Jump to content

Bakari Sagna


mmaelan

Recommended Posts

  • Replies 513
  • Created
  • Last Reply

På tross av at tusenvis av Arsenal fans ropte og sang at de ville at "Bac should stay" på søndag så virker det som om Sagna er på vei vekk. Og det til rottereiret i Manchester hvor blant annet klonen til Ellen Degeneres spiller fotball. I motsetning til Nasri derimot så ga Sagna oss sine absolutt beste år. Så kan skjønne at han vil ha en "siste" payday og så høye lønninger han kan sikre seg, men er fortsatt ekstremt irriterende at han velger å gå til en rival i England. Blir dog litt som Clichy. Kommer nok til å bli ganske så likegyldig til fyren selv om jeg elsket han mens han var i Arsenal.

 

Bacary Sagna set to sign for Manchester City on £120,000-a-week deal

Link to comment
Share on other sites

En real nedtur å miste Sagna, og det til en direkte rival. Er greit nok at Sagna vil melke kua mot slutten av karrieren, men i City? Håper for ettermælet hans sin del at det ikke lå andre tilbud på bordet og at tilbudet vårt var en god del dårligere.

 

Hvilket bringer meg over til klubbens håndtering av situasjonen. Strakk vi oss langt nok for å beholde Sagna? Jeg sitter ikke med tallene foran meg, men jeg mistenker at vi ikke gjorde det. 120 000 og tre år i City er mye, men hva hadde han i Arsenal? 50 000? Hva strakk vi oss til for å beholde PLs kanskje beste, jevneste og mest profesjonelle høyreback de siste sesongene? FA-cuprus til tross, jeg er svært skeptisk!

Link to comment
Share on other sites

Over £100k til Sagna er rimelig drøyt. Er tross alt snakk om en spiller vi uansett trolig måtte ha erstattet på høyrebacken om en sesong eller to uansett. Jeg skjønner godt at vi ikke strakk oss så langt som City. Skal forøvrig ikke se bortifra at Sagna blir brukt som midtstopper hos køddene fra Manchester. Han er tross alt rimelig rå, men jeg tror at Aurier (hvis vi får han selvsagt) blir en veldig god erstatter for Bac.

 

Å erstatte WAG-en hans derimot blir verre. :P

Link to comment
Share on other sites

Alt er jo drøyt, men sånn det nå er synes jeg ikke litt over 100 000 for Sagna er så ille. Og jeg tror ikke vi måtte erstattet ham før om tre sesonger. I tillegg er han som du nevnte en fremragende backup på midten.

 

Nei, OK hvis det hadde vært til utlandet ass, men ikke til City. Så skal jeg være enig i at mye avhenger av hvem vi erstatter han med. Blir det Aurier har han fortsatt store sko å fylle.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner avgjørelsen hans godt. I motsetning til Cashley, Clichy, Adebayor, VP og Nasri dro han ikke etter en god sesong eller med mange gode år foran seg.

Han valgte penga og benken i City og det forstår jeg godt i hans alder, så gjelder det bare å finne en erstatter.(Noe vi ser ut til å alt ha gjort i Aurier)

Link to comment
Share on other sites

Skjønner avgjørelsen hans godt. I motsetning til Cashley, Clichy, Adebayor, VP og Nasri dro han ikke etter en god sesong eller med mange gode år foran seg.

Han valgte penga og benken i City og det forstår jeg godt i hans alder, så gjelder det bare å finne en erstatter.(Noe vi ser ut til å alt ha gjort i Aurier)

--------------

ja, det er mindre provoserende at en spiller prøver lykken andre steder, og forsøker å cashe inn på slutten av karrieren, ETTER å ha levert varene for Arsenal i mange år, enn at man forlater klubben i det øyeblikket man blomstrer som spiller og karrieren er på topp, FØR man har levert noe som helst, og ETTER at fans og klubb i årevis, og i motgang har støttet ham og bygget ham opp til den spilleren man er (som Cole, Nasri og RvP gjorde). Synes derfor det er er lite problematisk at Sagna nå reiser, selv om det er litt synd. Coleman ville være en god erstatter. Et ferdig produkt, og MYE bedre offensivt enn Sagna. Vil riktignok koste mye penger. Det er jo rart ManC plukker opp Sagna. De er jo godt forspent på den plassen, og hvis de først skal fornye er det rart de ikke går for en yngre spiller (som Coleman?). At de får Sagna gratis har sikkert noe å si for at de tilbyr ham en slik astronomisk lønn. Men uansett om ManC kjøper dyrt, og/eller betaler høye lønninger, så er det vel ikke penger de har tjent de bruker...!? ;)

Link to comment
Share on other sites

Synd å miste Sagna. Kanskje vår tøffeste spiller, men forstår det. Arsenal har en utfordring på 30 års kontraktene sine.

Men Sagna har gitt alt for oss og kronet det med et trofe. En dyktig og herlig spiller som forlater oss.

For meg er det Arsenal som driter på draget som de i sin tid gjorde med Keown,Cole og Flamini.

Lykke til Sagna

Link to comment
Share on other sites

Alt er jo drøyt, men sånn det nå er synes jeg ikke litt over 100 000 for Sagna er så ille

 

Hvis man skal tro på rapportene som har kommet, så blir lønnen hans i City £140.000,- i uken. Da er det ikke lenger snakk om litt over £100.000,-

Link to comment
Share on other sites

Trodde det var snakk om 120?

 

Alle artikler jeg har lest på nettet har skrevet £140.000,-. Men la oss nå si at det er snakk om at det er £120.000,-, og at klubben eventuelt skulle ha vært villig til å strekket seg til £100.000. Hvem er det som er mest grådig her? Klubben eller spilleren? Hvorfor er det slik at klubben er alltid den som skal gi etter? Jeg synes det er helt korrekt av klubben og sette ned foten i dette tilfellet.

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg mener ikke at klubben alltid skal gi etter, men i dette tilfelle mener jeg klubben skulle strekt seg lenger. Sagna er ikke grådigere enn hvilket som helst annet menneske som ønsker å selge tjenestene sine til høystbydende (det finnes noen unntak), men jeg tror vi kunne beholdt ham selv om vi ikke hadde bydd like mye som City. Og jeg har sabla stor sans for Sagna!

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg mener ikke at klubben alltid skal gi etter, men i dette tilfelle mener jeg klubben skulle strekt seg lenger. Sagna er ikke grådigere enn hvilket som helst annet menneske som ønsker å selge tjenestene sine til høystbydende (det finnes noen unntak), men jeg tror vi kunne beholdt ham selv om vi ikke hadde bydd like mye som City. Og jeg har sabla stor sans for Sagna!

 

Vel, klubben skal visstnok ha strukket seg til £90.000,- i uken etter å først ha nektet å gå utover tilbudet på £80.000,-. Et bra tilbud i mine øyne. At Sagna fikk et høyere tilbud fra City og valgte å gå til høystbydende har jeg ingen problemer med å forstå, men det viser også at han er mer opptatt av lønnen enn det å faktisk spille fotball. I City vil han være et andrevalg på høyreback, og også backup på stopperplass. I Arsenal ville han vært et ubestridt førstevalg på høyreback.

 

Hadde man gitt etter og gitt Sagna det han krevde, ville vi fått samme problem med flere spillere. Jeg kommer iallefall ikke til å kritisere klubben for hvordan de har håndtert dette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner argumentene, men Sagna har vært i klubben i mange sesonger. Det hadde gjort det relativt enkelt å argumentere for at han fikk en god kontrakt kontra en Nasri. Jeg tror til og med klubben kunne brukt det at de belønner trofaste førstelagsspillere til sin fordel i fremtidige forhanlinger. Og jeg har ikke noe tro på at Sagna vil slite benken i City.

Link to comment
Share on other sites

Litt spesielt at kona til Sagna latterliggjorde madamen til Nasri mtp laguttaket til Frankrike i VM, og nå skal de bli lagkompiser?

 

Var det ikke Sagna, Koscielny og Giroud som gikk sammen for å blokkere Nasri fra VM-uttaket? Det kan fort bli intriger i City.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke man skal legge så mye i hva de forskjellige mediene skriver i Silly Season. http://www.espnfc.com/news/story/_/id/1832192?cc=5739

 

Her høres det ut som ingenting er avgjort om Sagnas fremtid:

 

"I have not signed with anybody, agreed with no one," the full-back insisted. "All the English media are sending me to Manchester City, but I don't have any agreement with them or with anyone else. I have never set foot there. Several European and English clubs have contacted me. Certain talks have gone further than others, and Manchester City are among them.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...