Jump to content

Bakari Sagna


mmaelan

Recommended Posts

3. Bacary Sagna

 

gun__1312557679_player1112_sagna.jpg

 

Fullt navn: Bacary Sagna

Kallenavn: -

Nasjonalitet: Fransk

Født: 14. februar 1983

Fødested: Sens, Frankrike

Posisjon: Forsvar, back

Høyde: 176 cm

Overgang: 12. juli, 2007 fra Auxerre

Arsenal-debut: Emirates cup, Juli 2007 mot PSG

Klubber:

2002–2004 Auxerre B

2004–2007 Auxerre

2007- Arsenal

 

Ungdomsklubber:

1998–2002 Auxerre

 

Wikipedia link

 

Redigert av moderator 04.09.11

 

Redigeringen er laget av Orakelet

 

 

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390...7250649,00.html

 

Endelig noe konkret. Arsenal holder på å signere Bakari Sagna fra Auxerre

eller?

Kåret til Frankrikes beste høyreback av spillerne.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 513
  • Created
  • Last Reply

Skikkelig spennende spiller. Håper det ligger noe i dette ryktet, noe som jeg også tror. Han er vel ikke mer enn 24 år, så dette lover godt. Gledelig å se at også Arsenal markerer seg på overgangsmarkedet :P

Link to comment
Share on other sites

trur dette blir bra. Eboue er bra, men har ein suspensjonsutsatt spelestil. Hoyte er ikkje god nok. Dersom dette kjøpet går i orden, så ser eg for meg at Roy Keane henter Hoyte tilbake til sunderland.

Link to comment
Share on other sites

Synes dette virker noe merkelig, både Hoyte og Eboue har helt nylig signert nye langtidskontrakter. En ny høyreback er noe av det siste jeg trodde vi ville få se i sommer..

Mulig Wenger har andre planer enn backplass for en av de tre?

Link to comment
Share on other sites

Kan være at Wenger ser på Eboue som vingspiller i stedet ettersom Eboue er mye bedre offensivt enn defensivt. I såfall vil jo dette sikkert være et bra kjøp, selv om jeg aldri har sett han så jeg aner ikke hvordan han er.

 

Wenger har jo omskolert spillere før, så hvorfor ikke omskolere Eboue til høyreving. :P

Link to comment
Share on other sites

Synes dette virker noe merkelig, både Hoyte og Eboue har helt nylig signert nye langtidskontrakter. En ny høyreback er noe av det siste jeg trodde vi ville få se i sommer..

Mulig Wenger har andre planer enn backplass for en av de tre?

 

 

godt poeng nilsen. personlig vil jeg gjerne ha inn en kvalitets-spiller på høyre-backen. men skulle gjerne

hatt en jeg hadde hørt om på forhånd.

hoyte holder desverre ikke og selv om eboue er god synes jeg han noen ganger har en litt slapp

holdning. kanskje litt skarpere konkurranse skjerper emmanuel.

Link to comment
Share on other sites

Eboue hører hjemme på vingen. Kjøper vi inn en ny høyreback da, dekker vi høyreving-problemet lett. Hoyte og Bak på høyreback, Eboue og Hleb på høyreving. Så sant Bak holder nivået, er dette en ordning jeg kan trives med.

Link to comment
Share on other sites

denne spilleren håper jeg absolutt at vi signerer, siden Eboue ikke holder helt mål, og ihvertfall ikke Hoyte. <_<

 

Vist du mener Hoyte har vært dårlig eller ikke holder mål som du sier synst jeg du tar rimli feil...

Hoyte har inponert meg veldig denne sesongen, òg jeg mener at han har hatt en kjempe sesong...

Han er et klart første velg på back-plassen hos meg vertfall...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror dette kan være en bra signing. Spesielt med muligheten for at Eboue omskoleres til høyre ving. Dette gir oss større variasjon på høyresia, og kan hvile spillere med mye større selvfølgelighet uten at det påvirker kvaliteten på spillet nevneverdig.

 

Hoyte har denne sesongen vært back-up på både høyre og venste back, og kan nå kanskje spesialisere seg på venstre sia, evt at han blir solgt, personlig håper jeg ikke det, ettersom jeg ser det som en styre å ha allsidige spillere i bakhånd.

 

Når det gjelder om der på høyresia vi trenger forsterkinger "mest" er d nå ikke noe helt klart svar. Slik jeg ser det har vi halvgode nødløsninger på alle posisjoner, gjerne samme spilleren på flere plasser (Hoyte på begge backene, freedie på vingene). Mens vi gjerne skulle hatt stabile spillere som kunne rulere litt mer enn vi gjør nå. Det vil vi få på høyresia med dette kjøpet.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det skjer at vi kjøper han, så kan jeg ikke helt se andre muligheter enn at Eboue blir skyvd frem til vingplass og det tror jeg bare er positivt. Han er mye bedre offensivt og vi har sett det gang på gang tidligere hvordan han raser fremover på kanten og kommer med gode innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Det alle snakker om er å få eboue opp på høyre ving :s Ok, det er egentli der jan hører hjemme , men jeg mener at hleb kan gjøre det like godt som eboue som ving ! Hleb har vist at han er god nokk til å være med blant de 11.... Han har hatt en dårlig sessong så skal dere begynne å snakka om han skal bli benket fordi vi skal kanjse kjøpe en høyre back og da skyver vi eboue opp til høyre ving sånn at hleb ikke får spille .. Bakari Sagna, nei takk !!!!!!

 

Btw : Gidder ikke å klikke på linken for det står at det er the sun som har skrevet det ! Ganske lite sansynlig !

Link to comment
Share on other sites

Det er snakk om å gi oss flere strenger å spille på. Med Hleb og Eboue har vi to veldig forskjellige kantspillere i tilfelle. En stor klubb trenger en stor og sterk stall og da skader det da ikke å ha flere gode vinger i såfall.

Link to comment
Share on other sites

Noen her som egentlig har sett noe av han? Ble ikke Pascal Cygan årets spiller i fransk liga eller noe før vi signerte han?

Jo Cygan var faktisk blitt kåra til årets spelar i Frankrike... Me kan vel fastslå at han levde ikkje heilt opp til akkurat det <_<

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...