Jump to content

Bakari Sagna


mmaelan

Recommended Posts

Ellers var det ikke bare Sagna som hadde en temmelig svak kamp i dag. Gibbs var grusom defensivt. Begge de to siste målene kommer direkte gjennom feil fra Gibbs.

Nå synes jeg du legger for mye skyld på bare Gibbs. Hvilken side var det innleggene kom fra og hvem var det som forårsaket frisparket som Ba satte i kassa? Å forsvare seg på bakre stolpe når backen på den andre siden ikke klarer å hindre innlegg fra god posisjon er svært vanskelig. Ved målet til Marveux så gjorde i tillegg Koscielny og Vermaelen en dårlig stopperjobb ved å glemme markeringen sin og så bare på ballen. Da ble Gibbs stående igjen med to mann, der den ene la seg 45 grader ut og nevnte Marveux kom i blindsonen bak. Til Sagnas forsvar så er ikke Chamberlain fotballsmart nok hele tiden i hvordan han skal plassere seg som førsteforsvarer og gjør jobben til Sagna vanskeligere.

 

Sagna hadde store problemer med en ellers svak Obertan, mens Gibbs hadde så godt som full kontroll på Cisse i back/kantspiller duellene.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 513
  • Created
  • Last Reply

Nå er det mulig jeg gjør meg upopulær med denne meningen, men det får så være. Jeg synes Sagna, etter de to beinbruddene forrige sesong, ikke har vært i nærheten av god, gammel form.

Satt og tenkte det samme under kampen, treig har han også blitt desverre. Mulig det beste for han hadde vært å bli flyttet inn som stopper?

Link to comment
Share on other sites

Sagna virker helt klart å være på hell, og kanskje ikke så dumt om man ikke ønsker å forlenge. Desverre har Newcastle fått godtatt et bud på en som kunne ha vært en verdig arvtaker. Matthieu Debuchy. Sagna blir nok uansett ikke solgt før tidligst til sommeren og om Jenkinson fortsetter fremgangen så blir han en god spiller for oss i mange år fremover. Han har jo selv sagt at "am living a dream" ved å spille for Arsenal og kan bli en av de mest sentale på lagetbi lang tid fremover.

Link to comment
Share on other sites

<p>Sagna er ikke god nok,i Arsenal tar man med side backene fremover på kant for å doble under angrep. Problemet er at Sagna ikke kan slå skikkelige innlegg.99 av 100 er helt elendige. Samtidig klarer han ikke å komme på plass etter balltap,og hans side ligger vid åpen. Man skal ikke fornye med han,vi har Jenkinson som er bedre offensivt iallefall.</p>

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også av den oppfatning, at han er minst like god som stopper. Hans elendige innleggsfot gjør han ikke til noen offansiv trussel. Mens han duellstyrke, gjør han til en meget god hodespiller. Er selvsagt etter Per, Kos og Vermalean, men er også milevis forran Squi og Djorou.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også av den oppfatning, at han er minst like god som stopper. Hans elendige innleggsfot gjør han ikke til noen offansiv trussel. Mens han duellstyrke, gjør han til en meget god hodespiller. Er selvsagt etter Per, Kos og Vermalean, men er også milevis forran Squi og Djorou.

Da er vi for en gangs skyld enige refser ;) Sagna er ofte viktig i det oppbyggende spillet med solide pasninger og han har vært bunnsolid defensivt og jeg har lenge vært fornøyd med han som høyreback for klubben vår, men etter skadene har han mistet mye av farten som gjorde han til nesten umulig å passere.. En stopper trenger ikke stor fart, han har fortsatt bra med duellstyrke og gode taklinger, samt han leser spillet bra, så vil vel ikke være helt hinsides å håpe på at han blir flyttet inn på stopperplass etterhvert? På høyrebacken gror det jo også greit med Jenkinson, Yennaris og en eventuell Coquelin i bakhånd

Link to comment
Share on other sites

En ting er hvertfall sikkert: Om Sagna fortsetter å gi 50% og generelt sett gi faen som han har gjort de par siste kampene så er det bare å gi Jenkinson sjansen ut sesongen.

 

Av en av Arsenals absolutt beste og mest stabile spillere siden ankomsten i 2007 så er det rett og slett pinlig å se han spille fotball om dagen. Ikke bare defensivt, men offensivt er han også vanvittig dårlig. Er ikke så forbanna vanskelig å slå lave harde innlegg er det vel?

Link to comment
Share on other sites

Til salgs.

Tidligere verdensklassback, som en gang hadde ekstreme egenskaper bakover, og som også klarte å slå innlegg.

Virker å være på hell, men kan nok klare å levere varene for middelhavsfarere.

Ved hurtig avgjørelse, kan veldig lang boblekåpe i merket Nike følge med (defekt glidelås).

Link to comment
Share on other sites

Han er vel omtrent like engasjert som resten av gutta, men det er tydeleg at den sagna som scora mot spurs i den første av dei klassiske 5-2 kampane og dom gikk forann i krigen ikkje er heilt tilstades for tida... Men kontrakta går vel ut, så han er vel i dialog ned ein betre klubb?

Link to comment
Share on other sites

Han er vel omtrent like engasjert som resten av gutta, men det er tydeleg at den sagna som scora mot spurs i den første av dei klassiske 5-2 kampane og dom gikk forann i krigen ikkje er heilt tilstades for tida... Men kontrakta går vel ut, så han er vel i dialog ned ein betre klubb?

 

Kontrakten hans går ut sommeren 2014 så hvis han er i samtaler med en annen klubb så er det vel strengt talt ikke mye lovlig såfremt det ikke har kommet bud som har blitt akseptert av klubben..

Link to comment
Share on other sites

Nå er det slik at jeg håper vi bare selger denne karen. Han er langt over the top. 2 benbrudd kan jeg være enig forandrer en spiller. Desverre:/

 

mellom 8 og 12millioner pund bør vel være mulig å få for han?

Link to comment
Share on other sites

Grusom kamp idag og er inne i en svak periode, men å selge han etter et par svake matcher? No no. Jeg er fortsatt veldig tilhenger av Bac. Pleier normalt sett å være sterkere 1 vs 1 og synes han er en krigertype vi trenger. Trolig vår beste hodespiller. (Veldig merkelig at han står igjen på dødballer?). Håper og tror han kommer opp mot toppnivået og signerer ny kontrakt.

Link to comment
Share on other sites

EN dårlig kamp? hahaha okey.

Han har vært dårlig hele sesongen.

 

Men selvfølgelig er det å selge han satt på spissen, men han bør gå veldig inn i seg selv, fordi han ser ut som han ikke bryr seg så veldig om hva som skjer utpå banen, av og til.

Link to comment
Share on other sites

Jenkinson er allerede på høyde med Sagna. Jeg tror neppe Sagna vil akseptere å være reserve for Jenkinson, ergo er det greit om han selges mens han har en grei markedsverdi.

Jenkinson har et stort potensiale, men er ikke på høyde med Sagna i det hele tatt, det så vi mot Swansea b.la.

Om 2-3 år så tror jeg Jenko er en kvalitetsback på internasjonalt nivå.

 

Største pisspreiket jeg har sett her inne på lang lang tid. Klasseforskjellen er soleklar.

 

Har du glemt hvor god sagna er? Sagna i form er en av verdens beste høyrebacker, noe Jenkinson er langt unna for øyeblikket. Selv om han har utviklet seg stort har han enda mange områder han må utvikle seg på. Har jo sett dette i de to siste kampene blant annet.

 

 

hahaa

Link to comment
Share on other sites

Nå har nå Jenkinson hatt noen forferdelige kamper han også. Så det å hoverere over at du generellt mener Sagna er dårlig får du stå for selv.

Klasseforskjellen er der ennå, til tross for en katastrofal kamp igår.

 

Jeg har aldri skrevet at Sagna er dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...