Jump to content

Bakari Sagna


mmaelan

Recommended Posts

  • Replies 513
  • Created
  • Last Reply

Da er det vel mer eller mindre sikkert at Bacary stikker videre. Takk for det fantastiske bidraget hans til klubben,

en meget stabil og god spiller som tok PL-nivået fra dag en. Nå håper jeg bare han drar videre til en annen liga,

feks Paris og Ligue 1, eller hva som helst egentlig så lenge det ikke er United eller City. Det gjør at han faller

ørlite i mitt gode syn på han isåfall. Uansett, lykke til videre.

Link to comment
Share on other sites

Well said, bergkampje.

 

Sagna har vært den beste og mest stabile høyrebacken i Arsenal i min tid som gooner. Kun Ashley har vel vært bedre av sidebackene totalt sett. Bac har vært så stabilt god at han bærer navnt "Mr Consistent" i spillergruppa. Det sier mye. Han hadde en litt laber 12/13-sesong, men det handlet mye om skadetrøbbel. De resterende seks sesongene har han vært bunnsolid.

 

Han fikk en stor beundrer i meg da han spilte CL-oppgjøret mot AC Milan i 2008, en uke etter brorens død, og presterte en av sine beste kamper i Arsenal-trøya.

 

Vi mister Premier Leagues beste høyreback defensivt, og en svært anvendelig spiller, som kunne bekle samtlige posisjoner i backfireren. Vi trenger trolig to spillere for å erstatte ham, ettersom Bac denne sesongen har vært fjerdevalg på stopperplass.

 

Jeg blir litt trist av tanken på at vi ikke lenger får se den hårfagre atleten på høyrebacken, men han har gitt oss sine beste år på banen. En erstatter måtte vi uansett fått inn ganske snart.

 

Lykke til videre, Bac! Og for all del, forlat England.

Link to comment
Share on other sites

Får vi inn Aurier så er mye gjort tror jeg. Adskillig mye bedre enn Sagna fremover og veldig god bakover også. Så selv om vi potensielt mister litt defensiv trygghet ved å miste Sagna så får vi en veldig god høyreback i Aurier fremover i banen som totalt sett vil gi oss en bedre offensiv balanse.

 

Får vi også inn en defensiv midtbane som har større mobilitet enn det Arteta har så burde vi ikke tape så mye på det defensive heller.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sagna ga oss iallefall sine beste fotballår. At han nå får muligheten til å tjene fantasilønninger noen år før han legger opp, kan jeg faktisk leve med. Sagna har heller aldri kommet med kommentarer om at han aldri kunne finne på å signere for en annen engelsk klubb. Slik som van Persie og Fabregas uttalte opptil flere ganger. Er spesielt to kommentarer fra Fabregas, som en Arsenalkompis av meg postet på Facebook i går, hvor Fabregas virkelig møter seg selv i døren med et smell:

 

"I will never sign for another English club like Fernando Torres"

 

"If you ever see me wear a Chelsea shirt, you have my permission to kill me".

Link to comment
Share on other sites

"If you ever see me wear a Chelsea shirt, you have my permission to kill me".

Den andre kan google bekrefte for meg, den der har jeg bare sett folk referere til uten å finne den faktiske uttalelsen.

Takk for solid service i forsvar Sagna, du dro etter en god sesong også, men du forlater oss i rett alder og vi kan nå begynne å finne en ung back som er bedre offensivt.

Takk for alt, men håper selvfølgelig du ikke vinner en dritt i Manchester :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...