Jump to content

Bakari Sagna


mmaelan

Recommended Posts

Må si at jeg er meget positiv til å kjøre Eboue opp på høyre ving. Hleb er ingen kantspiller, han har tildels en meget dårløig pasningskvalitet og gjør mange ukloke valg. Ja han er genial når det klaffer men det blir alt for sjelden etter min mening.

 

Eboue er sånn jeg ser det ikke god nok som høyre back hvis man skal kjempe om PL og CL tittelene. Han kan kanskje bli det men er per dags dato for dårlig deffensivt og gjør litt mange rare ting.

 

Kanskje Wenger har en genial plan her som koster ca halvparten av Ribery!?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 513
  • Created
  • Last Reply

som mange sier, så tror jeg Eboue kommer til å bli omskolert til en rendyrka høyre ving. Og det er der han hører hjemme. Han mangler litt på det defensive, og har som det er nevnt - mye unødvendige karantener.

 

Liker dette ryktet må jeg si.. 24 år, glansdagene er rett rundt hjørnet da, og under Proffesorens vinger så blir han tidenes beste!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Noen her som egentlig har sett noe av han? Ble ikke Pascal Cygan årets spiller i fransk liga eller noe før vi signerte han?

Jo Cygan var faktisk blitt kåra til årets spelar i Frankrike... Me kan vel fastslå at han levde ikkje heilt opp til akkurat det ;)

 

Ikke årets spiller, men årets forsvarsspiller.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri hørt om han før, men har forstått han kan spille i alle posisjoner i forsvaret selv om han kanskje er mest høyreback.

 

Kan vel være en bra forsterkning hvis han holder et høyt nivå. Alltid en fordel hvis han er anvendelig, hurtig og sterk. Kan jo håpe han har disse egenskapene.

Noen som har sett han spille?

 

Eboue er vel førstevalget med mindre han blir mer vingspiller neste sesong.

Hoyte er jo også god, men mer usikker på om han noen gang klarer å spille seg inn fast på laget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke hørt om ham, så da er det kanskje håp om et kjøp ;)

Nei, hvis at an er rask er en grunn for å hente han så blir han litt smør på flesk synes jeg, mange ekstremt hurtige forsvarerer i klubben allerede. Nei, forsvarsleddet fikser nok biffen neste år, verre med backupene fremover på banen.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet noe om den mannen?

Er det noe for oss?

 

Daily Mail som kom med dette ryktet.

 

Bakari Sagna

 

Date of birth: February 14, 1983 (age 24)

 

Place of birth: Sens, France

 

Height: 1.76 m

 

Playing position: Defender

 

Club information

Current club: Auxerre

Number 29

 

Senior clubs

Years Club App (Gls)

2004- Auxerre 87 (0)

 

National team

Years Club App (Gls)

2006- France 1 (0)

Link to comment
Share on other sites

Håper vi sikrer oss han. Greit nok at vi har nok av bra spillere på høyrebacken, men han kan vel spille stort overalt i forsvaret og ettersom han sikler så fælt etter å komme til oss så syns jeg vi bare skal løpe og kjøpe. :)

 

Bare godt å få litt ekstra tyngde inn i stallen, fordi det blir nok helt sikkert en del skader og suspensjoner neste sesong også. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Personlig er jeg ikke så begeistret over dette ryktet/evt overgang. Ikke det at jeg har noe imot spilleren, men en høyreback er ikke det vi trenger. Selv om tyngde i stallen er vel og bra, så trenger vi ikke ham når vi har Clichy, Toure, Gallas, Djourou, Eboue, Hoyte, Senderos, Connolly og Traore. Og nå er Nordtveit signa. 10 forsvarsspillere holder.

Link to comment
Share on other sites

Enig i at det bør holde i massevis, men hvis Wenger velger å kjøpe han så tror jeg Eboue er destinert til å havne lenger frem på banen. Det vil jo være ganske logisk hvertfall, men ikke alt er logisk med Wenger og hans tankegang. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Back-up? Tja vet nå ikke det. Eboue er defensiv rulett og Hoyte's fremste argument er nasjonaliteten. Tror fort Sagna kan bli førstevalget og Hoyte back-up. Eboue kan tenkes som høyrekant. Han er jo tross alt best offensivt, men han er heller ikke en veldig dyktig kantspiller. Lauren har vært dypt savnet av meg. Vet lite om denne Sagna, men er han såpass som det høres ut som behøver ikke dette være dumt.

Link to comment
Share on other sites

http://www.sundaymirror.co.uk/sport/footba...98487-19423688/

 

Stiller meg skeptisk til å bruke £ 7,5 mill om dette så er prisen, på en backup spiller.

Herlig. Det gleder meg stort at arsenal får seg en høyreback som regnes som stabil defensivt og ikke minst sterk. Nå tviler jeg sterkt på at han er like god som Eboue offensivt, men backenes viktigste oppgavene er i første omgang å være god til å forsvare.

Link to comment
Share on other sites

Back-up? Tja vet nå ikke det. Eboue er defensiv rulett og Hoyte's fremste argument er nasjonaliteten. Tror fort Sagna kan bli førstevalget og Hoyte back-up. Eboue kan tenkes som høyrekant. Han er jo tross alt best offensivt, men han er heller ikke en veldig dyktig kantspiller. Lauren har vært dypt savnet av meg. Vet lite om denne Sagna, men er han såpass som det høres ut som behøver ikke dette være dumt.

 

helt enig med sir john her..

 

kansje defensiv rulett var og dra det litt langt men tror han blir enda bedre som kant-spiller :D

Link to comment
Share on other sites

Eboue har vært meget variabel defensivt. Fra det helt gode til det forferdelige. Har også savnet stabile Lauren baki der.

Ifølge ryktene skal Sagna signere denne uka og det er vel høyrebackplassen vår som er den mest suspekte.

Tror Sagna blir kjøpt inn for å forsterke førsteelleveren.

Link to comment
Share on other sites

Eboue har vært meget variabel defensivt. Fra det helt gode til det forferdelige. Har også savnet stabile Lauren baki der.

Ifølge ryktene skal Sagna signere denne uka og det er vel høyrebackplassen vår som er den mest suspekte.

Tror Sagna blir kjøpt inn for å forsterke førsteelleveren.

 

Jeg tror også Sagna er tiltenkt å kunne brukes på stopperplass når Toure forsvinner til Afrikamesterskapet, samt som en backup på venstre back. Såvidt jeg er bekjent, så kan han bekle alle posisjoner i forsvaret.

 

Jeg håper ett kjøp av denne spilleren medfører at Eboue blir flyttet opp på vingen, for jeg mener at Eboue rett og slett er alt for dårlig deffensivt til å være høyre back

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...