Jump to content

Skader


Magnus87

Recommended Posts

Veldig godt du er på forumet RP7 fordi du kan dette med skader og hjelper meg med å forstå det veldig bra, ser gjerne masse updates fra deg i denne tråden siden du virkelig har peiling på dette :ph34r:

 

Enig, i tillegg er RP7 en glimrende debattant på alt annet også B)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 824
  • Created
  • Last Reply

Veldig gode er nok kanskje å trekke det litt langt. Enig med deg i det. Men, det er ytterst få personer som årlig får innpass og innblikk i hva som foregår i klubben, så de må være langt mer enn vanlig bekjente.

 

Jeg er faktisk ekspert på feltet, da dette er det jeg driver med til daglig:)

Jeg kjenner flere av klubbene på østlandet fra innsiden og flere av de som jobber i klubbene er kollegaer og venner av meg. Stabæk har gjort mye av det samme som flere klubber har gjort, nemmelig å ta tak i de skadene som kan forebygges. Når dette startet vet du tydeligvis bedre enn meg, men Jønsson er veldig involvert og henter mye fra Arsenal både når det gjelder trening og forebygging.

 

Hvert eneste år er det en stor konferanse om forebygging av idrettsskader hvor mange av hotshotsene fra fotballverden dukker opp. Jeg har deltatt på flere av disse og enkelte klubber blir trukket frem som glansbilder og eksempler gang på gang. Arsenal, Chelsea, B Munchen og et par andre er gjengangere.

 

Jeg har tidligere redgjort for endel av de skadene vi nå har i klubben. For noen år siden var hovedproblemet muskelskader, mens de siste årene har skadene vært mer tilfeldige. Wenger har tatt tak og per i dag er det ingen av spillerene som er ute med rene strekk eller avrivningsskader. Nasri og Diaby er vel de som kommer nærmest med blødning i muskulaturen etter slagskader.

Takker for godt svar. Fakta ødelegger alltid en god diskusjon :ph34r: Men fra spøk til alvor:

 

Som en oppsummering så kan vi da si at Arsenal rett og slett har uflaks? Det har jo de siste 3-4 årene vært opp mot 10-12 spillere ute med skade til enhver tid. Jeg kan ikke huske sist vi stilte med antatt første 11, og ihvertfall ikke 2 kamper på rad. Jeg har litt vanskelig for å kjøpe denne forklaringen. Jeg synes også det er litt for mange tilfeller av at spillere slår opp skadene. Enten fordi de brukes for tidlig i kamp, eller da spesielt trening.

 

Som sag du er eksperten her så dette er bare mine tanker rrundt temaet.

Link to comment
Share on other sites

Takker for godt svar. Fakta ødelegger alltid en god diskusjon :ph34r: Men fra spøk til alvor:

 

Som en oppsummering så kan vi da si at Arsenal rett og slett har uflaks? Det har jo de siste 3-4 årene vært opp mot 10-12 spillere ute med skade til enhver tid. Jeg kan ikke huske sist vi stilte med antatt første 11, og ihvertfall ikke 2 kamper på rad. Jeg har litt vanskelig for å kjøpe denne forklaringen. Jeg synes også det er litt for mange tilfeller av at spillere slår opp skadene. Enten fordi de brukes for tidlig i kamp, eller da spesielt trening.

 

Som sag du er eksperten her så dette er bare mine tanker rrundt temaet.

 

Du har helt rett i at det har vært mange skader, men sammenligner vi for eksempel med Chelsea så er det ikke sikkert at vi kommer så mye verre ut. Forskjellen frem til denne sesongen er at vi ikke har hatt god nok backup på enkelte plasser, mens C har kunnet kjøre inn en ny landslagsspiller rett fra benken. I år har dette endret seg noe da vår stall er bedre og bredere enn på lenge. Vi er med helt i toppen tiltross for alle skadene.

 

En av mine teorier er at vi hele tiden bruker veldig unge spillere hvor kroppen rett og slett ikke er ferdig bygget til å tåle det kjøret som er i PL. Flere av de unge har også en tendens til å skjule småskader for å få mest mulig spilletid. Etterhvert blir små belastningsskader til mer alvorlige skader og tilslutt så går det galt. Her har støtteapparatet en veldig viktig jobb å gjøre, men spillerene må også ta ansvar selv.

Gibbs sin skade kan være et resultat av dette; han ble opprinnelig meldt ute i 4 uker grunnet slagskade på foten, men spillte etter 14 dager. I første match blir han stemplet i samme område og pådrar seg ett brudd. Tilfeldigheter gjorde at det svake område ble overbelastet tidlig med ett veldig uheldig resultat.

 

I enkelte klubber blir doktorene og fysioene presset til å få spillere tilbake så tidlig som mulig. I andre klubber har samme personell vetorett i forhold til trener/manager. Ingen tvil om at det er vanskelige avgjørelser. Fansen krever resultater, spillerene vil spille, manageren er presset og presser fagpersonellet, fagpersonellet er ansatt av klubben.. Det er ikke alltid lett å sette ned foten når viktige kamper står i kø. Resultatet er dessverre ofte nye skader med enda lengre opptrening etterpå.

Link to comment
Share on other sites

Viss det stemmer så blir han sikkert med til Sør-Afrika med Nederland også. Og da er det ikke akkuratt stor odds for at han blir skadet og mister starten av neste sesong også!

Dette er bare tull! For det første er det fra goal.com.

For det andre refererer de til "the Mail" uten å komme med link...

Link to comment
Share on other sites

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article2820658.ece

 

Hvordan har det seg at agenten til Kewell kan si at vi ikke sliter med skader på nøkkelspillere?

følger han med i det hele tatt?

 

Er vel ikke helt det han sier. Han påpeker at Arsenal får sine spillere tilbake etter skade i riktig tid i forhold til skade og at de faktisk er kvitt skaden når de kommer tilbake. Kewell gikk flere år med samme skade og burde selvf fått behandling ett annet sted når Liverpool ikke fikser det selv.

De fleste Arsenalspillere blir både operert og rehabilitert i sine hjemland frem til de er i god nok form til å starte siste del av opptrening og rehabilitering sammen med fysioer og trenere i England.

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke helt det han sier. Han påpeker at Arsenal får sine spillere tilbake etter skade i riktig tid i forhold til skade og at de faktisk er kvitt skaden når de kommer tilbake. Kewell gikk flere år med samme skade og burde selvf fått behandling ett annet sted når Liverpool ikke fikser det selv.

De fleste Arsenalspillere blir både operert og rehabilitert i sine hjemland frem til de er i god nok form til å starte siste del av opptrening og rehabilitering sammen med fysioer og trenere i England.

Og dette er vel en slags bekreftelse på at Arsenal tross mange skader de siste årene har et veldig godt helseapparat.

 

Liker de analysene av skadene våre du har kommet med RP7, og jeg har alltid interessert meg i slikt. Er en av grunnene til at jeg er på vei til å utdanne meg innen dette fagområdet.

Link to comment
Share on other sites

Og dette er vel en slags bekreftelse på at Arsenal tross mange skader de siste årene har et veldig godt helseapparat.

 

Liker de analysene av skadene våre du har kommet med RP7, og jeg har alltid interessert meg i slikt. Er en av grunnene til at jeg er på vei til å utdanne meg innen dette fagområdet.

 

Godt valg. Spennende fagområde og du blir garantert aldri arbeidsledig :lol:

Link to comment
Share on other sites

:P-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 11 2010, 05:10 PM) 188975[/snapback]

Som vanlig har seieren sin pris..

 

Ventet nesten på den! Hvorfor er det alltid sånn at når vi vinner en viktig kamp, forsvinner viktige spillere med skader? ;)

Håper virkelig Song er klar til kampen mot Porto!

Link to comment
Share on other sites

Dersom Song er veldig sår betyr det forhåpentligvis at det bare er en slagskade, og at det ikke var noe vridning eller strekk i duellen som forårsaket skaden.

 

Det så ikke ut som at Arshavin hadde så fryktelig vondt, så vi får håpe at det ikke er så alvorlig. Porto er nok en kamp som vil passe han bedre, da han ikke vil bli tatt like mye på fysikken og vil ha mer rom. Dog vil jegh eller ha en 100% Arshavin til returkampen enn en 70% Arshavin på onsdag. Han trenger egentlig hvile, og han skal ikke bli rushet tilbake. Husk at han har spilt med skadet fot i flere uker nå. Den skaden har helt garantert påvirket prestasjonene hans!

Link to comment
Share on other sites

Og så meldes det fra Arskadenal.com at Diaby er sykemeldt pga kneskade.

Sykefraværet har ingen ende.

 

Kanskje Arskadenal bør bli en IA-bedrift?

Kanskje på tide med karensdager? Det kunne spart klubben for adskillige millioner.

Arskadenal bør snarest iverksette tiltak for å få ned "sykefraværet".

 

Jeg trodde dette var topptrente kroppsbyggere med kun en arbeidstid på max 15-20 timer pr uke.

Merkelig! Det burde være mer styrke i de overbetalte puslingene.

 

NAV skal være glad for at ikke Arskadenal er medlem av den norske folketrygden.

Kanskje det er for lett å få sykemelding?

Må si jeg deler frustrasjonen din..

 

Men vi må nok bare tygge og svelge, det har alltid vært slik, og slik vil det nok også fortsette å være. Man kan jo begynne å lure på hvor stor tropp vi må ha for å dekke skadene i årene fremover

 

Og Diaby.. Han kommer nok aldri til å bli noen stor stjerne stakkar hvis han skal fortsette å bli skada hver gang han kommer tilbake i god form

Link to comment
Share on other sites

Helt latterlig dette her, og ikke tilfeldig.... må være noe underliggende som gjør at Arsenal er så skadeskutte hele tida.

- Treningsmetodene ?

- fysioterapeutene ?

Men mest av alt tror jeg feilen ligger i spillestil og type spillere Wenger har henta de siste 5 åra... Nesten utelukkende lettbeinte, tekniske spillere og i den fysiske engelske fotballen så har de harde kår.... se på spillerne til Chelsea og tildels Man United, mye bedre fysikk.

Spillere som Vieira, Petit, Parlour, Adams, Wright, Bergkamp, Henry, Keown hadde god fysikk - sammenlign de med dagens gjeng; Clichy, Nasri, Denilson, Van P, Diaby, Walcott, Rosicky, Arshavin, Vela, Eduardo.

Lettbeinte spillere som liker å føre ball.

Skulle ønske vi hadde flere spillere som Vermaelen!!!

Wenger har henta spillere etter sitt hjerte men mot Chelseas robuste menn blir det hele lett parodisk.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/injury-news

 

En oppdatering på skadene før helgens oppgjør mot Sunderland.

 

Et par stikkord:

 

- Robin van Persie kan returnere sent i April

- Diaby er ute grunnet et vondt kne, han vil ikke være tilgjengelig mot Sunderland

- Gallas er ikke tilgjengelig mot Sunderland, hans akl ha en slik "calf" skade, google translate klarte bare å skrive kalv..

 

- Song har 80% sjanse for å kunne være i troppen mot Sunderland

- Arshavin er ikke med, da han har en hamstring skade

- Almunia skal gjennom en test i dag, han er muligens med i troppen.

- Eduardo er ikke med mot Sunderland, "han er ute" sier Wenger

- Gibbs er desverre ute for resten av sesongen

- Djourou er fortsatt ute, han har ennå 2 måneder igjen for han kan spille igjen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...