Jump to content

Bakari Sagna


mmaelan

Recommended Posts

  • Replies 513
  • Created
  • Last Reply
  • 2 weeks later...

Syntes ikke bayern brukte den siden noe særlig i det hele tatt. Vi får nå se i returoppgjøret før vi konkluderer med noe. Sagna fortjener tyn når han spiller dårlig, og han har hatt endel dårlige kamper i det siste. Igår var han ikke dårlig defensivt, og det var gledlig!

 

Offensivt strekker han ikke til, som han aldri har gjort.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

 

Aller først må jeg berømme deg, Wilshere, for en flott illustrasjon. En dag skal jeg lære meg nok EDB til å klippe og lime lignende oversikter. Jeg har stadig lyst til å dele både grafer og tallrekker, men jeg får det ikke til. Har ikke prøvd så mye, da.

 

Så, til Sagna vs. Jenkinson. Jeg vet snart ikke hva jeg skal tro, jeg.

 

Alle de årene Sagna har vært hos oss, har han i mine øyne vært topp-3 i klubben (OK, topp-5, da). Dritgod. I flere perioder har jeg stilt meg spørsmålet om det finnes en bedre høyreback i verden, og ikke kommet på noen. Profesjonell og iherdig. Kvalitet. I mine beste drømmer har han ennå noen fantastiske år igjen av karrieren, kanskje sine beste? I mine verste ser jeg mange svakhetstegn etter de to beinbrudda. Tregere i alle bevegelser, slik at det ofte blir kløn. Det kan vel trenes opp igjen? Jeg vet helt ærlig ikke hvilken vei karrieren hans går. Han må vel være en drømmesignering for PSG?

 

Jenkinson har sjelden eller aldri spilt under mine forventninger. Joda, klønete til tider. Uerfaren. Ikke lynrask eller dritsterk, men fader for en innsats. Jeg liker han, rett og slett. Og selvom han fortsatt har endel å forbedre seg på, så synes jeg han leverer det som trengs. Med spilletid kan han kanskje bli en toppspiller for Arsenal i mange år? Jeg håper Jenkinson starter neste nesong som vårt førstevalg. Tror jeg. Fram til det, håper jeg de deler litt på oppgavene.

 

Jeg er imponert over Sagna, jeg, altså. Siden jeg skreiv det over har han imponert som høyreback i mange kamper i tillegg til å imponere som midtstopper. Han har også driti skikkelig på draget 2-3 kamper. Latterlige tabber som har kostet viktige poeng. Mitt hovedintrykk er allikevel at han er en dritgod fotballspiller. Helt oppi der blant stjernene. Mange Arsenalfans trekker litt på skuldrene over ryktene om Sagna til PSG. Jeg gjorde også det, men nå har jeg blitt veldig usikker. Jeg håper Arsenal satser på å beholde Sagna. Slik jeg ser det må klubben da strekke seg på to punkter:

1. Vi må antakeligvis tøye lønnsregimet. Hvis det stemmer at PSG er interessert, konkurrerer vi økonomisk mot en slags overmakt. De har råd til å tilby latterlige høye lønninger i forhold til oss.

2. Vi må antakeligvis tøye policyen med ettårskontrakter til de over 30.

... eller, hva faen vet jeg?

 

Jenkinson?

De siste 5 kampene hans før jul ga forferdelige resultater (uavgjort mot Villa og tap mot Norwich, Schalke, Swansea og Olympiakos). De eneste 5 kampene hans etter jul ga fantastiske resultater (Hjemmeseier mot Villa, borteseire mot Sunderland, Bayern og Swansea + det bitre tapet på WHL).

Mitt generelle inntrykk av Carl er... ...vel, tja: varierende? Ikke unormalt at unge spillere varierer i prestasjonene, og jeg ser ikke helt for meg at vi vinner ligaen med ham som vårt førstevalg på høyreback. Men for all del, om en sesong eller to er han kanskje en bærebjelke i Arsenallaget?

 

Så hva skjer om ikke Sagna ikke vil underskrive en ettårs forlengelse av kontrakten med halve lønna han kan få i PSG? Hvem skal vi kjøpe som skal prestere bedre enn Sagna neste sesong? Finnes det i det hele tatt tilgjengelige høyrebacker som kan tilføre laget like mye fra dag én?

 

Akkurat nå heller jeg mot at vi 'tvinger' Sagna til å gå ut kontrakten (utløper 2014) og går glipp av eventuell overgangssum nå til sommeren. Men jeg kan fort skifte mening. O_O

Link to comment
Share on other sites

Syntes at Jenkinson har hatt mange fantastiske kamper denne sesongen. Sagna har dog fortsatt aspekter ved spillet sitt som Jenkinson ikke har (ditto det samme har Jenkinson også), men jeg er fortsatt ikke sikker på å la engelskmannen være "alene" om høyrebackposisjonen ved å la Sagna gå.

 

Jeg mener som deg at vi burde beholde Sagna. Ser gjerne at han får 2 år ekstra på kontrakten sin og blir værende til han er 33. Problemet er vel bare hvis megarike PSG skal kaste seg etter han. Vi burde ikke sprenge banken for å beholde han i 2 år ekstra, men hvis han forsvinner så må vi ha en inn en ny back. Beste er vel som du sier kanskje å tvinge han til å respektere kontrakten sin til 2014 slik at Jenkinson er klar til å ta over i så fall. Tror neppe at Sagna kommer til å heve en så fantastisk høy overgangssum uansett for å si det slik. En eventuell erstatter vil trolig koste oss like mye eller mer.

Link to comment
Share on other sites

Who is the best Premier League right-back? | Stats Comparison

 

 

Som sagt: Tar gjerne 2 år ekstra på Sagna. Han må kutte ut tullet bakover (4 feil er omtrent like mange som Vermaelen hadde), men han er generelt sett på et nivå som få andre backer i ligaen er. Sier veldig mye om kvaliteten til denne mannen når han selv har hatt sin dårligste sesong siden han kom til Arsenal og spillere som Rafael og Zabaleta har hatt sine beste sesonger i sine respektive klubber.

Link to comment
Share on other sites

Er litt usikker på tilfellet Sagna. Årets utgave har vært et stykke unna det som er forventet. Mye feil, samt en delvis lam innleggsfot.

 

Kommer han tilbake til god gammel form er mye gjort. Om Wenger velger å selge ham, så ser jeg gjerne at det hentes inn en solid erstatter.

Link to comment
Share on other sites

Har lansert dette før uten å få respons. Prøver igjen. Jeg vil ha Sagna med videre som 1 av 3 midtstoppere sammen med Kos of BFG. Jeg ønsker Vernaelen solgt, gjerne til Barca, og en ny høyreback inn. Om det er fra egne rekker eller utenifra skal Wenger få lov til å avgjøre selv. Jenks er god nok til å være 1, valg.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

3 midtstoppere er 1 midtstopper for lite. Særlig når den ene egentlig er en høyreback. Er en stor forskjell på å spille midtstopper i en kamp fremfor å plutselig skulle spille der i hver eneste kamp.

 

Kan ikke si at jeg er noe fan av den ideen akkurat.

Link to comment
Share on other sites

3 midtstoppere er 1 midtstopper for lite. Særlig når den ene egentlig er en høyreback. Er en stor forskjell på å spille midtstopper i en kamp fremfor å plutselig skulle spille der i hver eneste kamp.

 

Kan ikke si at jeg er noe fan av den ideen akkurat.

 

Har ikke bedt deg være fan heller :-).

Det er mindre krevende å spille midtstopper enn back og på på midtstopperplass har han 4-5 år igjen på toppnivå.

 

Ang. 3 midtstoppere så får det holde, resten av plassene (4. Valg osv får være talenter fra egne rekker).

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Om Sagna posisjoneringsmessig passer til å være miststopper, støtter jeg ideen fullt ut. Jeg har kun sett han noen få ganger og han har hvertfall da virket

som han kler den plassen ypperlig. Fantastisk duellspiller, ikke like fantastisk når han skal legge innlegg... Sagna inn i midten og en ny og bedre høyreback inn - Ja takk.

Jeg liker Jenks veldig godt, men mener han ikke er god nok enda til å være vår faste høyreback. Just my honest opinion.

Link to comment
Share on other sites

Artig statistikk. Vi bør absolutt prioritere å få Sagna til å ta to år til for oss.

 

Sett bort fra den en tabbe mot ManU og en del frustrerende innlegg (men her har han ikke skylden alene, vi mangler som regel folk i boks) har han vært solid. Bra i duellspill, fremdeles svært god fysikk. Gir oss alltid en ekstra offensiv dimensjon.

 

En moderne toppback. Og han har vel aldri blitt beskyldt for dårlig arbeidsmoral?

 

En undervurdert spiller jeg har meget stor sans for.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...