Jump to content

Denílson Pereira Neves


Dr. Phil

Recommended Posts

Dette er garantert et stikk tilbake mot Fabregas som ganske direkte kritiserte Denilson fordi han laget et utrolig klønete straffespark sist...og med all grunn! En kaptein som styrer skuta har rett til å gjøre det!

 

Som Orakelet påpeker, så kan det jo være at Denilson opplever Fabregas sin kritikk vedrørende straffesparket mot Leeds som dobbeltmoralsk, med tanke på hvordan Fabregas klønet det til mot Tottenham. Jeg vil faktisk påstå at det Fabregas gjorde mot Tottenham var verre enn det Denilson gjorde mot Leeds.

 

Arsenal har en policy om at man ikke diskuterer enkeltprestasjoner med media. Dette tar man internt i klubben. Og Denilson har forsåvidt rett i at Fabregas er en dårlig kaptein og leder. Du ville aldri hørt f. eks Adams kritisere en medspiller for å ha laget ett straffespark. Adams ville støttet spilleren der og da på banen, og så hadde man ryddet opp i det internt hvor det hører hjemme.

 

Denilson burde selvfølgelig aldri sagt dette i intervjuet med Arsenal Brasli, på lik linje som Fabregas aldri burde ha kritisert Denilson for å ha laget straffe mot Leeds. For Fabregas sin del, blir det som å kaste stein i glasshus. Forskjellen her, er at Fabregas er kaptein, og skal fremstå som en leder, noe han ikke gjør i nevnte situasjon. Likevel er det Denilson som får pepper for å ha snakket om manglende lederskap.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 480
  • Created
  • Last Reply

Jeg tipper Denilson kanskje følte litt dobbeltmoral fra Fabreags sin side med tanke på straffesparket han selv laget mot Tottenham - det var jo en like stor prestasjon.

 

Og strengt tatt så har han helt rett i kaptein-debatten. Vi har ingen direkte leder. Arsenal har de siste 10 åra gitt kapteinbindet til en spiller som er linket bort i et desperat håp om at kapteinsbindet skal gi han en ektra motivasjon for å bli i klubben. Det funka med Henry og det funka med Fabregas.

 

Hadde Arshavin sagt det samme forrige sesong mens han fortsatt presterte på det jevne hadde folk sagt at "Ja denne arshavin - full av personlighet" (Bare sjekk tråden etter enkelte utsagn han hadde).

 

Men like fullt - merkelig at dette går ut på denne måten.

 

Man kan definere hva en leder er på banen. Er det han som guts'er, skriker, kjefter mest på medspillerne eller som viser lederegenskaper gjennom spillet sitt? Finnes jo mange forskjellige kapteinstyper der ute og hvordan de opptrer på banen. Vieira fikk også kapteinsbindet og han var heller ikke nødvendigvis den som piska laget mest i kampene eller var den "fødte kaptein". Ihvertfall ikke de første årene. Man vokser med oppgaven.

 

Klart mange vil ha en kapteinstype ala Adams og min personlige favoritt til å styre skuta hvis Fabregas en dag forsvinner er Vermaelen.

 

Nå er det sånn at Wenger har en annen oppfatning av ledertyper på banen. Han mener mange av spillerne er ledere på hver sin måte og ikke at nødvendigvis en spiller skal styre hele laget.

Link to comment
Share on other sites

Til dere som nevner at Denilson kanskje gjør dette som et stikk til Fabregas etter at han anklaget Denilson for å ha gitt bort en håpløs straffe mot Leeds så må jeg nok skuffe dere.

 

Intervjuet er gjort 3 dager FØR Leeds kampen.

Link to comment
Share on other sites

Man kan definere hva en leder er på banen. Er det han som guts'er, skriker, kjefter mest på medspillerne eller som viser lederegenskaper gjennom spillet sitt?

 

For meg er en god leder, en som evner å mane til innsatt når det butter imot. En ting som jeg er ganske overbevist om, er at vi ikke ville opplevd så mye kollektiv svikt som det vi ser i enkeltkamper, med en ledertype ala Adams i laget. Fabregas er kaptein, og er den som skal gå foran som ett godt eksempel. Så ingenting av dette mot f. eks. Ipswich.

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 19 2011, 10:21 AM) 214714[/snapback]

Til dere som nevner at Denilson kanskje gjør dette som et stikk til Fabregas etter at han anklaget Denilson for å ha gitt bort en håpløs straffe mot Leeds så må jeg nok skuffe dere.

 

Intervjuet er gjort 3 dager FØR Leeds kampen.

 

Ok, da må det ligge andre grunner bak isåfall.

 

Men jeg mener uansett at det er latterlig av Fabregas som kaptein å anklage Denilson for å ha gitt bort en håpløs straffe mot Leeds. Det er ikke slik man bygger lagkultur (og man gjør det heller ikke på Denilson sitt vis, bare for å ha sagt det), og det blir ikke mindre latterlig av at han kaster kampestein i glasshus når man tenker på hvordan han selv klønet det til mot Tottenham. Som kaptein skal du være med på å bygge opp medspillere, ikke bryte ned.

 

Så det kan jo godt være det finnes flere eksempler innad i spillergruppen som gjør at Fabregas ikke fremstår som noen god leder

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jan 19 2011, 10:21 AM) 214714[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Til dere som nevner at Denilson kanskje gjør dette som et stikk til Fabregas etter at han anklaget Denilson for å ha gitt bort en håpløs straffe mot Leeds så må jeg nok skuffe dere.

 

Intervjuet er gjort 3 dager FØR Leeds kampen.

Ok, da må det ligge andre grunner bak isåfall.

 

Men jeg mener uansett at det er latterlig av Fabregas som kaptein å anklage Denilson for å ha gitt bort en håpløs straffe mot Leeds. Det er ikke slik man bygger lagkultur (og man gjør det heller ikke på Denilson sitt vis, bare for å ha sagt det), og det blir ikke mindre latterlig av at han kaster kampestein i glasshus når man tenker på hvordan han selv klønet det til mot Tottenham. Som kaptein skal du være med på å bygge opp medspillere, ikke bryte ned.

 

Så det kan jo godt være det finnes flere eksempler innad i spillergruppen som gjør at Fabregas ikke fremstår som noen god leder

 

Denilson sier videre i intervjuet at Arsenal idag handler om at alle prater sammen på banen, og ikke kun kapteinen. Og det er egentlig et svakhetstegn, Det vil si at ingen sitt ord er lov på banen. Det var ingen som sa imot Adams for å si det slik.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan vel konkludere med at både Fabregas og Denilson håndterer dette klønete siden de velger media å ytre sine meninger om hverandre. Det er nok mye frustrasjon fra begge som blomstrer fram her. Spesielt rett etter en kamp hvor vi har spilt dårlig. Og kanskje Denilson og Fabregas ikke er akkurat "best buddies"?

 

Vi kan jo ikke vite hva som skjer i spillergruppa eller i garderoben før, under og etter kamp og om Fabregas er ansett som en god kaptein eller godt likt blant de andre spillerne.

Han er kaptein og det blir neppe noe endring på det så lenge han er i Arsenal. Så kan det diskuteres om han bryter ned laget eller ikke..

Selv om kritikken skulle vært sagt internt må begge parter tåle det og legge det bak seg.

Dette er det uansett Wenger som må ta tak i hvis det oppstår konflikter eller mangel på respekt innad i spillergruppa.

 

Og dette med en ledertype/sjef på banen har ikke Wenger stor tro på. Han sier ofte "vi har mange ledere på banen". Hva som er best kan jo diskuteres..

Det viktigste er laget fungerer og stadig forbedrer seg.

Link to comment
Share on other sites

Selv om kritikken skulle vært sagt internt må begge parter tåle det og legge det bak seg.

Dette er det uansett Wenger som må ta tak i hvis det oppstår konflikter eller mangel på respekt innad i spillergruppa.

 

Leste nå på vgd, noen som henviste til hva Fabregas har skrevet på Twitter om denne saken: Abt what Deni said. I've been in his situation before, just a misunderstending. Now lets win tonite!

Link to comment
Share on other sites

Leste nå på vgd, noen som henviste til hva Fabregas har skrevet på Twitter om denne saken: Abt what Deni said. I've been in his situation before, just a misunderstending. Now lets win tonite!

 

Ja, så det jeg også. ;)

Kan jo en solid feiloversettelse inne i bildet eller at de dekker over alt som kunne vært antydet som en "konflikt" og legger det bak seg.

Link to comment
Share on other sites

Denilson treffer spikeren på hodet. Fabregas er ingen naturlig ledertype. Kapteinsbindet har han fått fordi han er flinkest til å sparke fotball. Og for å gjøre sirkulasjonen av Barcelona-blodet noe mer smertefull.

 

Hvor klokt det er å lufte slike tanker offentlig, er et annet spørsmål. Uansett er nyhetsverdien her ganske liten.

Link to comment
Share on other sites

Denilson sier videre i intervjuet at Arsenal idag handler om at alle prater sammen på banen, og ikke kun kapteinen. Og det er egentlig et svakhetstegn, Det vil si at ingen sitt ord er lov på banen. Det var ingen som sa imot Adams for å si det slik.

Her mener jeg du tar helt feil, fotball er et lagspill som er avhengig av at alle 11 spillerne spiller sammen som et lag, og da skal selvfølgelig alle prate sammen på banen, og ikke kun kapteinen. Her har Denilson helt rett.

 

Kapteinen skal være den store vinnerskallen, den alle ser opp til og en man stoler på, en som er godt likt med respekt i spillergruppa. Har Cesc alt dette vil det automatisk stilne da han prater, og hans ord vil bli lov. Jeg vil ikke at en person alene skal være konge på banen, jeg vil ha 11. Men det er desverre umulig å finne 11 ledere, fordi alle er forskjellige, og da er det meget godt å ha en kaptein som Adams.

Men Cesc er nok desverre ingen Adams.

Link to comment
Share on other sites

Sånn jeg ser det har vi bare en ordentlig ledertype med et ordentlig vinnerhode i stallen nå. Han heter Wojciech Szczesny. Jeg beundrer hvordan han har kommet inn i førstelaget, kun 20 år gammel, og virkelig styrt og kommandert forsvaret, mant til bedre innsats når det har buttet i mot og sett selvsikker ut i det meste han har foretatt seg.

Jeg sier ikke at vi skal gi ham kapteinsbindet nå, men han har et enormt potensiale, både som keeper og som kaptein.

Link to comment
Share on other sites

Cesc er ypperlig som kaptein. Når det gjelder ledere så holder det ikke med en. Man må ha flere. Ledere er spillere som tar ansvar under press. Spillere som går foran med et godt eksempel. Hvorvidt de har et bind rundt armen har ikke noe med saken å gjøre. Det er riktig at vi mangler denne typen spillere, men når man har en snittalder som er "dun på haka og en halv" så er det ikke stort mer å vente.

 

Det nærmeste vi kommer en leder idag er i mine øyne Song. Det er tydelig at han skaper en enorm trygghet i laget samtidig som han legger ned en enorm innsats. Vermalen er også en god kandidat når han blir frisk og får et par år til i klubben

Link to comment
Share on other sites

Denilson har fått to innhopp i de siste seriekampene mot West Ham og Wigan. Jeg vet at noen av dere ikke ønsker å lese positiv statistikk om Denilson, men forhåpentligvis er det andre enn meg som synes dette er litt artig:

 

Mot West Ham ble han byttet inn i det 79. minutt. Han traff på alle sine 23 pasninger.

 

Mot Wigan ble han byttet inn i det 87. minutt. Han traff på alle sine 13 pasninger. Det kan også nevnes at 9 av disse pasningene var fremover på banen, 2 var på tvers og 2 var bakover.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...