Jump to content

Bakari Sagna


mmaelan

Recommended Posts

Det jeg lurer på er, hvor sagna var på 2-2 målet mot sunderland.Var stakkars flamini som ble alene på høyrebacken mot 2 sunderland spillere.

Synes han er en god spiller ,men noen ganger kanskje litt for offensiv?

 

Er nok mer betenkelig å se på det som skjedde inne i boksen. To Sunderlandspillere fikk gå opp umarkert mot Clichy!! Senderos markerte en mann, greit nok, men hvor var Toure?! Vi slapp inn to mål pga dårlig defensivt arbeid. Må si at Toure var syndebukk begge gangene.

Det første målet er Clichy sin feil. Dei tre andre set ei linje, mens han faller av. Han blir jo sjølvsagt i tillegg alt for veik i duellen.

 

Når det gjeld 2-2 veit eg ikkje heilt kven som skal ha skylda, men me kan ikkje forvente at Clichy skal slå Jones i lufta. Mogleg at Toure må ta den på si kappe.

 

Sagna var i ingemannsland. Hva han drev med aner jeg ikke. Han sto helt alene i 16-meteren, mens Flamini var sjanseløs 2 mot 1 ute på sida. For øvrig var det ikke imponerende spill av midtstopperne eller Almunia.

 

For å oppsumere kan vi vel alle være enige at vi slapp inn to drittmål. 2-2 mål var absolutt en kollektiv feil der mange gjorde det for dårlig...

 

Men det viktigaste er at vi ikkje rota vekk seieren sjølvom vi slappe inn desse 2 møkkamåla.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 513
  • Created
  • Last Reply

Det viktigste er at Sagna nå er blitt kalt opp til landslaget :P

 

Vil ikkje sei at det er så viktig.

Kjekt for han fordi han har bevist landslagstreneren om at han er god nok til å kjempe om en plass.

Men det kan vere dumt for Arsenal viss han tilfeldigvis skader seg under landslagsoppdraget.

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste er at Sagna nå er blitt kalt opp til landslaget :P

 

Vil ikkje sei at det er så viktig.

Kjekt for han fordi han har bevist landslagstreneren om at han er god nok til å kjempe om en plass.

Men det kan vere dumt for Arsenal viss han tilfeldigvis skader seg under landslagsoppdraget.

 

Uff ja. Landslagspauser kan fort bli til besvær!

Link to comment
Share on other sites

Det jeg lurer på er, hvor sagna var på 2-2 målet mot sunderland.Var stakkars flamini som ble alene på høyrebacken mot 2 sunderland spillere.

Synes han er en god spiller ,men noen ganger kanskje litt for offensiv?

 

Er nok mer betenkelig å se på det som skjedde inne i boksen. To Sunderlandspillere fikk gå opp umarkert mot Clichy!! Senderos markerte en mann, greit nok, men hvor var Toure?! Vi slapp inn to mål pga dårlig defensivt arbeid. Må si at Toure var syndebukk begge gangene.

Det første målet er Clichy sin feil. Dei tre andre set ei linje, mens han faller av. Han blir jo sjølvsagt i tillegg alt for veik i duellen.

 

Når det gjeld 2-2 veit eg ikkje heilt kven som skal ha skylda, men me kan ikkje forvente at Clichy skal slå Jones i lufta. Mogleg at Toure må ta den på si kappe.

 

Sagna var i ingemannsland. Hva han drev med aner jeg ikke. Han sto helt alene i 16-meteren, mens Flamini var sjanseløs 2 mot 1 ute på sida. For øvrig var det ikke imponerende spill av midtstopperne eller Almunia.

 

For å oppsumere kan vi vel alle være enige at vi slapp inn to drittmål. 2-2 mål var absolutt en kollektiv feil der mange gjorde det for dårlig...

 

Men det viktigaste er at vi ikkje rota vekk seieren sjølvom vi slappe inn desse 2 møkkamåla.

 

Begge mistopperen var ræva plasert da, er da ikke Lille Clischy skal slå digre Jones i lufta, nei skuffa og sleppe inn 2 mål mot et lag som kan tenkes rykker rett ned i gjen. Utover høsten tror jeg nok Bolten og Tottham vil klatre kraftig på tabbelen og Sunderland skal slite bra ned i der :P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Wenger skryter av Sagna.

 

"For me Sagna, although not a lot of people talk about him, has been tremendous since he has come here, said the Arsenal manager. (...) He adapted very, very quickly not only to the technical level but also to the way we want to play the game, and as well to the physical aspect of the game.(..) He seems to just pop up naturally like he has played forever in this league and that is great credit to him."

 

Meget velvalgte ord, som vanlig. Sagnas inntreden i Arsenal-laget har egentlig gått sensasjonellt smidig. Og følelsen av "alltid å ha hatt ham der" er virkelig reell.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Såg dette bilde etter chelsea kampen.

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle1497504.ece

 

Da la jeg merket til det venstre låret til Sagna, se på søkket han har der! Aldri sett noe lignende, lure på hva det kommer av?

 

Noen leger eller noe som har et bra svar? :)

 

 

Trenger vel ikke være lege for å skjønne at det ikke er noe spes med det låret der, det er jo ihvertfall 2 muskler som går nedover langs lårbenet og fester seg i overkant av kneet. en ytre og en indre. Hvis du retter ut beina og strammer muskelen kjenner man det.... Vel, kanskje ikke alle kjenner og ser det da men... Må ha pumpa litt jern!

Link to comment
Share on other sites

Såg dette bilde etter chelsea kampen.

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle1497504.ece

 

Da la jeg merket til det venstre låret til Sagna, se på søkket han har der! Aldri sett noe lignende, lure på hva det kommer av?

 

Noen leger eller noe som har et bra svar? :)

 

 

Trenger vel ikke være lege for å skjønne at det ikke er noe spes med det låret der, det er jo ihvertfall 2 muskler som går nedover langs lårbenet og fester seg i overkant av kneet. en ytre og en indre. Hvis du retter ut beina og strammer muskelen kjenner man det.... Vel, kanskje ikke alle kjenner og ser det da men... Må ha pumpa litt jern!

 

Godt du ikke er legen min...

 

Hvis det der er reelt og ikke bare skygger fra belysningen må han ha hatt en muskelavrivning sentralt. Det er ikke 2 muskler som går ned langs låret og fester seg på overkanten av kneskålen, det er 4. 2 sentrale og 1 på hver side. Ved normal sammentrekning vil man ikke få et søkk sentralt, men derimot en muskelbuk som løfter seg over de andre.

Link to comment
Share on other sites

Såg dette bilde etter chelsea kampen.

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle1497504.ece

 

Da la jeg merket til det venstre låret til Sagna, se på søkket han har der! Aldri sett noe lignende, lure på hva det kommer av?

 

Noen leger eller noe som har et bra svar? :angry:

 

 

Trenger vel ikke være lege for å skjønne at det ikke er noe spes med det låret der, det er jo ihvertfall 2 muskler som går nedover langs lårbenet og fester seg i overkant av kneet. en ytre og en indre. Hvis du retter ut beina og strammer muskelen kjenner man det.... Vel, kanskje ikke alle kjenner og ser det da men... Må ha pumpa litt jern!

 

Godt du ikke er legen min...

 

Hvis det der er reelt og ikke bare skygger fra belysningen må han ha hatt en muskelavrivning sentralt. Det er ikke 2 muskler som går ned langs låret og fester seg på overkanten av kneskålen, det er 4. 2 sentrale og 1 på hver side. Ved normal sammentrekning vil man ikke få et søkk sentralt, men derimot en muskelbuk som løfter seg over de andre.

 

Bra gjort å tørr og si noe sånn når du egentlig ikke har peiling der innbytterbenken. Jeg har vertfall aldri sett noe lignende mulskestruktur. Vi får satse på at det er skygger som gjør at det ser litt rart ut.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ser at også clichy muligens må stå over,,hvem skal stoppe ronaldo da? :(

 

 

Traore, han har farta iallefall :D

 

Farta er det ikke noe å si på, men å gi han PL-debuten mot Ronaldo ville vært urettferdig spør du meg hehe ;)

Hadde selvfølgelig vært et utrolig "boost" for ungutten og debutere med å temme portgiseren, men det er vell lite sannsynlig.. Han er et stort stort talent, men i enkelte kamper har det vært veldig tydelig at han bare er 18 år og har blitt avslørt på en del ting defensivt. Coming man, men med litt av en rival :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Hvis Senderos og Toure er klar kunne jo Wenger stilt med:

 

Hoyte Toure Senderos Gallas.

 

Meget synd hvis Sagna blir borte en stund nå i en så viktig fase av sesongen. Han er etter min mening en av årets kjøp i pl og en av de beste kjøpene Wenger har gjort de siste årene. Så vi får håpe at det ordner seg for han. Traore mot Ronaldo kunne fort blitt en total katastrofe, og det er sikkert Wenger veldig klar over. Håper så inderlig på seier da det hadde vært utrolig morsomt å kunne ta FA cupen i år, kanskje en double?!

Link to comment
Share on other sites

Det er vel en grunn til at det kalles "personlige" årsaker? Skjønner ikke at folk så absolutt må vite det. Det er sikkert ikke noe langvarig.

 

Jeg må absolutt ikke vite det. Men vår beste høyreback er borte, og det er ikke sagt noen ting om varigheten på disse problemene. Det er bekymringsfullt.

 

Men nå må du ikke lese mer, for da kan det være du får vite hva som er grunnen. Og det må du ikke få vite!!!!

 

 

 

Det er familiære problemer Sagna sliter med. Og da kan som vi tidligere har erfart, alt mulig skje!

Link to comment
Share on other sites

Det er vel en grunn til at det kalles "personlige" årsaker? Skjønner ikke at folk så absolutt må vite det. Det er sikkert ikke noe langvarig.

 

Jeg må absolutt ikke vite det. Men vår beste høyreback er borte, og det er ikke sagt noen ting om varigheten på disse problemene. Det er bekymringsfullt.

 

Men nå må du ikke lese mer, for da kan det være du får vite hva som er grunnen. Og det må du ikke få vite!!!!

 

 

 

Det er familiære problemer Sagna sliter med. Og da kan som vi tidligere har erfart, alt mulig skje!

 

Bare det ikke ender som Sol så....

Link to comment
Share on other sites

Spiller vi med samme backrekke som mot United kan jeg så og si garantere exit for oss mot Milan...

 

Med Sagna og Clichy har vi i min mening kanskje Europas beste back"par" (Om man kan si sånt)

Ikke mange lag, om noen, har så høy kvalitet på begge backene som det vi kan skryte på oss å ha :blink:

Elsker de gutta! Kan ikke spille med Hoyte og Traore igjen. Om Bac og Gael er ute mot Milan, vil jeg ha

Eboue - Senderos - Toure - Gallas

 

Er det blitt bekrefta at Sagna er ute?? Så det var noen som skrev han var ute :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...