Jump to content

Denílson Pereira Neves


Dr. Phil

Recommended Posts

Denilson har fått to innhopp i de siste seriekampene mot West Ham og Wigan. Jeg vet at noen av dere ikke ønsker å lese positiv statistikk om Denilson, men forhåpentligvis er det andre enn meg som synes dette er litt artig:

 

Mot West Ham ble han byttet inn i det 79. minutt. Han traff på alle sine 23 pasninger.

 

Mot Wigan ble han byttet inn i det 87. minutt. Han traff på alle sine 13 pasninger. Det kan også nevnes at 9 av disse pasningene var fremover på banen, 2 var på tvers og 2 var bakover.

 

 

Det er alt for dårlig, bare selg!!

 

Han burde stått med 2 mål og 4 assist før han kom innpå, kanskje han da hadde blitt godtatt blant enkelte supportere her inne. Det er nå en gang slik at en eller annen huggstabbe må vi ha, kan ikke være uten, det går bare ikke. Lurer på hvem som blir neste når Denilson eventuelt blir solgt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 480
  • Created
  • Last Reply

Denilson har fått to innhopp i de siste seriekampene mot West Ham og Wigan. Jeg vet at noen av dere ikke ønsker å lese positiv statistikk om Denilson, men forhåpentligvis er det andre enn meg som synes dette er litt artig:

 

Mot West Ham ble han byttet inn i det 79. minutt. Han traff på alle sine 23 pasninger.

 

Mot Wigan ble han byttet inn i det 87. minutt. Han traff på alle sine 13 pasninger. Det kan også nevnes at 9 av disse pasningene var fremover på banen, 2 var på tvers og 2 var bakover.

Må også huske på at de andre som var utpå banen spilte 79. og 87. minutter mer enn Denilson :D

Link to comment
Share on other sites

Og det er relevant fordiii.... ?

 

Det er som du sier temmelig urelevant ja B)

 

Men jeg skjønner ikke hvorfor dere alle sammen maser om Denilson sine pasningsstatistikker? Vi vet alle hvor pasningssikker han er. Det jeg har å utsette er når han skal utøve rollen som DM og være vårt anker.

 

Han er altfor dårlig når ballfører kommer i fart og prøver å passere han og når det gjelder dype løp fra motstanderne. Ellers er det kun hard trening og konsentrasjon som kan gjøre Denilson bedre. Får han utbedret de svake kvalitetene samt kanskje forbedret de kvalitetene han har pdd. så kan han bli meget god.

 

Dog ser jeg ikke helt hvor han skal passe inn i Arsenal laget når vi har spillere som Fabregas, Nasri, Wilshere, Song, Diaby, Ramsey og Rosicky. Samt JET og Frimpong i kulissene.

Link to comment
Share on other sites

Pr. dags dato er Denilson en god squadplayer å ha. En som kan inn å gjøre noe av jobben på midten når det trengs. Men han er akkurat nå ingen førstelagsspiller som kan ta det ansvaret som trengs begge veier. Til det sliter han liten med valgene, jobbinga defensivt og styrken.

Når det er sagt, hvis han får litt mer muskler og får opp arbeidsintensiteten et hakk eller to kan han fort bli en veldig viktig spiller for oss i fremtiden. Det beste med Denilson er at han ikke klager på lite spilletid når de andre spillerne foran han blir prioritert.

 

Så får vi bare håpe han klarer å utvikle seg enda mer(han fyller 23 i år) og fortsatt vil bli i klubben, evt som nettopp det han er nå, en squadplayer...

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/d...-i-ve-played-in

 

Kanskje han begynner å innse at framtiden hans ligger dårlig an mtp. at han er så langt bak i kø?

 

Eller kanskje han ble intervjuet til matchprogrammet og følte for ¨si sin ærlige mening om dagens spillerstall? Du begynner å gå enkelte her inne en høy gang i å jakte ned enkeltspillere.

Link to comment
Share on other sites

Hva var det som var galt med innlegget? Er spent på begrunnelsen..

Nå kan jeg ikke ut fra ditt innlegg at du er på "jakt" etter Denilson, men jeg kan samtidig ikke se ut fra intervjuet at Denilson at han gir noe inntrykk av at hans fremtid ligger dårlig an.

 

Personlig så ser jeg ikke på Denilson som en dårlig spiller, men den rollen som han i det siste er plassert i passer ikke han (min rent subjektive mening), jeg føler meg rett og slett ikke trygg når Denilson blir gitt "hovedansvaret" på den defensive midtbane.

Jeg er klar over at det er Song som normalt "styrer" denne delen, og i det siste har vel Song falt tilbake mer i denne rollen, men litt tidligere i sesongen var Song en mye mer offensiv spiller og derfor falt mye av det defensive ansvaret på Denilson.

Det vil vel kanskje være noen som protesterer mot min oppfatning av Denilson og det defensive spillet, og kanskje tar jeg feil men det er slik jeg oppfatter denne delen av Arsenals spill.

 

I en skadefri tropp, så tror jeg at Denilson kommer til å rykke nedover i hierakiet på midtbanen.

Og så kan det være greit å si at jeg ikke er ute etter å ta Denilson, jeg mener rett og slett oppriktig at jeg tror at hans tid i Arsenal kanskje nærmer seg slutten.

Link to comment
Share on other sites

Denilson har fått to innhopp i de siste seriekampene mot West Ham og Wigan. Jeg vet at noen av dere ikke ønsker å lese positiv statistikk om Denilson, men forhåpentligvis er det andre enn meg som synes dette er litt artig:

 

Mot West Ham ble han byttet inn i det 79. minutt. Han traff på alle sine 23 pasninger.

 

Mot Wigan ble han byttet inn i det 87. minutt. Han traff på alle sine 13 pasninger. Det kan også nevnes at 9 av disse pasningene var fremover på banen, 2 var på tvers og 2 var bakover.

Da foreslår jeg at vi fortsetter å bytte han inn etter ca 80min på stillingen 3-0 heretter B)

 

Han ble forresten byttet inn i det 81. mot Wigan, skal vi tro chalkboard (er vel der du henter tallene fra)

Link to comment
Share on other sites

 

Han ble forresten byttet inn i det 81. mot Wigan, skal vi tro chalkboard (er vel der du henter tallene fra)

 

Min erfaring er at chalkboard ofte er unøyaktige med tidspunkter for innbytter, så der bruker jeg arsenal.com. Det stemte også bedre med hvordan jeg selv husket det (med noen øl innabords) B)

Link to comment
Share on other sites

Hva var det som var galt med innlegget? Er spent på begrunnelsen..

 

Som Polljen sier så er det ingenting som kan tolkes ut ifra det intervjuet at Denilson gir noe utrykk for sin fremtid i klubben. Og basert på alle andre innlegg du har hatt den siste tiden om Denilson og velger ord som at Denilson "innser" at du fortsetter jakten på ditt brennende ønske om å se Denilson ut døra på Emirates. Du skal ha skryt for at du tona det litt det kontra andre innlegg du har hatt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Egentlig ingen bombe dette. Denilson har vært en skuffelse denne sesongen:

 

ja, han har vel vært en skuffelse, ikke bare denne sesongen, men egentlig nesten hele tiden. Han har aldri fått ut det potensialet vi trodde vi så for fire-fem år siden. Og om det er Denilsons feil eller klubbens feil, eller en kombinasjon er ikke godt å si. Uansett tror jeg det kan være bra for begge parter at han reiser. Arsenal trenger ikke flere halvmotiverte spillere, og Denilson trenger å spille fast dersom han skal få ut mer av sitt potensiale.

 

Men forutsatt at dette er et ekte intervju, virker han ihvertfall reflektert over sin og klubbens situasjon. Ja, det er et mysterium at klubben kollapser på denne måten, men ut fra det vi har sett med egne øyne, bekrefter jo Denilson her at dette primært er en mental sperre. Som han sier var jo laget i sjokktilstand etter tapet i ligacupfinalen, en sjokktilstand de åpenbart fortsatt er i. Og det er liten tvil om hvem som har hovedansvaret her. For dette setter jo de nylige uttalelsene fra Adebayor i perspektiv. Selv om Wenger sikkert forsøker virker han dessverre ute av stand til å motivere laget, og få dem opp av tornerosesøvnen. Og da hjelper det lite at han er verdens beste manager på andre områder.

 

Kontrasten til ManU er jo så stor som den kan bli. Hver gang ManU taper en kamp, er jo laget ekstra skjerpet neste gang, og er på hugget for å rette opp feilen. Arsenal på sin side virker paralysert, og handlingslammet. All selvtillit, guts, vilje og spirit er som blåst bort. Selv om jeg ikke uten videre ønsker å sende Wenger på dør, jeg frykter at selv om Wenger gjør noen gode grep på transfermarkedet i sommer, vil han ikke evne å løfte laget mentalt. For det kan virke som om man har havnet i en ond sirkel Wenger ikke er i stand til å løfte seg og laget ut av.

Link to comment
Share on other sites

Egentlig ingen bombe dette. Denilson har vært en skuffelse denne sesongen:

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...at-Arsenal.html

Skuffelse?? Ærlig talt altså. All statistikk peker jo til at Denilson har vært vår beste spiller i år. Han har jo en (støtte)pasningsprosent som langt overgår alle andre. Jeg kan hente fram statistikk som viser at han til og med har sentret ballen framover på banen ved et par anledninger! Han tetter også masse rom når han tilsynelatende løper på kryss og tvers uten mål og mening på egen halvdel. I tillegg så passer han jo på å stykke opp motstanderens angrepsflyt ved å lage frispark!

Link to comment
Share on other sites

"I am a winner and I came here to win trophies but I've been here for five years and won nothing. A footballer's career is over very quickly so it is time for me to move on."

 

Er han helt idiot?

 

he he, selv om han fremstår som reflektert på klubbens vegne, virker det ikke som om selvinnsikten er den beste! Men dette er vel egentlig ganske typisk for fotballspillere....!? B)

Link to comment
Share on other sites

Denilson og Almunia må ut av klubben så fort som overhodet mulig.

 

Edit: http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_6941234,00.html

"I am a winner and I came here to win trophies but I've been here for five years and won nothing. A footballer's career is over very quickly so it is time for me to move on."

 

Er han helt idiot?

 

Kan jo se positivt på dette, vi MÅ bli kvitt daukjøtt.

Link to comment
Share on other sites

Dette er nok til det beste for begge parter. Han fyller en rolle han ikke klarer å løse i det systemet Wenger spiller. Han er egentlig ikke spesielt god offensivt og heller ikke spesielt god defensivt. Han er kort og godt average i PL sammenheng. Han kan godt blomstre opp til en dugandes spiller i en liga der markerinene er slappere og tempoet lavere. Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Denilson har kun prestert i en halv sesong i 08/09 sesongen. Etter det har han kun vært (hvis jeg sier middelmådig så er det til tider en overdrivelse) langt under pari.

 

Burde forsvinne sammen med Almunia, Diaby, Rosicky og forhåpentligvis Squillaci for å vise at vi som klubb holder en viss standard til spillerene våre. Når attpåtil mange av disse spillerene ikke engang gir 100% og snakker som om de bruker Arsenal som et springbrett for en annen større klubb så viser det utrolig lite selvinnsikt og intelligens.

 

Denilson? Good riddance. Fyren kan glatt bli erstattet av Lansbury som vil tilføre langt mer enn Denilson noen gang har vist.

Link to comment
Share on other sites

Er han helt idiot?

Det der er ikke engang hele intervjuet...

Fint portrettintervju, som gjorde at jeg fikk ennå mer respekt for Denilson.

 

 

THE giant, red suitcases already lined up in the hall of his Hertfordshire home say a lot.

 

But it is the look on the face of Arsenal star Denilson that says it all.

 

It's a mixture of relief and regret.

 

Relief that manager Arsene Wenger has agreed to his request to leave after five years in North London.

 

Regret that he was unable to help end the six-year silverware famine that has blighted Arsene Wenger's team.

 

And the 23-year-old Brazilian midfielder is as bemused as anyone as to why it has all gone so horribly wrong.

 

He sighs: "There's something missing at Arsenal but no one knows what it is. Not the manager, not the players - nobody.

 

"Manchester United, Manchester City, Chelsea, Liverpool spend millions and millions on players.

 

"But we are still the best footballing side in Britain, we play beautiful football. Only Barcelona do it better. But we don't win trophies.

 

"That's so frustrating, you can't imagine how frustrating.

 

"Arsenal is a great club, we have a great manager and so many talented players. So we should be collecting silverware. And there are no excuses for it.

 

"Some people say we don't succeed because we are too young and naive - but that's no excuse.

 

"We didn't lose the Carling Cup final to Birmingham because we were too young. We lost because our confidence collapsed completely when Obafemi Martins scored for them.

 

"This was a final we should have won, we were the favourites.

 

"It was the opportunity to silence all our critics. Here's a trophy to shut you all up after five years - and this is going to be the start of many.

 

"What a lift that would have given us all. Especially as we were in such a fantastic position in all the other competitions too.

 

"The quarter-finals of the FA Cup, quarter finals of the Champions League and sitting second in the league. It was all there for us and we were so motivated.

 

"But when Martins scored it was all over. You could see it in the eyes of the players and the supporters there at Wembley. Our confidence just drained away and we never got it back. It was a catastrophe.

 

"That was the moment our season was ruined, it started a domino effect and no one could stop it.

 

"I knew it was a massive moment, the point where it all started to go badly wrong and I think we all knew.

 

"I went home afterwards and just cried. I was very upset, very sad and I was ashamed."

 

Denilson was not alone. He says the whole squad, the entire Arsenal staff was devastated.

 

The crippling damage of that final defeat proved impossible to repair.

 

Within a fortnight an Arsenal side that was on course for an historic Quadruple was in freefall.

 

The Gunners were knocked out in the Champions League quarter finals by Barcelona, despite a first-leg lead. And then a third body blow followed when they were dispatched in the FA Cup quarters by Manchester United.

 

The triple whammy of despair left them so shattered that they have since slipped out of the title race too.

 

Slumping from second in the table to fourth and facing the prospect of having to qualify for the Champions League next term even if they win at Fulham on Sunday.

 

Denilson said: "After Birmingham the boss told us to hold our heads up and stressed there was still so much to play for.

 

"We had Barca and United coming up and we were chasing the title. But although we went into both those games still believing we could win, it wasn't enough. Since then everything has fallen away."

 

Denilson can barely believe how Arsenal have slumped out of contention. He says they are paying the price for some expensive lapses in games they should have won.

 

"I remember leading Liverpool 1-0 and they scored in the last seconds. We were 4-0 up at Newcastle but drew.

 

"We also lost to Newcastle at home and West Brom and Aston Villa.

 

"We threw it away against Sunderland and Blackburn at the Emirates.

 

"Let's be honest, some of those games were shocking, shameful. We are better than that.

 

"But until Arsenal stop throwing away those silly points in those stupid games nothing will change."

 

Denilson's sorrow is real but he can feel the pain and anguish of his manager too.

 

"All the players are hurting but we know the supporters suffer even more than we do.

 

"And most of all the boss suffers it worst of all and that makes me sad because he is a great man and a great manager."

 

Denilson says Wenger has been brilliant in dealing with his desire to leave. "I went to see him and told him of my decision and he understood.

 

"He says he will not stand in my way and if the club receive a good offer for me I can go. I was so relieved to hear that. I am very grateful.

 

"Not every manager would have been like Arsene Wenger, not every club would act like Arsenal. I know in a year's time I might regret it and be wishing I'd stayed. I may go somewhere and find it's just not the same.

 

"But my heart tells me I have to take that risk, I have to be honest with myself, be true to myself.

 

"I am a footballer and I want to play every week because I want the chance to play for Brazil.

 

"Look at Lucas at Liverpool. He's been playing regularly and he's in the Brazil team. That's where I want to be.

 

"I would love to be able to do that at Arsenal but based on how things have gone this season, I think it's time for a change.

 

"So I am flying home to Brazil on Sunday and I'm hoping I can make a fresh start in Spain or maybe Italy."

Link to comment
Share on other sites

Flott intervju, flott kar, men greit om han drar om Lansbury kan trø til å gjøre samme jobben(Noe jeg tviler på at han er god nok til enda, forskjellen på Championship og PL har vist seg for stor for mange spillere som gjorde det langt sterkere i Championship og det er ikke alle som tar nivået som Wilshere..) Tror vi får inn noen nye og lar Lansbury lånes ut igjen om Denilson drar.

Link to comment
Share on other sites

Støtter meg til denne :

 

"There aren't many things I can take issue with in the interview but the bit about him being a winner for me doesn't ring true. IF he was a winner, he would have tracked back and fought Wayne Rooney for the ball in the league at the Grove last season. He wouldn't have just gone through the motions at West Brom(A) earlier this season.

 

He saw the writing on the wall eight months ago when Jack Wilshere over took him in the pecking order and was given his place in the starting 11. He's not fought hard enough for his place in the team for my liking.

 

I've stood up for him before. I think he's a decent player - not a world beater by any means - but he's decent back up. However his desire can be seriously questioned by the way he performs on the pitch and at the training ground"

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...