Jump to content

Skader


Magnus87

Recommended Posts

Utilgjenglig-laget begynner å bli skikkelig bra nå. Benken kommer seg også.

 

Nasri - VanPersie - Bendtner

 

Denilson - Song -Ramsey

 

Gibbs - Djorou - Nordtveit - Eboue

 

Szczesny

 

Subs: Walcott, Hoyte, Randall, Gilbert, Galindo, Simpson, Lansbury

 

Vi kan faktisk bytte inn Senderos for Nordtveit også. Skremmende hvor bra laget er - nesten bedre enn det vi stiller med mot Bolton 17.01.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 824
  • Created
  • Last Reply

Så at Nasri og Ramsey nå skal være ute i tre uker. Begynner å bli veldig tynt i rekkene nå. Forhåpentligvis klarer spillerne vi har tilgjengelige nå å holde seg skadefrie og at noen snart begynner å komme tilbake. Ellers er jo dette den store muligheten for ungguttene. Som f.eks Merida, Eastmond og Thomas.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo bare typisk oss. Det betyr at Nasri og Ramsey mister kampene mot Aston Villa og Man u. Men heldigvis er Rosicky ordentlig tilbake, sammen med Clichy. Etter Bolton og stoke kampen, så har vi 4 kamper som kommer til å avgjøre sesongen. Jeg tror neppe at Wenger kommer til å bruke Eastmond.

Link to comment
Share on other sites

Veldig kjedelig og få skader på Nasri & Ramsey :D

Hadde vært fint og hatt både Nasri & Ramsey når vi går inn i en veldig vanskelig periode.

Herlig og ha Clichy tilbake, også fint å høre at alt går bra med van Persie :P

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...or-bolton-clash

 

Theo og Denilson tilbake til Bolton kampen! :D

Link to comment
Share on other sites

Merida ble skadet mot Bolton. For et drittlag!! De prøvde regelrett å sparke oss ut av rytmen i går, men heldigvis har vi blitt bedre til å kjempe og vinne mot slike lag. Måtte vi også vinne nå på onsdag!!

 

Utrolig synd for Merida, som antageligvis hadde fått nok et innhopp mot Bolton og startet mot Stoke. Får håpe han kun mister Bolton-kampen og er tilbake for FA-cupen. Gutten har uten tvil et spesielt talent, og jeg håper han signerer en ny kontrakt før sommeren.

 

Det som derimot er positivt er at Denilson og Theo er tilbake for onsdagen. Spørsmålet er om han er klar for å starte, eller om Wenger velger å la Eastmond få sjansen fra start nok en gang og heller setter innpå Denilson i 2. omgangen. Er veldig usikker på hva jeg hadde valgt, men jeg håper Wenger knows denne gangen også!

Link to comment
Share on other sites

Info fra arsenal.com og PhysioRoom.com. Oppdatert 18.01.10

 

Denilson - Forventet tilbake: 20. Januar 2010 (Oppdatert 18.01.10)

Theo Walcott - Forventet tilbake: 20. Januar 2010 (Oppdatert 18.01.10)

Jack Wilshere - Forventet tilbake: Usikkert (kortsiktig) (Oppdatert 15.01.10)

Fran Merida - Forventet tilbake: Usikkert (Oppdatert 18.01.10)

Nicklas Bendtner - Forventet tilbake: 27. Januar 2010 (Oppdatert 18.01.10)

Kieran Gibbs - Forventet tilbake: 31. Januar 2010 ? (Oppdatert 15.01.10)

Aaron Ramsey - Forventet tilbake: 7. Februar 2010 ? (Oppdatert 18.01.10)

Samir Nasri - Forventet tilbake: 7. Februar 2010 ? (Oppdatert 18.01.10)

Johan Djourou - Forventet tilbake: 13. Mars 2010 ? (Oppdatert 15.01.10)

Robin Van Persie - Forventet tilbake: April 2010 ? (Oppdatert 15.01.10)

 

?? = Veldig usikkert

? = Usikkert

Fet skrift = Helt sikkert (Wenger har sagt at spillerne skal være tilgjengelige til disse datoene.)

Link to comment
Share on other sites

Ja, Denilson og Walcott er tilbake. Jeg håper Walcott hvertfall kommer inn de siste 20 min. Jeg er litt usikker om Denilson skal starte, eller om Eastmond skal spille nok en kamp for oss. Jeg hadde tatt Denilson, mener at Eastmond ennå ikke er klar.

 

Gledelig at vi får tilbake Bendtner nå snart, da blir han sikkert klar etter Stoke kampen.

Link to comment
Share on other sites

on Abou Diaby's injury...

Diaby has a calf strain, from a kick he got at Bolton on his calf. He went into the game with a stiff calf already and he didn't survive. I don't know how long he will be out. You have to check with him because you see more on the scan, so we have to be cautious.

 

Skandale. Om han også blir ute en stund, så sliter vi virkelig. Vi har en meget viktig kamp mot Stoke borte nå, og det er sånne typer spiller vi trenger mot Stoke, altså Diaby. Vi har en stor til å vinne fa cupen, og det mener jeg vi burde utnytte.

 

Song er borte, Nasri er borte og Ramsey er skadet, og nå Diaby..

 

Vi får vente og se hva hvor mange dager Diaby er ute. Etter det jeg så av Denilson ikveld, så føler jeg at vi kommer til å slite.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, Cesc-Rosicky-Denilson/evt Eastmond på midten tror jeg skal være en god nok midtbane til å slå Stoke.

 

Tipper Campbell får sjansen fra start til fordel for Gallas som virket litt sliten mot slutten av kampen i går. Og håper Vela får sjansen til fordel for Arshavin fra start.

Link to comment
Share on other sites

Eastmond er opprinnelig back saa han tar nok den plassen.

Vi er ikke akkurat heldige med skader om dagen! Har vi i overkant mange skader?

 

Vi har faktisk helt hinsides mye skader. Og dette er ikke den første sesongen hvor skader setter kjepper i hjulene våre. Har vel vært sånn helt siden siste sesongen på Highbury.

 

Utilgjengelige spillere mot Stoke:

 

Sagna

Diaby

Song

Eboue

Gibbs

Van Persie

Bendtner

Ramsey

Nasri

Merida

Djorou

Campbell (visstnok usikker)

 

Bortsett fra Song og Eboue som er i Afrika så er samtlige av disse spillerne skadet. D.v.s ti førstelagsspillere på sykestua rett før vi går inn i sesongens vanskeligste periode.

 

Dette er neppe tilfeldig. Det skjer år etter år, etter år, etter år.....

Link to comment
Share on other sites

Historien gjentar seg år etter å. Hva skyldes det? Er det mange som plukker opp skader på grunn av spillestilen vår eller er det forebyggende arbeidet i klubben for dårlig? Kan ikke skyldes at alle spillerene er født som ”kjeks”!

Uansett redd for at dette skal ødelegge mye i ukene framover, med tett og tøft kampprogram kan vel fort også flere spillere tilføyes på en allerede lang skadeliste.

Link to comment
Share on other sites

Historien gjentar seg år etter å. Hva skyldes det? Er det mange som plukker opp skader på grunn av spillestilen vår eller er det forebyggende arbeidet i klubben for dårlig? Kan ikke skyldes at alle spillerene er født som ”kjeks”!

Uansett redd for at dette skal ødelegge mye i ukene framover, med tett og tøft kampprogram kan vel fort også flere spillere tilføyes på en allerede lang skadeliste.

...og hvordan løser vi slike ting? Ved å kjøpe? Kanskje, men hva da når alle spillerne er skadefrie igjen, vil noen si.

Kanskje det da er best å låne, for da slipper vi den problematikken...

Låne en spiss???

Link to comment
Share on other sites

...og hvordan løser vi slike ting? Ved å kjøpe? Kanskje, men hva da når alle spillerne er skadefrie igjen, vil noen si.

Kanskje det da er best å låne, for da slipper vi den problematikken...

Låne en spiss???

 

Vi ligger nå på førsteplass med en hel haug skadede spillere, ergo kan ikke bredden i troppen være så helt huggærn. Innimellom lurer jeg på hvor stor stall en del supportere ønsker vi skal ha?

 

Vi har da løst skadeproblemene på en ypperlig måte så langt og det uten å kjøpe/hente tilbake annet en Sol Campbell. Det har da gått veldig bra og la oss håpe det fortsetter i samme duren til mai.

Link to comment
Share on other sites

Bredden i stallen skal det egentlig ikke være noe å si på, i teorien skal de antalle kvalitetsspillere vi har i troppen holde i massevis, men så mange skader som vi har i øyeblikket er det vel ingen av de andre klubbene som er i nærheten av å ha. Tror heller ingen andre klubber klarer å stille med så godt lag når både 1. og 2. valget er ute med skader på enkelte plasser. Men med tanke på at vi har mange skader og skal inn i tøft kampprogram kan det å leie 1-2 spillere være rett vei å gå. Det spørs bare om de spillerene som er tilgjengelig for låneavtaler kan tilfredsstille kvaliteten som kreves?

Link to comment
Share on other sites

Vi ligger nå på førsteplass med en hel haug skadede spillere, ergo kan ikke bredden i troppen være så helt huggærn. Innimellom lurer jeg på hvor stor stall en del supportere ønsker vi skal ha?

 

Vi har da løst skadeproblemene på en ypperlig måte så langt og det uten å kjøpe/hente tilbake annet en Sol Campbell. Det har da gått veldig bra og la oss håpe det fortsetter i samme duren til mai.

Du skriver: "Det har gått veldig bra og la oss HÅPE det fortsetter i samme duren til mai".

Jeg mener vi skal være på den sikre siden, og da kan vi ikke leke med håp, ifs og buts!

Hvor bred stall skal man ha, sier noen, men dette blir bare et reelt spørsmål om det er snakk om kjøp. Låner man en spiller er jo dette en spiller som jo kan forsvinne igjen når det ikke lenger er bruk for han...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...