Jump to content

Denílson Pereira Neves


Dr. Phil

Recommended Posts

Jeg er en av de som ser viktigheten av Denilsons jobbing på midtbanen vår. Men det blir litt feil å sammenligne en midtbane som så å si aldri har spilt sammen før(Wilshere-Eastmond-Rosicky), i tillegg til at det var bortekamp i Ukraina, når man skal framheve Denilson som spiller.

 

Blir derimot spennende å se om Denilson starter til helja og om vi holder nullen da...

 

Det er ikke sikkert han blir kampklar, såvidt jeg har skjønt er det større sannsynlighet for at Song blir klar enn at Denilson blir klar. Hvis begge er klare skal etter min mening Song starte ved siden av Wilshere. Wilshere gir oss mer dynamikk og duellstyrke på midten enn det Denilson gjør.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 480
  • Created
  • Last Reply

PLUSS: Stor løpskapasitet. Antageligvis nokså god til å ligge riktig defensivt (bare delvis i mine øyne) og i omstillingsfasen.

 

PLUSS: Godt skuddben

 

PLUSS: Spiller ikke over evne. Gjør det enkelt (men..)

MINUS : Duellspillet. For puslete.

 

MINUS : Fart (viktig for et Arsenal som er sårbare for kontringer. Denilson blir gang etter gang parkert av spillere MED ball)

 

MINUS : "Dreper" farten i angrepsspillet? Dette er noe som har irritert meg lenge. Noe av grunnen til at Denilson scorer så høyt på pasningsspillet tror JEG er fordi Denilson spiller VELDIG safe. Misforstå meg rett, safe er ofte bra, men jeg har irritert meg knallrød over pasningene til den unge brassen når vi skal rulle opp angrepene, og som alle vet er vi avhengige av TEMPO, TEMPO, TEMPO. Ofte synes jeg Denilson dreper litt av flyten i angrepsspillet ved trege pasninger. Trege pasninger i form av at de fysisk går langsomt, men også at pasningene ofte havner BAK spillerne og dermed bremser spillet vårt og tillater motstanderen og komme i posisjon. Noen flere som har fått med seg dette?

 

MINUS : For lite orientert. Og her komme årsaken til hvorfor jeg bare mener han delvis er god på den defensive biten som jeg skrev ovenfor. Jeg mener han er for lite orientert/pliktoppfyllende i dype løp gjort av motstanderen.

 

Jeg må innrømme jeg aldri har vært noen stor fan av Denilson og selvsagt er innlegget mitt preget av dette, men jeg synes ikke jeg jeg er heelt urimelig i punktene mine. Alle, nei nå skal jeg ikke snakke for alle, de fleste goonere vil jeg påstå har 1,2,3 spillere man rett og slett ikke er så begeistret for. Sånn er det bare. Og da blir det nesten automatisk slik at en oppfatter feil fra denne spilleren i større grad enn andre spillere og lagrer dem i minnet. Urettferdig, men " thats life". Denilson er en av de ytterst få i stallen og tidligere staller JEG ikke har (har hatt) kjempesansen for. Og heller ikke har kjempetro på kan bli en klassespiller. Per dags dato er min mening at Denilson har litt for mange mangler, for å bruke det ordet, for å spille fast for et Arsenal-lag som vil vinne ligaen.

 

Men! Det praktfulle er at Wenger er fantastisk god på å gjøre kritikk til skamme. På flere området selvsagt, men kanskje spesielt når det gjelder mishagsytringer mot spillere. Song og Diaby er gode eksempler på spillere som har tatt kjempesteg på kort tid og stilnet til dels harde kritikere. Skal ærlig innrømme jeg var noe skeptisk til at disse skulle bli kvalitetsspillere på et Arsenal-lag jeg også. Nå er jeg kjempefan av begge! Og det samme skjer forhåpentligvis med Denilson. Gutten spiller mye, men jeg håper det er mer i vente. Som sagt, og for å konkludere, personlig synes jeg fortsatt det er litt mange mangler hos Denilson (pdd!)

 

squadplayer. det jeg syns er verst med denilson, er at song set ut til å føle en trang til offansivt ansvar på banen. denilson er ingen dm, og derfor får han mye kjeft. bla fra meg. han har helt klart viktige egenskaper, men jeg synes han dreper for mye av det offansive, og har alt for lite kontroll på det defansive arbeidet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Likte denne setninga; While the Qatar Foundation shirt sponsorship deal is worth a record-breaking £25m-a-year, plus an extra £15m over the five-year agreement, it cannot disguise that Barca lost £64m last year and have debts of £370m.

Link to comment
Share on other sites

Haha, dette får meg til å le. Først vil Wolfsburg betale £13m, nå vil Barca kjøpe han? Er han virkelig så god? ;) Nei Barca, £15m, så er han deres! ;)

 

Det er nok av folk her som skryter av hans prestasjoner og verdsetter jobben han gjør. At andre klubben viser interesse viser vel også at han gjør jobben sin bra?

Link to comment
Share on other sites

Det er nok av folk her som skryter av hans prestasjoner og verdsetter jobben han gjør. At andre klubben viser interesse viser vel også at han gjør jobben sin bra?

 

Ja. Helt riktig, Orakelet.

 

Hadde ikke blitt overrasket (tviler på at akkurat dette er sant, dog) om andre storklubber hadde begynt å rette fokus over på Denilson. En fantastisk spiller med flere kvaliteter som mange for en eller annen grunn vegler å overse. Blir ikke overrasket om Denilson kanskje ønsker seg vekk fra Arsenal pga kravstore og ekle fans, det er btw litt småflaut.

Link to comment
Share on other sites

Har du allerede glemt Fabregas?

 

Fabregas kommenterte det alle visste fra før, at han er Barcelona-gutt og at drømmen er å en dag kunne spille for Barcelona. Var vel ingen direkte "Jeg vil vekk" eller "JEg vil til Barca nå" kommentarer der. Men for all del... Vi får stole på det vi føler for selv.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

På høy tid at Denilson forlater Arsenal nå. Fyren er jo livsfarlig å ha i laget med alle de frisparkene og straffene han lager. Lurer på hva han tenkte i øyeblikket han sparket ned leedsspilleren i dag? Ballen kunne han ikke treffe.

 

Forslag: Vi gir har vekk til liverpool eller tottenham.

Link to comment
Share on other sites

Fyren er jo livsfarlig å ha i laget med alle de frisparkene og straffene han lager.

Har du noe offisiell statistikk/tall på hvor mange frispark og straffespark Denilson har gitt bort i sin tid i Arsenal? Jeg tror du kommer til å bli overrasket.

 

Forslaget ditt var for øvrig elendig. Hvorfor skal vi gi bort en spiller som garantert kommer til å styrke Liverpool? Han er bedre enn både Lucas, Meireles og Poulsen. Han er ung, og har masse erfaring fra Premier League. Dessuten leverer han ofte gode kamper.

Link to comment
Share on other sites

Har du noe offisiell statistikk/tall på hvor mange frispark og straffespark Denilson har gitt bort i sin tid i Arsenal? Jeg tror du kommer til å bli overrasket.

 

Forslaget ditt var for øvrig elendig. Hvorfor skal vi gi bort en spiller som garantert kommer til å styrke Liverpool? Han er bedre enn både Lucas, Meireles og Poulsen. Han er ung, og har masse erfaring fra Premier League. Dessuten leverer han ofte gode kamper.

 

Nei har ingen statistikk som viser hverken det ene eller andre. Men i minnet mitt så står han bak ganske mange unødvendige nedsparkninger, ofte i farlig område.

 

Denilson skal ha det at han hadde et bra skudd i dag mot leeds, utover det var fyren rett og slett ikke verdig til å bære arsenal drakta. Jeg mener det er på høy tid at denilson forlater Arsenal, han er ikke god nok og vil aldri bli det. Nevn to kamper etterhverandre hvor Denilson har vært god i løpet av 2009, 2010 og 2011 sessongene.

Link to comment
Share on other sites

Denilson har da ikke levert noe spesielt bra på lenge etter min mening og jeg klarer ikke å se det tydeligvvis flere mener her på forumet beskriver som "gode kamper". Jeg føler han bare er på banen uten å jobbe skikkelig defensivt (ja det går i joggetempo og lager frispark) og gjør lite ut av seg offensivt (spiller veldig mye på tvers). Unntaket et par gode langskudd i ny og ned. Jeg sier ikke han alltid spiller dårlig fordi han har bra kondisjon og kan skimte til med gode stikkere offensiv, men jeg mener han er klart svakest av de vi har på midtbanen og det er langt mellom de gode prestasjonene som kreves på en Arsenal-midtbane.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at han er sistevalget på midtbanen når Song, Rosicky, Wilshere, Fabregas, Diaby og Ramsey alle er skadefri eller tilgjengelig.

 

Jeg er ikke ut etter å gjøre han spesielt til syndebukk eller hoggstabbe, men det må være lov å si at han er en av våre dårligste av de vi i har i troppen pr. idag og kan helt klart skiftes ut med noen som er bedre. Kanskje ikke nå i januar, men definitivt til sommer'n. Bare synd Wenger har en annen oppfatning.

 

For å nevne f.eks. Wilshere...han har jo blitt mange hakk bedre bare det siste året og innehar mer fysiske og tekniske egenskaper og har også blitt betydelig bedre defensivt.

Link to comment
Share on other sites

En av Denilson sine største svakheter er hvordan han takler overganger, noe som ofte kommer mot oss da vi står høyt.. Han stiller begge beina planta i jorda og satser på å treffe ballen på en side, selv om motstanderen kommer i stor fart! Er det EN ting man lærer allerede på smågutt-laget så er då å lede motstanderen til en side og begynne å løpe med han for å dempe farta slik at andre kan komme tilbake. Ikke prøve å spille helt! Det funker kanskje 1 av 10 ganger, men gulekort og enda farlige overganger kommer de ni andre gangene..

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk klager så besett på Denilson etter kampen mot Leeds? Syns faktisk han var en av våre beste.. Folk klager vell pga. av at han årdnet straffesparket, og at han er en hoggestabbe fra før av.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk klager så besett på Denilson etter kampen mot Leeds? Syns faktisk han var en av våre beste.. Folk klager vell pga. av at han årdnet straffesparket, og at han er en hoggestabbe fra før av.

 

Jeg er en av de som har forsvart Denilson tidligere, men han var meget dårlig i dag. Han hadde flere pasningsfeil enn vanlig, han løp MYE mindre enn vanlig. Han dekte kanskje området inni midtsirkelen hvis han er heldig.. Og ellers lagde han flere unødvendige frispark.

Link to comment
Share on other sites

Tar bare 2011-sesongen nå, men borte mot City og Newcastle var han, for å bruke det engelske uttrykket, immense.

Synes aldri han har vært immense. Mot City og Toon så synes jeg han var på det nivået han bør være. problemet er alle de kampene han er under pari. Han er en spiller på det jevne. Ikke god til noe, men heller ikke direkte dårlig på noe. Wilshere, som knapt er tørr bak øra, er jo allerede en langt bedre spiller. Denilson har gjort sin sjerv i Arsenal. Når Ramsey er tilbake i form så tror jeg at Denilson forsvinner

Link to comment
Share on other sites

denilson er nok desverre en spiller som stort sett presterer under pari, og i tillegg klarer å få sin prestasjon tydelig frem til arsenals supportere. er nok en ok spiller, men er ikke i nærheten av å være på det nivået som forventes av en arsenalspiller som skal spille 20 til 40 kamper pr sesong.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...