Jump to content

Skader


Magnus87

Recommended Posts

Vi har faktisk helt hinsides mye skader. Og dette er ikke den første sesongen hvor skader setter kjepper i hjulene våre. Har vel vært sånn helt siden siste sesongen på Highbury.

 

Dette er neppe tilfeldig. Det skjer år etter år, etter år, etter år.....

 

Har påpekt akkurat det samme, men fått lite gehør for det her på forumet.

 

RVP7 (husker ikke helt navnet) her på forumet, mener vi henger oss for mye opp i vårt eget lag og at det er jevnere enn vi tror. Og Wenger ser ingen mønstre som tyder på feil trening, forebygging etc.. Er det rett og slett bare uflaks? Har vi hatt konstant uflaks i 3-4 år?

 

I don`t think so..... Frustrerende som bare F*** er det hvertfall

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 824
  • Created
  • Last Reply

Du skriver: "Det har gått veldig bra og la oss HÅPE det fortsetter i samme duren til mai".

Jeg mener vi skal være på den sikre siden, og da kan vi ikke leke med håp, ifs og buts!

Hvor bred stall skal man ha, sier noen, men dette blir bare et reelt spørsmål om det er snakk om kjøp. Låner man en spiller er jo dette en spiller som jo kan forsvinne igjen når det ikke lenger er bruk for han...

 

Selv om vi kjøper/låner inn spillere så er det ikke dermed sagt at man eliminerer ifs og buts. Vi har den stallen vi har og den er god nok til å kjempe om seriegull og CL trofé. Det er nå mitt syn.

 

Snart kommer Bendtner tilbake og Egypt slår forhåpentlig vis ut Kamerun. Da ser det enda lysere ut!

Link to comment
Share on other sites

Selv om vi kjøper/låner inn spillere så er det ikke dermed sagt at man eliminerer ifs og buts. Vi har den stallen vi har og den er god nok til å kjempe om seriegull og CL trofé. Det er nå mitt syn.

 

Snart kommer Bendtner tilbake og Egypt slår forhåpentlig vis ut Kamerun. Da ser det enda lysere ut!

 

Man må ha en Rooney, Drogba, Tevez eller Persie for å ta gull. It's as simple as that... Bendtner er bare ung og lovende i dette selskapet.

Link to comment
Share on other sites

Man må ha en Rooney, Drogba, Tevez eller Persie for å ta gull. It's as simple as that... Bendtner er bare ung og lovende i dette selskapet.

 

Vi leder nå serien med RvP langtidsskadet. Nå leder vi serien, det gjorde vi ikke når RvP ble skadet.

Link to comment
Share on other sites

Vi leder nå serien med RvP langtidsskadet. Nå leder vi serien, det gjorde vi ikke når RvP ble skadet.

 

Det virket nesten som om du insinuerte at det har noe med at han ble skada å gjøre.

Men det tror jeg selvfølgelig ikke :D

Men ja, siden sesongen på Highbury har vi hatt helt utrolig mange skader. Det kan jo ikke ha noe med fysioene å gjøre, for vi har vel blant de beste i landet.

De årsakene jeg kan komme på må være om treningsmattene er for harde eller så er bare grunnen at vi blir behandlet hardt/røft pga fotballen vi spiller. Og det er bare naturlig at folk vil sparke oss ned fordi vi spiller skjorta av de.

Link to comment
Share on other sites

For å løse dette problemet tror jeg det er smart å se på hva de som ikke til stadighet blir skadet, som Vermaelen og Arsjavin.

 

Tror ikke størrelsen på spillerne kan ha noe å si. Diaby er skadetforfulgt, Djourou er også skadeplaget og Bendtner er heller ikke en liten kar.

 

Nærmere en løsning på problemet kommer ikke jeg, men jeg er sikker på at støtteapparatet rundt Arsenal også har lagt merke til dette, og at det er lite vi ser som de ikke allerede har sett!

Link to comment
Share on other sites

Info fra arsenal.com og PhysioRoom.com. Oppdatert 21.01.10

Prøvde meg på å legge inn litt lenker også denne gangen. Så er jeg usikker på om Djourou er ute hele sesongen eller ikke? Mener jeg fikk med meg det ett eller annet sted.

 

Jack Wilshere - Forventet tilbake: 24.01.10 (Oppdatert 22.01.10)

Bacary Sagna - Forventet tilbake: 27. Januar 2010 (Oppdatert 22.01.10)

Fran Merida - Forventet tilbake: 27. Januar 2010 ?? (Ingen returdato) (Oppdatert 22.01.10)

Nicklas Bendtner - Forventet tilbake: 27. Januar 2010 (Oppdatert 18.01.10)

Abou Diaby - Forventet tilbake: 31. Januar 2010 ?? (Ingen returdato) (Oppdatert 21.01.10)

Aaron Ramsey - Forventet tilbake: 7. Februar 2010 ? (Oppdatert 18.01.10)

Samir Nasri - Forventet tilbake: 7. Februar 2010 ? (Oppdatert 18.01.10)

Robin Van Persie - Forventet tilbake: April 2010 (Oppdatert 15.01.10)

Johan Djourou - Forventet tilbake: 2010/2011 ?? (Oppdatert 15.01.10)

Kieran Gibbs - Forventet tilbake: 2010/2011 (Oppdatert 21.01.10)

 

?? = Veldig usikkert

? = Usikkert

Fet skrift = Helt sikkert

Link to comment
Share on other sites

Eller en Fabregas.

 

Vi tar gull i år.

 

BE

 

Holder han seg skadefri blir det uten tvil 4 morsomme mnd. :) For hele lagets selvtillit er vanvittig avhengig av den mannen.

 

Men storspill er ikke alltid nok til å vinne fotballkamper. Det kommer til å bli jevne og tette kamper både for oss og de andre kandidatene. Og her kan superspissene avgjøre i løpet av ett sekund mer eller mindre fra intet.

Link to comment
Share on other sites

Holder han seg skadefri blir det uten tvil 4 morsomme mnd. :) For hele lagets selvtillit er vanvittig avhengig av den mannen.

 

Men storspill er ikke alltid nok til å vinne fotballkamper. Det kommer til å bli jevne og tette kamper både for oss og de andre kandidatene. Og her kan superspissene avgjøre i løpet av ett sekund mer eller mindre fra intet.

 

Vi har superstoppere som kan avgjøre i løpet av ett sekund :D

 

Edit: egentlig syns jeg denne diskusjonen er litt merkelig. Vi scorer desidert mest og det må da være helt irrelevant om det er en spiss eller en annen som scorer.

Link to comment
Share on other sites

Vi har superstoppere som kan avgjøre i løpet av ett sekund :D

 

Edit: egentlig syns jeg denne diskusjonen er litt merkelig. Vi scorer desidert mest og det må da være helt irrelevant om det er en spiss eller en annen som scorer.

 

Flott at vi har stoppere som scorer mer enn forventet. Hadde RvP vært skadefri så hadde gullet praktisk talt vært i boks allerede ;)

 

Man skal aldri slå seg til ro med spisser som ikke scorer. I det heletatt er det dumt å være tilfreds med nåsituasjonen. Det fører først til stagnasjon, så tilbakegang. Hvis du ikke hele tiden forbedrer deg, så gjør motstanderene det. Det gjelder på i fotball og bissniss.

 

Det som er ekstra kjipt med RvP ute er at han og Eduardo er et komplmentært spisspar.

Link to comment
Share on other sites

Selv om vi kjøper/låner inn spillere så er det ikke dermed sagt at man eliminerer ifs og buts. Vi har den stallen vi har og den er god nok til å kjempe om seriegull og CL trofé. Det er nå mitt syn.

 

Snart kommer Bendtner tilbake og Egypt slår forhåpentlig vis ut Kamerun. Da ser det enda lysere ut!

Ja, selvsagt er STALLEN god nok, men med alle skadene som er nå, er det ikke ideelt å gå inn i en måned hvor man skal ha 5 utrolig viktige kamper! Selvsagt elimineres ikke problemet ved at vi låner en spiller, men det blir MINDRE!

Link to comment
Share on other sites

Vi er som mange her er inne på rimelig skadeutsatte, noe mer enn andre lag.

Dette henger sammen med flere ting tror jeg.

Blant annet at vi spiller fotball på små flater og er utsatt for mye tacklinger. Hadde vi spilt mer klassisk engelsk med lange baller blir duellene annerledes. Et annet punkt kan handle om at vi har mange unge spillere som kanskje mangler litt rutine på det å spille på en måte som reduserer skadesjansene.

Helt sikkert er det at det ikke er noe galt med støtteapparatet vårt. Tror vi hadde hatt mer skader om vi hadde byttet dette ut med et som et annet lag har.

 

Og litt om bredden vår.

Vi er med i toppen med mange skader, skulle indikere for bredde. Men det er et paradoks at mange her inne fremhever den avgjørende betydningen til Fabregas. Det er en stor spiller, men om han er så viktig som det indikeres, er dette et lite paradoks i forhold til om vi har en god nok bredde. Skulle vi være for avhengig av enkeltspillere er dette et faresignal. Husker krisen som skulle komme når vi mistet Henry.

Link to comment
Share on other sites

Vi er som mange her er inne på rimelig skadeutsatte, noe mer enn andre lag.

Dette henger sammen med flere ting tror jeg.

Blant annet at vi spiller fotball på små flater og er utsatt for mye tacklinger. Hadde vi spilt mer klassisk engelsk med lange baller blir duellene annerledes. Et annet punkt kan handle om at vi har mange unge spillere som kanskje mangler litt rutine på det å spille på en måte som reduserer skadesjansene.

Helt sikkert er det at det ikke er noe galt med støtteapparatet vårt. Tror vi hadde hatt mer skader om vi hadde byttet dette ut med et som et annet lag har.

 

Og litt om bredden vår.

Vi er med i toppen med mange skader, skulle indikere for bredde. Men det er et paradoks at mange her inne fremhever den avgjørende betydningen til Fabregas. Det er en stor spiller, men om han er så viktig som det indikeres, er dette et lite paradoks i forhold til om vi har en god nok bredde. Skulle vi være for avhengig av enkeltspillere er dette et faresignal. Husker krisen som skulle komme når vi mistet Henry.

Så du mener at trener og støtte apparatet i Arsenal er det beste i England i skade forebygging? Det nekter jeg å gå med på. Jeg er heller ikke enig i at spilllestil er en av de viktigste årsakene til at vi har så mye skader.

 

Bakgrunn for dette? Jo det er altfor mye strekk og muskelskader. Dette må de kunne gå ann å forebygge. Hadde det være rene støt og bruddskader så hadde jeg være enig.

 

Jeg har tidligere brukt Stabæk som eksempel for noen år siden og velger å gjøre det samme igjen. Stabæk slet med veldig mye muskel og strekkskader for en 6-7 år siden. De tok konsekvensene av dette og endret trenings opplegg. Jeg er ikke på noen måte ekspert på dette så jeg kan ikke gå inn på hvordan de nå trener, men resultatet har vært utrolig. Det har de siste 5-6 årene knapt vært en strekk eller muskelskade i Stabæk.

 

Så jeg er overbevist om at noe gjøres galt. At spillerene er unge og mangler rutine og muskler kan jeg se er ett arguement, men det kan ikke være svaret på at det til enhver tid er 8-10 spillere skadet.

Link to comment
Share on other sites

Så du mener at trener og støtte apparatet i Arsenal er det beste i England i skade forebygging? Det nekter jeg å gå med på. Jeg er heller ikke enig i at spilllestil er en av de viktigste årsakene til at vi har så mye skader.

 

Bakgrunn for dette? Jo det er altfor mye strekk og muskelskader. Dette må de kunne gå ann å forebygge. Hadde det være rene støt og bruddskader så hadde jeg være enig.

 

Jeg har tidligere brukt Stabæk som eksempel for noen år siden og velger å gjøre det samme igjen. Stabæk slet med veldig mye muskel og strekkskader for en 6-7 år siden. De tok konsekvensene av dette og endret trenings opplegg. Jeg er ikke på noen måte ekspert på dette så jeg kan ikke gå inn på hvordan de nå trener, men resultatet har vært utrolig. Det har de siste 5-6 årene knapt vært en strekk eller muskelskade i Stabæk.

 

Så jeg er overbevist om at noe gjøres galt. At spillerene er unge og mangler rutine og muskler kan jeg se er ett arguement, men det kan ikke være svaret på at det til enhver tid er 8-10 spillere skadet.

 

Da kan jeg fortelle deg at Janne Jønsson og Wenger er veldig gode venner. Hvor var det svensken dro for å lære om forebygging..?

Link to comment
Share on other sites

Da kan jeg fortelle deg at Janne Jønsson og Wenger er veldig gode venner. Hvor var det svensken dro for å lære om forebygging..?

Jønsson og Wenger er bekjente fra tiden i Japan som du sier. Veldig gode venner er nok å trekke det litt langt, men Jønsson reiser over ca 1 gang per år for å se og lære fra en av verdens største klubber.

 

Jeg kjenner forholdene i Stabæk bedre enn de fleste og skadeforebyggingen er ikke Jønsson sitt påfunn. Dette ble satt i gang før Jønsson kom til klubben.

 

Som sagt jeg er ingen ekspert på feltet, men skadesistuasjonen i Arsenal er så ekstrem sesong etter sesong at jeg nekter å tro at de er verdens beste på forebygging.

Link to comment
Share on other sites

Jønsson og Wenger er bekjente fra tiden i Japan som du sier. Veldig gode venner er nok å trekke det litt langt, men Jønsson reiser over ca 1 gang per år for å se og lære fra en av verdens største klubber.

 

Jeg kjenner forholdene i Stabæk bedre enn de fleste og skadeforebyggingen er ikke Jønsson sitt påfunn. Dette ble satt i gang før Jønsson kom til klubben.

 

Som sagt jeg er ingen ekspert på feltet, men skadesistuasjonen i Arsenal er så ekstrem sesong etter sesong at jeg nekter å tro at de er verdens beste på forebygging.

 

Veldig gode er nok kanskje å trekke det litt langt. Enig med deg i det. Men, det er ytterst få personer som årlig får innpass og innblikk i hva som foregår i klubben, så de må være langt mer enn vanlig bekjente.

 

Jeg er faktisk ekspert på feltet, da dette er det jeg driver med til daglig:)

Jeg kjenner flere av klubbene på østlandet fra innsiden og flere av de som jobber i klubbene er kollegaer og venner av meg. Stabæk har gjort mye av det samme som flere klubber har gjort, nemmelig å ta tak i de skadene som kan forebygges. Når dette startet vet du tydeligvis bedre enn meg, men Jønsson er veldig involvert og henter mye fra Arsenal både når det gjelder trening og forebygging.

 

Hvert eneste år er det en stor konferanse om forebygging av idrettsskader hvor mange av hotshotsene fra fotballverden dukker opp. Jeg har deltatt på flere av disse og enkelte klubber blir trukket frem som glansbilder og eksempler gang på gang. Arsenal, Chelsea, B Munchen og et par andre er gjengangere.

 

Jeg har tidligere redgjort for endel av de skadene vi nå har i klubben. For noen år siden var hovedproblemet muskelskader, mens de siste årene har skadene vært mer tilfeldige. Wenger har tatt tak og per i dag er det ingen av spillerene som er ute med rene strekk eller avrivningsskader. Nasri og Diaby er vel de som kommer nærmest med blødning i muskulaturen etter slagskader.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...