg bli utpresset på denne måten av Sagna. Var jo også snakk om at Gazidis hadde sagt på en Q&A at Sagna kom til å forsvinne å forsvinne i sommer og at Koscielny kom til å signere ny kontrakt før VM.

 

Mariö Ampöv @MAmpov10

From the meeting, Gazidis said that Sagna will leave the club this summer and that Koscielny will sign the new contract before the World Cup

Link to comment
Share on other sites

Noen har kanskje sett på Jenkinson som en mulig erstatter, men jeg lurer egentlig på hvor stor (eller liten) tro Wenger har på den unge backen. Med en skadeutsatt og for liten tropp så har det blitt liten rotasjon på flere posisjoner og da forbauser den manglende rotasjonen på høgrebacken meg enda mer. Jeg forstår at at Wenger velger Sagna i viktige kamper, men i betydelsesløse kamper som f.eks. West Brom sist helg (og andre antatt "lette" kamper) så burde viktige brikker i Cupfinalen vært spart og på høgrebacken så har vi tross alt hatt et bra alternativ. Denne manglende bruken av Jenkinson får meg til å fundere på om han kanskje må på utlån neste sesong og at det må inn to nye backer i sommer.

 

Hvis Sagna starter i den komplett betydningsløse kampen i morgen da blir jeg meget skuffet over sjansespillet Wenger tar foran festen 17. mai.

Link to comment
Share on other sites

Sagna er vel snart historie. Bør kong Carl starte finalen i stedet for Sagna, selvom Sagna per dags dato er en bedre spiller? Å få spille finalen kan gjøre underverker for motivasjonen og selvtilliten til en ung spiller som kanskje blir vårt førstevalg de neste ti-tolv årene.

Link to comment
Share on other sites

Sagna er vel snart historie. Bør kong Carl starte finalen i stedet for Sagna, selvom Sagna per dags dato er en bedre spiller? Å få spille finalen kan gjøre underverker for motivasjonen og selvtilliten til en ung spiller som kanskje blir vårt førstevalg de neste ti-tolv årene.

 

Sagna fortjener å spille finalen selv om det mest sannsynligvis er hans siste kamp for Arsenal. Han har vært lojal mot klubben, og har vært en av våre aller beste forsvarsspillere i en årrekke. Han fortjener dermed å få avslutte sin Arsenalkarriere med en FA-cupfinale.

 

Og ja, å få spille en FA-cupfinale hadde sikkert vært god motivasjon for Jenkinson, men i en finale stiller man med det beste mannskapet man har tilgjengelig. I tillegg kan også en finale gi motsatt effekt dersom Jenkinson skulle gjøre en tabbe som fører til baklengsmål og tap. Jeg har stor tro på Jenkinson for fremtiden, men i mine øyne er han ikke klar for oppgaven. Iallefall ikke så lenge vi kan bruke Sagna

Link to comment
Share on other sites

 

Sagna fortjener å spille finalen selv om det mest sannsynligvis er hans siste kamp for Arsenal. Han har vært lojal mot klubben, og har vært en av våre aller beste forsvarsspillere i en årrekke. Han fortjener dermed å få avslutte sin Arsenalkarriere med en FA-cupfinale.

 

Og ja, å få spille en FA-cupfinale hadde sikkert vært god motivasjon for Jenkinson, men i en finale stiller man med det beste mannskapet man har tilgjengelig. I tillegg kan også en finale gi motsatt effekt dersom Jenkinson skulle gjøre en tabbe som fører til baklengsmål og tap. Jeg har stor tro på Jenkinson for fremtiden, men i mine øyne er han ikke klar for oppgaven. Iallefall ikke så lenge vi kan bruke Sagna

 

I og for seg enig i det. Så kan Jenkinson få det siste kvarteret (når vi likevel leder 3-0).

 

BE

Link to comment
Share on other sites

http://www.ftbpro.com/reader/arsenal/935270/bacary-sagna-to-leave-arsenal-after-fa-cup-final-as-club-refuse-his-wage-demands?ref=facebook&team=Arsenal&utm_campaign=Arsenal&utm_medium=feed&utm_source=facebook.com

 

Sagna i 3 nye år hadde vært überfett, Kunne vi ikke bare møttes på midten og gitt 90.000 i uka da? Selg Vermaelen og bruk Sagna som midtstopper når vi trenger back up, så kan Jenks få noen flere kamper også.

 

Faen ass.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

http://www.ftbpro.com/reader/arsenal/935270/bacary-sagna-to-leave-arsenal-after-fa-cup-final-as-club-refuse-his-wage-demands?ref=facebook&team=Arsenal&utm_campaign=Arsenal&utm_medium=feed&utm_source=facebook.com

Sagna i 3 nye år hadde vært überfett, Kunne vi ikke bare møttes på midten og gitt 90.000 i uka da? Selg Vermaelen og bruk Sagna som midtstopper når vi trenger back up, så kan Jenks få noen flere kamper også.

 

Faen ass.

 

BE

Sagna er definitivt verdt 100 k i uka. Sammen med Campbell er han vår beste forsvarsspiller siden fantastic four. Dog er Aurier og Jenko spennende gutter, men når ikke Sagna til knærne slik jeg ser det.

Link to comment
Share on other sites

http://www.ftbpro.com/reader/arsenal/935270/bacary-sagna-to-leave-arsenal-after-fa-cup-final-as-club-refuse-his-wage-demands?ref=facebook&team=Arsenal&utm_campaign=Arsenal&utm_medium=feed&utm_source=facebook.com

Sagna i 3 nye år hadde vært überfett, Kunne vi ikke bare møttes på midten og gitt 90.000 i uka da? Selg Vermaelen og bruk Sagna som midtstopper når vi trenger back up, så kan Jenks få noen flere kamper også.

 

Faen ass.

 

BE

Slett dobbel post
Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet er vel om hvorvidt Sagna holder nivået de neste 3 sesongene. Er ganske kjipt å ha en backup i klubben som ligger på £100k i uka.

Sant nok. Allikevel tror jeg Sagnas fysikk og anvendlighet gjør han til en verdifull spiller i tre år til.
Link to comment
Share on other sites

Sett over en del statistikker på Sagna nå, 100% på interceptions, clearances og aerial duels mot Hull om jeg ikke husker feil og en av våre beste hodespillere gjennom hele sesongen. Kommet seg opp på et bra nivå igjen etter benbruddene, ser gjerne at han får 2-3 år til. Hent heller inn Aurier som backup, Jenko kan vel i utgangspunktet spille over hele forsvarslinja?

 

Endelig har forsvaret fungert etter vi har slitt med å finne stopperpar eller å ha god nok backup på backene så forsvinner den som har fått flest kamper i denne perioden...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...