Jump to content

Bakari Sagna


mmaelan

Recommended Posts

For du vil vel ha flere spillere du å? :P

 

Joda, jeg vil absolutt ha flere spillere. Men jeg vil ha spillere i posisjoner der vi trenger spillere. Er glad for at Sagna ble kjøpt, men det var strengt tatt ikke der vi har det største behovet.

 

Vi trenger en kantspiller. Jeg har store tvil til at Eboue blir flyttet opp på kanten.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 513
  • Created
  • Last Reply

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390...7320384,00.html

 

Syns dette er en glimrende forsterkning. Vi har vært sårbare defensivt på høyrebacken uavhengig av hvor mange høyrebacker vi har.

Så med denne blir endelig Lauren erstattet på en skikkelig måte.

 

Ser i artikkelen om Fabregas så er det Eto’o Cesc mener er mannen som skal erstatte Henry. Slår den til så er jeg mer enn fornøyd med Wenger sine kjøp.

 

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390...7320427,00.html

Link to comment
Share on other sites

Grimandi gjør tydeligvis stadig en god, grundig og oppofrende jobb for Arsenal, akkurat som når han spilte! Det er sånne folk vi trenger! B)

 

Snakket med Grimandi i forbindelse med den siste kampen på Highbury. Han fortalte da at han så 1-2 kamper eller treninger per dag i Frankrike og at de til en hver tid fulgte 10-15 spillere tett. Han reiste så over til London hver 14. dag for å rapportere direkte til Wenger. Hvis dette er trenden for alle scouter kan jeg skjønne at Wenger har god oversikt over unge talenter.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

goal.com har Sagna på ukens lag, VEL FORTJENT!

 

http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=387734

 

Sagna har vært veldig god så langt i Arsenal. Kan vise seg som en spennende tilvekst. Har tilpasset seg ganske så fort.

 

Ellers bærer kåringen preg av at tre stykk Spudz-spillere er med på lista!! Sjokkert! :P

Link to comment
Share on other sites

Sagna blei kun kjøpt fordi han er eit eksepsjonelt talent, for å bruke Wenger sine ord. Når ville ellers Wenger handla inn til ein plass vi i utgongspunktet er greit besett på? Sagna er ein klasseback. Har vi det beste backparet i Premier League?

Link to comment
Share on other sites

Sagna blei kun kjøpt fordi han er eit eksepsjonelt talent, for å bruke Wenger sine ord. Når ville ellers Wenger handla inn til ein plass vi i utgongspunktet er greit besett på? Sagna er ein klasseback. Har vi det beste backparet i Premier League?

Heilt klart! Sagna har storspelt, og Clichy har tatt steget til å bli ein back i verdsklasse.

Link to comment
Share on other sites

Sagna blei kun kjøpt fordi han er eit eksepsjonelt talent, for å bruke Wenger sine ord. Når ville ellers Wenger handla inn til ein plass vi i utgongspunktet er greit besett på? Sagna er ein klasseback. Har vi det beste backparet i Premier League?

 

Jepp, det har vi. Sagna har imponert stort syns jeg og en type spiller jeg liker å se i forsvaret ihvertfall.

Har er fysisk sterk, hurtig og har taklingsstyrke pluss en forholdsvis god hodespiller.

Et meget bra kjøp.

 

Clichy har også vært veldig god etter skaden og jeg anser han nå som Premier Leagues beste venstreback.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fikk ikke sett hele kampen mot Sunderland.. men jeg syntes jeg så at Sagna ikke hadde bleket hår lengre? Er det noen andre som la merke til dette? :P

 

PS: Virker som det er Sagna som slår innlegget som Adebayor nesten scorer på etter 12 minutter, og der har han ikke bleket hår ;)

 

Kom plutselig til å tenke på dette når jeg så highlights fra kampen :P

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Oct 8 2007, 01:38 AM) 107349[/snapback]

Fikk ikke sett hele kampen mot Sunderland.. men jeg syntes jeg så at Sagna ikke hadde bleket hår lengre? Er det noen andre som la merke til dette? ;)

 

PS: Virker som det er Sagna som slår innlegget som Adebayor nesten scorer på etter 12 minutter, og der har han ikke bleket hår ;)

 

Kom plutselig til å tenke på dette når jeg så highlights fra kampen :P

 

Det er ikke bleket lenger også har han klippet seg kort. Jeg likte nå faktisk den gamle frisyren da den ga han karakter. Han ble også byttet ut med Eboue så kanskje han har mistet "kraften" sin med håret? :P

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg kan se for meg at Wenger får utfordringer (les: positive) ifht komponering av førstelagselleveren etterhvert. Hleb ser ut til å være den som er tryggest ifht fast plass.

 

Sagna blir nå svært utfordret av Eboue.

Walcott er på sidelinjen, men blir ofte byttet inn.

 

Blir spennende å se om Sagna klarer å holde Eboue ute av laget. Jeg tviler!

Link to comment
Share on other sites

Det tror jeg Sagna greier uten for store problemer. Eboue er nok bare høyreback om Sagna er skadet/Hoyte ikke er på benken. Tror Eboue er kantspiller fra nå av og kommer neppe til å utfordre Sagna noe særlig. Det er han for dårlig defensivt til, samtidig som at Sagna er en klassespiller. I duellene er han så sterk at det blir som å ta skulder mot skulder mot en buss. Han er rask, god på hodet og holder et godt nivå offensivt. Eboue er sykt god offensivt, men defensivt er han et svakt punkt i laget. Derfor tror jeg at Wenger ser på Eboue som kant. Synes både Sagna og Flamini er mye bedre backer enn Eboue.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg lurer på er, hvor sagna var på 2-2 målet mot sunderland.Var stakkars flamini som ble alene på høyrebacken mot 2 sunderland spillere.

Synes han er en god spiller ,men noen ganger kanskje litt for offensiv?

 

Er nok mer betenkelig å se på det som skjedde inne i boksen. To Sunderlandspillere fikk gå opp umarkert mot Clichy!! Senderos markerte en mann, greit nok, men hvor var Toure?! Vi slapp inn to mål pga dårlig defensivt arbeid. Må si at Toure var syndebukk begge gangene.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg lurer på er, hvor sagna var på 2-2 målet mot sunderland.Var stakkars flamini som ble alene på høyrebacken mot 2 sunderland spillere.

Synes han er en god spiller ,men noen ganger kanskje litt for offensiv?

 

Er nok mer betenkelig å se på det som skjedde inne i boksen. To Sunderlandspillere fikk gå opp umarkert mot Clichy!! Senderos markerte en mann, greit nok, men hvor var Toure?! Vi slapp inn to mål pga dårlig defensivt arbeid. Må si at Toure var syndebukk begge gangene.

Det første målet er Clichy sin feil. Dei tre andre set ei linje, mens han faller av. Han blir jo sjølvsagt i tillegg alt for veik i duellen.

 

Når det gjeld 2-2 veit eg ikkje heilt kven som skal ha skylda, men me kan ikkje forvente at Clichy skal slå Jones i lufta. Mogleg at Toure må ta den på si kappe.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg lurer på er, hvor sagna var på 2-2 målet mot sunderland.Var stakkars flamini som ble alene på høyrebacken mot 2 sunderland spillere.

Synes han er en god spiller ,men noen ganger kanskje litt for offensiv?

 

Er nok mer betenkelig å se på det som skjedde inne i boksen. To Sunderlandspillere fikk gå opp umarkert mot Clichy!! Senderos markerte en mann, greit nok, men hvor var Toure?! Vi slapp inn to mål pga dårlig defensivt arbeid. Må si at Toure var syndebukk begge gangene.

Det første målet er Clichy sin feil. Dei tre andre set ei linje, mens han faller av. Han blir jo sjølvsagt i tillegg alt for veik i duellen.

 

Når det gjeld 2-2 veit eg ikkje heilt kven som skal ha skylda, men me kan ikkje forvente at Clichy skal slå Jones i lufta. Mogleg at Toure må ta den på si kappe.

 

Sagna var i ingemannsland. Hva han drev med aner jeg ikke. Han sto helt alene i 16-meteren, mens Flamini var sjanseløs 2 mot 1 ute på sida. For øvrig var det ikke imponerende spill av midtstopperne eller Almunia.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg lurer på er, hvor sagna var på 2-2 målet mot sunderland.Var stakkars flamini som ble alene på høyrebacken mot 2 sunderland spillere.

Synes han er en god spiller ,men noen ganger kanskje litt for offensiv?

 

Er nok mer betenkelig å se på det som skjedde inne i boksen. To Sunderlandspillere fikk gå opp umarkert mot Clichy!! Senderos markerte en mann, greit nok, men hvor var Toure?! Vi slapp inn to mål pga dårlig defensivt arbeid. Må si at Toure var syndebukk begge gangene.

Det første målet er Clichy sin feil. Dei tre andre set ei linje, mens han faller av. Han blir jo sjølvsagt i tillegg alt for veik i duellen.

 

Når det gjeld 2-2 veit eg ikkje heilt kven som skal ha skylda, men me kan ikkje forvente at Clichy skal slå Jones i lufta. Mogleg at Toure må ta den på si kappe.

 

Sagna var i ingemannsland. Hva han drev med aner jeg ikke. Han sto helt alene i 16-meteren, mens Flamini var sjanseløs 2 mot 1 ute på sida. For øvrig var det ikke imponerende spill av midtstopperne eller Almunia.

 

For å oppsumere kan vi vel alle være enige at vi slapp inn to drittmål. 2-2 mål var absolutt en kollektiv feil der mange gjorde det for dårlig...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...