Jump to content

Skader


Magnus87

Recommended Posts

Har lyst til å ta opp et tema som har vært noe oppe i endel andre steder på forumet. Hva er grunnen til alle skadene, og kan troppen vår kalles tynn?

 

Min mening er at jeg tror det ligger noe bak skadene, hva det er tør jeg ikke å si noe direkte om. Men det er ikke utenkelig at det har noe med trening, eventuell behandling for å unngå skader. Dette er kanskje noe som er på tide å se på, jeg tviler egentlig litt på at det har noe med behandlinga å gjøre, for vi har akkurat skiftet fysio. Og han burde ha klart å endre på problemet om det var ved Gary Lewin ting sto fast. Treningsopplegget kan godt være grunnen! Nå i starten av sesongen så har vi hatt veldig mange skader, folk kaller stallen vår tynn. Men vi har altså hatt Rosicky, Nasri, Walcott, Djourou og Fabianski ute, de tre første er alle førstelagsmateriale. Enda har vi bitt godt i fra oss i flere kamper, kan vi egentlig si at troppen vår er tynn? Eller er det andre ting som har skylden? Det er faktisk noe vi bør stille oss et spørsmålstegn til. Min mening er at vi absolutt ikke har en tynn stall, alle ledd har to gode erstattere ved skadefri tropp, det er ikke dårlig bredde altså!

 

Vi bør snart begynne å se på oss selv, og rette de tingene som er feil før vi skylder på landslag, skader og dommere!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 824
  • Created
  • Last Reply

Har lyst til å ta opp et tema som har vært noe oppe i endel andre steder på forumet. Hva er grunnen til alle skadene, og kan troppen vår kalles tynn?

 

Min mening er at jeg tror det ligger noe bak skadene, hva det er tør jeg ikke å si noe direkte om. Men det er ikke utenkelig at det har noe med trening, eventuell behandling for å unngå skader. Dette er kanskje noe som er på tide å se på, jeg tviler egentlig litt på at det har noe med behandlinga å gjøre, for vi har akkurat skiftet fysio. Og han burde ha klart å endre på problemet om det var ved Gary Lewin ting sto fast. Treningsopplegget kan godt være grunnen! Nå i starten av sesongen så har vi hatt veldig mange skader, folk kaller stallen vår tynn. Men vi har altså hatt Rosicky, Nasri, Walcott, Djourou og Fabianski ute, de tre første er alle førstelagsmateriale. Enda har vi bitt godt i fra oss i flere kamper, kan vi egentlig si at troppen vår er tynn? Eller er det andre ting som har skylden? Det er faktisk noe vi bør stille oss et spørsmålstegn til. Min mening er at vi absolutt ikke har en tynn stall, alle ledd har to gode erstattere ved skadefri tropp, det er ikke dårlig bredde altså!

 

Vi bør snart begynne å se på oss selv, og rette de tingene som er feil før vi skylder på landslag, skader og dommere!

Har tenkt på samme ting jeg også, at det kan være noe med treningsopplegget. Vi ser noe liknende i her i landet også, da nesten samtlige spillere som kom til Viking slet med skader i starten i sin nye klubb. Da var det ofte den samme skaden som gjekk igjen også. (Lysken eller noe sånn viss eg ikke husker helt feil).

Så om det er treningsopplegget vårt som gjør at våre spillere blir ekstra utsatte skal vi ikke se vekk ifra. Men dette er bare teorier, heller kanskje til og med hypoteser, For jeg har egentlig ingen bakgrunn for å si at treningsopplegget er grunnen.

En annen ting jeg kan se for meg er at vi har spillere som små, lett og kjappe spillere. At disse får flere smeller enn noe store brøylere som sparker ned isteden for å bli sparket ned, mener jeg også må tas med i beregningen.

Vieira var en spiller som ga mye juling, og han var ikke så mye skadet som det midtbanespillerne våre er per dags dato.

Link to comment
Share on other sites

Har tenkt på samme ting jeg også, at det kan være noe med treningsopplegget. Vi ser noe liknende i her i landet også, da nesten samtlige spillere som kom til Viking slet med skader i starten i sin nye klubb. Da var det ofte den samme skaden som gjekk igjen også. (Lysken eller noe sånn viss eg ikke husker helt feil).

Så om det er treningsopplegget vårt som gjør at våre spillere blir ekstra utsatte skal vi ikke se vekk ifra. Men dette er bare teorier, heller kanskje til og med hypoteser, For jeg har egentlig ingen bakgrunn for å si at treningsopplegget er grunnen.

En annen ting jeg kan se for meg er at vi har spillere som små, lett og kjappe spillere. At disse får flere smeller enn noe store brøylere som sparker ned isteden for å bli sparket ned, mener jeg også må tas med i beregningen.

Vieira var en spiller som ga mye juling, og han var ikke så mye skadet som det midtbanespillerne våre er per dags dato.

 

De små spillerne, har veldig ofte eksplosiv muskelatur, og det er en muskelatur som er svært utsatt for strekkskader. Det ser vi veldig ofte, Rosicky har hatt endel strekkplager. Men en spiller som Walcott har sjeldent hatt det, men han har slitt med skulder ut av ledd blandt annet, noe som helst sikkert kommer av sammenstøt på banen. Er mange teorier, men virker bare veldig merkelig at vi får så mange skader, imens andre lag slipper unna!

Link to comment
Share on other sites

Har lyst til å ta opp et tema som har vært noe oppe i endel andre steder på forumet. Hva er grunnen til alle skadene, og kan troppen vår kalles tynn?

 

Min mening er at jeg tror det ligger noe bak skadene, hva det er tør jeg ikke å si noe direkte om. Men det er ikke utenkelig at det har noe med trening, eventuell behandling for å unngå skader. Dette er kanskje noe som er på tide å se på, jeg tviler egentlig litt på at det har noe med behandlinga å gjøre, for vi har akkurat skiftet fysio. Og han burde ha klart å endre på problemet om det var ved Gary Lewin ting sto fast. Treningsopplegget kan godt være grunnen! Nå i starten av sesongen så har vi hatt veldig mange skader, folk kaller stallen vår tynn. Men vi har altså hatt Rosicky, Nasri, Walcott, Djourou og Fabianski ute, de tre første er alle førstelagsmateriale. Enda har vi bitt godt i fra oss i flere kamper, kan vi egentlig si at troppen vår er tynn? Eller er det andre ting som har skylden? Det er faktisk noe vi bør stille oss et spørsmålstegn til. Min mening er at vi absolutt ikke har en tynn stall, alle ledd har to gode erstattere ved skadefri tropp, det er ikke dårlig bredde altså!

 

Vi bør snart begynne å se på oss selv, og rette de tingene som er feil før vi skylder på landslag, skader og dommere!

 

Hei Even. RP7 har skrevet om skadene våre tidligere og etter det jeg har forstått så er han lege og har jobbet/ er spesialist idrettsskader. Jeg limer inn det han skrev:

 

Vel for en gangs skyld så er de fleste skadene slag-skader og det kan man ikke trene seg bort fra. Alle strekk- og muskelskadene vi tidligere har slitt med er en litt annen sak.

 

Nasri: tackling og lite brudd. Umulig å forutsi.

Djourou: Bruskskade i kneet. Umulig å unngå som fotballspiller, nesten ingen som ikke får dette før eller siden.

Arshavin: Muskelskade som følge av overbelastning. Kan forebygges.

Mozart: Alt mellom himmel og jord.. Virker å være på vei tilbake. Første skaden var en avrivning av sene bak på kneet. Rent uhell da det skjedde, har hatt alle mulige komplikasjoner etterpå. Normal rehabtid for denne type kirurgi er 1 år, så det er ikke helt uventet at han har vært ute så lenge som han har.

Walcott: Overbelastning av ryggen. Samme type skade som Gilberto og Clichy slet med. Umulig å unngå med trening. Har i tillegg har hatt begge skuldre ute av ledd noe man heller ikke kan trene seg bort fra.

Fabianski: Bruskskade i kneet. Samme som Djourou.

 

Kanskje jeg har glemt noen, men dette viser at vi faktisk har fått skader denne sesongen som man ikke kan unngå uansett hva man måtte gjøre på treningsfeltet.

 

http://www.arsenalnorway.no/forum/index.ph...22entry176422

Link to comment
Share on other sites

Da er iallfall Walcott og Arshavin klare for kampen i morgen, mens Almunia fortsatt er ute. Dermed håper jeg Szczesny får sin PL debut, men dessverre for han (og oss) blir det nok Mannone i mål i morgen. Forhåpentligvis vil det ikke ha noe å si, og vi får alle håpe på litt Arshavin magi! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Theo Walcott ute i 3-4 uker? :D

Fy ****. Så uheldig? Jeg som gledet meg til å se Walcott i aksjon. :)

Rosicky, Bendtner, Denilson, Eduardo, Fabianski og Djourou blir ikke å se på tirsdag heller.

 

Jeg synes så utrolig synd i Walcott! Tenk om han hadde holdt seg skadefri de siste 2 årene. Jeg er ganske overbevist om at (unnskyld utrykket) drittsekkene går bevisst inn i Walcott på den måten som kampen i helgen. De tar han rett og slett ut så fort de får muligheten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes så utrolig synd i Walcott! Tenk om han hadde holdt seg skadefri de siste 2 årene. Jeg er ganske overbevist om at (unnskyld utrykket) drittsekkene går bevisst inn i Walcott på den måten som kampen i helgen. De tar han rett og slett ut så fort de får muligheten.

Og hvorfor i alle dager skulle de gjøre det? Fordi han er den svakeste i lagoppstillingen?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Og hvorfor i alle dager skulle de gjøre det? Fordi han er den svakeste i lagoppstillingen?

 

BE

Antakelig fordi de ser på ham som den svakeste mentalt? Hvem vet, uansett tror jeg ikke noe på at det er noe bevisst bak motstanderens taklinger.

 

Walcott er uheldig, så uheldig. Heldigvis får han helt sikkert god støtte og råd fra Tomas Rosicky og Eduardo. Erfarne folk til å håndtere sånne situasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Og hvorfor i alle dager skulle de gjøre det? Fordi han er den svakeste i lagoppstillingen?

 

BE

 

Kanskje fordi Walcott er den største trusselen med den enorme farten sin?? Det er bare å se tilbake på de taklingene han blir utsatt for.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg synes er meget rart er at Liam Ridgewell går inn i taklingen på denne måten. Vi snakker altså om en spiller (Ridgewell) som selv har vært ute i laaang tid pga benbrudd! Dette blir som med Diaby. Rett etter han var skikkelig tilbake etter benbruddet sitt, suste han inn i takling mot Gretar Steinsson. Man skulle tro at disse spillerne som selv nettopp hadde vært gjennom dritten skulle klare å holde seg litt i tømmene!!!

Link to comment
Share on other sites

Kanskje fordi Walcott er den største trusselen med den enorme farten sin?? Det er bare å se tilbake på de taklingene han blir utsatt for.

 

Takk. Ingen tvil om at spillere med de største ferdigheter og teknikk, og ikke minst fart er de som regel blir 'targets' for motstanderens lag.

Slik har det vært i internasjonal fotball i evigheter. Se bare på Fabregas hvor mange ufine tacklinger han tåler i hver kamp. Dette var ikke hva Walcott trengte nå.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje fordi Walcott er den største trusselen med den enorme farten sin?? Det er bare å se tilbake på de taklingene han blir utsatt for.

Det er bare å se på mål og assist statistikken til Walcott så ser du hvor stor "trussel" han er. Det hjelper ikke å løpe fort dersom du ikke klarer å avslutte eller sentre. Han er ikke en gang god nok for første 11'n når alle er skadefrie. Det er derfor veldig rart, og svært lite sannsynlig at Walcott blir tatt fordi du tror han er en trussel.

 

forøvrig så synes jeg taklingen var helt ren.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Antakelig fordi de ser på ham som den svakeste mentalt? Hvem vet, uansett tror jeg ikke noe på at det er noe bevisst bak motstanderens taklinger.

 

Walcott er uheldig, så uheldig. Heldigvis får han helt sikkert god støtte og råd fra Tomas Rosicky og Eduardo. Erfarne folk til å håndtere sånne situasjoner.

 

For det første er jeg ikke så sikker på om at Walcott blir utsatt for annen behandling enn andre, men hvis det viser seg at han blir det så tror jeg Ryan J sin forklaring ovenfor er den mest dekkende.

Link to comment
Share on other sites

Det er bare å se på mål og assist statistikken til Walcott så ser du hvor stor "trussel" han er. Det hjelper ikke å løpe fort dersom du ikke klarer å avslutte eller sentre. Han er ikke en gang god nok for første 11'n når alle er skadefrie. Det er derfor veldig rart, og svært lite sannsynlig at Walcott blir tatt fordi du tror han er en trussel.

 

forøvrig så synes jeg taklingen var helt ren.

 

BE

 

Skjønner godt tankegangen og det kan godt hende at jeg tar feil, men som mmaelen skriver så tror jeg spillere som Walcott og Fabregas blir lagt i bakken oftere av den enkle grunn at de rett og slett utgjør en trussel. Du kan godt henvise til alt av statistikker, assists og mål men hver gang Walcott utfordrer og går på løp så trekker han til seg 2-3 spillere og dermed blir det mye mer plass til resten av spillerne. Jeg nekter å se på statistikker når det gjelder enkelte fotballspillere. Det samme spørsmålet var oppe da Hleb spilte for oss. Han hadde heller ikke den beste statistikken, men han startet ofte angrepene og åpnet opp forsvarene.

 

Når det gjelder selve taklingen så er den etter regelboken ren, men det at han fullfører taklingen med venstrefoten og låser kneet til Walcott er helt bevisst fra Ridgewells side.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Nå begynner vi å nå smertegrensen med tanke på antall skader (11). Heldigvis ser det ut til at mange er tilbake mot slutten av måneden.

 

Har krysset info fra arsenal.com med PhysioRoom.com. Hjelp meg gjerne med å korigere hvis noe av infoen er feil.

 

Injury News

Please note The injury news on Arsenal.com is updated only from Arsène Wenger's press conferences and his interviews with Arsenal TV Online. For clarification purposes, this is dated.

 

Kieran Gibbs Forventet tilbake: ingen dato

November 18

Kieran was substituted after 21 minutes of England's European Under-21 Championship qualifier in Lithuania with a foot injury.

 

Robin Van Persie Forventet tilbake: 9th Jan 10

November 16

Robin was stretchered off during Holland's international friendly with Italy in Pescara on Saturday, November 14. The striker suffered ankle ligament damage after 10 minutes of the match when he landed awkwardly on his right ankle following a challenge from Italian defender Giorgio Chiellini. Robin will be out of action for approximately six weeks.

 

Nicklas Bendtner Forventet tilbake: 29th Nov 09

November 10

Nicklas underwent groin surgery in Germany on November 10 and is expected to be out for three to four weeks. He limped off during the first half of the North London derby on October 31.

 

Carlos Vela Forventet tilbake: Snart

November 9

Carlos Vela has missed the last four games with a knee injury but is close to a comeback, according to Arsène Wenger.

 

Theo Walcott Forventet tilbake: 21st Nov 09

November 9

Theo has been sidelined by a knee injury and is expected to return to training this month. "He will be back in training the week after the international break," said Wenger ahead of the Wolves game.

 

Denilson Forventet tilbake: 29th Nov 09

November 9

Denilson is expected to return to training later this month. The Brazilian midfielder's last appearance in an Arsenal shirt came at Eastlands back on September 12. He was substituted eight minutes after half-time and has not been seen since. Speaking ahead of the game with Wolves, Arsène Wenger revealed: "Denilson will be back in training during the second week of the international break."

 

Armand Traore Forventet tilbake: Snart

November 9

Armand Traore has returned to training but was not available for the Wolves game. "It seems a bit short for Armand," said Wenger ahead of the game.

 

Gael Clichy Forventet tilbake: 29th Nov 09

November 9

Gael Clichy has suffered a back injury. "We have lost Gael Clichy with a back injury which was not expected," confirmed Wenger ahead of the Alkmaar match on November 4. "It looks like he could be out for a while. We fear a stress fracture and if that is the case, he will be out for a few weeks."

 

Lukasz Fabianski Forventet tilbake: Snart

November 9

Lukasz sustained an injury during the 2-1 Carling Cup victory over Liverpool. "We lost Lukasz Fabianski with a thigh injury," Arsène Wenger told Arsenal TV Online on October 29. "He will be out for three to four weeks. Of course it is big disappointment because he has just come back from injury."

 

Jack Wilshere Forventet tilbake: 21st Nov 09

November 9

Jack Wilshere has picked up an injury and has missed the last four games. "Jack had a knock on his ankle and is out unfortunately," said Wenger.

 

Johan Djourou Forventet tilbake: Mar 10

November 9

Johan suffered a knee injury while on international duty in August and faces a lengthy lay-off. “Johan is [out for] six to eight months,” Wenger said. “He had big surgery, and it is a big blow for him and the Club. He will have to be patient this season.”

Link to comment
Share on other sites

Er og blir drittlei disse skadene i unødvendige landskamper (hvilket vil si omtrent alle landskamper :wub: ). Men selv om lista er lang, er det som sagt mange som er på vei tilbake, og vi får jo håpe og tro at de klarer å kompensere. Wenger virker jo ihvertfall å være svært så optimistisk med tanke på troppens bredde. Og kanskje DET er den lille detaljen som skal til for å lære seg å takle dette tilsynelatende uunngåelige problemet, altså at man TROR på at man likevel har nok styrke til å takle frafallet av noen spillere? Jeg også tror at Arsenal nå er MYE bedre i stand til å takle fraværet av enkeltspillere enn man har vært de foregående årene, og det at man har troen på det man driver med gjør kanskje at man ikke faller sammen slik man gjorde etter skaden til Eduardo for et par år siden. Da lot man seg jo psyke ut, og det tror jeg ikke skjer nå... time will show.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...