Jump to content

Skader


Magnus87

Recommended Posts

On today's injuries...

We had Eboue with a muscular problem, Rosicky with a groin problem, Traore a hamstring problem and Gallas a hamstring problem. We are hopeful that Eboue, Traore and Gallas are not too serious but Tomas Rosicky is out for a while.

 

ja, dette var i en og samme kamp.. men er vi overrasket? nei

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 824
  • Created
  • Last Reply

Fytte helvette...

 

Som jeg sier i kamp-posten, noe må gjøres grundig feil i det forebyggende skadearbeidet i klubben... ?? Det er ikke tilfeldig at dette skjer år etter år. Noen sier at vi har små, raske spillere med utsatte muskler, fibre og diverse, men dette har jo andre lag i like stor grad som oss??

 

Klarer ikke ordlegge alle skjellsord jeg vil bruke om alle disse skadene.. Nå ligger Chelsea ann til å tape og vi kan i høyeste grad fortsatt kjempe om gullet. Men nå går vi inn i en periode med kamper tett i tett, og vi får skade etter skade etter skade etter skade...

 

God ting jeg har godt hårfeste...

Link to comment
Share on other sites

Tomas Rosicky, Van persie og Kieran Gibbs ute resten av sesongen.

 

Djourou, Diaby, Fabianski, Theo Walcott og Clichy ute.

 

Gallas sliter stadig med en små skade han har hatt lenge.

 

Skade lista begyner å bli lang i gjen, ikke noe nytt i Arsenal som er den klubben som alltid har mest skader de siste 4-5 åra.

 

Bendtner er vel snart tilbake, men dette er ikke bra for for Arsenal vi for nye skader for vær enest kamp nå.

 

For vi et par skader til framover kan det koste oss 3-4 plassen i serien ;)

Link to comment
Share on other sites

Tomas Rosicky, Van persie og Kieran Gibbs ute resten av sesongen.

 

Djourou, Diaby, Fabianski, Theo Walcott og Clichy ute.

 

Gallas sliter stadig med en små skade han har hatt lenge.

 

Skade lista begyner å bli lang i gjen, ikke noe nytt i Arsenal som er den klubben som alltid har mest skader de siste 4-5 åra.

 

Bendtner er vel snart tilbake, men dette er ikke bra for for Arsenal vi for nye skader for vær enest kamp nå.

 

For vi et par skader til framover kan det koste oss 3-4 plassen i serien ;)

 

Hei sjef, jeg lurer på hvor du har fått det fra at Rosicky og Gibbs er ute resten av sesongen, og er Fabianski, vår beste keeper, skadet?

 

Kilde?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Som jeg sier i kamp-posten, noe må gjøres grundig feil i det forebyggende skadearbeidet i klubben... ?? Det er ikke tilfeldig at dette skjer år etter år. Noen sier at vi har små, raske spillere med utsatte muskler, fibre og diverse, men dette har jo andre lag i like stor grad som oss??

Dette er jo feil. Vi har, i langt større grad enn andre lag, små kjappe spillere.

Chelsea - hvem har de? Deco er litt liten, Joe Cole (men han har nå jammen slitt med skader han også).

Manu har et par spillere i Nani, Evra og Owen.

Lpool har vel ikke en eneste. Bortsett fra Benayoun.

Tottenham har Modric, Bale og Lennon.

City har SWP og Tevez

Vi har Eduardo, Vela, Walcott, Nasri, Cesc, Rosicky, Clichy, Gibbs, Ramsey, Arshavin...

Link to comment
Share on other sites

Arsene Wenger Bemoans 'Worst Ever' Injury Crisis at Arsenal

 

Jeg har mine teorier når det gjelder alle disse skadene.

 

1. Innkjøpsavdelingen har fokus på å hente spillere med teknikk og ikke fysikk. Motstanderene vet å utnytte vårt svake punkt, nemlig fysikken og bruker det for hva det er verdt.

2. Vi irriterer motstranderene med hurtig ballbehandling og ett ekstremt hurtig pasningsspill. Motstanderene blir slitne og vi får etterslengere og stygge takeinger som ett resultat av at de ikke henger med.

3. Spillerene våre filmer veldig sjelden, slik at motstanderene ikke er så redde for å takle oss. Eks. Ingen tør takle C. Ronaldo på grunn av hans skuespillerevner som går rett hjem hos dommeren.

4. Vi har ingen som pådrar seg røde kort lenger. I NHL fungerer det slik at hvis motstanderen takler en av dine tekniske spillere stygt hiver de utpå en Police Man som sørger for at vedkommende får gjennomgå. Det er vel å trekke det litt langt i fotball, men dere skjønner tegninga. Vi har ikke noe slikt kort å bruke for å sette oss i respekt.

5. Erfaring og feil valg. Erfarne spillere vet å velge sine kriger og minimere risiko for å havne i situasjoner der man blir skadet.

 

Forslag til løsning: De neste spillerene vi henter inn bør ha ekstremt god fysikk/muskelstyrke og ikke gå av veien for få ett rødt kort i ny og ne dersom det er nødvendig. Håper Wenger handler like smart som han har gjort de to siste overgangsvinduene og henter en slik spillertype som vi mangler i troppen i dag.

Link to comment
Share on other sites

Tror også definitivt problemt vårt også ligger i at vi bruker mange unge spillere som ikke har vist at de tåler kjøret med 30-60 kamper i sesongen. Jeg vil tro det er sjeldent at unge spillere tåler så mye trening uten å pådra seg belastningsskader, men de spillerne som har bevist det over flere sesonger (og følgelig er 25+) er ettertraktete og dyre...

Link to comment
Share on other sites

Fikk desverre ikke sett Burnley kampen igår, men forstod det slik at Fabregas ble byttet ut i pausen med en skade? Noen som vett hvor alvorlig dette er?

 

Eneste Wenger har sagt er at han ikke vet hvor lenge men at han ikke spiller mot Hull.

Link to comment
Share on other sites

Prøver meg på en liten kronologisk oppsummering her. Kildene er arsenal.com og PhysioRoom.com, så gå dit for mer utfyllende info. Hjelp meg gjerne å korrigere listen og føl dere frie til å klippe og lime :rolleyes:

 

Cesc Fabregas - Forventes tilbake: Ingen returdato, men kanskje 27. Desember 2009 (Oppdatert 16.12.09)

Denilson - Forventes tilbake: 19. Desember 2009 ?? (Oppdatert 15.12.09)

Gael Clichy - Forventes tilbake: 19. Desember 2009 ?? (Oppdatert 23.11.09)

Armand Traore - Forventes tilbake: 27. Desember 2009 ? (Oppdatert 15.12.09)

Nicklas Bendtner - Forventes tilbake: 9. Januar 2010 (Oppdatert 10.12.09)

Tomas Rosicky - Forventes tilbake: 9. Januar 2010 (Oppdatert 10.12.09)

Kieran Gibbs - Forventes tilbake: Februar 2010 (Oppdatert 03.12.09)

Johan Djourou - Forventes tilbake: Mars 2010 (Oppdatert 23.12.09)

Robin Van Persie - Forventes tilbake: April 2010 (Oppdatert 03.12.09)

 

?? = Veldig usikkert

? = Usikkert

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Oppdatert 27.12.09

 

Cesc Fabregas - Forventes tilbake: Gikk av banen med skade i dag.

Gael Clichy - Forventes tilbake: 9. Januar 2009 ? (Oppdatert 18.12.09)

Nicklas Bendtner - Forventes tilbake: 9. Januar 2010 (Oppdatert 10.12.09)

Tomas Rosicky - Forventes tilbake: 9. Januar 2010 (Oppdatert 10.12.09)

Kieran Gibbs - Forventes tilbake: Februar 2010 (Oppdatert 03.12.09)

Johan Djourou - Forventes tilbake: Mars 2010 (Oppdatert 23.12.09)

Robin Van Persie - Forventes tilbake: April 2010 ? (Oppdatert 03.12.09)

 

?? = Veldig usikkert

? = Usikkert

Link to comment
Share on other sites

Takk for oppdateringer Adams! Kjekt

 

Dette er jo feil. Vi har, i langt større grad enn andre lag, små kjappe spillere.

Chelsea - hvem har de? Deco er litt liten, Joe Cole (men han har nå jammen slitt med skader han også).

Manu har et par spillere i Nani, Evra og Owen.

Lpool har vel ikke en eneste. Bortsett fra Benayoun.

Tottenham har Modric, Bale og Lennon.

City har SWP og Tevez

Vi har Eduardo, Vela, Walcott, Nasri, Cesc, Rosicky, Clichy, Gibbs, Ramsey, Arshavin...

 

Det er nok litt fler fra de respektive lag, men nok om det. Ja, vi har små kjappe spillere som er lettere utsatt, det kommer man ikke utenom.

 

Men... Likevel er det da ikke normalt at de samme spillerne skal blir skadet om, og om, og om, og om igjen! Det er jo heller ikke slik at dette bare skjer med de små kjappe spillerne....

 

Spillere som RVP, Eduardo, Diaby, Djorou, Walcott, Rosicky er eksempler på spillere som aldri får "fred" . I tillegg har de fleste andre i troppen også et par korte/lengre skadeopphold i løpet av sesongen. Du kan da ikke mene at det skal være normalt vi konstant skal ha 10-12 spillere på skadelisten selv om vi har små kjappe spillere i stallen?

 

Det er nødt til å ligge en feil i treningen/forebyggingen. Denne lite heldige situasjonen har vært i flere år nå...

Link to comment
Share on other sites

Takk for oppdateringer Adams! Kjekt

Det er nok litt fler fra de respektive lag, men nok om det. Ja, vi har små kjappe spillere som er lettere utsatt, det kommer man ikke utenom.

 

Men... Likevel er det da ikke normalt at de samme spillerne skal blir skadet om, og om, og om, og om igjen! Det er jo heller ikke slik at dette bare skjer med de små kjappe spillerne....

 

Spillere som RVP, Eduardo, Diaby, Djorou, Walcott, Rosicky er eksempler på spillere som aldri får "fred" . I tillegg har de fleste andre i troppen også et par korte/lengre skadeopphold i løpet av sesongen. Du kan da ikke mene at det skal være normalt vi konstant skal ha 10-12 spillere på skadelisten selv om vi har små kjappe spillere i stallen?

 

Det er nødt til å ligge en feil i treningen/forebyggingen. Denne lite heldige situasjonen har vært i flere år nå...

 

Jeg har skrevet mye om dette før og skal ikke gjenta alt jeg har sagt da man lett kan lete seg frem til det. Men, de skadene vi nå har på spillere er ikke lett å forebygge:

-Djourou bruksskade i kneet, oppstår ved slag mot bruksen. Kan ikke forebygges

-van Perise med båndskader i ankel; tacklet i skuddøyeblikk og kan ikke forebygges

-Walcott født med ustabile skuldre; vanskelig å forebygge

-Eduardo med ankelbrudd etter tackling, deretter flere små belastningsskader grunnet at kroppen ikke har vært helt klar for tempoet og intensiteten i PL

-Bendtner fikk sin første strekkskade noen sinne: En av skadene som kan forebygges, men de fleste fotballspillere får en slik skade før eller siden. Det viktigste er å vente lenge nok før de gjenopptar spill for å forebygge tilbakefall

-Rosicky med ny strekkskade i tidligere problemområde. Desverre meget vanlig etter den alvorlige skaden med røket sene bak på kneet. Sjeldent de blir helt bra og mange sliter med flere småskader i årene etter. Muskulaturen tåler rett og slett ikke påkjenningen.

-Diaby slet lenge med samme problem som Eduardo. Sist han var ute før jul ble han rett og slett sparket på bak på leggen. Fikk en blødning og avrivning i leggmuskel, kan ikke forebygges.

-Clichy med tretthetsbrudd i ryggen som ikke kan forebygges.

 

Faktum er at de to siste årene har vi slitt med skader som vanskelig kan forebygges, men som oppstår dels tilfeldig og dels fordi PL er så vanvittig krevende at kroppen ikke tåler det hvis den ikke er helt på topp.

Link to comment
Share on other sites

Har sagtdet før, og sier det igjen - Deilig å ha deg her på forumet RP7 - får klarhet og lagt en del diskusjoner rundt skadeproblemene våre døde. Veldig bra!

 

Foruten det så kan vi se på skadelisten til lag som Man utd også.. Ikke helt god den heller når man bruker 3 midtbanspillere i forsvar...

Link to comment
Share on other sites

Bra du oppklarer og har god oversikt RP7. Men det du sier nedenfor, det gjelder jo for alle klubber.

 

 

"Faktum er at de to siste årene har vi slitt med skader som vanskelig kan forebygges, men som oppstår dels tilfeldig og dels fordi PL er så vanvittig krevende at kroppen ikke tåler det hvis den ikke er helt på topp"

 

Jeg innser at mange av de skadene vi har fått nå har vært uungåelige, jeg tenker mer på den generelle situasjonen. I flere år nå har vi hatt voldsomt mye skader. Veldig mye hamstring-skader, thigh-problems, osv, som Wenger forklarer det som.

 

Du har nok utvilsomt mer peil enn meg når det gjelder skader, men jeg tillater meg likevel å være litt uenig med deg når du sier at omtrent alle skadene vi har, ikke kunne forebygges. Det er jo slik at jo sterkere muskelatur du har rundt, f.eks ankelen, desto bedre rustet står du for å ikke pådra deg skader. Se på Cristiano Ronaldo, han trente utrolig mye forebyggende og ble ikke skadet tiltross for at han ble høvlet ned (forståelig nok) mange ganger hver kamp. Så fort Diaby, Walcott, RVP, etc, får slike taklinger, ender det veldig fort med skader, er min erfaring.

 

Dette er kun min mening, men jeg synes ikke jeg bommer helt med tanke på hvor enormt mye vi har slitt med skader i 3-4 år nå. En kan ikke si vi har vært uheldige i 4 år! Utifra hvordan vi spiller, tror jeg mer forebyggende trening hadde vært en god ting!

Link to comment
Share on other sites

Bra du oppklarer og har god oversikt RP7. Men det du sier nedenfor, det gjelder jo for alle klubber.

"Faktum er at de to siste årene har vi slitt med skader som vanskelig kan forebygges, men som oppstår dels tilfeldig og dels fordi PL er så vanvittig krevende at kroppen ikke tåler det hvis den ikke er helt på topp"

 

Jeg innser at mange av de skadene vi har fått nå har vært uungåelige, jeg tenker mer på den generelle situasjonen. I flere år nå har vi hatt voldsomt mye skader. Veldig mye hamstring-skader, thigh-problems, osv, som Wenger forklarer det som.

 

Du har nok utvilsomt mer peil enn meg når det gjelder skader, men jeg tillater meg likevel å være litt uenig med deg når du sier at omtrent alle skadene vi har, ikke kunne forebygges. Det er jo slik at jo sterkere muskelatur du har rundt, f.eks ankelen, desto bedre rustet står du for å ikke pådra deg skader. Se på Cristiano Ronaldo, han trente utrolig mye forebyggende og ble ikke skadet tiltross for at han ble høvlet ned (forståelig nok) mange ganger hver kamp. Så fort Diaby, Walcott, RVP, etc, får slike taklinger, ender det veldig fort med skader, er min erfaring.

 

Dette er kun min mening, men jeg synes ikke jeg bommer helt med tanke på hvor enormt mye vi har slitt med skader i 3-4 år nå. En kan ikke si vi har vært uheldige i 4 år! Utifra hvordan vi spiller, tror jeg mer forebyggende trening hadde vært en god ting!

 

Ronaldo har vel operert begge anklene sine og har i tillegg vært ute i 5-6 uker nå grunnet en ny ankelskade så han har absolutt hatt problemer. Men, at noen er mer utsatt enn andre er det ingen tvil om. Enkelte spiller har muskulatur som tilsynelatende tåler alt, f eks Lampard, mens andre går fra en skade til den neste, feks Heggem. Hvis vi ser på de skadene feks Diaby eller van Persie har hatt har alle disse vært forskjellige og representerer ikke en svakhet et spesielt sted. Rosicky er som nevnt unntaket i klubben nå med skader som rammer samme muskelgruppe flere ganger.

 

Arsenal var veldig tidlig ute med trening som skal forebygge og forhindre muskelskader. I et intervju i Sky Sports nevner vel Wenger i dag at skadene vi har hatt de siste årene ikke har et spesielt mønster som skulle tyde på feil trening eller overbelastning. Dette er nok noe klubben analyserer fortløpende og har meget god oversikt over for å forhindre unødvendige skader.

 

Hvis du ser på skadene Chelsea har hatt over de siste 3 årene så tror jeg ikke forskjellen er så stor som vi liker å fremstille det. United slet fremover med skader i begynnelsen av forrige sesong, har slitt bakover denne sesongen. Liverpool har nok ikke hatt like mange, men har slitt med nøkkelspillere som har vært mye skadet og ikke klart å spille seg i form før neste skade. Vi ser oss nok litt blinde på egen klubb og føler at vi kommer mye dårligere ut enn andre, i realiteten vet jeg ikke om det er så stor forskjell.

Link to comment
Share on other sites

Oppdatert 02.01.10

 

Denilson - Forventes tilbake: Ingen returdato (Oppdatert 31.12.09)

Gael Clichy - Forventes tilbake: 9. Januar 2010 ? (Oppdatert 31.12.09)

Cesc Fabregas - Forventes tilbake: 9. Januar 2010 ?? (Oppdatert 31.12.09)

Theo Walcott - Forventes tilbake: 9. Januar 2010 ?? (Oppdatert 31.12.09)

Nicklas Bendtner - Forventes tilbake: 17. Januar 2010 ? (Oppdatert 31.12.09)

Kieran Gibbs - Forventes tilbake: 27. Februar 2010 (Oppdatert 31.12.09)

Johan Djourou - Forventes tilbake: Mars 2010 (Oppdatert 31.12.09)

Robin Van Persie - Forventes tilbake: April 2010 ? (Oppdatert 31.12.09)

 

?? = Veldig usikkert

? = Usikkert

Link to comment
Share on other sites

Det er ganske vanvittig hvilket lag vi har utilgjenglig i øyeblikket:

 

Bendtner - VanPersie - Walcott

 

Denilson - Rosicky - Fabregas

 

Clichy - Djorou - Song - Eboue

 

Sczhezzzzny

 

Subs: Gibbs

 

Helt sprøtt. Viser hvor god stallen egentlig er. Laget du har satt opp kunne lett ha endt blandt de 4 beste i PL.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Utilgjenglig-laget begynner å bli skikkelig bra nå. Benken kommer seg også.

 

Nasri - VanPersie - Bendtner

 

Denilson - Song -Ramsey

 

Gibbs - Djorou - Nordtveit - Eboue

 

Szczesny

 

Subs: Walcott, Hoyte, Randall, Gilbert, Galindo, Simpson, Lansbury

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...