Jump to content

Bakari Sagna


mmaelan

Recommended Posts

  • Replies 513
  • Created
  • Last Reply
  • 4 weeks later...

Sagna startet og spiller fortsatt for U21 laget i dag. Frimpong og Wilshere startet og er fortsatt involvert. De to siste var også involvert i angrepet som førte til Gnabry sitt mål.

 

Mens jeg skrev innlegget så var igjen Wilshere involvert i et mål. Corner som Miquel flikket videre til Akpom som headet den i mål.

 

Edit:

 

Der kom Bellarin inn for Sagna etter 61 minutter.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Jamie Sanderson på twitter:

 

Arsenal see Sagna as no real loss. Belief in Carl Jenkinson, and Mapou Yagna-Mbwia seen as versatile (and cheap) option.

 

Sanderson er som regel pålitelig. Dermed grunn til å tro at dette stemmer. I så fall nok en bekreftelse på at denne klubben er styrt av fulle sjømenn.

 

"We're Arsenal, and we choose not to compete"

Link to comment
Share on other sites

Jenkinson er allerede på høyde med Sagna. Jeg tror neppe Sagna vil akseptere å være reserve for Jenkinson, ergo er det greit om han selges mens han har en grei markedsverdi.

Jenkinson har et stort potensiale, men er ikke på høyde med Sagna i det hele tatt, det så vi mot Swansea b.la.

Om 2-3 år så tror jeg Jenko er en kvalitetsback på internasjonalt nivå.

Link to comment
Share on other sites

Om man kunne "merget" Sagna sin fysikk ( i alle fall før skadene), defensive spill og Jenkinson sin innleggsfot, da hadde det blitt bra!

 

I tillegg til Sagna sine fotballegenskaper skal man ikke kimse av at han er en av få kontinuitetsbærere i klubben, noe wenger påstår er svært viktig om dagen, men for øyeblikket er vi Transfer FC så overrasker meg ikke om vi selger unna enda en nøkkelspiller

Link to comment
Share on other sites

Jenkinson er allerede på høyde med Sagna. Jeg tror neppe Sagna vil akseptere å være reserve for Jenkinson, ergo er det greit om han selges mens han har en grei markedsverdi.

 

Største pisspreiket jeg har sett her inne på lang lang tid. Klasseforskjellen er soleklar.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Største pisspreiket jeg har sett her inne på lang lang tid. Klasseforskjellen er soleklar.

 

Ikke pisspreik. Jeg er tildels enig med min bror, men uenig i at vi ikke blir svekket. Sagna-jenkinson er bedre enn Jenkinson-billig dritt.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jenkinson har tatt vanvittig store skritt siden våren/sommeren og utover høsten, men jeg er uenig i at han er på høyde med Sagna. Sagna er fortsatt ligaens klart beste høyreback og han har ikke danket ut Jenkinson så momentant uten grunn. Syntes spriket fra Jenkinson til Sagna har vært veldig klart etter franskmannen har kommet tilbake.

 

Fortsatt ligaens beste høyreback og Jenkinson har fortsatt et godt stykke igjen. Selv om innleggene til Sagna som oftest ikke kommer forbi førsteforsvarer.

Link to comment
Share on other sites

Hadde Sagna klart å slå presise innlegg (han har riktignok noen få gode krosser på x ant forsøk), så hadde han vært helt komplett. Mannen er utrolig god bakover. Jenkinson har tatt store steg ja, men er ikke i nærheten (ennå) mener nå jeg. Alle diskusjoner ang spillernes potensial ect blir veldig subjektive, men de som sier vi klarer oss fint uten Sagna er somregel de samme som hyler etter sterkere bredde i stallen. Da burde de også være enige at det er bedre å ha to gode til en possisjon enn en.

Link to comment
Share on other sites

Jenkinson er allerede på høyde med Sagna. Jeg tror neppe Sagna vil akseptere å være reserve for Jenkinson, ergo er det greit om han selges mens han har en grei markedsverdi.

 

Har du glemt hvor god sagna er? Sagna i form er en av verdens beste høyrebacker, noe Jenkinson er langt unna for øyeblikket. Selv om han har utviklet seg stort har han enda mange områder han må utvikle seg på. Har jo sett dette i de to siste kampene blant annet.

Link to comment
Share on other sites

Jenkinson er allerede på høyde med Sagna. Jeg tror neppe Sagna vil akseptere å være reserve for Jenkinson, ergo er det greit om han selges mens han har en grei markedsverdi.

 

hahaa

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nå er det mulig jeg gjør meg upopulær med denne meningen, men det får så være. Jeg synes Sagna, etter de to beinbruddene forrige sesong, ikke har vært i nærheten av god, gammel form. Han er slurvete defensivt og har blitt betydelig enklere å gå av en mot en. I dagens kamp har han stor skyld i frisparket som første til den første utligningen, etter at han lar Obertan trekke fritt innover i banen og slenger i vei en takling som umulig kan treffe ballen. Han har blitt tregere de første meterne og tørr derfor ikke å presse helt opp i motstanderen lengre i frykt for å bli gått av, noe som også er delaktig i de andre scoringene. En Sagna før skadeavbrekkene var mye tøffere og nektet spillerne å vende opp og presset dem bakover på banen igjen eller til å gjøre feil.

 

Da kommer jeg til alternativet, Jenkinson. Han startet denne sesongen meget solid defensivt, og ble etter hva jeg husker aldri gått av en mot en. Har tatt store steg fra forrige sesong hvor han ikke viste sin posisjon i backrekken. Det vi mister med å putte Sagna på benken er den offensive kraften, men også der tror jeg Jenkinson kommer til å gå forbi han snart. Med mer selvtillit og friere tøyler kan han få brukt en innleggsfot som er bedre enn Gibbs', Sagnas, Santos og flere andre backer vi har hatt de senere årene.

 

Er det da noen "krise" om vi lar Sagna gå til sommeren og satser på Jenkinson som nytt førstevalg? Da har vi to unge engelskmenn på backene med voldsomt potensialet. Eneste som mangler da er en backup som kan spille på begge sidene og fungere som en potet i laget, som f. eks Yanga-Mbiwa.

Link to comment
Share on other sites

Syntes fortsatt Sagna er langt bedre enn Jenkinson. Jenkinson har stort potensiale tydeligvis, men hvis Sagna forsvinner til sommeren så trenger vi en mer erfaren spiller til å steppe inn. Er Jenkinson god nok så vil han uansett innen rimelig kort tid ta over plassen til den nyankomne høyrebacken.

 

Ellers var det ikke bare Sagna som hadde en temmelig svak kamp i dag. Gibbs var grusom defensivt. Begge de to siste målene kommer direkte gjennom feil fra Gibbs. Har tidligere ytret om at jeg gjerne vil se Emilio Izaguirre inn og det ønsket står jeg fortsatt for til tross for at jeg syntes Gibbs i starten av sesongen var helt strålende. Føler at han (som alle andre) har godt av litt skikkelig konkurranse. Pdd. så har han absolutt ingen konkurranse fra noen andre sidebacker i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Er både enig og uenig angående Sagna, han er høyt over Jenkinson enda! Men med rett trening, og rett veiledning så kan ha nok ta over for Sagna iløpet av kort tid.

 

Sagna har aldri helt funnet toppformen+toppfarten etter benbruddene. Desverre for oss.

 

Men en Sagna i toppform slår det meste på høyreback!

Link to comment
Share on other sites

Nå er det mulig jeg gjør meg upopulær med denne meningen, men det får så være. Jeg synes Sagna, etter de to beinbruddene forrige sesong, ikke har vært i nærheten av god, gammel form. Han er slurvete defensivt og har blitt betydelig enklere å gå av en mot en. I dagens kamp har han stor skyld i frisparket som første til den første utligningen, etter at han lar Obertan trekke fritt innover i banen og slenger i vei en takling som umulig kan treffe ballen. Han har blitt tregere de første meterne og tørr derfor ikke å presse helt opp i motstanderen lengre i frykt for å bli gått av, noe som også er delaktig i de andre scoringene. En Sagna før skadeavbrekkene var mye tøffere og nektet spillerne å vende opp og presset dem bakover på banen igjen eller til å gjøre feil.

 

Jeg syntes fortsatt Sagna er bedre enn Jenkis, men dersom sistnevnte fortsetter utviklingen vil han i løpet av få år være førstevalget. Men jeg syntes du har mye rett i det du skriver, spesielt dette med farten de første metrene, nå er jo toppfart noe man begynner å mister omtrent i Sagna sin alder så skaden + alder bidrar vel til dette. Samtidig er det jo fullt mulig å trene opp hurtighet på første metrene etter en slik skade så jeg syntes Sagna skal få spille seg skikkelig varm i trøya igjen før vi feller noen dom. Sagna på goal nr 2 var skrekkelig i går

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...