Jump to content

Denílson Pereira Neves


Dr. Phil

Recommended Posts

Jeg er heller ingen stor fan av Denilson, men jeg ser jo at det er snakk om en spiller med en viss kvalitet.

 

Hans ekstremkvalitet er kortpasningsspillet, meget flink til å gjøre seg spillbar, slår gode pasninger på første touch. Det er sjelden han slår de fantastiske gjennombruddspasningene, men det er uansett en god prestasjon å ligge på ca. 90% i pasningssuksess. På dette området er det ingen andre i stallen som matcher ham. "Jammen det er jo bare på tvers og bakover" kan jeg høre kritikerne grynte. Det er ikke helt sant.

 

Barcelonas spillestil blir hyllet verden over, og det ser jo ut som vår spillestil er basert på mye av det samme. For å kunne briljere med kortpasningsspill og samtidig penetrere etablerte forsvar trenger man spillere som er stand til å la ballen gå videre kjapt. Denilson er en slik spiller.

 

Essien gjorde det forrige sesong. Xavi gjør det titt og ofte. Iniesta og Messi av og til. Hva da? De presterer over 100 godkjente pasninger i løpet av en kamp. Det er bare én spiller i Arsenal som makter det samme: Denilson!

 

Mot Wigan (hvor han var en av våre beste) gjorde han nettopp det:

http://www.guardian.co.uk/football/chalkbo...TPD8v88zl0fW411

 

Han fyller 23 år neste måned. Sannsynligvis har han sine 10 beste fotballår foran seg. Vår neste verdensmester?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 480
  • Created
  • Last Reply

Jeg er heller ingen stor fan av Denilson, men jeg ser jo at det er snakk om en spiller med en viss kvalitet.

 

Hans ekstremkvalitet er kortpasningsspillet, meget flink til å gjøre seg spillbar, slår gode pasninger på første touch. Det er sjelden han slår de fantastiske gjennombruddspasningene, men det er uansett en god prestasjon å ligge på ca. 90% i pasningssuksess. På dette området er det ingen andre i stallen som matcher ham. "Jammen det er jo bare på tvers og bakover" kan jeg høre kritikerne grynte. Det er ikke helt sant.

 

Barcelonas spillestil blir hyllet verden over, og det ser jo ut som vår spillestil er basert på mye av det samme. For å kunne briljere med kortpasningsspill og samtidig penetrere etablerte forsvar trenger man spillere som er stand til å la ballen gå videre kjapt. Denilson er en slik spiller.

 

Essien gjorde det forrige sesong. Xavi gjør det titt og ofte. Iniesta og Messi av og til. Hva da? De presterer over 100 godkjente pasninger i løpet av en kamp. Det er bare én spiller i Arsenal som makter det samme: Denilson!

 

Mot Wigan (hvor han var en av våre beste) gjorde han nettopp det:

http://www.guardian.co.uk/football/chalkbo...TPD8v88zl0fW411

 

Han fyller 23 år neste måned. Sannsynligvis har han sine 10 beste fotballår foran seg. Vår neste verdensmester?

 

Jeg simpelthen elsker dine statistikker og evne til å få tallenes tale klar. Samt å vinkle hans spillestil over på de oppgavene han faktisk skal gjøre.

 

 

 

Har han noen gang blitt MoM siden han kom til Arsenal? Skal sies at han har spilt en DEL kamper for oss..

 

Neida.. ikke MoM som jeg kan finne i farta.

 

Men han er månedens spiller september 2008 fra Opta stats.

 

http://dagbladet.jumpmediagroup.no/default...al=8&CID=33&vd=

 

Men for all del. Dere har alle rett. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er av den oppfatning at Denilson ikke er en spiller som nødvendigvis spiller under pari iforhold til hva han er i stand til. Jeg mener bare at maksnivået hans er alt for lavt, og at han rett og slett blir litt overfladisk. Vi har ikke bruk for han.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Denilson kommer til å forsvinne fra klubben iløpet av 1 år eller 2.Vill bli veldig overrasket om ikke Frimpong tar plassen hans når han kommer tilbake fra skade.

Jeg forventer hvertfall mye fra den gutten,såpass mye at kanskje Song også skal få slite med plassen i laget etter vært.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Denilson kommer til å forsvinne fra klubben iløpet av 1 år eller 2.Vill bli veldig overrasket om ikke Frimpong tar plassen hans når han kommer tilbake fra skade.

Jeg forventer hvertfall mye fra den gutten,såpass mye at kanskje Song også skal få slite med plassen i laget etter vært.

 

Gå tilbake til de første 3 sidene i denne tråden, så ser du samme optimisme om Denilson. Sjekk ut alle unggutter mens du holder på, og se hvor mange av "spådommene" som slo ann:)

 

Frimpong har vel da... 2% sjanse? :D

Link to comment
Share on other sites

Har han noen gang blitt MoM siden han kom til Arsenal? Skal sies at han har spilt en DEL kamper for oss..

 

http://www.arsenal.com/match-menu/3003242/...enal?tab=report

 

I bortekampen mot Bolton for over to år siden var han utvilsomt MoM. Mange vil vel også mene at han var banens beste mot West-Ham i mars (da Vermaelen ble utvist). Jeg mener også å huske han har vært vår beste i et par litt ubetydelige CL-matcher men orker ikke å lete nå.

Link to comment
Share on other sites

Gå tilbake til de første 3 sidene i denne tråden, så ser du samme optimisme om Denilson. Sjekk ut alle unggutter mens du holder på, og se hvor mange av "spådommene" som slo ann:)

 

Frimpong har vel da... 2% sjanse? :D

 

 

skjønner hva du mener :D

 

Men mine spådommer er utifra det jeg har sett av Frimpong,og jeg tror det bor fantastisk mye i den gutten.

Det som kanskje kan ødelegge er alle skadene.

Når det gjelder Denilson så har han aldrig gitt meg følelsen av at han har det øverste nivøet helt inne,og jeg synes samtidig han mangler endel fart for å kunne bli et solid anker på midten...Håper selfølgelig jeg tar feil :)

Link to comment
Share on other sites

Må le litt når man må lete 2-3 år tilbake i tid for å finne en kamp hvor Denilson var MoM.

 

Denilson har egentlig kvaliteter til å bli en temmelig god spiller, men personlig for meg virker han lat og giddalaus. Ser man på entusiasmen Wilshere, Nasri og Cesc (i form) utstråler så skulle man ønske Denilson hadde noe av dette.

 

Denilson i 08/09 sesongen syntes jeg var en veldig god spiller, som løpte og herjet i nesten samme stil som Flamini sesongen før. Dette endret seg etterhvert og bortsett fra et par kamper i CL syntes jeg aldri han har kommet opp på samme nivå og heller sunket.

 

Det var vel heller ikke uten grunn at Ramsey i fjor var på vei til å danke ut Denilson (skaden satte en stopper for det) mens Wilshere nå har overgått Denilson selv om han er hele 4 år yngre.

Link to comment
Share on other sites

Fatter ikke hvorfor Wenger beholder Denilson når han gang på gang leverer elendige forestillinger! Han er vår dårligste sentrale midtbanespiller dvs att både Frimpong,Eastmond,Wilshere og JET kan regnes som klassespillere i forhold! Vet ikke helt hva som er Wengers plan generelt når det gjelder enkelte spilleres status i troppen men jeg blir skuffet om han ikke begynner å vise litt handling nå fremover ang dette..Er flere spillere i dagens tropp som får altfor mye spilletid i fothold til prestasjoner,Denilson er definitivt nr1 på lista!

Link to comment
Share on other sites

Fatter ikke hvorfor Wenger beholder Denilson når han gang på gang leverer elendige forestillinger! Han er vår dårligste sentrale midtbanespiller dvs att både Frimpong,Eastmond,Wilshere og JET kan regnes som klassespillere i forhold! Vet ikke helt hva som er Wengers plan generelt når det gjelder enkelte spilleres status i troppen men jeg blir skuffet om han ikke begynner å vise litt handling nå fremover ang dette..Er flere spillere i dagens tropp som får altfor mye spilletid i fothold til prestasjoner,Denilson er definitivt nr1 på lista!

 

Eastmond er absolutt ingen klassespiller i forhold, det der var bevis på lite peiling.

Link to comment
Share on other sites

Eastmond er absolutt ingen klassespiller i forhold, det der var bevis på lite peiling.

 

Bra du kommenterte det, så slapp jeg :D

 

Og kan man virkelig måle noen av disse opp mot Denilson? De har tross alt ikke fått spilt 10 A-lags kamper engang i PL eller CL som er det tøffeste av det tøffe.

Link to comment
Share on other sites

Denilson har egentlig kvaliteter til å bli en temmelig god spiller, men personlig for meg virker han lat og giddalaus.

 

Haha, det der ga meg en ordentlig latterkrampe.

 

For min del kan du/dere hate Denilson så mye dere bare vil, men han er fortsatt en arbeidshest av rang. En kjempesolid box-box-spiller som hele tiden kommer med viktige bidrag både offensivt og defensivt.

 

Problemet er bare at han ikke scorer 1458 mål hver sesong, i tillegg kommer opp med 768 assists.

 

Denilson har også vært skadet mye i høst, og trenger jo kamptrening. På lik linje med Cesc og van Persie. Dessverre slakter dere han gang på gang.

Link to comment
Share on other sites

Denilson har ihvertfall baller til å gå inn i taklinger og trekker seg sjelden i en duell.

Det er bra det du sier at en spiller har baller til å gå inn i en takling men litt av problemet til Denilson er at han ofte har klønete taklinger som kan skape straffe eller frispark i farlige områder. Et eksempel på dette er straffesituasjoen mot Leeds

Link to comment
Share on other sites

Det er bra det du sier at en spiller har baller til å gå inn i en takling men litt av problemet til Denilson er at han ofte har klønete taklinger som kan skape straffe eller frispark i farlige områder. Et eksempel på dette er straffesituasjoen mot Leeds

 

Skal vi snakke klønete straffer - så er vel ikke Denilson den eneste ? Clichy? Fabregas? Det er nyere dato.

Link to comment
Share on other sites

For min del kan du/dere hate Denilson så mye dere bare vil, men han er fortsatt en arbeidshest av rang. En kjempesolid box-box-spiller som hele tiden kommer med viktige bidrag både offensivt og defensivt.

 

Problemet er bare at han ikke scorer 1458 mål hver sesong, i tillegg kommer opp med 768 assists.

 

Mulig jeg har blitt så sneversynt i min aggresjon mot denlison the lazy at det eneste jeg kan huske at han bidro med defensivt i kampen mot leeds var en straffe og et livsfarlig frispark rett etter straffen.

 

Han hadde et bra skudd mot mål på overtid, men det er vel det eneste positive jeg kan komme som denilson gjorde i kampen mot leeds.

 

Min mening Denilson bør selges, om noen er dumme nok til å gi penger for han. Synd rafa fikk sparken, han hadde sikkert gitt et par millioner for han. Evt. gis vekk så fort som overhodet mulig!

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg har blitt så sneversynt i min aggresjon mot denlison the lazy at det eneste jeg kan huske at han bidro med defensivt i kampen mot leeds var en straffe og et livsfarlig frispark rett etter straffen.

 

Han hadde et bra skudd mot mål på overtid, men det er vel det eneste positive jeg kan komme som denilson gjorde i kampen mot leeds.

 

Min mening Denilson bør selges, om noen er dumme nok til å gi penger for han. Synd rafa fikk sparken, han hadde sikkert gitt et par millioner for han. Evt. gis vekk så fort som overhodet mulig!

 

Sjelden man ser deg utrykke deg på en slik måte - og jeg er ikke enig i det du skriver heller.

 

Denilson er en godt box-box spiller, som Wilshere sier. Han gjør jobben han blir bedt om å gjøre, og den gjør han bra. Han har som alle andre en "off-day" og det er ikke annet å forvente, han er tross alt menneske.

 

Det som fascinerer meg er at man alltid skal finne en spiller som skal være hoggstabbe koste hva det koste vil. Vi har akkurat hatt en sesong med Almunia - nå er det Denilson og Arshavin som får gjennomgå. Men slik må det vel kanskje bare være....

 

Og å bruke utrykk som at noen er "dumme nok" til å gi penger for en spiller som Denilson - vel for å bruke dine ord - det blir for dumt.

Link to comment
Share on other sites

Denilson er en grå mus. Ingen ekstreme kvaliteter, men heller ingen direkte dårlige. Det er skjelden eller aldri at man føler han dominerer midtbanen. Han løper mye og tar defensivt ansvar. Det er bra. Det som er dårlig er at i motsetning til f.eks Song så klarer han ikke komme foran motstanderen. Han har ikke fysikken til det. Får du skulderen foran motstanderens så vinner du duellen mye lettere. Denilson er på etterskudd og det blir det frispark av. Han er også alt for avventende i presset. Han har for stor avstand til ballfører og havner da i ingenmannsland. Han presser ikke og han dekker ikke. Han virker rett og slett usikker til tider.

 

Alt i alt en grei squad player inntil videre, men når Ramsey og Diaby er tilbake i form så kommer vi ikke til å få se han så ofte

Link to comment
Share on other sites

Denilson graver jo sin egen grav her..

Alle er vel enige om at Fabregas kanskje ikke er den fødte kaptein, men ser ingen grunn til å ikke kalle han leder for det. Kan ikke forvente at alle kapteiner skal være like og Fabregas klarer seg langt bedre enn det Henry gjorde f.eks., men det var ingen spillere som klaget da.

Dette er garantert et stikk tilbake mot Fabregas som ganske direkte kritiserte Denilson fordi han laget et utrolig klønete straffespark sist...og med all grunn! En kaptein som styrer skuta har rett til å gjøre det!

Å klage på keeperne er ihvertfall meningsløst. Hva hjelper det?

 

Hvis ting er så fælt i Arsenal kan han bare levere transfersøknad og finne seg en annen klubb.

Link to comment
Share on other sites

Denilson graver jo sin egen grav her..

Alle er vel enige om at Fabregas kanskje ikke er den fødte kaptein, men ser ingen grunn til å ikke kalle han leder for det. Kan ikke forvente at alle kapteiner skal være like og Fabregas klarer seg langt bedre enn det Henry gjorde f.eks., men det var ingen spillere som klaget da.

Dette er garantert et stikk tilbake mot Fabregas som ganske direkte kritiserte Denilson fordi han laget et utrolig klønete straffespark sist...og med all grunn! En kaptein som styrer skuta har rett til å gjøre det!

Å klage på keeperne er ihvertfall meningsløst. Hva hjelper det?

 

Hvis ting er så fælt i Arsenal kan han bare levere transfersøknad og finne seg en annen klubb.

 

Jeg tipper Denilson kanskje følte litt dobbeltmoral fra Fabreags sin side med tanke på straffesparket han selv laget mot Tottenham - det var jo en like stor prestasjon.

 

Og strengt tatt så har han helt rett i kaptein-debatten. Vi har ingen direkte leder. Arsenal har de siste 10 åra gitt kapteinbindet til en spiller som er linket bort i et desperat håp om at kapteinsbindet skal gi han en ektra motivasjon for å bli i klubben. Det funka med Henry og det funka med Fabregas.

 

Hadde Arshavin sagt det samme forrige sesong mens han fortsatt presterte på det jevne hadde folk sagt at "Ja denne arshavin - full av personlighet" (Bare sjekk tråden etter enkelte utsagn han hadde).

 

Men like fullt - merkelig at dette går ut på denne måten.

 

edit:

 

og etter å ha sett intervjuet så er jaggu The Sun artikkelen vridd og vendt så mange ganger at ei grå fjær har blitt til et gullegg.

 

Denilson sier helt korrekt at det ikke er en skikkelig lederskikkelse i klubben. Det er ingen som kan mane til kamp når vi ligger under eller trenger å bli heisa opp. Og han har helt rett - det er det de fleste her inne har sagt lenge - at vi mangler en skikkelig lederskikkelse. Så jeg ser ikke noe kontroversielt i det intervjuet, med unntak av at han faktisk tørr å si meninga si.

 

I tillegg svarer han kun "Almunia" på spørsmålet om hvem han synes er den beste keeperen i klubben. Han gir også ros til Fabianski som er i god form for tiden og at vi må respektere hvem som står i mål. Han påpeker at det selvfølgelig har skjedd dårlige ting blandt keeperne på banen, men at det er lenge siden nå. Så han forsvarer alle keeperne våre. Makan til røyk UTEN ild denna gangen. Men ikke overraskende i og med at mange her vil se Denilson ut at man da skal se skogen for mer enn bare trær.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...