Jump to content

Bakari Sagna


mmaelan

Recommended Posts

  • Replies 513
  • Created
  • Last Reply

Sagna er en klassespiller enkelt og greit.

Tøffheten til Sagna er det kun en annen spiller i laget som har og det er Arteta.

Definitivt ikke en spiller som bør vekk, det vil svekke stall og laget.

Jenkinson har vist en fantastisk fremgang denne sesongen men Sagna er sammen

med Per de som er hjørnesteinene i forsvaret vårt denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Jenkinson har vist en fantastisk fremgang denne sesongen men Sagna er sammen

med Per de som er hjørnesteinene i forsvaret vårt denne sesongen.

Mulig han er en hjørnestein i forsvaret vårt, men den har i så fall slått store brister og er i ferd med å etterlate all tyngden på de 3 andre.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm mulig vi definerer lang lang tid forskjellig men for meg snakker vi da om måneder.

Sagna har hatt to svake kamper nå, men var både mot Wigan borte og WBA hjemme god, vel meget god mot Wigan,

og begge de var i desember....men det var jo ifjor da....

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg har aldri skrevet at Sagna er dårlig.

 

Beklager at jeg skrev at du mente Sagna var dårlig, jeg trodde du skrev/mente det. Når jeg ser igjennom nå så viser det seg at det var feil.

Fremdeles uenig med deg at vi bør cashe inn på sagna nå, og satse på Jenkinson.

Jeg ser på det som gledelig at vi har en Jenkinson på vei opp og frem, sammtidig som vi har Sagna som har klasse (til tross for noen FORFERDELIGE kamper nylig)

 

Hvis det derimot er sånn at det er rot i virkeligheten at Sagna ønsker seg vekk, så blir slike kamper som igår bensin på bålet for hans del.

Link to comment
Share on other sites

Ehm, jeg skriver haha, til hva? Greit å få med seg det;p

 

Sånn, nå legger jeg ved det du skrev hahaa til:

 

Jenkinson er allerede på høyde med Sagna. Jeg tror neppe Sagna vil akseptere å være reserve for Jenkinson, ergo er det greit om han selges mens han har en grei markedsverdi.

 

hahaa

Link to comment
Share on other sites

Og hvorfor tar du med den quoten? Jeg har aldri sagt at jeg synes at Jenkinson skal ta over. Om man skulle solgt, så måtte man selvfølgelig fått inn en forsterkning.

Link to comment
Share on other sites

 

Beklager at jeg skrev at du mente Sagna var dårlig, jeg trodde du skrev/mente det. Når jeg ser igjennom nå så viser det seg at det var feil.

Fremdeles uenig med deg at vi bør cashe inn på sagna nå, og satse på Jenkinson.

Jeg ser på det som gledelig at vi har en Jenkinson på vei opp og frem, sammtidig som vi har Sagna som har klasse (til tross for noen FORFERDELIGE kamper nylig)

 

Hvis det derimot er sånn at det er rot i virkeligheten at Sagna ønsker seg vekk, så blir slike kamper som igår bensin på bålet for hans del.

 

 

Sagna har vært en av mine favoritter i mange år. Han har vært en bauta for oss og jeg ønsker han på ingen måte vekk. Hele denne diskusjonen har sitt utspring i (hvis jeg husker rett) at Jamie Sanderson tweetet at Arsenal ikke lenger ser på han som en nøkkelspiller og det er en vurdering jeg er enig i. Vi har en meget lovende back som står klar til å ta plassen til hans. En spiller jeg personlig mener allerede er på høyde med Sagna og som jeg tror blir en enda bedre spiller for oss enn hva Sagna har vært.

 

Siden jeg faktisk tror at Jenkinson allerede inneværende år kommer til å konkurrere ut Sagna og jeg ikke tror at Sagna vil være fornøyde med å slite benken, så tror jeg det kan være fornuftlig å selge han mens han fortsatt har en god markedsverdi. Mine meninger er ikke mer dramatisk enn dette.

Link to comment
Share on other sites

Og hvorfor tar du med den quoten? Jeg har aldri sagt at jeg synes at Jenkinson skal ta over. Om man skulle solgt, så måtte man selvfølgelig fått inn en forsterkning.

 

Hvorfor jeg tar med quoten? Fordi du selv ba meg om å gjøre det. Les ditt eget innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Selges Sagna så vil han føye seg inn i rekken sammen med Fabregas, Nasri, Song, van Persie osv innen en liten stund. Sagna er av våre beste spillere, og det å faktisk klare å beholde disse har jo vært et av våre største problemer de siste årene.

 

Alle har formsvikter. Sagna virker oppgitt over sitt eget spill, og jeg tror han vil komme tilbake på beina. Kanskje ikke like hurtig, men han har den mentale styrken som skal til for å endre spillestilen sin.

Link to comment
Share on other sites

proxy.jpg?t=FQQVBBgpaHR0cHM6Ly90d2l0cGljLmNvbS9zaG93L2xhcmdlL2Jyd2F6ZC5qcGcUAhYAEgA&s=0ykvwde8V8K1Tk-46atHvHuk7ocfrWvmuheUv7k-Wzs

 

Er fortsatt klasseforskjell på dem.

 

Aller først må jeg berømme deg, Wilshere, for en flott illustrasjon. En dag skal jeg lære meg nok EDB til å klippe og lime lignende oversikter. Jeg har stadig lyst til å dele både grafer og tallrekker, men jeg får det ikke til. Har ikke prøvd så mye, da.

 

Så, til Sagna vs. Jenkinson. Jeg vet snart ikke hva jeg skal tro, jeg.

 

Alle de årene Sagna har vært hos oss, har han i mine øyne vært topp-3 i klubben (OK, topp-5, da). Dritgod. I flere perioder har jeg stilt meg spørsmålet om det finnes en bedre høyreback i verden, og ikke kommet på noen. Profesjonell og iherdig. Kvalitet. I mine beste drømmer har han ennå noen fantastiske år igjen av karrieren, kanskje sine beste? I mine verste ser jeg mange svakhetstegn etter de to beinbrudda. Tregere i alle bevegelser, slik at det ofte blir kløn. Det kan vel trenes opp igjen? Jeg vet helt ærlig ikke hvilken vei karrieren hans går. Han må vel være en drømmesignering for PSG?

 

Jenkinson har sjelden eller aldri spilt under mine forventninger. Joda, klønete til tider. Uerfaren. Ikke lynrask eller dritsterk, men fader for en innsats. Jeg liker han, rett og slett. Og selvom han fortsatt har endel å forbedre seg på, så synes jeg han leverer det som trengs. Med spilletid kan han kanskje bli en toppspiller for Arsenal i mange år? Jeg håper Jenkinson starter neste nesong som vårt førstevalg. Tror jeg. Fram til det, håper jeg de deler litt på oppgavene.

Link to comment
Share on other sites

Selges Sagna så vil han føye seg inn i rekken sammen med Fabregas, Nasri, Song, van Persie osv innen en liten stund. Sagna er av våre beste spillere, og det å faktisk klare å beholde disse har jo vært et av våre største problemer de siste årene.

 

Alle har formsvikter. Sagna virker oppgitt over sitt eget spill, og jeg tror han vil komme tilbake på beina. Kanskje ikke like hurtig, men han har den mentale styrken som skal til for å endre spillestilen sin.

Løsningen på alt iflg folk på forumet her er jo å selge alle med en gang de har en dårlig periode. J eg synes det beste vil være å gi Sagna en eller to kamper på benken å puste ut på før han evt settes inn igjen, han vil være en ressurs å ha i klubben uansett om han er høyreback, venstreback og stopper(selv om han nok er klart best på høyre) fordi han har en god mentalitet og veldig gode basisferdigheter.

Link to comment
Share on other sites

Løsningen på alt iflg folk på forumet her er jo å selge alle med en gang de har en dårlig periode. J eg synes det beste vil være å gi Sagna en eller to kamper på benken å puste ut på før han evt settes inn igjen, han vil være en ressurs å ha i klubben uansett om han er høyreback, venstreback og stopper(selv om han nok er klart best på høyre) fordi han har en god mentalitet og veldig gode basisferdigheter.

Takk. Fornuftige ord som støttes 100%.

Link to comment
Share on other sites

Løsningen på alt iflg folk på forumet her er jo å selge alle med en gang de har en dårlig periode. J eg synes det beste vil være å gi Sagna en eller to kamper på benken å puste ut på før han evt settes inn igjen, han vil være en ressurs å ha i klubben uansett om han er høyreback, venstreback og stopper(selv om han nok er klart best på høyre) fordi han har en god mentalitet og veldig gode basisferdigheter.

 

...................

Problemet er at Wenger ikke setter han på benken,forferdelige kamper fra den mannen nå. Så får han bare spille og spille. Målene renner inn bak. Enig i at man ikke skal selge eller kvitte seg med spillere fordi man har en dårlig periode eller en dårlig sesong for den del. Men de kan ikke ha klippekort i et lag når de gjør så dårlige kamper som Sagna holder på med. Wenger ser det jo ikke !! Professor ? in my as.

Link to comment
Share on other sites

Har generelt sett ligaens dårligste innleggsfot. Måten han bare "slenger" inn et innlegg rett i førsteforsvareren gang på gang irriterer noe så jævlig. Akkurat som om han ikke gidder noe mer da det et annet alternativ eller type innlegg er mer krevende.

Link to comment
Share on other sites

Ja har reagert på det samme.

Må vel kunne gå an å trene på litt inlegg, særlig når vi har giroud der inne.

Må finnes statistikk på hvor ofte han treffer første forsvarer med innleggene sine, huff det er fryktelig nære tre-siffret.

 

Bortsett fra det hadde han en bedre kamp enn sist iallefall!

Link to comment
Share on other sites

Syns han var bedre idag, men fortsatt litt kløn. Er av den oppfatning, som andre her, av at han kanskje har godt av en liten pause. Jenkinson svekker ikke laget noe særlig om han kommer inn, og kanskje dette er det som skal til for at Sagna blir 100% igjen.

 

Dog har han vært en svært trofast tjener, og er på sitt beste en av de beste backene i ligaen, og tror ikke han er over-the-top just yet. Litt tidlig å ha Jenks som førstevalg syns jeg. Sagna er fortsatt den aller beste backen vi har.

 

Ang. innleggene er jeg helt enig, grusomt mange som går rett i førsteforsvareren. Sinnsykt provoserende å se på. Men som vi kunne se på statistikken har ikke Jenks så mye bedre innleggsprosent han heller. Terpe terpe!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...